1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606146 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Gurkan: det är så jäkla härligt att ni är här igen, det tog bara 7 år. Nu börjar det roliga igen.

{297}: Intelligensnivån här alltså. 1. Du svarade ej på frågan, förmodligen för att du skäms över att du vet att du inte klarar av avancerad matematik.
2. När jag kommer i jobb kommer jag bidra mer till vårat "välfärdssamhälle" än dig.
3. Om det här är nivån på en fullvuxen man som har studerat i många "år", alltså att du förmodligen över 30, blir jag ganska orolig.

Gurkan: jag har studerat klart sedan länge och bidrar numera till allmännyttan genom att betala en massa skatt. Vad bidrar du med förutom klamydia och studieskulder? Haha!

Hälsa syrran din!

{297}: Studerar civilingenjör i rymdteknik i Kiruna. Men bra försök. Vad studerar du själv?

Gurkan: Vi vet att du gör det, ditt eviga komvuxgeni! Men det är bra att du kommer hit och visar alla vilsna timråiter vilka ni är 😅

Uppladdat:

500x0-screenshot2023-04-24-22-41-08-034commarcusofthockeysnack2.jpg

Herminator: Jag firar med den här.

{297}: Känns som om ni två, du och rytter, egentligen pratar om samma sak men med olika ord. Som "utomstående" tycks diskussionen kretsa om samma sak.

Ingen av er tycker att Modos topp håller för att bära ett lag. Båda säger det, men på olika sätt.

Själv tror jag att dom spelarna i alla fall är en grund. Precis som Timrås var sist vi gick upp. Modos problem kommer att vara "sen-på-marknaden-fenomenet". Det och att dom är nykomlingar. Gäller att man tittar utomlands och har en jävla massa flax med spetsen som ska in. Dessutom lär dom få betala för det. Vi fick in Hanzl och Rattie och torskade arton tusen matcher i rad ändå. Så det är en jävla uppförsbacke.

Jag tror att Modo får det sjukt svårt, kanske svårare än på många år med tanke på kvalitetshöjningen av SHL, att undvika sista platserna.

Drömscenariot i år är ju att Timrå spelar ner Oskars till plats 13 i sista omgångens allra sista minut (Timrå givetvis bättre placerad än i år) och väl där slår Modo ut dom. Därefter kan Modo få gå kräftgång i all evinnerlig tid.

Erol Ateceae: För att fira kvällen presenterar jag MoDoliden i egen hög person för dig. =)
Uppladdat:

500x0-modolid1_1.jpg

Villervalla: medialt? .. bla bla.. bla....
Allt är bättre med att Modo klev upp.
.1. 4 intressanta derbyn. 2 fullsatt på.hemmplan...3 troligen 12 poäng ...4. Full medial bevakning ..osv osv ..
Djurgården är intetsägande skitlag .. publikt drar de inte nämnvärt med publik heller ..

{297}: Hatten av för MoDo-tränarna som gick runt på fullt manskap och lät många spela.
Det är där man hämtade kraften inför match 7.
Jurkyrkogården hade kollektiv soppatorsk och orkade helt enkelt inte ro hem det hela..

Villervalla: folk har väl kort minne eller så har dom inte varit med tillräckligt länge för att minnas att dom har hejat på samma modoiter nu i slutspelet som pissade på oss när vi höll på att gå under. Men modoiterna kommer påminna oss om det igen, deras högmod slår aldrig fel.

Erol Ateceae: ja vi släpper det, ut och fira avancemanget nu! Skål!

{297}: Tråkigt att det gör dig upprörd, men det är bäst att vi lämnar frågan för det här kommer inte leda någon vart.

{297}: Jag förstår inte detta, så många här som gillar att Modo går upp till SHL. Det fina inget gått i det från Timrås sida. Medialt har redan Modo ätit upp Timrå, syndens ju redan ikväll i Sundsvalls Tidning. Nä fy fan. Jag tror inte ÖS hade de artiklarna när Timrå gick upp.

derbyn till hösten 💥
modo får nog värva en hel drös spelare
annars ere tack i hej i shl

Oj här var det bittert. Väl mött nästa säsong. Kommer bli roliga matcher!

Erol Ateceae: jag hatar inte Modo. Jag tycker dina kärleksförklaringar till en klubb som hatar din klubb är pinsam.

eltifoso: Där ser man! Det var väl Perras moderklubb va?

{297}: Enbart för att någon inte delar din syn på saken behöver det inte innebära att de inte förstår vad du tycker.

