1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606651 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: ja det där med externa sponsorer är ju ett rätt bra sätt att mörka lönekostnaden

Pyrret: Måste vara HåVe som är bäst i klassen. Hur många spelare använde dom i år, 35?

Pyrret: Timrå är mellan lag 9-12 är känslan. Kan även vara 13 beroende på om Dahléns lön är finansierat via sponsor eller nått?

Rip Kirby: Ja, laget som lagt mest har lagt 58 miljoner och laget som lagt minst 41 miljoner.
Det är dock helt anonymt Endast respektive klubb vet vilken lönenivå som är deras egen.
Nästan alla ligger runt 50 mille plus minus någon

OlliJanne: Någon med koll på Expressens "hemliga lista" vad gäller löner i SHL?

Saik-Småland: Växjö vinner SM-Guld, DIF går upp i SHL och Kalmar går upp i HA.
Lagen om alltings jävlighet!

Villervalla: var inte det vår argumentation när vi var i HA också? 😂

Rip Kirby: Här du glömt Kalmar? Vinner Troja hemma mot Nybro troligt Vinner Väsby hemma mot Hudrik. Vinner Kalmar mot Piteå troligt då leder Kalmar serien inför sista omg där Kalmar möter Väsby hemma. Men som du ser det är mycket OM nä mycket spännande i sista omg på lördag!!!

Rip Kirby: Fast Väsby har något att spela för?, allt som krävs är att Nybro eller Hudik torskar 1 av de 2 resterande matcher och att Väsby vinner sina så ligger dom plötsligt på första platsen med bäst +/- ?

Dubbeld: Inget av lagen som både Hudiksvall och Nybro möter har något att spela för. Jag säger inte att det direkt gör situationen enklare för Hudik. Lag som har spelat färdigt brukar kunna slappna av och spela ut när man inte har den minsta press eller krav på sig själv. Det är ju bara teorier här, det borde ju göra saken lika enkel eller svår för båda lagen som främst utmanar om en plats i HA i nuläget. Så jag förstår inte vad det är för problematik du försöker måla upp här?

OlliJanne: Modo får nog husera i HA nästa säsong också men det gör väl inget enligt alla Modoiter, HA är ju en roligare serie med roligare hockey. Välkommen till Plivit Arena säger jag.

RunarUp: ja Karlin borde ju vinna coach matchen i alla fall

Erol Ateceae: Djurgården sveper man

Det är sen gammalt

Erol Ateceae:
"

"Ja, sparka, slå, kämpa vinn - Hudik, Modo - Giffarna"

Lagliga Norrlänningar mot fifflare och sörlänningar.
"

#AlltÅtHelvete

Vittu, vituttaa niin vitusti!

OlliJanne: Garpenlöv har alltid gett ett okunnigt intryck, nu tycker jag dessutom att han blivit riktigt osympatisk.
Försöker påverka domarna lika aggressivt som Rönnberg i sin prime. Och jag är rädd att det kommer fungera.

{297}: jag såg inte hela matchen men det var en väldigt billig utvisning på Folin och sedan en billig utv på Woods i OT.

Matchen avgörs dock på att Modo inte tillvaratar sina PP och sumpar dessutom mkt bra chanser. Kan de bli lite effektivare i sina lägen så känns de faktiskt som det starkare laget om man summerar dessa 2 matcher spelmässigt

{9037}: Där förlorade Fjällröven. De måste nog absolut ta minst 1 av de 2 bortamatcherna nu som Löven gjorde. Frågan är om det ens räcker.

Stalltipset är att detta går till 6 eller 7 matcher

{297}: Modo skulle ju eventuellt kunna prova att INTE dra en diagonalare i PP. Åtminstone en gång i alla fall.

Maken till lättläst PP.

{297}: And justice would be done.

Dubbeld: Våga skjuta tufft att göra mål

OlliJanne: Modo kan ju inte klaga på domarna, har dom 12-13 PP på två matcher nu och gör ett sparkmål? 6 PP i denna match varav 2-3 var svaga bedömningar från domarna för att vara en finalserie. Modo faller på egen ineffektivitet. Nu blir det svettigt på hovet.

Nä sparkmålet var inte ens PP ser jag nu.

Hade Modo skjutit i PP så hade dem säkerligen vunnit

bar mofftak: Har svårt att se att Woods kommer spela en enda minut i Skellefteå.

{297}: ja det är Stoppel nivå på utvisningarna ikväll

{9037}: Själafrid!!

Yeesssss djurgården!

Synct: nja tror inte det skulle bli något problem.

Håkkybåkky: fattar inte domarnivån. Det är en väldigt svag utvisning som Woods åker på, det är ändå förlängning och man tar den fasthållningen? Tycker domarnivån överlag är på tok för petig, det är fan final. Låt lagen spela.

Heyerdal: Woods har väl sitt SHL kontrakt klart.

Dubbeld: kastar Foppa programmet nu?

Dubbeld: Könsorgan.

Där vann Djur

erathoo: aj klantigt Woods, blir tufft nu

Karlin ser ut som den felande länken mellan GW och Marcus Birro.

PP för Djuuuu

Håkkybåkky: Bra ersättare till Walli. Men han lär gå till LHC som jag tror är hans moderklubb

Håkkybåkky: Berg verkar också helt okej den här matchen. Men är verkligen noll insatt i modos tidigare matcher så kanske bara är just nu han ser bra ut.

Tycker att Södergran i Mordor ser jäkligt intressant ut. Stor, teknisk, distinkt, bra driv, hårda pass

Dubbeld: Nybban ä i förarsäte tyvärr å Kalma outsider

Rip Kirby: Problemet är dock vilka Nybro möter och vilka Hudik möter.

Nybro möter Troja borta och avslutar det hela med en hemma match mot Piteå medans Hudik får möta Väsby och Troja

Dubbeld: Hudiksvall leder tabellen på samma poäng som tvåan Nybro, på bättre målskillnad. Två matcher kvar att spela. Såväl Hudik som Nybro möter lag som inte har ett skit att spela för.

{297}: Det är solklart en bredsida han slår in pucken med. Det är en rörelse mot pucken.
Men om regeln är att det måste vara en vristspark ala Zlatan så är det ju mål.

Rallarn: fattade det, jädra autocorrect...😎👍

Rallarn: Jag tycker också hela situationen ser märklig ut. Han hjälper ju uppenbarligen till med rörelsen framåt med skridskon. Jag fattar inte hur det går att döma mål där, alls.

Rallarn: Han missar ju pucken med klubban. Och att spelare går ner på knä sådär för att skjuta görs redan och har gjorts i 75-80 år. Vem minns inte Mike Bossy?

Nisse på Mon or: Det är bara att godkänna alla sparkmål. Modospelaren sparkar/styr pucken med avsikt och pucken genereras kraft men det är ingen ”pendlande sparkrörelse”. Blir bara löjligt att klyva hår. Tillåt nickar också när vi ändå håller på. Lyckas du med konststycket att nicka en puck i mål ska det godkännas.

Fan Kalmar vann i övertid mot Hudik 4-3

Timrå4ever: "men tycker om man har denna regel att man får styra på detta viset kan man få sparka pucken också. Slipper man ringa på dessa situationer."

Du ser inget problem med att sparka med en skridsko med vassa skenor rakt fram i en sparkrörelse?

erathoo: mot skulle det såklart stå.

Rallarn: ...benet med pucken...? 🤪

« · 2527091 · »