Ambroo: Jo, när var senaste vi körde en ny ramsa?......1987? De är ju svårt men någon ramsa måste vi ju kunna knåpa ihop! Helst en lång, då vi bara har ramsor som håller på i 3-4sec sen måste vi börja om.....
Från den färska intervjun på tikare med Oscar, Björn och Anton A:
"En hälsning till supportrarna! O: Ni betyder mer än vad ni tror, ni ger oss råg i ryggen! B: Ja absolut, jag håller med! Men ni kanske skulle prova på en ny ramsa någon gång? A: Men ni lyfter fram oss! Speciellt när det är tekning i anfallszon och då tänker man alltid Nu jä-lar! Det är inte någon medgångsklack! O: Jag kommer speciellt ihåg när vi mötte Färjestad hemma i år, det var ganska tidigt på säsongen. Inför tredje perioden låg vi under med 4-1 eller 5-1, en tredjedel av sittplatspubliken hade gått hem, men klacken var grym hela matchen. Vi gjorde väl 4-5 där, men sen blev det 4-6 i tom kasse. Men klacken var med hela matchen då."
actionleif: hoppla...det var oväntat....en riktig "sniper" till Rögle alltså, tycker väl inte direkt att målfabrikationen har varit deras svaga sida, hellre då defensiven som känns lite svag om inte Kenny är på plan.
Kanske tur vi slipper "Tur BK" resten av denna säsong dårå.
Ambroo: Har en känla av att det kommer fram ruskigt mycket bra lirare från junisleden. Klart positivt. Vi har väl redan ES yngsta lag så den biten verkar fortsätta.
Uno Gordon: " Frågan är vilket marknadsvärde föreningen har i dagsläget?
Det finns helt klart fog för en hel del oro." Vad tror du är det som skapar mer oro i Tik som förening än de andra? Och då bortser jag från de fyra stora VF, HV,FBK Och LHC ?
Friman SR: Läste det och kan inte låta bli att känna lite vemod. Man hade ju hoppats på en Z:a comeback i TIK vid ca 35-års ålder...men men, inte utan att man förstår honom. Garanterad 1 mille i veckan under 12 år för att spela i världens bästa hockeylag....
Tjitt och pommesfritt, Zäta skriver på för 12 år i Detroit. Lär knappast spela för TIK något mera då.....:-( Får väl hoppas på en lockoutsäsong till då....:-)
Uno Gordon: och så måste vi värva MINST 1 ny målvakt eftersom Backe lär försvinna. Åke Lund blir kvar och sedan lär nog också Tuomo Karjalainen lämna laget.
fredriko74: Det kommer att bli minst 4 nya backar nästa säsong. Eftersom varken Jonsson, Lotvonen eller Persson kommer att få förlängt. Och Mikko Lehtonen sticker antingen till NHL, HV71, Frölunda eller Kärpät.
Styf, Moe, Erixon och Skogs blir kvar.
På forwardssidan är det stora frågetecken kring "Bagarn", Pyörälä, Hynning, Tenkrat och MPS.
Pyörälä placeras i Luleå (nej det är inget långskott, Saarenheimo är mer eller mindre klar för norrbottningarna och Saarenheimo och Pyörälä har kamperat ihop tidigare), Frölunda, HV71 och NHL.
Hynning skall enligt uppgifter vara klar för Linköping. Han söker sig hemåt trakterna kring Sthlm. Och har fått ett bra erbjudande ifrån LHC.
"Bagarn" har givit klumpiga uttalanden till pressen och antytt att han behöver en nytändning och har inte svarat upp till fjolårets nivå. Kontraktet går ut. Här lutar det starkt åt HV71.
Erik Andersson lär inte få förnyat förtroende.
MPS har placerats i Frölunda. Har dementerat ryktena men Nubben och Gunnar Svensson är goda vänner.
Nate DiCasmirro får inte förlängt kontrakt.
Tom Wandell återvänder till Dallas.
Stannar troligen kvar Björn Svensson Oscar Sundh (ligger på plus numera i mina noteringar efter nyår) Timo Pärssinen Anton Axelsson Håkan Bogg Martin Sonnenberg Anton Lander Jesper Samuelsson
Vi lär alltså få se en stor spelaromsättning inför nästa säsong. Mest troligt är att vi får se mellan 8-10 nya spelare i Timrå IK.
Frågan är vilket marknadsvärde föreningen har i dagsläget?
