Laken:¨Man kan ändå inte ha det utgångspunkt att Tenkrat "kanske trivs här" och nöja sig med det. MAN MÅSTE FÖR I HELVETE FÖRSÄKRA SIG OM DET OCKSÅ GENOM ATT SKAPA BÄSTA MÖJLIGA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR DET RENT SPORTSLIGT OCH VISA HANDLINGSKRAFT!
Jag blir fly förbannad på att de straffsparkar lämnade efter sig inte förvaltas bättre. Nu kanar vi ju baklänges.
Vi kommer aldrig få njuta av sådana fina spelare som Lehtonen och Tenkrat igen om vi skall ägna oss åt liknöjdnet.
Nej med Nubben visste man vad man fick. HAN AGERADE!
Ni får tycka vad ni vill om honom, det skiter jag fullkomligt blankt i. Men värva det gjorde han.
Nuförtiden väntar vi bara på att solen skall gå upp igen så att vi får dricka vårt morgonkaffe i arla morgonstund med guldsked i mun.
HELVETES JÄVLA SKIT!
Laken: Vad får dig att tro att Tenkrat vill harva i ett bottenlag om inte ledningen har ambition att värva ersättare till de spelare som flyktar. Lehtonen sticker med 100% säkerhet. Finns inte en chans i h-e att han stannar kvar. När han skrev på för Timrå var det för att slåss om guld. Inte undvika Kvalserien. Och Pyörälä lär inte vara nöjd över utvecklingen heller. Att "tvingas" spela center när han egentligen är ytter i brist på alternativ är knappast något bra skyltfönster för föreningen när det gäller att knyta till sig nya namn.
Ledningen har svikit fansen å det grövsta. Oförlåtligt. Jag åker till Skellefteå för att stötta grabbarna. Men jag är fortfarande förbannad och besviken. Man skall kunna kräva att ett lag utvecklas och inte stagnerar. Särskilt när man läser målsättningen inför denna säsong. Var fjärde säsong skall inte bli ett jävla "pissår". Jag vill inte ha det på de viset. Och det är ledningens förbannade skyldighet att förhindra detta.
Berglund: Det kan vi bara se oss i stjärnorna efter. Någon Kenta Johansson i Timrå IK lär vi aldrig mer få se. Åtminstone inte på en överskådlig framtid.
Inte heller Sanny Lindström. Därtill är organisationen alltför ihålig och luddig.
Det är mycket snack och liten verkstad. Timrå IK är på att tappa fotfästet med verkligheten och framstår mer och mer som en skrivbordsprodukt. Jag är livrädd inför vad som skall hända med detta lag när slutsignalen gått i den sista matchen.
Man lever på lånad tid om man inte inser allvaret och börja värva ett LAG. Vi kommer tappa Lehtonen, Pyörälä, Wandell, Johan Andersson, Hynning, Erik Andersson, Kimmo Lotvonen, Robin Jonsson, Dennis Persson, Petr Tenkrat etc.
Vi kommer behöva värva 2 helt nya femmor MINST inför nästa säsong.
Seriöst man kan bara inte göra detta, visst det är Channel one cup, och det lär väll inte vara speciellt många intresserade, men ändå.
SVT lerver upp till sitt riktiga namn
Sveriges Värsta TV!!!
PINSAMT RIKTIGT PINSAMT!!!!
Nu ska jag personligen sprida detta negativa rykte om SVT och se till så att de får ännu färre TV-tittare!