1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613777 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Bra PR för SVT detta, vilket skämt detta är!!!

Seriöst man kan bara inte göra detta, visst det är Channel one cup, och det lär väll inte vara speciellt många intresserade, men ändå.

SVT lerver upp till sitt riktiga namn

Sveriges Värsta TV!!!

PINSAMT RIKTIGT PINSAMT!!!!

Nu ska jag personligen sprida detta negativa rykte om SVT och se till så att de får ännu färre TV-tittare!

Dragan 2k: Wikegård trodde inte sina öron. Fjäll såg ut som han skämdes som en hund. Med all rätt!

Hahl Bundy: Håller med. Helt otroligt. Blev helt paff när jag hörde vad Fjäll sa. Har man sett hela matchjäveln så får man inte se slutet i straffen. Avgå någon.

Dragan 2k: Varför betalar man TV- licens? Ha ha ta mig nånstans, det här var alldeles fantastiskt.
Landet runt? Kunde man inte vänta 8 min.

Berglund: ja helt sjukt säger i TV att de fortsätter på Webben klart som fan att den blir överbelastad! skit dåligt av SVT!

Laken:¨Man kan ändå inte ha det utgångspunkt att Tenkrat "kanske trivs här" och nöja sig med det. MAN MÅSTE FÖR I HELVETE FÖRSÄKRA SIG OM DET OCKSÅ GENOM ATT SKAPA BÄSTA MÖJLIGA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR DET RENT SPORTSLIGT OCH VISA HANDLINGSKRAFT!

Jag blir fly förbannad på att de straffsparkar lämnade efter sig inte förvaltas bättre. Nu kanar vi ju baklänges.

Vi kommer aldrig få njuta av sådana fina spelare som Lehtonen och Tenkrat igen om vi skall ägna oss åt liknöjdnet.

Nej med Nubben visste man vad man fick. HAN AGERADE!

Ni får tycka vad ni vill om honom, det skiter jag fullkomligt blankt i. Men värva det gjorde han.

Nuförtiden väntar vi bara på att solen skall gå upp igen så att vi får dricka vårt morgonkaffe i arla morgonstund med guldsked i mun.

HELVETES JÄVLA SKIT!

Berglund: Ja det är riktigt illa detta, Kommer inte heller in på SVT Play.

Hahl Bundy: Vi fortsätter på webben. Jepps. Och givetvis ska alla in samtidigt varvid svt.se kraschar. Smart smart.

Det roliga är att man inte kommer in på svt.se heller. Inte jag iallafall, just nu.

Hahl Bundy: Helt jävla fantastiskt HAHA, vilka dårar. Jag kommer inte in på svt play heller :-(

Blizzard: Landet runt? Är SVT på riktigt?

Landet runt....vilket JÄVLA skämt!! pinsamt SVT

Yellowcard: Nu!

Ifrån en av mina bloggar:
"5) Börja förlänga kontrakten, så att de som ska vara kvar känner ett ännu större ansvar vart denna säsong slutar."

Uno Gordon: Tenkrat kanske trivs här, vad vet jag? Se på Bartecko som hela tiden stannat i Luleå trots att de harvat i botten. Inte denna säsong dock.

Pyörälä lär ju, om han förlänger, i så fall få en garanti att Timrå ska ha tillräckligt många centrar så att han inte behöver spela på den positionen igen.

Jag är också besviken och har mailat klubbledningen mina synpunkter.

Laken: Men när är det egentligen dags för förlägning av kontrakt? Är det inte runt den här tiden det brukar ske på säsongen? Blir fan orolig snart om inte något sådant sker med nyckelspelare.

Det där snacket om att vi lever på lånad tid köper jag inte!
Vi har god kontroll på ekonomin (vad jag tror), vi har en lagom stor arena för att möta lågkonjukturen, vi har mycket MINDRE LÅN på arenan än flera av våra konkurrenter, vi finns i en lagom stor region med både Timrå och Sundsvall, vi har möjlighet att utvecklas genom att bygga en ny arena i centrala Sundsvall när konjukturen tillåter, vi har en bra och engagerad publik o.s.v.

Så j-vla nattsvart är det inte! Jag är mest orolig för denna säsong...

