Rip Kirby: För er som saknat strimmorna så har Genève i alla fall lite cheerleaders i mitcirkeln nu i periodpausen...
Inte längre förvånad över att SHL dominerar i CHL, det är väldigt höga toppar och djupa dalar i spelarkvaliteten i bägge lagen. Kanske utvecklande för svenska tränare?
Brynäs nya coach lär i alla fall inte bli chockerad över nivån i Hockeyallsvenskan, för det är Hockeyettanklass på visa insatser i den här finalen.
Genèves "top scorer" lägger en lös vobblig flippmacka rätt in i det egna slottet i ledning 3 - 0?!
mattias - 74: Att det är game 7 i Schweiz mellan vad som bör vara säsongens bästa lag och det som presteras är det här? Samt att hallen i Genève inte imponerar, Västerås IK ringde och undrade varför Genève snott deras hallritningar.
Inte går någon spelare till Schweiz för att spelet i ligan håller högre kvalitet i alla fall.
De sanna skälen är tre L: Lönen Lägga sig i sängen hemma efter bortamatchen Låg skatt
EV Zug har bra faciliteter för egen utveckling, men det är en knepig väg till NHL i förhållande till att spela i SHL.
Hade en varit Luleåsupporter hade jag varit lite fundersam på klubbhjärtat hos förra säsongens härförare.
SebastianH: kvalserie var det ju inte egentligen heller, den hade de väl slutat med nåt år innan? Detta var ju när två lag från shl mötte vinnaren från hockeyallsvenskans final resp vinnaren av playoffspelet, ganska likt nuvarande upplägg fast två lag hade möjlighet att gå upp.
DJ Hemp: Serien mot KHK var ingen final, utan en kvalserie. Korrekt av blaskan. Men journalister being journalister och styr innehål i trånga korridorer för att skapa storslagna rubriker.
Puckat: Haha man är ju så sjukt beroende av att se hockey live i dessa tider 🙈🤣 Och när man sitter och kollar efter vilka alternativ det finns denna vad jag trodde helt hockeybefriade torsdag så dyker detta upp. Ingen Jacke, ingen Dahlén, men det är ju hockey!
Exakt den där t-shirten (fast min egen) blir det på jobbets grillfest nu på lördag. Har längtat efter att få använda den igen (bär förvisso rödvit överdel som arbetsklädsel vilket aldrig känns fel). Gillar också att de vagnar man kör är rödvita (se bild). Finns tyvärr bara en man kan snacka om hockey på det där stället och han kommer från Jönköping.
"Inget Svenskt lag har någonsin vänt ett 1-3 underläge i en final" Möjligen kallades inte vår matchserie mot Kallekrona "final" utan "kval". Men jävligt krystat om inte vår vändning där räknas med då det var motsvarigheten till den matchserie vi har nu
OlliJanne: Tråkigt att Dahlen inte blir uttagen till VM, men rätt väntat. Han var blek mot Norge senast. Lander verkar ha tackat nej till VM. Så blir nog bara Eronen med timråanknytning som spelar VM eventuellt.
DenRöda: Att fördela istiden lika mkt i 5 mot 5 och sprida ut scoring power över 3 kedjor kan jag eventuellt köpa så länge man hittar tydliga roller i special teams. Dvs en plats i PP ska inte inte vara nån jävla social verksamhet där alla ska få vara med och leka utan här vill jag verkligen se att man toppar upp och spelar ihop sig
Hamrin nämnde det lite smått i podden nyss och jag har varit inne på det tidigare också. Att ha 3st första-kedjor kan vara ett framgångsrecept för Timrå tänker jag. Lika mycket speltid i 5v5.
{297}: Modos sportchef Henrik Gradin uttalar sig angående incidenten som enligt honom borde renderat i ett femminutersstraff istället för den 2:a som det nu blev. Ja, det kanske hade varit rimligt, men det spelar väl ingen roll när Modo ändå inte kan göra mål i powerplay.
Det har varit mycket negativt snack på slutet (med all rätt). Men nu har vi 5 av 6 matcher på hemmais med start ikväll med klassikermötet mot Brynäs. Nu måste vi supportar sluta upp och ge allt dessa hemmatcher. Tar vi 4 segrar av ... | Läs mer
Inte längre förvånad över att SHL dominerar i CHL, det är väldigt höga toppar och djupa dalar i spelarkvaliteten i bägge lagen. Kanske utvecklande för svenska tränare?
Brynäs nya coach lär i alla fall inte bli chockerad över nivån i Hockeyallsvenskan, för det är Hockeyettanklass på visa insatser i den här finalen.
Genèves "top scorer" lägger en lös vobblig flippmacka rätt in i det egna slottet i ledning 3 - 0?!