1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613787 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Synct: Jag vet inte, det kanske bara är jag, men skulle inte de spelare som oftast spelar PP kunna få helt fria händer att bygga ett PP-spel som helt passar dom? Jag vill någonstans tro att det redan nu är såhär, men med tanke på vad som sägs och den öppna kritiken så är det uppenbarligen inte så det är.

Vilket är tråkigt, för nog finns det nog med idéer och skills för Dahlén m.fl att spela PP helt utan Antes bevingade ord.

Synct: Känns ändå på något sätt konstigt ifall det är Dahlen som är jobbig. Vill ha känslan av att Lander och Jonte är bra vänner, så känns inte som att Jonte därmed vill kasta Ante framför bussen. Men ja, ser man enbart till intervjun så framstår det ju som så.

Rip Kirby: Vad är CHL, en diagnos ingen bryr sej om?

Svartvik: Jonte kritiserar att man kört samma PP i hela säsongen och tycker det är dags att kanske ändra något, i en intervju under matchen i TV4. om han påpekar det lite "fint" under en matchintervju kan man ju lägga ihop 1+1 vad som sägs bakom stängda dörrar bland annat, där går det nog lite hetsigare till. Sen är han knappast ensam om det, och det lär inte vara det enda problemet.

{3405}: Tack! Ville verkligen inte tro på att det var så. Vill egentligen inte spä på elden något mer, men var tvungen att ställa frågan. Nu släpper vi den och går vidare isåfall om det inte stämmer.

Svartvik: Det var inte ens lite trovärdigt.

Svartvik: Stämmer inte.

Bara jag som har hört att det är finnarna som är drivande i avgången för Ante? Rindell, Eronen och Lyytinen pratas det om. Att dom ställt ett ultimatum till Kapanen om att antingen så går Ante eller så lämnar dom. Låter lite magstarkt enligt mig att knappt bidra med något till att komma och kräva att Ante ska avgå.

Olli Nomadinen : Nä inte mjölk!
Däremot råkade jag spilla ut min bästa whiskey på parkettgolvet så nu har jag träflisor i tungan!🤢

Olli Nomadinen : men Alvarez hade väl ett ganska lukrativt kontrakt, så det är väl frågan om hur mycket han var beredd att gå ner i lön. Och det var väl Nubben som skrev med Stenkvist, så han var nog inte heller gratis! Jag tror ingen av dom har Boycehjärta!

Tom Topp: Nä gråta över spilld mjölk är allt annat än konstruktivt. Däremot kan man hoppas att det blir en lärdom att erfarna, respekterade spelare som trots att de inte är från närområdet är villiga att underkasta sig en roll som troligen inte ger de största rubrikerna är guld värda

Gorkyman: historiens mest givna köpläge!

RunarUp: Roligt att kolla målskyttar i den matchen. I det finska förlorande laget Lukko gjordes inget av de båda målen av finska spelare. Men för det schweiziska laget Genève-Servette görs alla tre målen av två finnar. Två av ex-Detroitforwarden Valtteri Filppula och ett av Sami Vatanen. Lite intressant tycker jag.

Btw ser jag att Skellefteå leder sin semifinal med uddamålet.

Och där tappade SAIK sin ledning, 1-1 nu.

RunarUp: Jag har som vanligt ingen som helst koll på CHL. Finns något svensk lag kvar, Skellefteå, Färjestad?

Det sket sig för Stenqvist och hans finska pinnar.
Tre raka baklängesmål gav Schweiz deras första CHL-final.
Kul för ett hockeyland som kanske bryr sig.

{297}: Alvarez var bra andra säsongen. Men jag förstår inte det här med att gråta över spilld mjölk! Det som har varit har varit!

{9839}: fast alvarez var inte ”rätt skit” i Timrå. Hans första säsong var riktigt svag, det erkände han ju själv. Då fick han en hel del kritik. Hans andra säsong var desto bättre och den borde ha köpt honom ett nytt kontrakt tycker jag. Enda skälet att folk här inne inte gick bananas när alvarez lämnade var att vi alla trodde att vi skulle få ett sånt grymt lag ändå men idag kan vi se att hans spelartyp hade varit ovärderlig i Timrå.

{10473}: Dessutom har han en handfull finska kompisar på plats redan.

Modano: Forsmark vinner backarnas poängliga denna säsong ? (Timrås )

{9829}: aaa o varför är inte Juolevi här nu?????

Tom Topp: Vek i egen zon det är alla backar nu förutom Svensson Lyttinen Strömberg Forsmark dessutom inga poäng backar någon av de. 27 poäng med gam nacke leker man inte BORT !!!

Modano: Men smått otroligt hur lätt man glömmer att spelare var rätt skit här. Det tjatas om tex Stenqvist och Alvarez konstant i den här jävla boken trots att de är två av de mer utskällda spelarna jag sett här inne vilket känns aaaningens märkligt kanske haha. Visst skulle vi inte ta skada av att ha en Stenqvist i truppen, men det säger ju egentligen allt om truppen och inget om Stenqvist.

Synct: Så var det med Juolevi också. Ta hit Niku nu och Juolevi nästa säsong. Skicka iväg Erixon och Eronen.

Modano: var bra i kvarten mot Örebro, annars hade han en tendens att få gamnacke! Var även vek i egen zon!

Gorkyman: No brainer att ta hit Niku nu när vi har backkris! Även om det kostar är det värt det då det kanske kan rädda säsongen. När Lyytinen vår starkaste pjäs overall är borta behöver vi en värdig ersättare. Kör en swishkampanj jag är säker på att vi får in de pengar som behövs.

Agera nu Kapanen!

Gorkyman: Jag vet inte vem det är, men den hockeyfrillan vill jag se i Timrå IK. Köp.