Laken: Vad får dig att tro att Tenkrat vill harva i ett bottenlag om inte ledningen har ambition att värva ersättare till de spelare som flyktar. Lehtonen sticker med 100% säkerhet. Finns inte en chans i h-e att han stannar kvar. När han skrev på för Timrå var det för att slåss om guld. Inte undvika Kvalserien. Och Pyörälä lär inte vara nöjd över utvecklingen heller. Att "tvingas" spela center när han egentligen är ytter i brist på alternativ är knappast något bra skyltfönster för föreningen när det gäller att knyta till sig nya namn.

Ledningen har svikit fansen å det grövsta. Oförlåtligt. Jag åker till Skellefteå för att stötta grabbarna. Men jag är fortfarande förbannad och besviken. Man skall kunna kräva att ett lag utvecklas och inte stagnerar. Särskilt när man läser målsättningen inför denna säsong. Var fjärde säsong skall inte bli ett jävla "pissår". Jag vill inte ha det på de viset. Och det är ledningens förbannade skyldighet att förhindra detta.

Uno Gordon: Hur kan du med flera vara så säker på att vi tappar alla dessa spelare?!?

Av de nämda hoppas jag att vi får behålla:
Lehtonen, Pyörälä, Wandell (lär dock gå tillbaka till Dallas), Bagarn, Tenkrat.

Om vi tappar dessa gör det enligt min uppfattning inte så mycket:
Hynning, E Andersson, Lotvonen, Jonsson, Persson.

Jag tycker våran framtid ser spännande ut om vi kan knyta upp Moe, Erixon, Pääjärvi-Svensson, Lander på några år och dessutom värva rutin och spetskompetens till detta.

Tänk om vi kunde få tillbaka någon av dessa?
Regin, Strålman, Sanny, Warg (hur långt har han kvar på kontraktet med Modo?), Nordgren...

Berglund: Det kan vi bara se oss i stjärnorna efter. Någon Kenta Johansson i Timrå IK lär vi aldrig mer få se. Åtminstone inte på en överskådlig framtid.

Inte heller Sanny Lindström. Därtill är organisationen alltför ihålig och luddig.

Det är mycket snack och liten verkstad. Timrå IK är på att tappa fotfästet med verkligheten och framstår mer och mer som en skrivbordsprodukt. Jag är livrädd inför vad som skall hända med detta lag när slutsignalen gått i den sista matchen.

Man lever på lånad tid om man inte inser allvaret och börja värva ett LAG. Vi kommer tappa Lehtonen, Pyörälä, Wandell, Johan Andersson, Hynning, Erik Andersson, Kimmo Lotvonen, Robin Jonsson, Dennis Persson, Petr Tenkrat etc.

Vi kommer behöva värva 2 helt nya femmor MINST inför nästa säsong.

Laken: Han kan få komma till Timrå och locka hit Sanny och Nordgren tycker jag :)

Lite Timrå-anknytning i denna länk.

Första
Backar: 26-2
Kedja: 37-13-62 Här vet vi vad vi får!!!

Andra
Backar: 23-36
Kedja: 19-33-27 Björn ska ges chansen, han spelar bättre med bättre omgivning, sedan tror jag det skulle vara bar att spela Hynning med Bagarn då de nu spelar i trekronor tillsammans, samt att femman med Svensson-Bogg-Pärssinen kan spela ihop sig under ledigheten

Tredje
Backar: 29-4
Kedja: 7-17-10 Varför inte Challe prova, de spelar ju i Channel one cup nu, ex sundh.

Fjärde
Backar: 8-24
Kedja: 16-11-51 Checkingline

Är det detta lag vi får se emot SAIK månne,

Jag tycker man ska flytta ner Hynning till tredje kedjan, och spela Björn tillsammans med Bogg och Pärssinen. Detta grundar jag på att Björn presterar bättre om han får en bättre omgivning.

Sedan tycker jag Hynning måste få sig en varning för han är alldelles för loj i det deffensiva spelet.

Nej med Wandell och Styf tillbaka till laget har jag mycket svårt att se att Timrå kommer värva något.

Nej detta är Timrå och vi ger aldrig upp, längtar tills den 26:e då allt drar igång igen!

...så är det mycket tikare på torget i dag. Stenstan on ice. Häftigt målburprickskytte. Elektroniska grejer.

Heleniz: Krizan menar alltså här att MODO är ett lantbruk, eller att de har som mål att vara djurhållare men att alla har missförstått detta? Vidare säger han att klubben menade på att målet skulle stå runt honom och att det vore önskvärt om han hade ett träben???

