1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 2544307 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Wallmark fick inte heller vara med. Lander Omark Wallmark… nu snackar vi poäng som Samhall inte ville ha o dessutom är Wallmark o Lander bra defensivt också.

Nä den här uttagningen visar vilken tränare han är.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Ni har rätt grabbar. Hallam tog ut helt fel spelare. Lander är naturligtvis given. Även Omark och Wallmark mfl. Sedan behövs mer spetsspelare från NHL som kan göra mål. Nästa år bör de få vara med annars bör Hallam avgå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: sen är det lätt att vara efterklok, men Enroth? Den jäveln är ju helt omutlig om han är på det humöret! LJ tyckte jag gjorde en ganska slätstruken säsong i Frölunda!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Upphaussad. Ordet som beskriver LJ. Han var jävligt medioker den gångna säsongen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: det känns som att Samhall har tagit ut en del spelare på gamla meriter!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Hypotetiskt: Undrar hur långt SWE gått med JJ i mål? :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Har verkligen inte känts som ett vm lag. Mer som ett shl lag tyvär. Ingen som direkt stack ut och så svårt att göra mål. Förstod tidigt att detta lag inte kommer till final
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
UbbeNils: Med det lag som Samhall tog ut gissar jag inte särskilt mycket längre. Vi hade fått möta Kanada i semifinalen. Ett Kanada som lyckats få med ett par vassa offensiva kort. Match om tredje plats som bäst är mitt tips.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Sen spelar det givetvis roll att man utökat med mer blåbärsnationer och Ryssland försvunnit.
Det är väl egentligen vara matchen mot Finland och USA som gett lite puls på förhand.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: märks att Samhall inte tog ut några målskyttar till vm. Fan igår försökte ju spelarna passa in puckarna i målet. Kan garantera att Karlkvist hade gjort ett bättre jobb än Silfverberg/Sörensen/Delarose.

Hade gärna sett Lander i vm-truppen. Antar att han blev tillfrågad?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ToddW: Nej Samhall hade andra före honom. Han ville spela men fick inte precis som Wallmark o Omark.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ToddW: Växjö försvarshockey! Gör inte motståndarna några mål så får vi minst oavgjort!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ToddW: Karlkvist och Dahlén hade lätt platsat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: helt sjukt isånafall. Trodde inte att det kunde bli värre än Garpen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
UbbeNils: Inte längre alls tror jag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hallahlllahhlaaa va fan int bäddre än Montana!
Vi fan sämst fan så jävlas besviken!
Nä mä Dallas å Jacckkooo å Lanner å EP å Sheriffen had vi vunni Guld!
De kann dra åt helvete!!🤬
HalleLuja 😇
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln:
"Lettland? Har dom någonsin sett is i det landet?"

Haha, men löööögn nöö!

Arturs Irbe och Sandis Ozoli??.

+

Lettlands andra mål av Miks Indra?is är klass.

Hoppas de kan slå Americanos dyksällskap om de tvingas möta dem.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: Sandis Ozolinš måste ju betraktas som en av Lettlands bästa backar någonsin. Gjort flera bra säsonger i NHL, med totalt nästan 900 matcher. 68 poäng som bäst (i Sharks) är bra som back. Också vunnit Stanley Cup (med Colorado 1995-96). Sen började skador spöka för honom, men jag minns honom mest ifrån tiden med Avalanche där han var ett ständigt offensivt hot.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: inför säsongen tänkte jag att Växjö skulle rasa ihop utan Hallam men då vinner de istället guld med en annan head coach och Hallams Tre Kronor åker ur mot Lettland. Är det månne Växjös sportchef som är den riktiga hjärnan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Mycket möjligt. Men årets lag var riktigt dåligt komponerat och om det ligger på Sams ansvar eller ej har jag ingen aning om.

Hade han fått välja och vraka på alla namn som finns oavsett skador och kontrakt kanske det blivit något bättre. Men fruktansvärt dåligt med karaktärer i landslaget.

Förr kunde man ju stoppa Sedinarna vart som helst i hierarkin och dom gjorde det dom skulle oavsett. Detroitarna kom efter tidig utvandring i SC trots skador. Foppa, J och K Jönsson, Mange Johansson med många fler kom från alla möjliga håll och kanter och bar tre kronor på bröstet med stolthet. Idag är det bara riktiga skojare till hockeyspelare som letar sig in i tre kronor.

Idag är det en ren jävla shitshow utan dess like kring tre kronor och pajas NHL sätter stopp för OS och missbrukar sin makt över Europas hockeyintresse. Sen tror dom att Global series slätar över deras jävla bullshit.

Bitterheten är enorm över hur svensk hockey och europeisk hockey ser ut.