Långben: "Moe bör nog slipa rören nu ett par matcher åt gubbarna istället,"
Rätt att gnälla på en kille som är/har varit för sjuk för att kunna spela och göra sig själv rättvis. Förresten så tycker jag att tre assist borta mot FBK är rätt bra utav en kille som knappt kan gå på 80%. Ok att de inte var direkta, men ändå. Han hade även +2 då...
zita:Japp Backe var bra ikväll!Men som alltid så dimper det ner lite höstlöv från ingenstans!Men det vet vi ju alla här att Backe kan stå fundera på nått helt annat när dom här så kallade löven dyker upp i kassen!
Långben: Sluta gnäll för faaan, en nyttig 3 poängare som många här inte trodde på innan. Sopa till MoDoliderna på torsdag av bara farten nu då. Men jag kan hålla med om att det var en match med mycket kallsvett där man aldrig riktigt fick slappna av.
Långben: Jag måste medge som jag gjort vid flertal tillfällen innan iår angående Lotvonens otroliga snabbhet och vägvinnande spel! Jag vet inte hur många ggr i årets ES som jag skrikit mig hes på denne finske kamrat.
Kort o gott så hade jag föredragit Petri Kokko kvar och Lotvonen ut ifjol.
Testade att elda upp den sistnämndes dragspel, men inte lyckades jag med uppgiften att få honom aggressivare på planen för det. Nästa år deffinitivt ut tycker jag Jonsson, Lotvonen, Skogs är för mig ett stort frågetecken just nu. Beror på vad som kommer in om han är värd att ha kvar.
Sen tycker jag att Tom Wandell spelar hockey som en kärring stora stunder! Kan han inte gå in lite tuffare i grispelet utan puck,åker ofta och vickar och glider som en flicka på en vår is ute på Björköfjärden!Han får väl faan tuffa till sig lite med kroppspelet...
hmm.... Första målet är det ju en Röglespelare som , för det första står i målgården , och för det andra står solklart i vägen för backe så att han inte kan ta 1-1 pucken .
Han var bra idag, som vanligt. Han är alltid bra. Men han gör två tavlor. Han gör alltid en eller två tavlor per match. Det är inte "vinnarmålvakts-takter" i den trenden.
men han har på det hela varit bra efter jul - Absolut
Men fan om han kunde sluta med tavlorna. Både Rögles mål är tavlor
lincoln: Du kan ju inte på fullaste allvar kritisera Backe ikväll. Han var ju kung på banan. Det är ju våran defensiv som totalhavererar ungefär var tredje match som håller på att kosta oss segern. Jag säger det igen och har sagt det förr. Jonsson och Lotvonen är de söligaste backarna i Sverige. Det är helt otroligt att man kan stå still på rören i en hel match och fumla med pucktransporterna i varenda jävla byte.
Får Lotvonen och Jonsson nytt kontrakt är det justitiemord rakt av! Då måste någon ha preparerat ledningens dricksglas med olämpligt innehåll. För inte ens den blinde kan ju blunda för deras nonchalanta hållning.
Kvällens bäste back - SEBBE ERIXON! Fy fan vad fin hockey pojken presterar. Vårdat, homogent och enkelt. Sträck på dig Staffan!
Och kvällens dragning - Timo Pärssinen!
Nu skall mala ner bönderna från Ångermanland och ge dem en tidig semester i år så att vi återigen kan titulera oss - BÄST I VÄSTERNORRLAND!
Laken: Håller helt med dig. Backe var bra i dag. Sedan syntes det lång väg att detta var Rögles absolut viktigaste match det här året. Dom var jävulskt bra i mittzon. Fick intrycket att de verkligen studerat Timrås sätt att spela. Vi hade mycket tur idag och en bra keeper.
Alltså, är det bara jag som inbillar mig angående sportbladet eller inte. Vinner Timrå då står det jämt om andra laget som idag "Bortaspöket gäckar Rögle". Men förlorar Timrå, då står det någon om det vinnande laget ungefär "Linköping vinner igen" eller något liknande.... Inbillar jag mig eller är det så?:S
lincoln: ALLA gör misstag men Backe räddar faktiskt oss under de kritiska delarna av matchen men det väljer ni att bortse ifrån! Istället anmärker ni enbart på misstagen han gör...! Hur många av backarna gör inte ett antal misstag/match?
Gorkyman: -han tror inte gath vet vad han gett sig in på -nyförvärven inte kommer upp i närheten av dahlén o pettersson -målvaktssidan får godkänt -timrå har bytt tränare för många gånger senaste säsongerna -viktigt att gath sätter ett ... | Läs mer