1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613846 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt:

Slag under bältet!!!!!!!!!!!

Snart matchdags, det ska bli intressant att se vad den där nya Frölundakillen i tröja 21 kan uträtta.

Kramer: äsch, jag är ju bara en gammal medgångssupporter, så gammal så man kan kalla mej ledstångssupporter...

Herminator:

Kan inte rösta upp TIK:s tröja när vi har en av dom fulaste i Elitserien. Den röda är väl ok, med den vita är inte snygg.

Jag röstade på den vita som fulast.

orion: Du skall icke ha begär efter lag i högre divisioner...;)

Blizzard:
"pressar MPS" hur naiv får man bli?

Blizzard: senast Lule körde med vita var borta mot FBK omg 29 sen dess har dom kört på med gula :) men innan omg 29 var dom ofta vit klädda...

TD: FBK spelade i vitt omg 36 när dom mötte lule iaf :) även FHC borta mot MoDo omg 35 spelade i vitt. Luleå däremot spelade i gult i omg 35 när dom gästade RBK.

Appropå tröjor; Lagen ratar nog vita tröjor när såg man Luleå FBK Frölunda i vitt inte vad jag sett, eller har jag fel? enligt Expressen spelar dessa lag i vitt? som med bilar, en vit bil står sämre i kurs

"Frölundas general manager Kent Norberg:
- Vi har hört oss för och är det så att han vill flytta från Timrå är det klart att vi är intresserad"

han får det att låta som att Pääjärvi helt plötsligt bara kommer på "fan jag vill flytta" och då helt plötsligt tar Norberg kontakt med pojken....Det är ju klart som fan att han pressar Pääjärvi redan nu.

TobiasThyr: Hoppas hoppas

kommer bli vårat lyft !

orion: Ööööööh ?

Åker TIK ner i allsvenskan så får vi väl börja hålla på MoDo igen, eller kanske Brynäs, är det ett sånt big deal, egentligen?

Herminator: Vaddå sist? Vi har både Modo och Södertälje efter oss, precis som i tabellen.

Anonymous: Portello finns i Wasa-koncernen, en gammal klassiker. Prova även den mytomspunna "21", ostraffbart som bekant.

Vad gäller tröjomröstningar så kommer ett automatiskt obehag till mig när Timrå råkar ligga sist i en tabell. Oavsett vad saken gäller, det är ryggraden som pushar liksom. Vaför ska Brunass-djävlarna få leda, deras svarta är ju rena begravningsutstyrseln?

Portello: Apropå så blev jag väldigt sugen på den drickan nu. Finns den hos Vasa bryggeris utbud tro? Man borde inte få ha sådana där nick.

Portello: Håller med. Idrottsgalor förstår jag mig inte heller på faktiskt, att ställa olika idrotter mot varandra och värdera dem kanske efter flera år. Varje vinst i sig var ju en bedrift.

Herminator: Själv har jag aldrig förstått vad dom här omröstningarna ger. Ingeting om du frågar mig.

Herminator: Fjolårets var ju faktiskt snyggare. Fast spelet var ju bättre då också...hmmm det mesta var bättre... bitter jag? nädå.

73Sjöbba: Kom igen nu! Gå in på Aftonbladet och rösta upp Timrås Röda matchställ som snyggast i Elitserien. Just nu harvar vi på jumboplats, pinsamt..

Så tycker jag personligen att det kan vara lite roligt med fighter på isen, men man börjar att fundera efter man har läst det här.

har vår finske stjärnback gått och blivit sjuk igen ?

- Förutom att Erik Andersson är skadad och Sebastian Erixon samt Magnus Pääjärvi-Svensson är på JVM så har vi några frågetecken i laget p. g. a av förkylningar.

Poffa: Okej, då vet jag. Kanske skulle skaffa sig plusmedlemskap. Problemet är ju bara att jag är sämst på att komma ihåg namn och grejer.

Du som skrev till mig om resor och grejer, skriv gärna igen!

Heleniz: Hade du haft plusmedlemsskap hade du haft historik. Nu har du det tyvärr inte. Be om en repris.

så funderar jag på om någon vet om det går att få fram historik på "bubblorna". Fick en bubbla men råkade stänga ner den när jag skulle svara och nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka den. Help me, please!

känns som vi inte kommer få se några bomb värvningar på ett tag...

Btw, dålig lön den här målvakten har nu då ;-) (se länk)

El Maco: Kanske du har en poäng där...

En riktig bakfylla efter väl förraättat värv = Skämt ut sig på lokal påminner mycket om bakfylla efter väl förrättat värv = Förnedring på is!!!

lincoln: Själv mår jag bäst när jag mår lite dåligt.

Nånting annat, apropå Modioternas klottrande. Hur länge fick det stå "Tamminen is gay!" på ladans vägg innan någon gjorde något åt det? Känns som att det stod kvar ett par säsonger men jag minns kanske fel.

Det känns som att "The Great Ones" blogg sammanfattar det väl - åtminstone ur mitt perspektiv.

Jag inser nu att jag var förbannad efter en minut av matchen igår. Varför då? Jo för att gnällspiken Dahlen (ingen klagan på domslut efter matchen denna gång tydligen) snackade om att TIK backar hem med fem man. Nyström i studion Canal plus korekt konstaterar en eller två skador så är det kvalserien - GARANTERAT för Timrå. Kommentatorn på ppv säger att TIK har fått matchen dit man vill, när vi inte varit i anfallszon på en halvtimme.

