1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581753 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1929662 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Där ser man. Tryout i FBK för Jonathan Carlsson alltså.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så har Elias gjort 1mål och 3 ass efter 2 perioder för Vancouver.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad:

Aik kommer bli farliga. Dom har ju kvalat ett par gånger och skaffat sig rutin. Dessutom en bra förstamålis. Sämsta lagen i shl kommer inte svepa dom av banan. Viktigt att inte bli sist och slippa dem.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: har också kollat en del på framförallt Modo, AIK och Leksand. Är inte alls livrädd om man ser till kvaliteterna. Sen är ju dock kval alltid kval osv, så...man lär ju behöva blöja ändå när/om det ska avgöras. Men motståndet ser rätt beige ut faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Kisar lite på AIK-Modo, vilka är lag som vi kan stöta på till våren. Tycker att det finns spelare och formationer ( i framför allt AIK men bitvis i Modo också) som ser rätt giftiga ut, medans det är virrigt värre i andra formationer. Jag hoppas och tror att vi ska ha en bättre bredd som ska kunna väga över till vår fördel.
Med en 1-2 spetsigare värvningar i början på nästa år och alla friska och beredda att spela lika uppoffrande som förra säsongen och bitvis denna, är våra chanser i förmodat kval hyggliga.

Ovan kan ses som en pedagogisk/psykologisk utläggning för att kunna se framtiden an aningen mer lätt i sinnet 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nåja...
28 omgångar kvar...
Plats 11-12 att kriga om..
Undvika plats 13-14..
Plats 10 är en bonus...
Mycket kan hända under säsongen..
Vi måste tro...
Utan tro kommer vi ingenstans i livet...
En match i taget...
Vi är Timrå IK och VI ger aldrig ALDRIG upp..❤
Nu går vi för 3 poäng mot Frölunda i hemmaborgen den 19/12!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så har Svedberg 89,76 och Brattström 90,06.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dags för Gallo att måla igen , tycker jag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: puss på dej raring. Ikväll vinner vi mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: verkar ha dålig koll på invasionen tånk om kriget kommer...
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Tycker "tryckfelsnisse" är framme lite väl ofta🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Affe_TIK: hur vet man att det var just Tjobbas?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: satte den uppställningen någon vecka innan salmonson blev värvad men han skulle absolut kunna ha en plats. Speciellt med tanke på att Olofsson och Hållander lär försvinna.

Jag tror vi har en ganska bra grund att bygga vidare på i dagens trupp med lite mer erfarenhet på vissa talanger vi har nu.

Men skulle vi ha en center uppställning på tex
Lander, Karlsson, Rensfelt, Johnsson/Berglund så skulle jag känna att de va bra.
Jag en av de största svagheterna i dagens trupp är centrarna och de syns tydligt när man ställer Madsen som 1:a i ett shl lag..

Gillar din uppställning skarpt åxå 👍🏻
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Affe_TIK:
Hade en, fullständigt utsliten och, tyvärr, slängd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lämna gärna bud på T-shirten :) Hela summan kommer gå till supporterklubben!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Oerhört stort och rörande!!! Hoppas klubben tackar officiellt på ngn hemmamatch.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Affe_TIK: Jag, har skickat PM
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Någon som är sugen på den här artifakten? Tjobbas avancemangsT-shirt. Pengarna kommer givetvis gå raka vägen till supporterklubben så vi kan börja heja fram lite bortavinster!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
är det nå förstäkningar på g
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena: vägde honom mot Lander ett bra tag men det fick i slutändan bli Lander ändå...

Va tvungen att kolla på hans EP... från hyfsade siffror i KHL vidare till asiatiska? Ligan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Eaxelsson: ångrar att jag inte satte iallafall hade med E.K!
I övrigt är nog ditt lag lite mer realistiskt och mindre drömskt än mitt kanske! Ingen Salomonsson?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vad tycker ni om denna debattartikel? Känns verkligen som att vissa har noll koll. SHL =/= miljoners miljoner. Blir så less på alla förståsigpåare som gnäller om TIK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Eaxelsson: Är det där kvaliten på laget om vi klarar oss kvar 2-3 år till så är det katastrofalt dåligt, förutom en 3-4 spelare då. Du måste drömma lite större! :D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Eaxelsson: Haha har du verkligen inte bättte laguppställning än så?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Byggherren: vad har han sagt som är så upprörande?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Byggherren: Ny användare, troll, Gamen, Timråpartiet... whatever..gå härifrån och kom inte tillbaka. Du är avslöjad.
Moderatorer, agera!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Byggherren: Vill gärna veta lite mer specifikt vilka uttalanden du menar? Tycker personligen inte att han direkt kastade skit på någon spelare? Hylla och tro på vissa spelare är väl inget negativt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: jag har följt diskussionerna på forumet en tid eftersom det roar mig att läsa det kloka som skrivs men även det som är mindre begåvat. Nu känner jag för att bidra med en egen åsikt för första gången.