Stenqvist 1-0 till Lukko som är på väg mot final i CHL och fortsätter göra bra med poäng i finska ligan. Borde Kapanen förlängt med 27 poäng i Timrå vilket inte någon av våra backar kommer vara i närheten av i år. Var bästa backen i slutet av säsongen blev bättre o bättre

Synct: Kapanen får väl locka med ett kontrakt över nästa säsong också som han brukar göra. Lägre lön resterande säsong och högre nästa. Kör ba kör.

Andersson: Han kan försvar 1.a och 1.b. Kan vara sinnessjukt bra i SHL om han får spela på sitt sätt. Medelmåttig som minst om man berövar honom friheten.

Gorkyman: KÖP!

Gorkyman: Så tänker nog fler klubbar med större plånka tyvärr.

Gorkyman: Hyfsad storlek också . Kan han spela försvar också eller gör han '' bara '' poäng ?

OlliJanne: Nu jävlar är det läge!

sargad: Ja han lär ju inte vara en av dem som tillhör nån bortskämd, missnöjd grupp av spelare i a f

{8179}: Skööönt med Boycemannnen!!
När nu så mycket är oberäkneliga variabler är det tryggt med konstanten Boyce.

Olli Nomadinen : En av de få riktigt bra sakerna med denna säsong är ju Forsmarks utveckling. Jag undrar om han verkligen hade fått samma möjligheter att blomma ut om alla de andra backarna varit hela och friska. Nu har han i lugn och ro bara kunnat fokusera sig på att utveckla sitt spel istället för att oroa sig för att bli petad om han gör minsta lilla misstag.

OlliJanne: Äh, det är karaktärsdanande. Särskilt under dessa tider av rykten om splittring i laget, det här ställer saken på sin spets så att berörda parter inser att det inte finns utrymme att bete sig som 12-åriga, förpubertala småflickor. Och jävlar vad vi kan skörda frukter kommande säsonger av att ha format blivande storbackar den här

Om jag tror på det jag själv skriver? Fan vet. Men vad annat att hoppas på för att på nåt vis hålla hockeyintresset någorlunda uppe

OlliJanne: Melander har väl A-lagskontrakt. Går väl in som nionde back om alla är friska och hela!

Citat Marklund från dagens ST: "– Emil Melander är tillbaka så vi är fem A-lagsbackar. Sedan hoppas och tror jag att Per Svensson kan vara tillbaka, han lät lite piggare i dag, säger Marklund."

Räknar han Melander som A-lagsback? M a o så har vi just nu 4 backar som håller för SHL, att tillgå på Torsdag. 5 om Svensson hinner tillfriskna och 6 med Melander då. Med lite tur så lyckas vi få ihop 6 backar (om nu inte fler blir sjuka/skadade) till på Torsdag och en match går det ju kanske bra men jävlar vad tunn vår backsida är alltså.

Andersson: Så länge han lovar att avgå om han inte presterar är jag nöjd ;-)

Costanza: Må någon förbarma sig över över våra arma själar…

Costanza: Ska inte det granskas och godkännas först ?

Costanza: Det gör iallafall mig glad :)

{8179}: Här snackar vi en spelare som köper sin roll till 100%!

Detta sker då mitt i en period där väl nästan allt som bara går pekar på den osäkerhet och oro som verkar råda inom A-laget. Därför är detta väldigt viktigt symboliskt då det ger rätt signaler om att klubben iallafall gör något jävla rätt!!#!

I övrigt har vi mera plus än minus vad gäller tillgängliga spelare då såväl EP som Tim Erixon är tillbaka. Man har goda förhoppningar även på Per Svensson. Men vi kör väl efter den beprövade devisen: Inget får gå för bra, då Filip Hållander står på frånvarolistan för sjukdom. Ja, plus Ante Karlsson.

En liten detalj, men ingen av EP eller Erixon var borta pga sjukdom nu det senaste. Det var skavanker av något slag. Vad som är bättre eller sämre kvittar väl helt då det är så pass mycket kvar av säsongen fortfarande.

Zäta75: mm Lyytet är ju saknad. Jag tror kanske att man kan bifoga att laget påverkas jävligt hårt av en tunn backuppsättning overall. Du vet ont om spelare gör att dom blir medvetna om att det blir kris om dom går sönder. Det är ju en känsla som bygger stress. Det sista ett lag som har det kämpigt behöver.

Risken är ju att spelare blir mer försiktiga i närkamper och skott-täckningar mm.

Jag tror inte att det är något dom åker runt och upprepar som ett mantra när dom är på isen men marginalerna är så jävla små att det behövs inte mycket för att hamna lite efter…

Inte gå in i en säsong med så tunn backuppsättning igen….

Eugen Sandberg: Jag har skrivit på för tre nya år här..

"Timrå kommer erbjuda Boyce ett nytt kontrakt

Jeremy Boyce är oerhört populärt bland supportrarna och har en tydlig roll i Timrås lag som en karaktärsspelare i en fjärdekedja. Dessutom är han väldigt viktig med sitt sätt att få in de yngre spelarna i laget.

Nu kommer Timrå att erbjuda uppskattade "Bojan" ett nytt kontrakt.

Mycket pekar på att han nappar på det. Därmed kommer meste Timråspelaren genom tiderna också att spela fler matcher, och går under nästa säsong över 700 spelade matcher, trots att han i somras fyllde 30 år."

Någon som har premium? Har Boyce fått förlängt!!!? 🤞👏

Andersson: Jag drar en Stefan Sauk på den "det är mycket nu, jag tycker det"

Zäta75: Om Anton haft en normal säsong hade vi haft 10 poäng till , men är det Spricka i laget och Pappa coach är det svårt

« · 2631274 · »