Du gillar att hata MoDo.
Jag tycker att det är ett lite pinsamt upplägg.

Erol Ateceae: jag tror han löste uppgiften

Vargher85: han var bra med att få ihop gruppen. Och vi var bra i anfallszon, sånt räcker långt i HA. Och så en bra målvakt förstås!

Erol Ateceae: jag beklagar att du inte förstår begreppet ”rival” och dess implikationer.

{297}:
Beklagar att MoDos framgång ger dig ledsamhet.

Erol Ateceae: fan vilken lättnad ändå! Att du vet vilket lag du ska heja på till hösten, redan nu, menar jag.

Emil Forsberg idioten ser fram imot att se Modo spöa Timrå men flytta till dövik då . Jag kommer jublar när giffarna åker ur eller går i konkurs de som stoppa IFK SUNDSVALL från IP på den tiden dryga jävla pisslag

Rytter: Den enda analys jag gör av Modo hockey är utifrån slutspelet och jag tycker ni tar er upp via stolpe in mot ett svagt motstånd. Jag kan så klart ha fel men jag tror ingen av era ”stjärnspelare” har kapacitet att bära ett lag i SHL. Ni är i kritiskt behov av SHL-värvningar av toppklass och det brukar vara svårt första säsongen. Ni behöver en hel toppkedja och en totalsanering av backsidan.

”Hello mr Sacic it’s the bucket from ornskoldsvik in Norrland. Did Foppa tell you to that i Will call? Did farjestad allready call? Amen böveln. Can you give me the number to the mighty ducks please?”

Vargher85: Hur gick det för Perra i sitt kval i år? Någon som har koll?

Tom Topp: Jag ifrågasätter faktiskt om Freddan var så himla bra. Jag har snarare bilden av att Timrå var bästa laget i serien när vi gick upp och att Dahlén ledde laget. Att vara tränare med ett riktigt bra lag verkar inte sådär överdrivet svårt. Perra lyckades rätt bra med Färjestad...

{297}: IF Sundsvall Hockey såklart!
/S

KulltorpsOlli:

Ja och det väl de spelarna vi pratar om här, det är ju dem vi är glada över att få behålla och bygga vidare på. Vore ju idiotiskt att släppa sina bästa spelare.

Att däremot ta ner dem ett steg i kedjorna och låta dickinsson börja i en andrakedja ser jag som rätt bra för en nykomling. Sedan måste det in en center av hög klass såklart, det tror jag alla förstår. Vi kommer nog ha en ny förstakedja och ett nytt första backpar.

Här inne låter det ju som ni tror att vi modoiter tror att vårt nuvarande lag håller för play in. Men vi kommer ju givetvis förstärka.

Vi är nog alla medvetna om att fösta året bara blir att överleva och undvika de två sista platserna är en bragd.

Men skulle gärna vilja höra olles lösning för oss, om inte ens stjärnorna som Bernhardt, Woods, aagaard, dickinsson duger. Vad ska vi göra kicka alla och börja på vitt papper?

Är inte det en ganska idiotisk idé då vi är sent ut på marknaden för att värva?

Vargher85: Freddan var också en grymt bra hockeytränare i HA! Jag ser samma brist på försvarsspel hos Modo som hos oss när vi gick upp sist!

Rytter: feg? Om du väljer att skänka pengarna till rädda barnen om jag vinner så lovar jag att sätta in motsvarande summa till Timrås ungdomsverksamhet om du mår bättre av det. Just mina privata bidrag till klubben i mitt hjärta skäms jag inte för. Varför jag ens driver den här löjliga diskussionen vidare är för att du förslår det patetiska i att skänka pengar till en redan välmående hockeyförening när det finns människor som har det tufft på riktigt ute i samhället, det var därför jag föreslog att pengarna går till en hjälporganisation istället.

Precis som med dom flesta modoiterna så svävar dina fötter en bit ovanför marken men jag lovar att om du skänker pengarna till någon som har det tufft på riktigt så kommer du landa lite.

KulltorpsOlli: Visserligen, men det Mora han basade över var svagt.

Synct: Ta den inte så hårt, jag är generellt förbannad ikväll.

Vargher85: Karlin är en duktig tränare i allsvenskan ja, när han varit tränare i SHL så har han 100% fått sparken.

{297}: För att vara en riktigt partypooper tänker jag redan nu antyda att Modo kommer få det ruggigt svårt i SHL nästa år. Jag ser ärligt talat knappt någonting i den nuvarande truppen som går att bygga vidare på. Visst, Bernhardt är ruggigt bra offensivt och de har en del habila rollspelare, men sedan...

