Laken:
fan vad stolt du skall vara som har myntat ett uttryck som går ut på att idiotförklara alla som jobbar arslet av sig för att du skall få privilegiet att bevittna elitseriehockey i Timrå, en kommun med 18.000 invånare.
Som info kommer jag att föreslå valberedningen att nominera dig till en plats i Timrå IKs styrelse till våren. För utan dig kan det bara gå åt helvete och det vill i alla fall jag inte veta av. Och det är INTE ironi......
Laken:
men till våren blir det ändring på det, jag förslår dig som ledamot och kommer att rösta på dig. Hoppas att fler blir medlemmar och väljer in dig.
Laken: I dessa bistra tider då du gång efter annan får försvara din åsikt när det gäller föreningen så ska du veta att jag gillar ditt sätt att diskutera. Du skriver inlägg med passion och i grund och botten med hela ditt hjärta. Det är få skribenter på det här forumet som kan förklara sitt innersta på ett bättre sätt än det du gör.
Jag tycker att supportrar har all rätt att vara kritisk till det som åstadkommits hittils i år. Jag tror ingen, klubbledningen inräknad, är nöjd med hur det ser ut just nu.
Även om jag är övertygad om att Johansson med följe inte sitter nöjd i båten så kan man faktiskt som supporter kräva mer än det som skett hittils. Det är om jag förstått dig rätt, dit du vill komma. Ditt val av rubrik kanske är gränsfall men det är provokativt och skapar debatt. Lidelsen, passionen, kärleken ter sig olika, du beskriver den på ditt sätt. I like.
Fortsätt du med dina inlägg. Jag kommer att läsa dem med största intresse. Att kritiskt granska något som ligger en väldigt varmt om hjärtat ser jag mer som ett friskhetstecken än de som tycker att allt är guld som glimmar och att det här kommer att gå vägen oavsett vad föreningen har för handlingsplan.
Försökte få till en omröstning, men en bugg satte käppar i hjulet, men skam den som ger sig.
Borde SK ha en representant i TIK's Styrelse?
Ja, eller nej.
Per HApps: Nu tycker jag du är löjlig. Jag vet vad du tycker och tänker i denna fråga. Men du kan förneka att Laken har rätt i sitt resonemang vad beträffar nytillskott. Du råkar sitta på information du inte delar med dig offentligt. Men för den sakens skull behöver du ju inte gång efter annan håna Laken för hans ståndpunkt. För hur mycket har egentligen visats utåt? Det är väl klart som korvspad att sådana som Laken ifrågasätter vad som händer och sker inom föreningen när inga pressmeddelande offentliggörs eller det står någonting i tidningarna av dignitet. Har man inte den sortens insyn som du har och man bara har webben och tidningarna att ta del av så är du ju klart man ilsknar till när ledningen lägger locket på och svamlar i gåtor när de väl gör några uttalanden till pressen.
Jag tycker det är ljuvligt att det finns passionerade supportrar som verkligen vågar ta debatten och brinner för hockeyn och Timrå IK i synnerhet. Utan sådana som Laken, DJ Hemp, 250kg kärlek m fl. vore det dött på HS!
Man vill ju trots allt ha någonting att läsa när man loggar in på sajten. Och välartikulerade inlägg med en bra knorr på är varmt välkomna ifrån min sida!
Uno Gordon:
Allt är inte svart eller vitt som du kanske tror.
Jag skulle kanske kunna tycka ett det vore bra med en representant i styrelsen likaväl som facken har arbetstagarrepresentanter i vissa företags ledningsgrupper. I min värld har vi alla som håller på TIK samma mål, nämnligen klubbens välbefinnande.
Det kan ju fakiskt vara så att det finns världens bästa förklaring varför man inte har valt att förstärka klubben efter Mäkiaho och Jontes frånfälle men väljer att inte torgföra det till allmän beskådan för dom övriga elitserielagen och AB & EX.
Vad den förklaringen kan vara må vi spekulera om. Men som sagt allt är inte vare sig svart eller vitt.
Nä, jag tycker inte att Laken eller någon annan för den delen är en idiot, det vore under min värdighet att idiotförklara någon.
Skarin: Det tänker jag också göra. Vila huvudet inför kommande happenings. Dyker du upp på Skeppsbron någonting efter Kalle Anka, julmaten och klapparna? Kan bli en go stämning i dimmorna när "karaktärer som tyska hamnluder" dyker upp!
Om inte annat så hörs vi på annandagen!
GOD JUL.
Laken:
Men, om nu dom valda styrelsemedlemmarna väljer att inte informera om allt som snackas inom klubbens väggar, hur kan det vara fel?
Vad har dom att vinna på det?
Skulle Astra ha informerat om att man var Losec på spåren INNAN man hade låst fast all forskning i patentet?
Skulle President Roosevelt kallat till presskonferens 1942 och informerat om att man dragit i gång Manhattanprojektet för att lösa atombombens gåta?
Under säsong håller man käft utåt, vill man påverka, se till att bli invald i styrelsen. Men då gäller fortfarande regel 1, håll truten utåt.
zaccodog: Medgångssupportrar bland dina medarbetare eller ett missnöje mot föreningen?
Jag skulle önska att det fanns andra sätt att ta till än att sluta köpa säsongskort, inte stötta laget, eller visa föreningen att man inte ställer upp på det som sker. Det som händer då är sannolikt att vi degraderas och får vänta många långa år på att komma tillbaka (om vi ens lyckas). Kanske det skulle förgylla några skadeglada personer som sitter på kammaren och hävdar typ "-Det var just det här jag var rädd för" eller "- Att ingen insåg vart det skulle barka iväg". Man klappar sig halvnöjd för bröstet och konstaterar hur rätt man hade.
Men sen då? Utan Timrå IK i elitserien skulle livet vara rätt tråkigt trots allt. Till och med den mest skadeglada skulle (antagligen) tycka så.
Jag håller med Skarin. Det här kommer bli bra, det måste det bli. Men för att det ska bli så måste saker hända i föreningen. Handlingskraft tack. Det finns tid att ordna upp det här, det finns tid att visa styrka. Innan dess tänker inte jag dissa föreningen. Om föreningen däremot låter säsongen fortlida som den gjort finns all anledning att vara mycket kritisk mot de personer som styr föreningen, varför de inte agerade. Jag tror vi har en mer kompetent ledning än att de inte ser/inser att det måste till förändringar i laget.
Laken:
Jag tycker däremot att det är bra att klubben lägger locket på HELA säsongen och inte informerar om vad som sker inom klubben.
I princip sköter dom klubben på exakt samma sätt nu som för 20 år sedan, den enda skillnaden mellan nu och då stavas Internet. Med Internts intåg i stugorna förflyttades spekulationerna från att vara ett fikarumsfenomen mellan 4-5 stycken hängandes vid en kaffemaskin till att göra om fikarummens medlemmar till vad HS är idag.
Så jag tro inte att sponsorerna blir särskilt upprörda för att det inte kommer pressmeddelanden i tid och otid om ditt och datt.
Seriöst man kan bara inte göra detta, visst det är Channel one cup, och det lär väll inte vara speciellt många intresserade, men ändå.
SVT lerver upp till sitt riktiga namn
Sveriges Värsta TV!!!
PINSAMT RIKTIGT PINSAMT!!!!
Nu ska jag personligen sprida detta negativa rykte om SVT och se till så att de får ännu färre TV-tittare!