Kulltorp: Bland det skönaste idag var ändå att Lander gav Dahlen pucken efter han blivit alla tiders bästa målskytt i Timrå. Och efter matchen pratade de och var glada tillsammans och klappade om varandra. Det betyder mer än vad många tror härinne. De verkar ha pratat ut och kommit över detta med groll och grupperingar som funnits. Iaf hoppas jag det.
En otroligt skön kväll på många sätt. Nu vänder det!
Zäta75: Man ska aldrig underskatta ett caps-lock SM :-) I övrigt så är jag OERHÖRT stolt och glad över lagets insats idag. Lander!!! Wow!! Legend! Gigant idag. Spelglädjen!! Wow! Tycker inte vi ska klanka ner på Juel! Han har i perioder utklassat Johansson.
Konstigt hur hockey påverkar. Men jag känner mig gråtmild efter dagens match.
Grattis till mig och alla er fantastiska Timråsupportrar!
sargad: Hamrin var inne på en grej i senaste podden angående målvakterna. Om man vill ha två bra målvakter, är det inte bättre att byta målvakt när man vunnit säg typ 2-3 raka, istället för att enbart byta målis när dom gjort en dålig match och förlorat? Då sänker man ju självförtroende direkt. Byter man målvakt efter 2 raka så får denne avsluta med självförtroende istället.
Jag hyllar också JJ. Tycker han ska stå så många matcher han bara orkar. Och Juel in då och då bara
Vi har nu 3 perfekt ihopsatta kedjor som hotar framåt. Alla 3 gjorde poäng ikväll. Detta är mycket viktigt. Och framförallt att vi fick tillbaka självförtroendet nu. Men en förlust mot Oskars på lördag kan ändra på det såklart. Vi fick nu lite andryäum iaf, och Ante också
Zäta75: Caps-lock... caps-lock. Jag föredrar att hylla JJ i stället för racka ned på Juel. Förstår att du skriver i affekt men när du lugnat ned dig och gör en sansad bedömning så bör du komma fram till att det bästa är att få igång bägge vakterna. Med JJ som etta men med en Juel som kommer in och gör lagomt många matcher och gör det förhoppningsvis bra. Ingen vakt kan stå alla matcherna.
Dessutom kul med vinst. Grattis Jonte till historieskrivning. Vem är ärthjärnan som kom fram till att vi bara ska möta Frölunda 4 ggr i grundserien? Skandal.
Kerstin_k: Ja nu står vi där igen, äntligen en vinst igen. Kommer minnas den för Dahléns rekord, det var väldigt fint men nu efterfrågas följsamhet, följsamhet och mera följsamhet. Hoppas den här matchen kan vara starten på en positiv trend, vi har haft lite för mycket av den negativa sortens trender ett tag.
JonteD: Jag gråter också. Så viktig och monumental seger i det läge vi var/är i. Men det gäller att fortsätta. Så glad att man kör Hållander Lander och Wedin äntligen. Denna kedja blir svårtstoppad för alla lag. 2 speedkulor och alla kämpar som djur. Pucken ska bara in. Och REM kedjan och Jonte som äntligen fick slå rekordet. Nu släpper det nog för honom rejält också ska ni se
Älska Timrå IK! ❤❤❤
Ber om ursäkt för capslock ikväll. Känslorna blev för stora
Zåsse klubban: Jag vet inte om jag någonsin sett ett lag genomgå en sådan monumental förändring efter ett mål som ikväll. Helt sjukt. Från sopkass till toppklass.
Och helt stört viktig vinst. För laget, föreningen och för supportrarna. Hemvändare och stjärnor klev upp och coacherna agerade i tid.
{10473}: SÄSSOGENS BÄSTA MATCH OCH VIKTIGASTE VINST. FAN VAD LYCKLIG JAG ÄR!
VILL OCKSÅ SÄGA ATT JAG HOPPAS JUEL INTE FÅR STÅ EN MATCH TILL I ÅR. JOHANSSON ÄR KLASSER BÄTTRE OCH LAGET KÄNNER STÖRRE SJÄLVFÖRTROENDE MED HONOM I MÅL
Puckat: Lilla farbrorn sitter o gråter gamla gubben e otroligt rörd över jontes ord och över att få vara hans kompis de ska alla härinne veta e otroligt stolt!!!!!!🇺🇿🇺🇿😭
Zåsse klubban: Ja tack. Hade det bra kämpigt ikväll, igen. Hoppas Kapanen hittar något finskt lag som vill förstärka inför slutspelet där borta, och få in något annat för hans lön.
Olli Hahl: Och så lite negativa åsikter i ett läge där jag är lättad och lycklig: JJ är min etta. Juel är för ojämn. Eronen är i bästa fall en medioker back.
bar mofftak: Lindberg gillar verkligen inte Timrå. Solklar highstick i första perioden mot timråspelare: ”jag vet inte något om hur ont det gör men det är svårt att säga hur hårt den tar”.
När Inala får en klubba i bröstet: ”ja det är en solklar klubbspets på hakan”.
Hade Wikegård sagt nåt om att SHL borde utökas med 1-3 lag? Jag tycker Kapanen kan gå ut och tycka att SHL kan se ut som alltid med skillnaden att Timrå möter Frölunda hälften av matcherna.
Herminator: När Svensson kliver ner från backplats för att backa upp Lander i ett gruff framför mål, då vet man att vi är på rätt spår. Då vet man att dom mentala pusselbitarna börjar landa in på rätt plats.
Herminator: När man tänker på det så måste det vara nånting specielt med Frölunda som triggar Lander. Det är alltid mot Frölunda som hans ögon är som svartast 😂
Tom Topp: Nu ni e Lilla farbrorn på plats o ska se nåra matcher i chokladlandet! Ni får kika efter nån galning i Timråtröja!! Lite påverkad av öle e man redan!!🤣🇱🇸😎
En otroligt skön kväll på många sätt. Nu vänder det!