Midsommar på G jag vet, men en lite kul grej hade varit om vi som läser/orkar bry sig om såna här fåniga idéer, anger det lag som vann SM-guld det året man är född. Kasta mig gärna under bussen, jag tar det 🙈🤭🫣😂
Saxat ur Hockeysverige.se. Klubben, Lugano, "uppger att de inte har behövt betala någon kompensation för stjärnbackens", L.L, "övergång tack vare en klausul i hans kontrakt med HV71". Vafan? Han har en slipad agent. That's for sure.
DJ Hemp: Jag får se Djurgårn och Löven på hemmaplan. KHC-tränaren har f ö varit med om detta en gång tidigare, i Visby, då kom beskedet 3/8 det året...
{9566}: Årsmötena står i kö, ikväll hos HV71. Jönköpingsklubben har med 56,5 miljoner kr. ett starkt eget kapital i ryggen. Man plussar 600.000, men en viss del av den vinsten ska tillskrivas att arenan fanns med som en av spelplatserna i handbolls-VM tidigare i år. Totala intäkter under säsongen 2022/2023 172,6 miljoner kronor.
Är det nån som begriper varför vårat J20s succe coach Martin Weel Sanne tar rollen som assisterande... i MORA :-O
Borde inte det han gjorde med vårat lag i våras göra honom instressant för ädlare uppdrag än så? No offense Mora men från head coach i ett SHL lags J20 som kniper ett otippat silver till assisterande i ett HA lags J20 behöver väl nån form av förklaring. Närmare hem till Norge eller har hans fru fått nåt bra jobb vid sidan av eller?
Ja menar vi har ju ändå ingen het silly att diskutera och läser jag en rad till om Färjestads jävla miljoner så spyr jag.
Sputnik: Läste en följekommentar på den twittertråden att Färjestad i princip drar in 200 kr/biljett medan Malmö drar in mindre än 100 kr/biljett. Det är då enbart baserat på biljettintäkterna. Prissättning en har rätt stor effekt där. Finns det vilja och tryck nog för att betala en större summa per biljett så rullar pengarna in.
Vi får hoppas att publiknivån är hög hos oss även i år när biljettpriserna ökat, så kanske vi kan dra in lite penningar vi med.
Olli Nomadinen : Jo förstod din ironi! 👍 Jag ville mest bara slänga på lite extra ved i din brasa. Vi måste öka intäkter på annat sätt än bara sponsorer om vi skall hänga med i utvecklingen!
Olli Nomadinen : Hur mycket kan Timrå få in på biljetter och säsongskort. Hur kan man gå vidare för att få flera att köpa medlemskort. Det borde väl ge några kronor.
Olli Hahl: Drömlottning läste jag ändå efter grupperna drogs fram Ett Belgien på nedgång och ett segt Österrike skulle bara besegras, men sen kom verkligheten och knackade på
Sputnik: Ja jag raljerade lite eftersom vissa verkar dra rätt stora växlar på att SCA köpt arenanamnet. Ungefär som att de går in och pröjsar en ny 1:a-femma bara sådär nu om det skulle behövas
Sputnik: Fler/större barer och bättre utbud av souvenirer är något man bör se över, samt pusha för att folk ska bli medlemmar. En starkare medlemskultur efterlyses.