Nej, Timrå har varit nykomling två gånger under de senaste åren och där har vi fått lära oss hur stort steget mellan serierna är. Modo kommer behöva förstärka rejält, och eftersom kvalspelet drog ut på tiden så har de inte särskilt gott om tid på sig.

Jag tror att det finns en överhängande risk att Modo kommer behöva kvala för att hänga kvar i SHL. Men det finns en faktor som talar för laget: Karlin är en grymt bra tränare som lyckades formidabelt med Västervik, trots knappa resurser. Det kan bli Modos trumfkort. Jag tvekar på att det kommer räcka till att säkra kontraktet redan i grundserien, men det kan gott och väl vara det som avgör ett kval till Modos favör.

Så tipset inför nästa års "hänga kvar-kval": Modo - Linköping, 4 - 2 i matcher.

Rytter: Det kommer inte att räcka, är jag rädd för. Ni faller precis som alla andra nykomlingar in i en övertro på eget material.
Sanningen är att ni har högst en handfull spelare som platsar i ett medelmåttigt SHL lag.

Sputnik: Kul var ju att Bernhardt inte sjöng med :-)

{297}:

Ja och Lundin var er andracenter er första säsong.

Så varför skulle inte dickinsson hålla. Vet inte ens vad bettet på boyce var.

Men du är rätt feg, om jag kommer med ett vad där jag kommer få skänka 500kr till er ungdomsverksamhet eftersom du är så säker på din sak så tar du det inte.

Jaja vi får se nästa säsong. Tror alla modoiter är glad över att vi får behålla våra ledande spelare istället för att se dessa gå till shl och lyckas i någon annan klubb.

Nu ska jag ut och fira, du får ta en gravöl nu eftersom det märks hur bitter du är över att modo gick upp.

Erol Ateceae: I Västernorrland, vilket lag hejar du på där?

Öndulat: 4 - 0 * 2 och Västernorrland = 08 = Djurgården i Hockeyettan inom fem år - bekräftat.

Man får väll drömma?

Villervalla: Ja det blir en del kontrakt att riva för Hinken. Det blir inte gratis..

Rytter: Lööke och Lundin tillhörde också ”toppskiktet” i allsvenskan 😂. Tar du bettet på Boyce - Dickinson eller inte?

Dubbeld: Emil sysslar ju med lite en kärringsport så det han säger ang hockey och katten skiter lägger vi som kan nånting i samma påse...dessutom lär han aldrig spela i Giffarna mer....Främst Pg av att Giffarna just nu och under lång tid frammåt är ett skitlag utav rang..

{297}:

Undra vem som är på en annan planet? Du som inte ens hade koll på kontrakt och hur det ser ut med transfers mellan shl och ha när vi diskuterade Bernhardt.

FBK hade tydligen signat med Dickinsson, var de och drog i Boyce också.

Nu är det ju så att Woods, dickinsson, Bernhardt och aagaard inte är medelmåttiga allsvenska spelare. De alla tillhör toppskiktet. Dickinsson är tillsammans med kruger seriens bästa center och det han visade upp innan skadan var riktigt bra. Sedan att han haft det tufft i slutspelet med benbrott och 4 mån utan träning är inte så konstigt.

En bra sommarträning och han gör 20-25p i shl.

Sedan är han inte vår förstacenter i shl, det tror jag du också fattar.

Tom Topp: "All heder åt Kruger!"

Nä, all avstängning är vad han borde haft.

Grattis MoDo, ser fram emot derbyn i höst!

Sputnik:

Ja det är nog ingen som tror annat. Vår VD sa själv efter matchen att det bara handlar om att överleva nu.

Det vi fans också, klarar vi att undvika de två sista platserna är det en bragd.

Men gillar vårt lagbygge och det sätt gradin/karlin bygger lag på med tydliga roller och rätt karaktärer.

Därför tror jag vi har en ok stomme att gå vidare med och sedan krydda med spets. Behöver t.ex en helt ny förstakedja och spets samt minst 2 riktigt vassa backar och två nya målvakter.

Gissar på följande in

2 målvakter
2-3 backar
4-5 forwards

Rytter: Vad jag inte skrev är att du befinner dig på en helt annan planet i dina förväntningar på medelmåttiga allsvenska spelare. Men nu skrev jag det. Tar fortfarande bettet på boyce - dickinson. 500 spänn till vad som helst som inte gynnar din skitklubb.

« · 2536171 · »