1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606489 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Samtidigt visar det ju att slutspel och seriespel är nått helt annat. Nästa år går vi för göld!!

Olli Nomadinen : Told ya! För vilken gång i ordningen??

Sputnik: Skulle det bli Växjö-Örebro i final så är det inget annat än en mardröm! Ska man hålla på Växjö då??? 🤮 Örebro som svenska mästare i hockey 2023 då kan f-n IFK Sundsvall spela i Allsvenskan om några år!

roger_sundsvall: Hopptacklingen av snubben som kom undan med highsticking på Didde.

Riktigt ful hopptackling i huvudet på Pudas, ingen åtgärd från domaren, horribelt.

örebro e tunga, man börja inse vilket grymt slutspel vi gjorde, nästa år blir vi ännu bättre,

Timrå ik 2024 going for gold 🔆

roger_sundsvall: Sedan 2004 har det pumpats in dollares.

Sputnik:

Så kan det mycket väl vara. Har dock bara hänt en gång tidigare (2007). Därmed inte sagt att vi hade haft skuggan av en chans mot SAIK.

2-1 SAIK!

DJ Hemp: Vi pressade väl HV nått år med när de gick och vann guld sen?

2-2 SAIK SÅJA

Fyfan vad Öret slänger sig fortfarande

Sputnik:

Om du tänker på 2009, så var det FBK som vann till slut. 2008 mötte vi HV i semin och där tycker jag att de var det bättre laget och vann sedan också finalen. När de slog ut oss i kvarten 2010 var de också bättre och blev avgjort mer pressade av DIF i finalen, där de också vann. I alla fall som jag minns det.

Dubbeld: Kommer ta ett tag innan man smälter förlusten mot detta filmande grislag. Publik i klass med Lhc och Oskars.

Dubbeld: Det där hade Öret som i en ask trodde de. Sen klev jag in i handlingen och drog i jinx-spaken 😁

Måndagkväll och närmast fullt bortastå i Örebro. Hur många var i Skellefteå i lördags? 8? Måste vara närmare mellan Skellefteå-Örebro än Örebro-Skellefteå

Olli Nomadinen : Den här domarnivån hade gynnat Timrå i kvarten…

Olli Nomadinen : Skellefteå ligger ju ovanför Örebro så antar att uppförsbacken blir för jobbig

Olli Nomadinen : krävs väl en sjunde avgörande FINAL för att det ska vara fler än 10 örebroare på bortastå...... här snackar vi supporterkultur när den är som sämst.

Kom igen nu SAIK , de räcker med (att det antagligen blir ) ETT Plastlag i finalen . Krossa öret

Jadu: Låter som klacken sjunger "bajskorv"...hmm.

💩

Olli Nomadinen :

Kan det möjligen vara fler norrifrån som flyttar till Mälardalen med omnejd än det är närkingar som tar sitt pick och pack och drar till Västerbotten? Tror att du förstår vad jag vill ha sagt. Menar med detta inte att det är godkänt med åtta bortafans i en semifinal i landets andra sport.

DJ Hemp: Eller så är det fler arbetslösa i Skellefteå

DJ Hemp: OK, ja de där åren av (slutspelsmissär) flyter ihop lite. Debaklet mot Modo svider ju hårdast, helt klart.

Olli Nomadinen :

Arbetslösa med gott om ekonomiska resurser till bortaresor. Avundas dem lagom mycket. Säger också lycka till mot resten av den återstående kvartetten.

PLASTHELVETE

Filmaren avgör

Ha ha ha vilka flytmål Örebro får!
SM guldet är nära med denna tur.

Olli Hahl: Storfilmaren avgör mot Ske 😡

Henrik_Tikare: finns nu möjlighet att det blir plast mot plast i finalen.

Sputnik:

Enda trösten var att vi tog en gruvlig revansch året därpå. Men den var ändå klen med tanke på att vi inte tog oss förbi semin. Detta är dock vad jag menar med att det inte bara handlar om att vinna en kvartsfinalserie för att kunna vinna guldet.

Kattgubben: Storfilmaren pratar om hårt arbete 🥱

DJ Hemp: Nej så är det, men av det spel Skellefteå visat upp så var vi mer slutspelsredo trots allt. Hade vi knäppt Örebro så hade vi haft god chans vi med. Det tror jag faktiskt.

Olli Hahl: PVC trophy ?

Kattgubben: Växjö - Örebro i en final? Kan nog möjligtvis bli den abolut tråkigaste och minst följda SM finalen i svensk historia.

Gurkan: Utan tvekan, tätt följt av finalen 2007

eltifoso: Vilka spelade 2007?! 🤔

Kerstin_k: Modo - LHC 🙈😆😅

Olli Nomadinen : Arbetslösheten i Skellefteå är faktiskt bara 3,8% i Örebro ligger den på 7,2% Den troliga förklaringen till skillnaden är enligt SCB att Örebro är en riktig skitstad där innevånarna tror att ett djupt drogberoende är att likställa med en heltidssyssla men så är alltså inte fallet ur ett arbetsmarknadsperspektiv.

