Nisse på Mon or: Först modoiterna, och nu ni. För det första, han heter Jack, och han ger ni FAN i! Vi kommer möta er nästa säsong, med Jack Attack i laget. Passa er!
Rip Kirby: Nej, jag ångrar mig, jag måste ha läst fel. Men det är väl en klart logisk och på vissa sätt logisk tanke, eftersom även OJ är en intensiv spelare som använder sin skridskoåkning på ett bra sätt. Jag ser inte någon annan spelare i laget som har liknande egenskaper. Sen en till sak är ju att man inte förstör övriga kedjor på det viset. Vilka som lirar i fjärdelinan känns väl lite mindre viktigt sett vår produktion offensivt.
dr-nix: synd som fan på Hållander. Han är lagets dynamo just nu. Antar att man flyttar upp OJ på hans plats, han är ju lite av en Hållander-light.
Blir hyperintressant att se om man kan svara upp mot gårdagsinsatsen, trots att det inte står Frölunda på motståndartröjorna. Låt oss hoppas. Sen undrar man ju hur mycket Madsen påverkade i båset. Klart är att det var en betydligt mer aktiv coachning. Förutom det alerta målvaktsbytet kändes det lite fräscht att man i princip rullade på alla 4 centrar, och sen fördelade istiden bland forwards lite mer dynamiskt. Wedin-Hållander matchades ju hårdare än Jonte/EP t ex. Mer sånt.
Sen hoppas man ju att JJ kan hålla samma fjolårsnivå som han gjorde igår. Räddningen på Fribergs chans var ju sinnes, men i övrigt såg han sådär kolugn ut som bara han kan göra. Hyfsat skillnad mot Juel i första...
Nästa helg åker TIK031 till Örebronx! Planen är att resa med minst 2 fordon, löningshelg och poänggaranti som det ändå är. Bor du mellan Götet-Närke så haka gärna på! Framåt Timrå!
Woody Jokinen: problemet för dig/er är att ni inte lyckas med att förstå att jag bara driver med er och det blir taggar utåt diiiirekt. Ha en fin fredag! Heja MoDo
Werner: Om man ändå kokar ner det till att Dahlén, som ni hånar ganska friskt, ganska säkert kommer att göra fler mål än den modoit med internt målrekord genom tiderna, då måste han ju egentligen vara ganska bra ändå?
Werner: Det här är humor på hög nivå, men problemet är att du inte ens märker det själv. Börjar med att kritisera att publiken reagerar när Sture har talat i två timmar och bara hunnit fram till sina lärare i småskolan, varpå du helt opåkallat trampar på den som gjort flest mål i vår klubb genom tiderna. Jag har ätit pannkaka!!!
Werner: Det här är humor på hög nivå, men problemet är att du inte ens märker det själv. Börjar med att kritisera att publiken reagerar när Sture har talat i telefon gå timmar och hunnit fram till sina lärare i småskolan, varpå du helt opåkallat trampar på den som gjort flest mål i vår klubb genom tiderna. Jag har ätit pannkaka!!!
Werner: men är du dum på riktigt? Eller är du bara här inne för att jävlas? Målrekord i Timrå ik! Hur svårt kan det vara att förstå? Precis som att Boyce har mest matcher i Timrå ik! Din klubb har inte ett jävla dugg med det här att göra!
Werner: Jag citerar Håkan Loob i gårdagskvällens Hockeykväll, på samma lätt ironiska kommentar på vilken nivå många av målen har gjorts: "Ja, men målen ska ju ändå göras".
Werner: Wayne Gretzky hade ju inte toppat NHL’s poängligor om han spelade idag. Kul att ni har nån gammal stofil som gjort 240 mål, jag tror det är närmast garanterat att Dahlén kommer slå det. Du jämför någons siffror efter sin aktiva karriär med en kille som är 26 år och nyss kommit igång.
Du redovisar statistik precis som man förväntar sig att en modoit ska göra. Du skriver att er TVÅA har +240 mål…ja han har 241. Och er etta har 243? Om Jonathan Dahlén skulle pensionera sig idag så lär ni få behålla ledningen i den kategorin men det känns väl inte så troligt va? 😅
Tom Topp: Nu ni e Lilla farbrorn på plats o ska se nåra matcher i chokladlandet! Ni får kika efter nån galning i Timråtröja!! Lite påverkad av öl e man redan!!🤣🇱🇸😎