1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613777 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...

Laken:
Så dom pissar på dig för att dom inte vill att du och alla andra elitserielag och media med Tomas Ros och det övriga drevet skall få ta del av hur snacket går inom klubbens vägger mitt under brinnande säsong?

Då kan jag nog ta att man hellre är tyst än att Tomas Ros i vanlig ordning gör en höna av en fjäder, alla dar i veckan "and twice on sunday" :)

Per HApps: Ok, vi tycker olika!
Man behöver inte gå ut med olika pressmeddelanden hela tiden men däremot kan man förklara i lokaltidningar vad som faktiskt händer. Annars blir det svårt för oss som bryr oss att få insyn. Då minskar också intresset och engagemanget och diverse rykten tar istället fart.

Som läget är nu så känns det faktiskt lite grann som att de 'pissar' på oss supportrar. Det är knappast rätt väg att gå.

Laken:
Jag tycker däremot att det är bra att klubben lägger locket på HELA säsongen och inte informerar om vad som sker inom klubben.

I princip sköter dom klubben på exakt samma sätt nu som för 20 år sedan, den enda skillnaden mellan nu och då stavas Internet. Med Internts intåg i stugorna förflyttades spekulationerna från att vara ett fikarumsfenomen mellan 4-5 stycken hängandes vid en kaffemaskin till att göra om fikarummens medlemmar till vad HS är idag.

Så jag tro inte att sponsorerna blir särskilt upprörda för att det inte kommer pressmeddelanden i tid och otid om ditt och datt.

Per HApps: Enkelt, man bör lämna ut så mycket information som möjligt till de som faktiskt gör att klubben existerar överhuvudtaget d.v.s. sponsorer och supportrar.

Man kan förklara bakgrund och orsak till att det inte blivit några värvningar men man behöver inte berätta det som är kristiskt och av extrem vikt för klubben. Alltså man behöver ju inte gå in på enstaka spelar-namn o.s.v.

Men till exempel, finns det pengar överhuvudtaget att värva för? Vart tog annars "Jonte-pengarna" (engångsbelopp + slipper lönekostnaden) vägen?

Annars är man väldigt, väldigt illa ute om man sviker de som faktiskt är klubben. Utan sponsorer och publik - ingen klubb!

P.S. Astra informerar så klart sina aktieägare om nyheter, vinstvarningar o.s.v. men så klart inte om eventuella nya patent m.m. Samma sak här. D.S.

zaccodog: Medgångssupportrar bland dina medarbetare eller ett missnöje mot föreningen?

Jag skulle önska att det fanns andra sätt att ta till än att sluta köpa säsongskort, inte stötta laget, eller visa föreningen att man inte ställer upp på det som sker. Det som händer då är sannolikt att vi degraderas och får vänta många långa år på att komma tillbaka (om vi ens lyckas). Kanske det skulle förgylla några skadeglada personer som sitter på kammaren och hävdar typ "-Det var just det här jag var rädd för" eller "- Att ingen insåg vart det skulle barka iväg". Man klappar sig halvnöjd för bröstet och konstaterar hur rätt man hade.

Men sen då? Utan Timrå IK i elitserien skulle livet vara rätt tråkigt trots allt. Till och med den mest skadeglada skulle (antagligen) tycka så.

Jag håller med Skarin. Det här kommer bli bra, det måste det bli. Men för att det ska bli så måste saker hända i föreningen. Handlingskraft tack. Det finns tid att ordna upp det här, det finns tid att visa styrka. Innan dess tänker inte jag dissa föreningen. Om föreningen däremot låter säsongen fortlida som den gjort finns all anledning att vara mycket kritisk mot de personer som styr föreningen, varför de inte agerade. Jag tror vi har en mer kompetent ledning än att de inte ser/inser att det måste till förändringar i laget.

...För tycker inte alla ni andra också att klubbledningen faktiskt har ett ansvar att hålla oss supportrar informerade vad som händer i klubben?

(Nära nu att jag uppmanade de som läser här att maila TJ och fråga hur länge han tänker agera *struts gentemot oss supportrar).

*Struts = Trycka ner huvudet i sanden och varken lyssna eller själv säga någonting nämnvärt.

Laken:
Men, om nu dom valda styrelsemedlemmarna väljer att inte informera om allt som snackas inom klubbens väggar, hur kan det vara fel?
Vad har dom att vinna på det?

Skulle Astra ha informerat om att man var Losec på spåren INNAN man hade låst fast all forskning i patentet?

Skulle  President Roosevelt kallat till presskonferens 1942 och informerat om att man dragit i gång Manhattanprojektet för att lösa atombombens gåta?

Under säsong håller man käft utåt, vill man påverka, se till att bli invald i styrelsen. Men då gäller fortfarande regel 1, håll truten utåt.

