1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1862494 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
En tanke som slog mig, hur fasen avgör man vem som går upp som "extra" ifall KHK inte skulle klara licensen, nu med detta "nya" kvalsystem?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Haha skön banderoll från SSK mot IKO.

"IKO när du vill samla dina lån 0491-382200"
😋
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: jag skulle betala 19:- varje mån och bara få tillgång till TIK-artiklarna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jokklas: på tal om cmore och skev fördelning. Har klubbarna som skrev brevet till SHL fått något svar än, har jag i så fall missat det?

Läste en artikel från den 21/11-17 och klubbarna ville ha besked inom en månad kring framtiden för ligorna.

Ingen som hört något?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kevin O Shea: Jag e varken rik eller bor i Sundsvallstrakten (drygt 60 mil enkel resa) men tycker det är värt 99kr varje månad för att kunna läsa om mitt kära Timrå i ST😀 så visst går dom att läsa, men det är upp till en själv. 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Förbannade otyg att länka till dessa artiklar som inte går att läsa :-(
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody:

Ja, och det var därför jag skrev MER sånt även för oss. Vi kan ju alltid fortsätta redan i kväll, även om jag ännu hellre ser att vi tar en solklar trea. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Det var ju precis det vi gjorde mot Oskarshamn!! :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockeyärnice: håller med dig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Fast så länge fördelningen av pengarna är lika skev är C-more just nu ointressant för mig. De får komma med 70% rabatt, spelar ingen roll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icetea: Svårt o tro på en satsning mot SHL. Kul att 2 spelare börjar närma sig spel iaf :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator:

De får gärna komma med fler rabatterade erbjudanden. 20% är lite snålt. Men alltid en början...

Stark vändning av MoDo i kväll. Kvittering med två sekunder kvar och sedan vinst i sd. Mer sånt även för oss!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
timråhockey: vi skulle ha startat en insamling till en spelare, tror många skulle haka på det med tanke på tabellplacering, säkert många företag som skulle haka på också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: He, he, har C-more redan fått kalla fötter? Såg just ett erbjudande med 20% prissäkning. Heja upproret!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icetea: tror ärligt talat inte det kommer göras någon storsatsning till SHL den här säsongen. Nubben har ju deklarerat att Timrå inte riktigt är moget att ta steget upp denna säsong, men att man givetvis tar platsen om man får den.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icetea: blir nog inget satsning mot shl som det inte finns några pengar till det.
Sen om Dahlén går så kommer nog Zetterlund in
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San:

Därmed fick du nu som jubilar ett gillande av mig. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icetea: Har för mig att transferfönstret stänger 15 Februari.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kollade runt i media, hemsida o Hockeypuls bl a och det verkar inte hända speciellt mycket i TIK ..... inga rykten, inga reportage, inget snack med nubben nu när vi är på väg in i den viktiga delen av säsongen. Hur tänker föreningen utöver Dahléns vara eller inte vara. Ekonomin, kan det satsas mot SHL? Hur ska superelitplatsen för J-20 räddas?
När stänger transferfönstret b t w?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: jag blev nummer 50 !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov:

Och jag tror att nu uppnådda 43 gillanden måste vara något slags rekord härinne. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp:
Nej tror det är ”fiendens fiende” tanken:)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov:

37 gillanden på ett dygn - det var inte fy skam!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sa upp mtt cmoreabb med motiveringen "den skeva fördelningen av tv-pengar mellan hockeyallsvenskan och SHL som jag inte inte vill bidra till". Har nog inte större betydelse men känner att jag iaf vill markera, kanske fler som vill haka på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråit H-sand:
Kanske det bästa jag läst på länge 👍
😊
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: personligen skiter jag fullständigt i vad Ken Cambell tycker. Domarinsatsen var under all kritik! Sedan kan man bara spekulera i om det var inkompetens eller konspiration. Jag hoppas verkligen för sporten hockeys skull att det var inkompetens men kan förklara att det ser ut så här i turnering efter turnering? Är det bara för att Kanada är bättre att sätta press på domarna samt leka italienska fotbollsspelare eller är det pengar som styr?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Fyra matcher till kommer Dahlen att spela till för Timrå säger han. Efter MoDo matchen kommer beslut att tas. Han har inte bestämt sig än som det hörs.
Poäng mässigt är han ju överlägsen i Timrå men spelmässigt o vad hårt jobb så är han en bit efter fjolårsformen.
Men blir han kvar så tror jag definitivt att han kommer att växla upp nån nivå till när det drar ihop sig. Får se vad som händer då efter 19:e januari!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena: Han säger inte mycket i sina tweets om domarinsatsen faktiskt och det var ju det som var det viktiga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Det är väl en skillnad på att kritisera domarinsatsen och att påstå att domarna medvetet favoriserade ett av lagen? Det första har med kompetens att göra, det andra med dolda agenda. Att inte klara av publiktrycket och bli påverkad tycker jag har med dålig kompetens att göra. Men det är något du skulle kunna argumentera om ifall du känner för det.

