1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613967 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Pressade ju SAIK i princip hela tredje o va nära ett segermål , men ja .....

Olli Hahl: Instämmer, nu är det dags att laget gör en stabil insats över hela matchen och börjar spela bra även i andra halvan av matcherna.

På lörta tåg vi ifrån Götplatsen tä Skandinavien mä flarran i hann!!
3 poäng ska bärgas å sen bli dä barrunda i Götet hela natten!!
Vi ses rabbuslingar å låt dä rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳

Labban: Sätta tonen direkt?
Spelar ingen roll när vi spelar som tondöva o tappar tonen på slutet!
AVGÅ ALLA!!1!1!!!

HV71 är ett av seriens formstarkaste lag de senaste 5 omgångarna samtidigt som vi är ett av de formsvagaste. De är även starka på hemmaplan. Blir en tuff match där vi måste vara med från början och sätta tonen direkt.

Zäta75: Timrå vinner skotten med 35-20 men Ortio är rena rama "väggen." Känn som ett bekant scenario..

Rip Kirby: Så vad tror vi om HV borta på torsdag? Jag har en lite olustig känsla. Vi har haft relativt lätt mot HV den senaste tiden. Vi vann komfortabelt hemma senast. Men denna gång tror jag att det blir allt annat än lätt. De får tillbaka 2-3 skadade spelare och de är på uppgång. En match vi bör vinna om vi inte vill titta nedåt i tabellen i fortsättningen. Sedan Frölunda borta som vi också har haft lätt för senaste året. Det blir inte lätt som sagt, krävs 100% arbetsinsats hela matcherna.

Greven: Regelrätt rallarslagsmål haha..
Ja, spelarna fick ju gå ut från rinken och under nuvarande ståplatsläktaren ut på vad som på den tiden var "baksidan" av ishallen, till omklädningsrummen för bortalaget som fanns här då i en separat byggnad.

Ett ganska beigt minne är ju från den säsongen som Timrå blev förpassade av Nyköpings NH90 i Playoff till Elitserien. Av någon outgrundlig anledning fick man för sig att byta omklädningsrum till just dom här. För att bryta nån negativ trend kanske? Hur bra det gick det vet vi ju alla.. 🫣😅

När man ser bilden som Aftonbladet valt till sin artikel om klubbikoner är det rätt sinnesjonglerande att tänka på att Lill-Strimma bara blev 28 år. Folk åldrades helt klart snabbare förr.
Uppladdat:

500x0-img9264.jpeg

Rip Kirby: härligt haha... Dom hade återskapat bra hur det såg ut när dom jagade Börje till omklädningsrummen som låg i ett eget hus

Dreglar över de där tröjorna alltså. Undrar om de kommer säljas på auktion eller nåt

Greven: Mitt i själva fighten ser det ut som, när Brynäsar'n får på truten! 👊😅💪😂
Uppladdat:

500x0-screenshot20231120183914facebook.jpg

För övrigt bör CHL spela klart omgående , sen inför vi tisdagsmatcher varje vecka . Lördag - Torsdag är så zzzzzz

Nån som såg Börje - The journey of a legend igår? Fullt av historiska förvrängningar. Konstaterar att man ger sken av att skandalmatchen 1973 utspelar sig redan under Börjes debutsäsong 70/71. Med de vita W/Ö-tröjorna på oss fast det historiskt rätta hade varit använda de röda Detroit-tröjorna...Samt anger platsen till "Timrå isladan arenan". Jaja den där typen av fiktion riktar nog inte in sig på oss hockey-nerdar haha

Men fan vad snygga de vita W/Ö-tröjorna är!!

Edit: Såg att Hahl Bundy snappat upp densamma serie :-)

Jag såg 2 avsnitt i serien om Börje Salming.
Ha ha vad jag garvade när scenen från Timrå Islada kom.
Det var en scen som verkade vara tagen från filmen Slagskott med bröderna Hanson.
Jädrar i min låda vad dom slogs. Salming och Finn Lundström. Spelare… publik. Alla.
Domaren: ”Bryt matchen. Ring polisen”
😂😂😂

angeroath: Krossa gärna Åsa-Nisse!

EXPLORERSMÅLAND: Appselut Smålandia men först ska vi mosa HiV71.
Uppladdat:

500x0-v47allt.jpeg

Kulltorp: Håller med. När alla jobbar 100% hela matcherna vinner vi oftast. Frågan är om detta kan försvinna med Ante kvar vid rodret. Iaf måste starkare andratränare in om det ska bli någon förändring tror jag.

Tom Topp: Jag ser vilken hög nivå det finns i laget, men jag ser också att så fort vi hamnar i bekvämlighetszonen så är vi över. Tex så hamnar vi där när vi tagit ledningen, eller bara en random speldag när laget känner sig lite mysig och "inte vill skita ner sig".

