Olli Nomadinen : Örebro kommer tar guld alltså?.. Skall vi alltså behöva återuppleva detta ännu en gång, att vi är de enda som pressar blivande guldlaget i en matchserie..
Olli Nomadinen : Håller med. Kan vara en mental faktor. Från grundserien där det i stort sett bara handlade om Väx-sjö och SAIK. Rögle bjöd upp till fight, men dom är ju ett spelande lag och Skellefteås tyngd kunde avgöra. Nu i semifinalserien möter man ett Örebro som klarar av att stå upp fysiskt på egentligen samma sätt som man själva spelar och vill avgöra matcherna. Här har man en läxa att göra i Schtaan ser det ut som.
{297}: Hoppas att vi tar hit Juolevi ja. Har velat ha hit honom länge. Då blir vi ännu mer att räkna med. Gärna både Juolevi och Bernhardt dom ersättare för Eronen ocj Stenqvist
Hela bortastå är fullt i Örebro av Skellefteå fans. När Örebro spelar borta är dom 8 st Örebroare på plats. Är det inte lika långt emellan? Vilket skämt till supportrar. Plast plast plast…
Pyrret: Var från nån annan media med som det stod vi visat nån form av lite intresse för Kinnvall., Innan Höken skrev det där. Kan ha varit Aftonbladet även där. Litar dock inte lika mycket på den tidningen..
Sputnik: Alltså att Kinnvall ens skulle vara aktuell var väl bara för höken skrev ”drömvärvningen” och hade något 1+1 utlägg i sin artikel om Timrås silly?
Sputnik: Undrar om Kapanen avstod pga skadehistoriken då? Eller att Kinnvall kände plikt att stanna kvar denna gången? Hoppas Kapanen har nått annat roligt på g nu istället då. 👍
OlliJanne: Lägger den härinne med, ingen Kinnvall vad det verkar. Långt gångna förhandligar med Brynäs enligt Silly surr på Aftonbladet.
"Även Johannes Kinnvall, som haft en tuff säsong, men som för bara några år sedan skickade in 40 poäng i SHL från sin backposition, ligger i långt gångna förhandlingar."
OlliJanne: Jag skulle bli väldigt glad om Weigel blir avstängd från hockey för evigt, vidrig typ. Jag tycker bara inte att det är något som ska anmälas.
Vejdemo filmade inte, fick ont men spelade vidare. Jag hade till och med kunnat köpa en 5+GM på den. Men anmälan och avstängning för den där är bara fånigt när man samtidigt inte anmäler alla huvudtacklingar. Det hade inte inträffat om inte DIF kontrollerat SIF.
Och att tillägga, inte nog med det så drar han ju med han på en solklar tripping på vägen ner, kanske t.o.m kan klassas som slewfoot. Han låser fast benet bakom hans helt med mening.
bar mofftak: Ja men Vejdemo bedömde nog den som rätt kraftig ändå eftersom han fick halta av isen. Fast om man håller på det andra laget tycker man väl bara att Vejdemo filmar/förstärker.
bar mofftak: Det är ju i slowmotion man verkligen ser att han tar i med båda händerna likt ett yxhugg, inget litet rapp det handlar om utan ansats.Det är ingen vanlig "spelförstörande" slashing det är ett fult hugg i knävecket med ett syfte, att skada en spelare. Så ser jag på det iaf.
Rip Kirby: då har ju ändå modos snitt legat nånstans runt 3200 många år, denna säsong är man ändå över 4000. Sen kanske mikrofonerna inte är så nära klacken men det enda man hör från övik är trumman. Ingen sång direkt.
Det är verkligen en förbannelse att bli kvar i HA, vi hade inte så bra snitt heller innan Dahlén kom hem. Man kan förstå att det är svårt att locka marginalpublik till hemmamatch mot Tingsryd. Sen är ju övik en ganska liten stad också som är på nedåtgående i många avseenden, det är inte helt oviktigt i sammanhanget.
Patrick Polly: Jag tycker inte det där var något särskilt allvarligt. En helt vanlig slashing mot benen, inte värre än den på handleden (var det pääjärvi?) som de släppte mot oss.
Sen ser allt illa ut i slowmotion när man inte kan bedöma kraft.
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer