Olli Nomadinen : Wallmark fick inte heller vara med. Lander Omark Wallmark… nu snackar vi poäng som Samhall inte ville ha o dessutom är Wallmark o Lander bra defensivt också.
Nä den här uttagningen visar vilken tränare han är.
Elliot12: Det är ju det som är så sjukt, han var verkligen sugen. Nädu Sam.....valet att inte ta med ett par av våra a b s o l u t främsta spelare den här sidan pölen (Lander och Omark) kommer jag aldrig förstå. Det är idiotförklaring på den. Av gigantiska mått. Det är ju inte så att konkurrensen från våra Svenska NHL-spelare var mördande direkt. Jag tjatar om Raymond men när han ses som den klart lysande stjärnan i ett Svenskt VM-lag fattar man vad devalverade kronorna är
Hampus1002: nja ”Även Anton Lander, Timrå, har prioriterats bort av Tre Kronor. Han var Tre Kronors näst bästa målskytt på OS i Kina 2022. – Vi hade ett bra samtal efter säsongen. Men han sa att han hade andra spelare före mig. Jag hade jättegärna spelat VM, säger Anton Lander, 32. Linus Omark, som nyligen blev schweizisk mästare, kommer inte heller att spela VM. – Har inte fått förfrågan så nej, det blir inget VM, säger han.” www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Q73bgJ/lucas-wallmark-missar-hockey-vm-riktar-kritik-mot-tre-kronor
Sputnik: Håller såklart med. Tidigare så har man iallafall orkat lägga ner lite själ i resulteten i VM. Nu liknar det ju absolut ingenting längre. Som...... man orkar bry sig?? 🤭😆😅😂
KulltorpsOlli: Jag trodde mer om Hallam ändå. Men han tappade mig snabbt när han valde att dissa Lander för De La Rose och Linus Johansson, sen ta med Sörensen på det. 🥸
Jag skall vara ärlig och säga att jag aldrig varit då ointresserad inför ett VM som detta och jag dåg ärligt talat inte en hel period av nån match.
För oss som stört oss på Sam Halls ”storhet”, samt synat VM för det ploj det i dagsläget är, är detta en skänk från ovan. Snubben har fått tränat ett av de plastigaste nuskavibliettlag-dopade lagen som finns. Givetvis kan Sanny ”INTEBLICANCELLED” Lindström tycka att Växjö är ett häftigt lag. Men alla vi som betalar notan tycker ju inte det.
Allt är en kompott av 0 förväntningar, hysteriskt lite kritik från massmedia över en rätt kritikfylld sport, i kombo med business/kommun-knullning för att sätta ett nytt hockeylag på kartan.
Sen får man testa på landslaget, och skapar den största skandalen sedan Vitryssland. Sverige bör ha slagit Lettland med endast spelare från div1. Ledsen SamHall Am, du är säkert en duktig tränare, men låt inte Växjös mördande av hockey på alla plan, få dig att tro något du inte är.
Den som får denna klubb att försvinna kommer jag stötta med alla medel jag har!
Villervalla: Skönt och uppfriskande med en reporter som törs ställa kritiska frågor. Bra Johan!
Bara att konstatera att vi får hem på sin höjd 2 bra NHL spelare, Raymond och Sandin(skadad). Övriga viker ner sig alternativt håller inte måttet. Silverberg, var han med?
Zäta75: kan inte någon göra ett kollage med NHL-spelarnas bortförklaringar så kan vi göra en omröstning på mest patetiska. Nyllanders må ju leda med hästlängder.
roger_sundsvall: Nja not, om man skall vara bra på många saker så är han bra på hälften. Skjuta, PP osv är hans grej, han driver inte ett lag. Tråkigt att SWE torskar, det enda man njuter av är att den lätt arroganta Hallam får stå där med dumstruten..
Dubbeld: Nu e Lilla farbrorn jättesur på alla spelare som hade o velat komma men kommun dopade Hallam hade kunnat ta ut de finns så många att plocka hem!!!!👎👎👎👎
Men herregud vad man ska försöka bortförklara 3krs värdelösa insats.
Aa det var verkligen deras målvakt som gjorde allt, inte att man fick jag vet inte hur många PP minuter som man spenderade genom att passa fram o tillbaka istället för nå jävla direkskott
Det är en jävla tur att det bara var 2 av 8 matcher som spelades mot relevanta hockeynationer i detta VM så att man faktiskt inte fick någon puls av turneringen.
{9908}: Som man hållt på och lyft Johansson till skyarna under hela VM som nån jäkla världsmålvakt. Mmm.. matcher mot Ungern, Frankrike och Österrike är ju jävulskt svåra som målvakt. När det verkligen gällde något visar både han och hela Sverige hur dåliga man är.
Olli Nomadinen : När William Nylander tackar nej till VM för att han kanske skulle ta brorsans plats i laget, då förstår man ju vilken lekstuga det är. Han borde aldrig få frågan att ställa upp i landslaget igen. Vitryssland 2.0 vilket fiasko.
Olli Nomadinen : Tycker att de jävligt dålig stil av alla bra spelare vi har i NHL att inte ställa upp oavsett försäkring o dylikt!!!!! De ska väl för fan va en ära att dra på sig gula tröjan jävla smitare dom har ju fått all utbildning i sverige!!!!!!!! Superdåligt 😈😈😈😈😈😈😈😈
Skönt för våra spelare att slippa behöva ta ansvar för det här raset. Tidigare missade semifinaler har i alla fall varit mot lag som går att förlora mot..
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.
Nä den här uttagningen visar vilken tränare han är.