Så sjukt rolig översättning ^^

T T: Haha! " Naturligtvis det mål-djurhållare att fånga, men vad som händer i MODO, var det missförstånd. Att målet skulle stå runt mig och sedan, om jag hade ett träben." =???

:)

T T: Hahaha! Jag skrattar så jag kiknar, Google rockar fett!

T T: Gud sååå ljuvligt. Nu har jag ääääntligen inhandlat några ljuvliga exemplar av Gambrinus och njuter av att det är helg. Och imorrn styr man stegen mot Parken till dans med Black Jack. Guuud vad hääärligt det är att leva ibland!

Nä, nu tycker jag att Krizan ska skynda sig och hitta en ny klubb. Det vore synd om den värsta bitterheten hinner klinga av innan Gustav Tägtström har hunnit göra en lååång intervju med honom.

Leffe: Tvångströjan? ;)

va fan är de frågan om? inte en enda kotte som hät något om något eventuellt nyförvärv? nej de är lite väl tyst just.

IN med en back annars känner jag mig tvingad att dra på mig tröjan!

Heleniz: nej men jatterna mot löven sänds på tv4sport klockan 19:115

Det kanske har tagits upp tidigare, men eftersom jag är dum så hittar jag det inte. Är det någon som vet om Småkronornas match inatt går att se på TV eller via webben på något vis?

Hahl Bundy: 8.000 sa du? Hmm, kanske dags att sälja lite reklamplatser då?  ;)

Maggan: Just det, ja. :)
Petitesser.

Hahl Bundy: 4 st/hov du vet. ;P

Maggan: Ha ha Mycket vill ha mer :)

Hahl Bundy: En brodd? Jag är värd minst 16 st. ;P

..så är det över 8000 som varit in på min presentation. Helt sjukt!

Inte vet jag vem som var den 8000:e heller för i såfall vann den personen ett ventilgummi om det var en kille.
Om det var Maggan så vann hon en brodd :)

Varken Izvestiaturneringen eller VM spelar någon roll längre. Numera är det bara OS som gäller. De allra bästa måste delta för att ett mästerskap ska ha någon slags relevans, det är min åsikt. Desto skönare då att Tre Kronor tog hem OS i Torino och därmed kan betraktas som titelförsvarare av världens största hockeyturnering för landslag. Senare blev "Zäta" ännu en spelare som kan lägga OS-guld, VM-guld och Stanley Cup-guld till sina meriter. Men ett SM-guld med Timrå IK, det har inte en jävel lyckats ta. Den dagen detta sker kan vi verkligen snacka verkliga hockeyhjältar. Inte förr, inte i min värld...

Snoop: Det är väl inget att skämmas för. Det är ju bara en sketen liten turnering. Det är VM och OS som räknas.

Jaha då får man än en gång skämmas som en gris när Sverige blev utskrattade på hemmais i ett fullsatt Malmö Arena, fyfan va pinit.

Är väll att räkna med att Backe står i tredje perioden, sedan tycker jag Bagarn precis klara godkänt, Han har en svag 3:a inför tredje.

Hynning tycker jag inte visar sin rätta sida,han ser oinspererad ut och vill inte alls hjälpa till i egenzon, han har presterat en 1:a så här långt. Han ser lika slö ut som ismaskinen gör i pausen. ett jämt lunkande som suger att titta på. Hynning måste upp bra många snäpp. Han är en stor besvikelse.

Nej, ingen lyckad match för Sverige detta.

Yepp Backe ställer sig mellan stolparna!

Mackelito: Ja de är jäkligt tragiskt :(

Snoop:Håller med att det är för jävla tragiskt men det är nog inte bara elle kanske inte alls Bengt åkes fel , det är alla lata hockeyspelare i Europa som har Sverige som fosterland , ingen orkar , alla andra länder ställer upp medbästa lag , i Tre Kronor fårvem som hellst spelabara man orkar och vill.

Så är de tragiskt o se Tre Kronor få stryk hela jävla tiden i dessa EHT turneringar, känner inte BÅG samma sak eller är de kul o torska i dom här turneringarna hela tiden, fan va less man blir.

lungan: Kul att vår lirare får visa upp sig i SVT, hoppas dom lyckas bra.

lungan: Modig står idag

Jensen_12: SVT2 19:30

lungan:

Modig ska stå enligt Sportbladet....

lungan: Vilken kanal och tid sänds den matchen?

« · 1101992 · »