Skarin: Det tänker jag också göra. Vila huvudet inför kommande happenings. Dyker du upp på Skeppsbron någonting efter Kalle Anka, julmaten och klapparna? Kan bli en go stämning i dimmorna när "karaktärer som tyska hamnluder" dyker upp!

Om inte annat så hörs vi på annandagen!

GOD JUL.

Per HApps:

"Det kan ju fakiskt vara så att det finns världens bästa förklaring varför man inte har valt att förstärka klubben efter Mäkiaho och Jontes frånfälle men väljer att inte torgföra det till allmän beskådan för dom övriga elitserielagen och AB & EX."

Det här, ja just DET HÄR är ju den brinnande punkten!
Varför kan inte klubben, om det är så illa ställt med ekonomin gå ut och förklara för alla sponsorer och supportar om orsaker, åtgärder och dylikt?

Hur länge tänker TJ m.fl. agera struts???

Skicka klubbledningen på en kurs i INFORMATION och KOMMUNIKATION!
Dom verkar inte kunna detta, utan t.ex. herr Lindqvist mummlar oftast bara någon skit i tidningarna om att han följer marknaden o.s.v.

Jag håller mig undan och vilar psyket inför fortsättningen. Det är uppehåll och jul nu. Jag väljer att försöka tänka på annat ett tag. Men självklart är jag irriterad och besviken över säsongen så här långt och vad som gjorts, men framförallt vad som inte gjorts. Men för tillfället lever jag i filosofin att det kommer lösa sig, det kommer bli bra det här. Det är ju jul liksom.
MEN, får vi ingen ny bra back så är det stor skandal. Det bör bli minst ett nyförvärv. Annars är det både pinsamt och skrattretande. Två om man vill försäkra sig om en slutspelsplats. Vi har ett lag som behöver förstärkas. Så enkelt är det. Och Wandell, för att dra ett exempel, är ju långt ifrån någon frälsare. Sedan lär det ta ett tag för Styf att komma in i det här igen. Seb och MPS missar en hel del viktiga matcher. Skador kan uppstå. Är det klart att Tenkrat kan vara med redan på annandagen efter sin operation?

För alla vill ju till slutspel. Annars blir denna säsong ett enda stort misslyckande och tiden som attraktiv klubb kan vara förbi på ett bra tag framöver är jag rädd för.

Till sist en väldigt intressant sak. #62 har alltså lirat halvskadad hela hösten men är väl ändå den forward som kört på i stort sett hela tiden i hög fart och med en enorm vilja. Det säger väl det mesta egentligen om denna säsong, så här långt.

Men som sagt. Jag tror det ordnar sig det här ska ni se...

God Jul.

Per HApps: Självklart borde SK vara representerat i styrelsen. Det är sannerligen på tiden att det införs. Förslagvis är att ordförande tar hand om den "lediga stolen" eller kassören.

250kg kärlek: Fint och vackert. Även om inte jag har lika lätt för Lakens upprepningar, etc etc. Men han har passion och ger sig inte.

zaccodog: När du fattar pennan brukar det stå rätt till. I det här fallet var det väl mindre trevligt det du kom med...
Det är väl finanskrisen...

RTS: Ja, och om man ser Wandell som Regins ersättare, så var ryktet om en ersättare till Hahl en 7-8 månader gammalt... Hahaha!

Uno Gordon:
Allt är inte svart eller vitt som du kanske tror.

Jag skulle kanske kunna tycka ett det vore bra med en representant i styrelsen likaväl som facken har arbetstagarrepresentanter i vissa företags ledningsgrupper. I min värld har vi alla som håller på TIK samma mål, nämnligen klubbens välbefinnande.

Det kan ju fakiskt vara så att det finns världens bästa förklaring varför man inte har valt att förstärka klubben efter Mäkiaho och Jontes frånfälle men väljer att inte torgföra det till allmän beskådan för dom övriga elitserielagen och AB & EX.

Vad den förklaringen kan vara må vi spekulera om. Men som sagt allt är inte vare sig svart eller vitt.

Nä, jag tycker inte att Laken eller någon annan för den delen är en idiot, det vore under min värdighet att idiotförklara någon.

Laken: Ja då var snart ryktet med en Tjeck o Finne av landslagsklass 3,5 vecka gammalt då.
Ser ljust ut.