Pyrret: Bernhardt spelar som om han ångrar sitt kontrakt med timrå, hans presentation hittills i slutspelet är foppanivå.

Gurkan: Vi får döpa om SHL till PVC!🤮

hockey_21: Ja, ni kan gå upp nästa år, vill ha Bernhardt.

Dubbeld: "Fyfan vad Öret slänger sig fortfarande"
Det hade väll varit en sak om de bara slängde sig, men det är ju minst en charging per match därutöver.

Tänk att vi vid två olika tillfällen i den där hallen blivit rånade på 2 + 2 för high sticking, är det dålig belysning?

Känns jävligt märkligt att Örebro får Powerplay och AIK går helt lottlösa samtidigt som det här inne ofta skrivs att storlagen får fördelar. AIK har ju trots allt varit SHLs maktfaktor sedan FBKs epok tog slut vid 2011.

Öreplast mot Plastsjö i final? Känner hur det spritter i hockeyintresset redan nu. Frågorna är så många.

-30 ynka mil mellan städerna. Lyckas något av lagen vaska ihop ett finalbortafölje åtminstone större än en skolklass?
-Klappor mot ”He e vi som é öje-bjo”, vad blir mäktigast?
-Kommer Vida arena äntligen vara utsålt?
-1997 mot 1990, vilken klubbs gedigna historia ska sporra andra mindre klubbar att det GÅR att lyckas på parodisk kort historia, utan ekonomisk doping och sånt.
-Kommer regelboken i Bhehrn arena magiskt börja appliceras på bägge lagen? Eller fortsätter den förfördela hemmalaget?
-Emil Larsson mot Ludvig Nilsson. Vem faller lättast?
-Larmi mot Enroth, vem kan fladdra bort flest puckar med häl+röv?
-Boxer-Robert mot Carrot Top. Kommer någon yppa en enda hetlevrad känsla, eller blir det SM i monotona analyser?
-Och framförallt: Vilka färgsprakande ställ kommer vi få se på respektive hemmaplan? Kör Öreplast vidare med sina omotiverade ”höhö den här färgen kör vi för det är lite coolt”-svarta ställ, eller återgår de till något som iaf har någon bäring: Rött?
Plastsjö? Blått/orange/grönt/svart?

Ni ser ju. Bara att ladda för en final att minnas!

Synct: Haha, ja jag har börjat revidera mig kring Bernhardt med. Vill nog se vad han kan uträtta i Timrå ändå trots allt. 😅

Det är tydligt att Skellefteå på varenda jävla position är bättre än Örebro.

Men.

Örebro spelar konsekvent som en maskin.

Skellefteå saknar ödmjukhet inför uppgiften.

Har ingen i Skellefteå kollat på Örebro?

Dom kommer stenhårt i forecheck.
Inte lite hårt utan aphårt!

Backarna i Skellefteå är skickligare än Timrås sånär som på kanske 2 i Timrå som klarade pressen.

Skellefteå hjälper sina backar lika bra som vi gjorde.
Inte så bra.
Och Skellefteås backar gör inte mycket för att undvika att bli fastcheckade.

Utöver detta så är det fysiken.

Om du inte kan ta kampen mot Örebro fysiskt en mot en så måste passningstempo och skridskoåkningen upp.

Det klarar Skellefteå men jag upplever det som om dom isst åker och är lite småtjuriga.

NE får ut max av sitt lag, respekt!

Jag äcklas av det men Örebro kommer krossa Skellefteå om dom inte tar på sig gruvarbetare mentaliteten och spelar ut!

Nonchalant att ge Örebro så mycket gratis.

Söderöver: Fast vänta nu; Örebro klart för Final redan nu?!

Vill minnas att Örebro gick upp till 2-0 i matcher i en slutspelsserie alldeles nyligen, för att sedan tappa iväg den till en sjunde avgörande match.

Så det är ju långt ifrån klart. Än har Örebro tid att fukka upp det här. Och jag skulle tro att Skellefteå skoningslöst kommer att äta hela handjäveln om Örebro ger dom lillfingret. Näe, jag tror att Skellefteå spelar Final om dom vinner nästa match.

Vad kommer att påverkas om j20 vinner guld? Kan man locka hit fler och större talanger längre fram? Får man in mer pengar för att bredda ut och utveckla organisationen?

Att man blir korad som Sveriges bästa juniorer vet vi ju redan och det är bara positivt med det, men hur mycket?

DenRöda: Tar ni medalj håller Ove tyst om prisskåpet ett tag.

DenRöda: Känns som att vi kanske bör avvakta resultatet i semin mot Leksand innan det börjas spekulera i hur vi ska förvalta J20 guldet. Detta är samma sorts jävla jinx som när vi började planera vilka resultat som krävdes för att vi skulle få Frölunda i semin.

OlliJanne: Ja, Leksands J-20 är kraftigt förstärkt av ngt A-lags spelare som Bichel tex.

« · 2517018 · »