1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606402 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Lub: Modoiterna verkar inte riktigt förstått hur mycket SIF gillar DIF, men de kommer bli varse.

Hoppas för deras skull att de är lika många klasser bättre än DIF som vi var. MoDo kommer inte ha marginalerna på sin sida, så att säga.

bar mofftak: Han överglänser ju både Olofsson och Lööke!

Olli Nomadinen : blir väl så när man försöker köpa sig uppåt, slagkraften finns men konstigt nog verkar hjärtat saknas....

Men satan vad kass Löven är när det gäller! Dags att för gott tvätta bort den obegripliga stämpeln de fått som nån form av slutspelexperter. De kan ju för fan inte vinna nåt

Uppladdat:

500x0-screenshot20230412211953google.jpg

Djurgården har skills OCH tyngd! Lillberra kommer äga modo som han milt sagt ogillar. Modo kommer dessutom ha domarna emot sig hela finalen 😄

Tom Topp: Hockeyspelare når väl sin prime vid 29 år ungefär?

En liten fundering till alla er hockeykunniga:
Jag bor numera i Umeå och diskuterar således rätt mycket hockey med Lövenanhängare. Jag har dessutom en svärfar som är Modoit ( och en svåger som hejar på SAIK). Men nu till frågan. Vad är det som gör att Modoiterna så gärna ser DIF i final? Är det rädsla för Löven eller underskattar de DIF? Jag skulle sätta mina pengar på DIF-vinst i en final mellan Modo-DIF. Känns extra skönt att vara Timråit just nu. 😊

Ex Timråiterna levererar. Berglund och Rensfeldt. Visar ju på en viss bredd i Djurgården med Rensfeldt i 4e

Rip Kirby: Allt är som vanligt nu i vårens stunder.. 😂
Uppladdat:

500x0-20230411230655.jpg

Va faan är det med Lillchalle? Han spelar sitt livs hockey!

Rallarn: Livstidsabonnemang! Helt sjukt underbart!!!

Äre nu Rahimi drar en knätackling på Kruger eller Berglund?

OlliJanne: Tippade inte du 5-2? Nä just ja...

Here comes Djurgårn!

5-2 - avgjort nu?

Erol Ateceae: hahaha såja !! Byeeeeeee byeeee Löven, förevigt allsvenskan trogen!

sargad:
"Märkligt att vi fick spela kvalet mot Djurgården i fjol utan en massa horribla domslut.
"

Haha, kul att du redan glömt! Kryllade av fördelar men "Dick didn't rise to the occasion".

KulltorpsOlli: Verkligen, sjukt hur SHL klarade sig utan Djurgårn denna säsong, va inte ens många som tittade tydligen

...vänta lite nu

Synct: Börja titta på innebandy då!!! 111111!
Nä, jag raljerar bara. Tycker du har en poäng å ena sidan men det är lite charmigt å andra sidan.

Dock borde det vara delaying the game på högklubba som stoppar målchans, exempelvis PirateVipers utövande mot AIK.

KulltorpsOlli: Lika mycket som allsvenskan behöver fler lag från småland

Rytter: Heja DIF!!
SHL behöver stockholmshockeyn.

Snacka om att kämpa in pucken - 4-2!

{9682}: Nu är det en tidsfråga innan Rahimi börjar med frustrationstacklingar.

Där kom 4-2, försvaret såg lika bortblåst som Timrås

Jag tycker man gör en ny regel. INGEN utespelare ska få ta pucken i handsken, någonsin. Jag har aldrig förstått varför det ska vara tillåtet riktigt.

Löven, de eviga förlorarna!

Dubbeld: Kram!

sargad: Jag reagerar mest på att det är så ovanligt att se ett sånt misstag. Linjedomare är oftast väldigt skickliga och noggranna vid tekningar.

Tycho: Reagerade också på att LillChalle står halvt vänd mot egen zon med höger ben liksom mellan puck och tekningsmotståndare. Får linjedomaren andra-assist där? ;-)

Tycho: Bra noterat, det är ju en helt galen tekning. Sådär ska inte Berglund få stå och pucken landar utanför tekningspunkten...

Rytter: Helt rätt, ser hellre Modo i SHL än pisslaget Djurgårn

Dubbeld:

Vi ska upprepa det ni gjorde förra året ifall det blir DIF. Annars får vi ta inspiration från hur ni slaktade löven I finalen.

Det är fan tid för derby igen, vi är less att möta andrasorteringen från AHL.

RunarUp: Tar gärna Weigel i Brynäs nästa säsong. Var längesen jag såg så mycket Granström-aura i en spelare.

Bara att hoppas på att Mordor piskar på gården

Tycho: Förbundet IF spelar ......

Per HApps: Weigel måste vara ute på nån form av frigång.
Känns som en sån som kan nita ICA-kassörskan om mjölkpaket välter på rullbandet.

Vilken fruktansvärd pucksläpp av linjedomaren, 2 dm mot djurgårdaren. Konstigt den inte gick om…

DJ Hemp: kuuuuuk

Tycho: Jo men de var väl pga handpassen som löven ville ha videokoll , sen kör ju kryger på målvakten en liten aning också

Ny DIF-ledning! JanneH kan sluta drömma 😔

Andersson: Kan hålla med, men vart sätter man gränsen?
Kanske situationsrummet skulle kunna uppmärksamma fel från man går in i offensiv zon och uppmärksamma domarna om det är offside, utvisning, handpassning eller liknande.
Men risken är för mycket skitsaker ska kollas… kluven…

Dubbeld: då behöver jag bara 3 Rövmål till

Tack o lov så blev inte handpass-målet avgörande . Då kan vi fortsätta då

Per HApps: Jag tycker vi ska försöka hitta en ny Galló, en som retar upp motståndarna utan att spela lika fult som Weigel.
Hartmann verkar ha släppt den aspekten av sitt spel..

Såååja 2-2

Weigel är en man älskar att hata. Mer sånt i Timrå

Tycho: Man BORDE få titta på alla ev felaktigheter när man videogranskar . Solklar tabbe , lär väl avgöra matchen också

josha840: Det stämmer. Är väl bara hög klubba samt om målisen blir störd dom får ringa på vid mål.

sargad: Den serien var lite för mycket utklassning för att de skulle kunna göra så mycket. Det är däremot lätt för SHL att locka en HA domare med ett SHL jobb, svårare att belöna en SHL domare för lämpliga domslut utan att det blir väldigt olagligt.

« · 2523245 · »