Om folk visste hur det egentligen ser ut ang sponsorpengar så skulle många tappa hakan. "Dock inte i possitiv bemärkelse"

Skaka fram en center o en back nu för fan Timrå

Per HApps: Nu tycker jag du är löjlig. Jag vet vad du tycker och tänker i denna fråga. Men du kan förneka att Laken har rätt i sitt resonemang vad beträffar nytillskott. Du råkar sitta på information du inte delar med dig offentligt. Men för den sakens skull behöver du ju inte gång efter annan håna Laken för hans ståndpunkt. För hur mycket har egentligen visats utåt? Det är väl klart som korvspad att sådana som Laken ifrågasätter vad som händer och sker inom föreningen när inga pressmeddelande offentliggörs eller det står någonting i tidningarna av dignitet. Har man inte den sortens insyn som du har och man bara har webben och tidningarna att ta del av så är du ju klart man ilsknar till när ledningen lägger locket på och svamlar i gåtor när de väl gör några uttalanden till pressen.

Jag tycker det är ljuvligt att det finns passionerade supportrar som verkligen vågar ta debatten och brinner för hockeyn och Timrå IK i synnerhet. Utan sådana som Laken, DJ Hemp, 250kg kärlek m fl. vore det dött på HS!

Man vill ju trots allt ha någonting att läsa när man loggar in på sajten. Och välartikulerade inlägg med en bra knorr på är varmt välkomna ifrån min sida!

Per HApps: Inte mycket. Mer debatter här på HS och kanske något extra mail att läsa för klubbledningen... ;-)

Per HApps: Nu ligger det till så här.jag och andra företagare som har ett flertal säsongsbiljetter koimmer att minska kraftigt på dom,vissa med 80%.detta på grund av att det inte är nägot intresse från anställda att gå på matcherna.En stor sponsor kommer tex att minska från12 till 2.

Försökte få till en omröstning, men en bugg satte käppar i hjulet, men skam den som ger sig.

Borde SK ha en representant i TIK's Styrelse?

Ja, eller nej.

250kg kärlek: Oj tack! Verkligen.
Ja, jag älskar Timrå IK och brinner verkligen för klubben, därför kan jag inte heller hålla tyst när jag tycker någonting är fel eller problematiskt.

Jag skriver ibland extra provokativt - just för att skapa en debatt. Det är nog något av mitt signum.

Modano:
Du låter som en full, förbannad, bitter idiot som står och fräser.

Laken:
Om nu ditt tålamod är slut, vad händer då?

Och en fråga till alla er som kritiserar mig.

Mitt tålamod är ju (som bekant?) slut men hur länge till räcker erat i väntan på nyförvärv?

Vi har väntat i MÅNADER på förstärkningar nu.

Laken: I dessa bistra tider då du gång efter annan får försvara din åsikt när det gäller föreningen så ska du veta att jag gillar ditt sätt att diskutera. Du skriver inlägg med passion och i grund och botten med hela ditt hjärta. Det är få skribenter på det här forumet som kan förklara sitt innersta på ett bättre sätt än det du gör.
Jag tycker att supportrar har all rätt att vara kritisk till det som åstadkommits hittils i år. Jag tror ingen, klubbledningen inräknad, är nöjd med hur det ser ut just nu.

Även om jag är övertygad om att Johansson med följe inte sitter nöjd i båten så kan man faktiskt som supporter kräva mer än det som skett hittils. Det är om jag förstått dig rätt, dit du vill komma. Ditt val av rubrik kanske är gränsfall men det är provokativt och skapar debatt. Lidelsen, passionen, kärleken ter sig olika, du beskriver den på ditt sätt. I like.

Fortsätt du med dina inlägg. Jag kommer att läsa dem med största intresse. Att kritiskt granska något som ligger en väldigt varmt om hjärtat ser jag mer som ett friskhetstecken än de som tycker att allt är guld som glimmar och att det här kommer att gå vägen oavsett vad föreningen har för handlingsplan.

Modano:
Det är ang Johansson och sponsorerna är det mest kvalificerade skitsnacket jag läst sedan det första inlägget på HS 2001-06-29 20:52 och det säger inte lite det.

Modano: Frågan är ju, vilka signaler det sänder till de tre S'en (sponsorer, supportrar, spelartruppen) när man inte väljer att ersätta de spelare man tappar med likvärdiga kvalitéer.

Den frågan skulle jag vilja ge till Thomas Johansson i julklapp!

Modano: Nej, vi är ju många som förstår detta, även du!

Laken: Tydligen bara du som förstår att det är fel i klubben när inga värvningar görs kontrakt skrivs. Klart att sponsorer skiter i det här när mål ett var topp fyra ekonomin toppen allt va så jävla bra. Nu ser vi lögner svammel i sex månader av klubbledningen klart att supportrar sponsorer är grundlurade utom vissa inavel här som tror på dårarna GRATTIS. Har säkra info ang sponsorer som jag inte tänker nämna här kan bara säga att det rör sig om stora pengar som inte klubben kommer att få så länge Johansson sitter kvar.