Av dom två utvalda tweetsen så klagar Campbell på att Kanada borde blivit utvisade mer och att en av Sveriges utvisningar var inkorrekt. Av vad jag kan se så på twitter så har Campbell bara påstått att en av Sveriges utvisningarna var korrekta ("That was legitimately a penalty."). Vart skriver han "övriga var korrekta" som du säger? Det känns som dina egna tolkningar, inte fakta.

Jag är egentligen ganska ointresserad av vad en kanadensare tycker som jag aldrig hört om förut. Men jag ogillar att du kommer hit och påstår saker som inte är sant samtidigt som du förvränger personers argument.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Du skriver så här ”Till och med respekterade hockey kommentatorer i Kanada ifrågasätter domarnas insats i finalen” och hänvisar till ABs artikel som har 2 utvalda tweets som källa. Går man in på Campbells Twitter så ser man att han faktiskt skriver att han inte tycker att domarna favoriterade Kanada.
Det måste ju gå att få sina påståenden ifrågasatta utan att dra fram trollkortet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: läs det du länkar till
Ken Campbell ifrågasatte en utvisning och skrev vidare att övriga var korrekta och att domarna inte favoritiserade Kanada. Han har ju precis samma åsikter om domarna som jag har.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: I rest my case...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Jag skrev att Sverige borde ha mindre utvisningar och Kanade fler.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Såg du matchen eller sov du?
Alternativt skriver du bara för att få vara motvals kärring. Till och med respekterade hockey kommentatorer i Kanada ifrågasätter domarnas insats i finalen. De klarade inte av att hantera publiktrycket, punkt slut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: tyvärr så var domarna påverkade av publiken.! ! ! Canada ramlade lätt, fick med sig tvivelaktiga utvisningar. Sverige ägde matchen men fick jobba jävligt mycket i boxplay. Där förlorades matchen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Tyvärr så låg pucktapp bakom Sveriges utvisningar och Kanada spelade utan misstag. 5-2 i utvisningar hade nog varit korrekt av vad jag kan minnas från matchen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Ja helt rätt, vi fick slita ut oss i BP medan Kanada bara tilläts mala på.
1-6 i utvisningar säger allt, surt. =(
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vi får glädje oss att TIMRÅ IK vann ikväll...
DJ Hemp: Korken flög nu...👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Fuck fusk-Kanada!
Att det inte finns ett enda domarpar med stake nog att döma rättvist är bara tragiskt för hockeyn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: 2014 hade vi JVM som spelades i Malmö. Det hjälpte dock inte för Finland vann.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Jag är med dig. 1-1 synes bra. Men det hela är dessvärre bara en illusion. I Nordamerika suger alla Kanada-balle, så hur det än ser ut kommer de att hitta på något sätt som ger de jävla asen guldet. Domare, annat fusk, alltihop. Hela skiten är bara uppgjord. Varför spelas aldrig JVM i Europa? Dra åt helvete med hela jävla grejen! 🙁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Bra första. Sverige äckligt bra på att spela sig ur Kanadas press
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det var ett jävla tjat om Dahlén...
Vi vann ju för ikväll som ett jag och tom Kaiser fick näta 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Södertälje vann i Skabbräven ikväll så vi behöver inte skämmas vi heller 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: står om dahlen i tidningen i Karlstad men kan inte läsa
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: trodde det var något slags kod för att Dahlén var klar för Färjestad...

Tråkigt med Brost. Men han hann med en del på vägen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johannes Brost 😢
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Vilka jävla mål, idel drömmål. Canada har vi dock otroligt svårt för och deras 7-2 mot Tjeckien imponerar stort.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:
Challe är riktgt bra som expert, en av de bättre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Final! Jag var aldrig orolig.. 😅
Kommentera

« · 1862494 · »