Mvh surkuken
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SebastianH: Mycket bra inlägg! Håller med till 100%.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SebastianH:

Ett jävligt bra inlägg tycker jag också. Bra att någon äntligen sätter ner foten. Det där borde spikas upp som stortavlor hos internationella ishockeyförbundet 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SebastianH: håller med .. Har inte följt vm eller sett en hel hockeymatch i nämnda turnering på många år. Trots att ens hockeyntresse är stort skulle jag säga ..Känner sånt totalt ointresse för landslag och allt vad vm heter när landslagets vm spelande flyter ihop med 4-5 ointressanta skitcupper som ska spelas under vintern med random plock från SHL.. med allt vad det innebär för våra svenska shl klubbars seriespel.
Inför vm hör man dessutom varje år den ena efter andra horribla anledningen från Sk NHlLstjärnor att tacka nej och klubbar som hindrar dem till att dra på sig något av det det finaste vi har..landslagströjan. .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Skriver under. Kunde inte bry mig mindre om att vi tydligen åkte ur i en kvart. Eller förresten, min sämre sida småmyser lite, särskilt eftersom det var mot ett lag som tydligen höll HA-klass enl vissa bedömare. Överdriver inte när jag säger att jag är säker på att samtliga topp 10 lag i SHL skulle ha god chans mot årets Svenska VM-lag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: VM är lite B. De kunde haft Hedman, Dahlin och EK65. Sverige är bäst.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Sjuka forwards ni har i topp 6. George är lite avundsjuk..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
VM är över och man förstår sig fortfarande inte på varför vissa spelare ens var med i truppen.

Everberg har gråtit till media om att det var tufft att vara borta från familjen samtidigt som hans flickvän och barn var i Finland och kollade på matcherna och bodde med Everberg i deras egna rum.. Men, men..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld:

Blev rätt pinsamt så här i efterhand när Everbergs flickvän beskrev deras vm resa såhär:
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag såg inte en sekund av VM. Läste bara resultaten i SVT:s målservice. Så intressant var det för mig. Blev naturligtvis besviken på utgången av kvarten. Men känner mig inte berättigad att klaga när man inte ens har sett matcherna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Randy Marsh:

Bortskämda jävla våp 👎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Fan, vilka bra forwards ni har! MoDo måste ju trolla för att ens komma i närheten. Det kan hända, men jag är imponerad!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Randy Marsh: Hahahahaha! Everberg, vilken pajas! 😂😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza:

Riktigt fina ord om vår forwardsuppsättning. Man blir nästan rörd till tårar (ärligt skrivet). Fast det är väl inte alldeles omöjligt att MoDo lyckas trolla sig till något av en någorlunda kaliber heller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Ja får de bara vara hela så har vi nog seriens starkaste topp 6 på forwardssidan. Men det finns lite orosmoln
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Randy Marsh: Banderollen när vi möter Rögle är solklar:
"Är det jobbigt att vara ifrån barnen Dennis?"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Rätt sjukt vilka två topplinor ni har. Sen får backarna mindre betalt, men vem faan bryr sig! Pucken ska in i Kryllan!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sista chansen nu!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ja en frisk Wedda kan ju säkert göra skillnad på en hel placering i tabellen men annars har vi ju rätt bra bredd också
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Apropå bra lettiska spelare är min favorit Helmut Balderis. Han dansade fram på isen ...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå IK har laddat upp en ny video "Vem är Didrik Strömberg?"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, måste säga att ni har rejäl power där. Svårslaget i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Gjorde väl ändå nästan hela sin karriär i landslaget som sovjetisk spelare. Tillhörde också legendariska CSKA Moskva.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tyskland -Kanada i VM final? Det är som om Troja Ljungby skulle möta LHC el OINK eller t om Modo i SM final.
Lägg ner VM eller spela vart 4:e år…
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Låst artikel tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lettland????
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Rico01: Fastnade för detta när jag läste artikeln förut idag och angående hans förväntningar på laget och kontakten han har med Kapanen.

"– Jag har också höga förväntningar på dem. De gjorde ett jättebra år ifjol och det är så klart att man vill ta ett steg till nästa år och då måste man gå längre i slutspelet. Jag tycker att de har ett bra lag och jag tror att (Anton) Lander är otroligt viktig som ledare i laget. Kimmo har faktiskt hittat riktigt bra spelare och jag tror inte att han är klar heller. Det blir intressant att se vad det blir för slutgiltigt lag."


Med tanke på att jag tror Zäta får en del förstahandsinfo från Kapanen så lär han ju ha koll på vad som hönder bakom kulisserna. Läser man lite mellan raderna så verkar det ju kunna bli nått någorlunda på backen som skall in.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Lett brons, Ha laget tog en skalp. Sedan blir det tyskt guld.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Haha, ibland undrar jag om ni fortsätter i Sillytråden bara för att jäklas med vonDöbeln.

Trist utgång i VM-finalen, sex man på isen vid 4-2...
Kommentera

« · 2544307 · »