Gällande Nubbens medverkan i Timråpodden så tycker jag att det är så oprofessionellt av en sportchef att uttala sig i ett sånt sammanhang på det sätt han gör om sina spelare. Den mannen älskar att synas och höras, det är ju känt sen tidigare, men han som "högsta hönset" måste väl ändå tänka sig för innan han öppnar munnen. Det passar sig liksom inte i alla sammanhang. Tycker inte att han är ödmjuk mot spelarna. Hade han varit min "chef" hade jag helt och hållet tappat tilliten och förtroendet för honom för att han snackar som han gör.

Nubben har stor makt att påverka spelarnas framtid utifrån uttalanden han gör och utifrån sitt agerande. Där måste han vara försiktig. Det är uppenbart att han banar väg för vissa spelare och hindrar vissa från att lyckas. Jag nämner inga namn för det är ju rätt uppenbart sen tidigare diskussioner på forumet. Jag fattar inte att styrelsen tycker att Nubbens sätt är ok, tänker på hans medverkan i podden och hur han behandlar spelare.

I ett lag finns det alltid stjärnor men en spelare gör inget lag. Alla bidrar och är viktiga, inte bara "chefens" favoriter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Lag med hemvändare? Men vart är Matt Murley då? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ring Nubbs en poängspruta av rang!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund:

Då kontrar jag med denna drömuppställning som jag ritade ihop för några veckor sedan.

Målvakter:
Svedberg/brattström

1:a
Wedin. Lander. Hållander

2:a
Collberg. E. Karlsson. L. Rensfelt

3:e.

S.olsson. J. Olofsson Gallo.

4:e.
Boyce. Berglund j. Johnsson

Extraspelare: j. Persson

Bubblare: kaijser, c. Jansson

Backpar.

1:a
S. Erixon. J. Kinvall

2:a
H.larsson. M. Hardegård

3:e
A. Falk. J. Westin

Extra: j. Dahlrot

Bubblare: a. Landin

Detta ser jag som en möjlig uppställning om kanske 2-3 år då de finns några saker som spelar in.

Jag tror knappast Lander hamnar i Timrå kommande säsong pga skatt..

J. Westin skrev just på förlängning i färjestad.

Men om detta är om 2-3år så kmr säkert Hållander Olofsson saknas därav bubblare kaijser och Janson.

Tror detta kan vara ekonomiskt möjligt i framtiden.
Relativt billigt lag men med bra potential efter att några spelare fått nått års erfarenhet av shl och kan matchas med några mer rutinerade hemvändare(på backuppställningen).

E. Karlsson tkr jag saknas nästan mest denna säsong då han har verktygen för att göra kontrollerade ingångar i offensiv zon både i pp och 5vs5 spel. Skulle vilja får in honom i laget redan till nästa säsong. (personlig favorit)

4:e kedjan med Boyce Berglund Johnsson har i uppgift att döda utvisningar. Vinna tek i defensiv zon och skapa tek i offensiv sedan byta in offensiva spelare.
Tror de är spelare som kan köpa den rollen rakt av.

Känns som ett realistiskt lag men med bra balans utifrån vad jag sett av dessa spelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Jag läser hellre ditt inlägg som fantiserar ihop ett lag inför nästa sässe, än nån som pratar aktier... Sedan var det väl inte så jävla orealistiskt heller kanske?
Men att sätta ihop Kinnvall med Sebbe Erixon blir väl ändå tårta på tårta va? Vore ju nästan som att sätta ihop oHårdegård med Kinnvall
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Gällande Timråpodden så är det ett solklart tips att lyssna på senaste om man inte redan gjort det. Lite färska grejer dyker upp, som att Nubben konsulterar Niklas Nordgren för att scouta några prospekt i HA exempelvis. Väldigt intressant. Får se vad det samarbetet kanske kan mynna ut i på sikt, många klubbar har ju dubbla sportchefer numera.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Förlängningen av Wedin... Nu måste vi hålla oss kvar, något annat finns inte. Redan har man börjar man drömma...

Ponera följande anno 19/20

Målvakter:

Svedberg - Brattkorv

1a kedjan

FW:
Laxen - Lander - Wedin = Hyffsat jävla tung kedja att möta.

Bonus: Lander agerad ju lagpappa redan säsongen 2009/10 så då kan vi skeppa Molinder med gott samvete också.

D:
HåLarssa - (Mat Robinson)

2a kedjan

FW:
(Pääjärvi) - (Emil Pettersson) - (Hållander) = Man får väl drömma?

D:
Kinnvall - (Erixsson)

3e kedjan

FW:
Collberg - Rensfeldt - Thörnqvist = Hyffsad 3e kedja ändå...

D:
oHårdegård - (Mattias Nilsson) - M. Nilsson tror jag är mogen för SHL spel och baserat på vad jag sett av honom de närmaste säsongerna tror jag han skulle vara perfekt med oHårdegård, han är allt Marcus inte är.

4e kedjan

FW:
Boyce - Blomberg - Gallo = Brunkarköngarna.

D:
Söderberg - Drugge = Drugge har kontrakt över 19/20 tror dock inte han blir kvar denna säsongen, men ryms ändå i drömlaget om han är kvar som bredd i offensiven. Värderar Söderberg högre än Falk.