Laken:
men till våren blir det ändring på det, jag förslår dig som ledamot och kommer att rösta på dig. Hoppas att fler blir medlemmar och väljer in dig.

Per HApps: Ja, jag hoppas verkligen det, att de jobbar arslet av sig - för hittills har i alla fall jag inte sett något resultat av arbetet.
Tills dess kommer jag fortsätta vara kritisk.

Per HApps: jag börjar få vibbar om att Laken och Wikegård är samma person....

Laken:
fan vad stolt du skall vara som har myntat ett uttryck som går ut på att idiotförklara alla som jobbar arslet av sig för att du skall få privilegiet att bevittna elitseriehockey i Timrå, en kommun med 18.000 invånare.

Som info kommer jag att föreslå valberedningen att nominera dig till en plats i Timrå IKs styrelse till våren. För utan dig kan det bara gå åt helvete och det vill i alla fall jag inte veta av. Och det är INTE ironi......

Laken: "Nu sitter vi här med "Elitseriens mest dumsnåla och handlingsförlamade klubbledning" (det var jag som myntade uttrycket)."
Grattis.

Uno Gordon: Tänkte ta mig friheten att svara på ditt inlägg ifrån 2008-12-20, kl. 18:23.

Först och främst - vi är överens om allt.
Det känns mer och mer som att Nubben var Timrå IK! När han lämnade så inleddes också våran tillbakagång, framgångssagan var slut!
Nu sitter vi här med "Elitseriens mest dumsnåla och handlingsförlamade klubbledning" (det var jag som myntade uttrycket). Ingenting händer...

Nubben fortsätter agera och visa handlingskraft i Frölunda, vad våra sportchefer gör vet jag inte. Men några nyförvärv har vi inte sett skymten av under säsongen, förutom Bogg - med då lämnade istället Mäkiaho och Hedström.

Jag är en av de som varit mest kritisk till klubbledningen och finner ingen anledning att ändra mig än så länge.

Det jag menade med mitt tidigare inlägg som du svarade på är att det finns goda möjligheter för Timrå Ik att utvecklas även i framtiden men då får det vara slut på passiviteten!

nectis: Dom trycks idag, han som skulle göra det där vi beställer dom är sjuk. Får dom troligtvis på eftermiddan.

-Gurra-: Nej, gjorde beställningen första hemmamatchen efter att det annonserats om tröjan på tikare.se..

Omröstningen just nu är ju helt omöjlig att svara på.. Båda två är helt sjukt viktiga i nuläget.

nectis: Gjorde du beställningen under de senaste dagarna så dyker den nog upp någon gång under nästkommande vecka skulle jag tro.

Lite tråkigt att jag beställde en "Årets julklapp #2" tröjan från supporterklubben. Var menat som en julklapp men har fortfarande inte fått den.... Någon som vet varför?

Snoop: Just det, nu är det dags för en rejäl uppryckning i Tre Kronor. Om det inte blir bättre så får väl B-Å G skaffa sig ett nytt uppdrag. Sen in med Kenta Johansson.

T T: Tre Kronor måste tamejfan ta o ryck upp sig nu, man är ju utskrattad hela tiden i EHT turnerningarna nu och de är ju sorgligt att se, våra bästa spelare verkar inte vilja stå upp för Sverige så vi får skicka en odugling som Fernholm osv.

T T:
Tre Kronors kräftgång beror på att alla MoDoiter tackat nej. Det är för lite "Heart of Hockey" i dagens landslag :-)

...så märktes det i dag hur mycket Robin Jonsson saknades i Tre Kronor.

Hahl Bundy: Var Whiskeyn är? Det ska jag tala om för dig, i min mage snart :) skål!

Dragan 2k: Nä det är sant o varför hetsar man upp sig? Principen! Det handlar om principen att slutföra sändningen.

Berglund: Jag brukar inte reta upp mig på såna här saker men idag blev jag Oootroligt irriterad.
Man sitter en hel match o kollar på Sverige- Finland, låt gå för att det är sen skitturnering i Moskva men ändå. Matchen går till Sudden o straffläggning. När straffarna ska börja då BRYTER man sändningen, för att visa Landet Runt!!!!!! o hänvisar till webben som bryter ihop som ett billigt psykvrak utan mediciner!

Man kan ju bli tokig för mindre. Var är Whiskeyn?

Hahl Bundy:Haha. Föga oväntat. Vi vinner väl aldrig någonting längre i Euro Hockey Tour.

Hahl Bundy: Ush :(

uhahl: Tillråga på allt så förlorade vi straffläggningen.

Hahl Bundy: och tillråga på allt så kommer man inte ens in på svt.se

« · 1102361 · »