Det är helt enkelt förnedrande att ha gått fån respekterad guldkandidat till förnedringsobjekt på mindre än 6 månader...Det är inte konstigt att man reagerar som supporter. man känner sig förnärmad och irriterad - och förbannad - och uppgiven.

Kom, som sagt, på mig själv med att vara förbannad redan efter nedsläpp pga av alla sura kommentarer.

Nä, dags att inse verkligheten. Vi har monterat ner vårt hockeylag som Sverige monterat ner sin sjukvård, fast snabbare. Vi har kollapsat som en amerikansk investeringsbank. Dags att Challa petar in i huvet på truppen vad TIMRÅ IK står för - Blod, svett och tårar - Och vi ger aldrig upp.

GOTT NYTT ÅR OLYCKSBRÖDER

mikenomad: Ja dom flesta får ju en plats direkt in i A-laget iaf ;-)

Baker: Dom kanske var där i gemensamma ärenden och raggade förstärkningar....

" Blir inte mycket för Pärssinen frammåt heller.
Hade gärna sett
Pärssinen-Wandell-Pyörälä och Hynning-Bogg-Tenkrat.

Pärssinen och Pyörälä hittar varandra riktigt bra och alla kommer vell ihåg Hynning och Tenkrat från förra året mot MoDo....

Blizzard 2008-12-28 20:23 | | Permalänk"

"Challe Berglund coachade för att nå en kvittering. Då satsade Timråcoachen på Mika Pyörälä, Tom Wandell och Timo Pärssinen"

Äntligen :) men det är inte lösningen....dom spelar fortfarande varranan dags hockey som är så jävla irriterande!!

Det kanske är läge att kalla in Stormare igen? Eller nån hjärnskrynklare inom idrott?
Jag menar, det sitter ju tydligen i huvet hos dom flesta.

Missade dagens match... Eller ja, lyssnade på två sista på telefon när ja ringde mamma! Nån som kan ge en rättvis bild av matchen som såg den?

Baker: Jaha, jullov alltså... tänkte väl det.....

Ice Tea: Linkan och Sundsvalls sportchef (Magnus Holmwall) var på bolaget i Birsta idag iallafall, lite märkligt tyckte man ju eftersom jag trodde att en sportchef följde med laget...

Frella: Jag tror ingen tillfrågad som tackade nej till sportchefsjobbet i Timrå som ångrar sitt beslut idag.

Modano: Ta en valium.

Nån som vet var våra sportchefer har tagit vägen? Nu är de ju bara TJ som uttalar sig om allting. Är dom på JVM eller kanske har dom fått jullov?
Är dom bara sportchefer i på papperet?
Vilka förhandlar om ev kontraktsförlängningar?

Timrå måste värva för att balansera om laget.
Försvarsmässigt ser det bra ut men framåt ser det ju pinsamt svagt och ointresserat ut just nu. Dåligt PP.

Baker: Ja här ska bara inavel tydligen tycka till och allt är så jävla bra. Med Elitseriens idiot styrelse nummer ett som styr klubben mot ALLSVENSKAN då behövs det förändringar omg. Hur länge ska S-valls linkan och snål Johansson vänta nä det blir samma dårsvar vi ser över marknaden och vaknar i allsvenskan utan sponsorer i april GRATTIS NI SNÅLADE ER UR ELITSERIEN

Halva Eliseriens lag har provat att ligga helt sist i tabellen lagen är:

Frölunda HC
Luleå HF
Södertälje sk
Timrå IK
Djurgårdens IF
MoDo

...Detta säger vell hur sjuk årets ES är!!

Och över halva Elitseriens lag har testat på att vara serieledare lagen är:

HV71
Linköpins HC
Brynäs IF
Skellefteå AIK
Rögle BK
MoDo
Luleå HF

Två av lagen har båda testa på att vara sist och vara först alltså Luleå och Modo

KniveN: Sen kan man ju undra hur vissa andra är funtad som hela tiden ska "hoppa" på dom som kritiserar ledningen... ett forum är väl till för att man ska få tycka till eller hur ?

Undrar om Freddan ångrar att han tackade nej till sportchefsjobbet i TIK? Innan lördag lär han vara arbetslös.

KniveN: Personligen tycker jag inte att han överdriver ett dugg, snarare att han ältar. Tror knappast att han njuter när det går illa, snarare att han lider över situationen.

F.ö. så har vi alla våra böjelser. Jag t.ex tycker om att sitta här och ordbajsa.

73Sjöbba: Nej inte helt, men han överdriver nåt så otroligt... Sen så skriver han nästan bara negativa saker, får intrycket att han njuter när det går illa...

KniveN:

Om jag inte missminner mig så läste jag att ham skulle vara bortrest under jul och nyår.

En liten fråga bara: Tycker du att Lakens kritik är obefogad?

mikenomad: Han har bytt till Modos gästbok, roligare att skriva där då det går ännu sämre för dom... Är nog han som skriker högst om Harri Rindells avgång nu.

Har Laken semester eller...?

« · 1106313 · »