Hört ja en skål i sommanatta rabbuslingar??😎🎉🥳 Se upp så ni int ramla i Valborgsbrasa!!🔥😵💫☀️🥳 Släpp puckuslingen i EON!!🎉🥳 Gå å lägg er för fan!!! Halleluja 🙏🙏🙏
Villervalla: Japp. Tydligen så tvingades Kanada byta målvakt efter första perioden. Oklart varför, men troligtvis en skada. Därefter rasade Kanadas försvarsspel ihop fullständigt och Sverige kunde göra 4-0 i mittperioden.
Slut, 7-2. Sverige möter USA i finalen imorgon kl. 19. Men jag gissar att fokus härinne vid den tiden kommer att vara på en helt annan match.
Zäta75: Jo, DIF har flytet nu. De har fler gamla rävar som vi saknar. Gillar dock att Bernie visar stort hjärta, cool skalle och verkligen vill vinna imorrn.
{9682}: Det är fördel Djurgården nu. Modo har hemmaplan och känner säkert större press. Dels har de förlorat två matcher idag och vill inte förlora detta när de hade 3-1. Ingen har förlorat när de haft en 3-1 ledning i en playoffmatch tidigare som sagt. Dels har de inte varit SHL på länge vilket Djurgården har. De åkte ur ifjol och kan gå upp direkt.
Det blir en väldigt spännande match att följa. Men skulle jag satsa pengar skulle jag satsa på Djurgården.
{297}: Ligger ju nära till hands att tolka det på ett negativt sätt, men eftersom jag inte känner till det låter jag bli att spekulera. Foppa är en av mina stora idoler inom ishockey tillsammans med bl.a Zäta.
Villervalla: Modo klarade verkligen inte pressen senast på hemmaplan men då hade dom iofs 3-1 i matcher. Pressen torde inte vara mindre nu och nånting säger mig att djurgården känner att dom har allt att vinna. Säsongen blev inte så lyckad som dom hade trott, dom slutar blott 4:a, men nu har dom vunnit två raka och är en match från SHL. Å andra sidan har Modo mer individuell skicklighet. Spelar Krüger så är det 60/40 till DIF, annars tvärtom.
Tycker båda målvakterna har varit underkända för att vara en så viktig serie. Många tabbar från båda två.
Positivt är ju ändå att Dahlén uppenbarligen inte är bra nog att få lira tråk-VM. Leo Carlsson, däremot, bara öser man lovord över. Fine by me. Rent spekulativt så tar han då en plats i VM. Väl där får han chans att spela ut och visa hela sitt offensiva register. Och som belöning blir det en flytt till NHL redan till kommande säsong. Så blir vi av med ett hot i Örebro 👍🤭😆
Ser att Lander hade velat spela i VM men är inte uttagen. Samhall har tydligen sagt att han har andra före Lander. Jaha?! Vilka då? Rasmussen, Sörensen, Linus Johansson?
Se upp så ni int ramla i Valborgsbrasa!!🔥😵💫☀️🥳
Släpp puckuslingen i EON!!🎉🥳
Gå å lägg er för fan!!!
Halleluja 🙏🙏🙏