Extra:

- Falk = Har kontrakt över 19/20 duger som extraback i "drömlaget"
- Olofsson = Vill ha kvar, inte självklart vart han skulle spela dock
- Palmberg = Samma som Olofsson

Bubblare:
- Peter Popovich = backtränare (uppfyller ej kriterierna för listan men jag anser att tränarstab är exkluderad då underlag för värvningar är så begränsad)
- Dahlén = För orealistiskt men hans Timråhjärtat skall man inte underskatta.

Hemvävt och inte helt osannolikt, ingen värvning känns som en omöjlighet men sannolikheten samtliga skulle krita och att budgeten räcker är väl sisådär.
Hållander tror jag Pittsburg nyper efter denna säsongen, Olofsson kan vi nog få ha kvar (beror självfallet på hur JVM/resten av säsongen ser ut).

Mat Robinson fick bli en panikvärvning då Jens Westin tydligen har förlängt med FBK med 600 säsonger, något jag hade missat. Annars hade jag nog hellre tagit tillbaka Didrik om inte han redan var kontrakterad över Robinson och satt bredvid skinnvall och erixon bredvid Larssa. Kan inte komma på någon annan "hemvändande" back som platsar i "drömlaget". Anton Strålmans kontrakt går förvisso ut efter denna säsong men det är inte ens nära till realistiskt och han är endå exkluderad eftersom han är ordinarie i NHL (även om Robinsson är en nästan helt orealistisk värvning också).

Jag är fullt medveten om att detta är ett fantasifoster och helt meningslöst att spekulera i, framförallt innan vi ens säkrat kontraktet om annat än för skojs skull eller för att tagga till lite extra.

Kriterierna jag använt mig av är att varje spelare måste ha spelat minst 2 säsonger i TIK tidigare eller redan ha kontrakt över 19/20 eller spelar i laget idag. NHL är exkluderad med undantag för Pääjärvii där den eventuella värvningen av Lander skulle kunna påverka honom att "vända hem", något som det har ryktats lite om bakom kulisserna.

Om ni vill eller vågar; vilka spelare kommer ni ha lite extra koll på gällande kontraktsförlängningar under säsongen. Eller bara vilka spelare ni skulle vilja se iklädd rött och vitt när första pucken släpps 19/20 oavsett kriterie?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jonte målade igen inatt för sitt Utica Comets. Ett snyggt backhands mål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Varför inte en triumf mot Växjö borta imorgon när vi ändå håller flaggan i topp 🇩🇰
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: håller med er båda, Laxen har varit en fantastisk energibomb för ett annars lite sårat lag. Hans spelstil känns verkligen som Timrå IK också. Kan Olofsson och Hållander få stanna ett år till på de så luktar det fanimej slutspel nästan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så kunde saker varit värre, man kunde ha hållit på Leksand..
www.svenskafans.com/hockeyzon/lif/forum.aspx?page=2
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För både tabelläget och hälsans skull , så vore det bra om Timrå tog minst 3 pinnar på bortamatcherna mot Växjö och Brynäs
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Instämmer! Salmonsson kommer fortsätta att vara nyttig att ha även om snittnivån på omgivningen i laget snäppas upp. Jag tycker att det känns lite som när Sanny kom hit från allra första början, även om Sanny då var tio år yngre. Båda helt skadeskjutna men vi ger dom en chans som de sedan vill göra allt för att förvalta, det gör i sin tur att de på sikt bygger upp väldigt starka band till klubben. Det är precis sådana spelare som behövs för identiteten.

Laxen och Hampus Larsson, där kan vi börja.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Trodde aldrig jag skulle säga det här men hoppas faktiskt man förlänger med Salmonsson ett år till med. Har funkat fint med Wedda och tänk Lander som Center där. Skapligt tung kedja att möta med många bra egenskaper. 🙂👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Anton Wedin är KÖNG!
En tidigt julklapp! Fantastisk känsla.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: hoppas vi kan få Lander till nästa säsong också. Dom 2 tillsammans kommer va sylvassa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: grymt skönt att få dyngfel i Wedin-frågan, jag trodde han var förlorad men istället skriver han på för tre nya år, smått surrealistiskt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det typ sådana här dagar man firar lite extra en lillörda!
Wedda...Olofsson och Hållander!
Ikväll kör vi all in för eran skull!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: En av årets allra bästa nyheter och en välkommen tidig julklapp till alla TIK-supportrar! Du är en hjälte, Anton!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Gissningsvis syftar han på att det inte finns någon statistisk korrelation mellan puckinnehav och högre tekningsprocent.
Däremot finns det statistik som stödjer det vid special teams precis som du nämner. Och ju ”sämre” laget är desto mer har man att vinna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Haha men KÅT... Den mannen lyckas alltid med konsten att ställa frågor så det blir så fruktansvärt stelt. Snälla använd Jimmy Hamrin eller nån annan talförd person att hålla i videointervjuer hädanefter.
Här får ni dagens rebus som är lite aktuell.

KÅT+🐏=
Kommentera

« · 1929662 · »