Och det verkar inte som Ante kan tvätta bort det där ur laget tyvärr.

Tom Topp: Japp, det ligger mycket i det du skriver. Tror inte det var bra att vi blev så uppskrivna inför säsongen. Det har lagt sig en bekvämlighet över laget.
Det är dags att ta fram blåkläderna igen.

På lörta ses vi Scandinawium!!
Ses vi där,?
Vi låt dä rinna lätt ur fuckljummen Explorer...
Nu ladd vi tusen tä lörta 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-screenshot20230922090806samsung-internet_2.jpg

sargad: laget måste lära sig att grisa! Inte slå flippmackor och spela så jävla snyggt! Luleå hade tre fyra man framför Lassinantti som låste klubbor och tog bort motståndare så att han hade fri sikt! Sedan så var dom sämre än Timrå, men vad spelar det för roll? Dom vann med 5-2!!!

Oskars Hamn vs RBK på lördag.
Tar bollklubben 3p där så är det snudd på att Oskar rekordtidigt kan börja ladda mot kvalet.
Får HV till någon styrsel så kan det vara 7-8 lag som vid juletid krigar för att undvika att möta Oskar.
Vore väldigt oskönt läskigt om vi är ett av de lag som in i sista omgångarna slåss för att klara sig.

Andersson: Hartmann äntligen!

1-0!

Dubbeld: Högre lön..

Zäta75: Fattar dock inte hur Mieho går före Boyce

Andersson: Hartmann i 4e Boyce extra där ser man. Nya backpar dessutom

solbacken: ja men i temuggar!😅

Värmhed in - Lundin sjuk

JJ står

Kulltorp: Det går att blanda hembränt och saft i en kaffekopp också 🤷🏻‍♂️

MR T:
Japp

solbacken: Och en femöring ska synas i botten på koppen annars är det för svagt

solbacken: Ok då..

Kulltorp:
Och kaffekask

Kerstin_k: I Timrå dricker vi grogg. Inte kaffe! Det borde du veta!

Puckat: Trevligt med nytt! Men hur är det möjligt att det inte finns en kaffekopp?! 😳

MR T: Har även en ton av Sörbergedressing

MR T: Dofttallen har den sulfatfabriksdoft?

Puckat: Ser bra ut men, jag saknar träskorna

Synct: Haha tack, har funderat över detta ett bra tag.

Dr.Krykov: Damlaget, Maja Åkerlund.

Kan någon förklara varför Åkerlund har en mössa? Ett bra tag sen han spelade i Timrå och knappast någon publikfavorit. Har jag missat något?

Ny webbshop! Där ska Timrå ha credd för att ha tryck ut många nya artiklar senaste åren

Rip Kirby: Jag är ert nye svenskläraret hahaha :-)

Matchvecka för norrlandstoppen!! Nu tar vi två vinster och visar vilka som bestämmer här uppe

Rip Kirby: Jag är ert nye svenskläraret 🫣😅 Läs om, läs rätt!

bar mofftak: En regelboken behöver ju vara formulerad på det viset att det på inga sätt alls kan bli missförstånd eller att regler eller bedömningar går att tolkas fel bara för att det ges utrymme för det.

Ja, det här kommer jag att följa slutet på, eftersom det är stora Brynäs kontra förhållandevis lilla Tingsryd.

Rip Kirby: Ska väl sägas att regelboken är rätt dåligt skriven rörande det här, man blandar friskt mellan okvalificerad och otillåten spelare, där okvalificerad spelare, en som inte har rätt att spela matchen alls innebär poängtapp. Det blir intressant att se vad tävlingsnämnden säger.

bar mofftak: Okej. Jag säger inte emot dig.men det låter något märkligt, iallafall enligt mig, att såna här misstag isåfall får ske utan beivran?

Rip Kirby: Jag tror inte det behöver betyda poängtapp, att inte ha tagit med en spelare i laguppställningen är inte riktigt lika hårt som att spela med en okvalificerad spelare.

Jag hittar inget i tävlingsbestämmelserna om felaktig laguppställning.

Olli Nomadinen : det är väl flera faktorer som spökar…

Marknadsbiten kanske inte riktigt räcker fram heller och sedan har spelarna kanske inte lyckas sälja in produkten till publiken i år än heller.
Resultaten har varit ojämna och det går långt mellan nomineringar till veckans mål, ass och räddning. Det är segt nu inne i mörkret (årstiden) så lite medvind på isen skulle vara trevligt.

Sedan är det gott om sjukdom i samhället med. Covid och flunsan härjar…

Själv slog det till med feber ikväll.

Har inte haft covid och de två (!) förkylningar sedan pandemin bröt ut var negativa på tester för coronan…

Får se hur det blir den här gången…

« · 2599744 · »