1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613766 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Malmö tar detta!💪🏒😁

Vi har ju häng på SAIK så bra om de tappar poäng 👍

Lomond: Nä, för det gjorde Skellefteå istället.

Ska videobedömas... Inget mål!

TD: Ja nog hade jag haft Alvarez istället för Mieho till rätt pris då.

Kom igen nu Malmö o sätt 4:an...👊

Rip Kirby: Alvarez ser vältränad ut ger allt i alla situationer

{9037}: Kvitterat igen, 3-3!

3-3 Wahlbergarn.

Malmö har en jävla karaktär och kan aldrig räknas ut. Blir inte förvånad om de tar en 3a här och Händemark/Alvarez avgör.

Dubbeld:

Otippat sett till matchen fram till reduceringen.

DJ Hemp: 2-2 nu snyggt!

DJ Hemp: Va sa du?

Sonnenberg: Plastsjö igår, faaan. Pulsen har inte gått ner än. Jävla hockeymördare. 🤮

Dubbeld:

Tja, det var med minsta möjliga marginal som den var över linjen 😅

DJ Hemp: 1-2 nu de finns en chans

Nån med koll på juniorverksamheten? Från 3e plats och brons till sista lag i förlorarrundan i J20 just nu. Det ska ju satsas på juniorsidan. Vad finns att lotsa upp i alaget/utlåning till kommande säsong ? Mv Stenmark, är det nåt ämne? 0.905 på 26 matcher i J20. Är inte det ganska hyfsat i sämsta J20laget i serierna?

{9037}:

Ser inte särskilt lovande ut vad gäller vändning på steken här inte…

Kom igen nu Malmoe o vänd på steken

Charliejfz:

10-1 om jag får be. Undervärdera inte Oskars. De är med i matchen.

Olli Nomadinen :

Intressant från igår... HV vann alltså med 10-0. Det trodde man inte. Oskar är definitivt i play out.

DJ Hemp: ja det är ju skönt:)

SISTA CHANSEN!

Ikväll 20:00 presenterar vi vinnaren av Anton Landers signerade klubba.
Swisha 200:- eller mer och du har chansen att vinna. Fortfarande väldigt få med i tävlingen så chansen att vinna är stor.

Swish: 0730586674
Märk betalningen med ”VSTIFO”
Uppladdat:

500x0-img2255_1.jpeg

Rulltårtan :

Ungdomarna pratar inte skånska som den var förr. Det är stor skillnad även om satsmelodin är densamma. Mindre gröt helt enkelt.

DJ Hemp: Verkar dock vara en klar tolkningsfråga 🤔🤭

Rip Kirby:

Vi tillhör de normala 🙂

DJ Hemp: okey! Sonen bor i Barsebäck men konstigt nog inte extremt mycket skånska där!

DJ Hemp: Precis samma här.

Har alltid uttalat det ”schukt”. Skåne har för övrigt sina egna ”uttalsregler” med diftonger och annat ovanligt. På tal om det sitter jag precis i bussen mot Hyllie.

Olli Nomadinen : i Skåne? Det undrar jag??

Rip Kirby: Hoppas att ni tar guld! Vi har andra utmaningar mot Åsa-Nisse!

Olli Nomadinen : Haha det skulle ju vara droppen...😄😅

Rip Kirby: Du kanske härstammar från Övik? 🤔😅

Olli Nomadinen : Jo, jag sitter här som bäst och ljudar men kan inte komma ihåg att jag någonsin uttalat just det ordet på det sättet. Jag är helt enkelt oförbätterlig just här 🫣😂😉

Olli Nomadinen : Kul att få möta er igen i SHL, sen har ni chansen till guld nu! Jag menar det. Kanske behövs nån turstuds, men ni har laget. Ingen jävel i Ö-vik trodde på oss -07 heller. Slutade sexa och Krizan och Döme var mest onykter som George.

Rip Kirby: Övriga Sverige låter "shh-ljudet" komma från gommen

Costanza: Vi drömmer om guld men är väl på sin höjd en liten outsider till det i dagsläget. Modo närmar sig nålsögat, det man egentligen vetat från start att ni kommer stå inför när det drar ihop sig. Inget konstigt och inget fiasko, som i stort sett samtliga nykomlingar tävlar ni med ett upphottat HA-lag. Gäller att spetsa laget så ni tar er igenom. Kanske med nåt utifrån men främst med befintligt material

Olli Nomadinen : Men hur säger man ens ordet "sjukt" på ett annat sätt? Uttalas det annorlunda tycker iallafall jag att det låter (ursäkta uttrycket) fjolligt..

Olli Nomadinen : Hälsa Tom & Rip att de också är mina kompisar. Kulltorp har jag inget problem med..MoDo suger rätt hårt.

Costanza: Kan du förresten säga "sjukt" utan att "shh-ljudet" kommer från bakre delen av tungans undersida? Karlin kan det inte. Inte nån i Övik kan det

Olli Nomadinen : Du kan hockey och såg inga lösnaglar eller handväska. Siktar ni på guldet nu? Vore kul för Ante!

Sitter och kikar på vilka spelare som har gjort flest poäng i lika styrka. Observera att samtliga utav Hållanders 21 poäng är gjorda i just lika styrka, riktigt starka siffror.

Han har även 4e bäst corsi i ligan, ligger tvåa om man räknar spelare över 20 spelade matcher.
Uppladdat:

500x0-shl-lika-styrkapng.png

{10522}: Sur igår. Glad idag. Det tar jag med mig.

Olli Nomadinen : tror Karlin fortfarande är sjukt besviken på Börje. Dags att släppa 1994 och komma in i 2024

Olli Hahl: Nu kramas vi lite. George är glad att vara i samma serie som er!

Olli Nomadinen : Du och Zäta75 är riktiga kompisar!

Olli Nomadinen : Ja man ska vara försiktig med det man önskar sig. Tror inte Costanza skulle överleva utan att få vara härinne.

Costanza: Ja du har flera ggr tiggt om att bli avstängd utan att ha blivit det. Så det är verkligen inte ditt fel att du får fortsätta. Du är ostoppbar

Costanza: Du får gärna vara kvar George.

Är man stark får man vara snäll 😉

Olli Nomadinen : Karlin är nog mest besviken på Gradin, Widebro och Foppa! George är lite less också. Vore kul med en förstecenter eller Phil Kessel.

{10473}: Har sökt hjälp att stänga av mig, men ni vill ha kvar mig här!

Costanza: "Jag är sjukt besviken".....hur många gånger har man hört Karlin uttala exakt den meningen efter en match den här säsongen? Kanske dags att sluta vara så jävla besviken på laget och se sig själv i spegeln i stället

« · 2645733 · »