angeroath: det gäller väl att komma underfund med sina egna styrkor och svagheter. Titta bara på Didrik, en skadefri Didde är oerhört nyttig för Timrå! Forsmark också, ingen speedkula men bra blick för spelet och smart i sitt agerande!
angeroath: Minns faktiskt att det fanns en del kritiker, här inne bland annat. Fick väl tyvärr mest kritik under säsongen 18/19 när vi var nykomlingar, med enormt dåliga förutsättningar att lyckas med den trupp vi hade i övrigt.
Minns också att tongångarna var att han var för seg på grillorna. Men till skillnad på Eronen så tycker jag faktiskt att Hardegård har en fysik som väger upp de bristerna.
Woody Jokinen: Anton Levtchi, 28, har de senaste säsongerna öst in poäng för topplaget Tappara, som numera tränas av Rikard Grönborg. Den här säsongen har den skicklige forwarden redan svarat för 54 poäng och har goda möjligheter att slå sitt personbästa på 61 poäng från 2021/22. Uppgifter till silly-surr säger att Luleå är intresserade av finländaren till kommande säsong. De har specialstuderat finländaren under vintern och ser honom gärna i Norrbotten.
Levtchi har ett avtal med Tappara över säsongen 25/26, men enligt uppgifter till silly-surr finns en klausul som möjliggör en flytt till Sverige.
Förra säsongen skrev Anton Levtchi på ett NHL-kontrakt med Florida Panters. Där blev det endast två matcher och resterande tid i AHL innan han i februari återvände till Tappara – och blev finländsk mästare.
Får Luleå in denna spelare blir de ännu farligare nästa år. De saknar ju målskyttar.
The great one: är väl snarare en forsmark light han kan bli? Tror på edfelt - se på forsmark vad en till sommarträning gjorde med honom. Edfelt är värd ett år till. Han blir som 20 åring knappast sämre till nästa säsong.
{10473}: Det handlar ju om att få "bang for the buck". Pilö hade jag bra koll på då jag hade koll på den årskullen, tyckte faktiskt han var riktigt bra när han kom upp i seniorhockeyn, dock mindre koll på hur det gått för honom i år.
Edfeldt tycker jag absolut skall vara kvar, en forward som rätt sent valde att bli back. Klart att det finns att slipa på då steget inte är lätt, han kommer aldrig att vara en Top 4 men har alla förutsättningar att kunna bli en Didde light.
Apropå backar. Har inte sett så mycket hockey senaste dagarna. Men såg faktiskt lite av CHL-finalen Geneve-Servette - SKE. Slogs över hur bra Geneve-Servette jobbade i defensiven. De låg som klister på motståndarna så fort de kom in en cm i zon. Även om jag tycker Timrå jobbar riktigt bra framför mål, skulle vi inte vara behjälpta av att kunna vara mycket tidigare i det defensiva spelet när motståndarna vänder emot oss? Är det att vi saknar rörliga och proaktiva backar som är problemet eller är det att vi har en game plan som går ut på att släppa in motståndarna sedan vara starka i boxen? Jag kan tycka att det förstör vårat spel lite att motståndarna kommer in i zon så enkelt. Såg det inte minst mot Modo senast. Mot vissa andra lag kan det funka, t.ex de lag som kommer in i zon och deras forward gärna håller i pucken själv. Men inte mot lag som gärna passar ifrån ena sidan till den andra blir vi lätt bortspelade.
{297}: Det är Aftonblaskan som påstår att han är klar. De brukar inte alltid ha 100procent träffsäkerhet. Så helt säker är man ju inte. Men jag utgår ifrån de uppgifterna nu ändå.
{469}: jaha så Pilö är en done deal? Ja men välkommen då.
Tycker vi ska hålla kvar i Edfeldt. Han har tagit stora kliv jämfört med förra säsongen, han han samma utvecklingskurva till nästa säsong så är han en ordinarie back utan problem. Kanske inte topp 4 men ändå.
{469}: Ja, just nu vet jag inte om jag känner mig speciellt trygg med kommande backsida. Ser inte ut vi får en backsida som vi kan ta oss längre med än vart vi är nu.
{10473}: Nej om Eronen blir kvar så är vi ute på väldigt hal is. Jag tänker mer om vi får in en klassback i utbyte mot Eronen.
Jag ser gärna att Kapanen fyndar i HA också. För att bredda till backsidan och att kanske hitta en bang for the bucks back utöver där för att både spetsa och bredda backsidan.
Annars får Kapanen offra botten 6 på de kontrakt som går ut och snåla in ordentligt där för att frigöra cash till backsidan.
Ut med Mieho, EA, Lundin och in med snorbilligt. Typ.
Pääjärvi är intressant med. Man har ju förstått det som att han spelat gratis nu i princip. Kommer han göra det om han förnyar kontrakt när han visat att kroppen håller?
EXPLORERSMÅLAND: tjobba var ju kungen :D där jävlar snackade vi slagga. Var väl ett av de hårdaste i världen om jag inte missminner mig :D Skulle vilja se dagens lirare dra ett slagga med tripple X klubborna. Pucken lär inte ens lämna isen.
DenRöda: Vet inte vad Nässén kommer få för lön men detta var från Madhawks chatt häromdagarna kring deadline.
"Tror du Timrå kommer värva nån ”toppback” till nästa säsong eller har man inte råd?"
- Nässén får betalt för att vara mer än en medelback. Så honom tror Jokinen stenhårt på."
Vad det nu innebär lönemässigt vet jag inte, men hoppas verkligen inte att värvningarna av Nässén och Pilö betyder att det är färdigvärvat på backsidan.
Inget illa om Edfelfdt, men jag tycker inte han räcker till riktigt för SHL. Inte om vi skall ta ytterliggare steg och bygga en bättre backsida.
Melander har ju barn så det krånglar ju till det en del, men där skulle det inte skadat med att få blovit utlånad till nått lag i HA för en stpr offensiv roll för att utvecklas nästa säsong.
Om jag nu ska höfta rejält eller ganska precist - det får ni själv välja - så lär Rindell, Lyytinen och Mieho tillsammans kosta typ 4,5milj per år. Nässén, Pilö och Lundmark bör kosta typ 3milj tillsammans. För mig låter det här som en kanondeal, mycket för att det är typiska rollspelare som har sina speciella spetsegenskaper som kommer in.
Zäta75: Rindell är dock kortare än Pilö om än nått kilo mer på kroppshyddan. Jokinen är erkänt bra på att utveckla spelare, så jag är försiktigt optimistisk.
Det skall ju läggas till att Pilö spelat i ett lag med väldigt naivt spelsystem. Kanske kan han blomma ut om han får rätt nycklar till att spela i ett mer strukturerat spelsystem.
Zäta75: Pilö ska följa med Oskarshamn ner i allsvenskan, han ska ingen annanstans. Visst var det han som satte knät i huvet på Salomonsson och sen gick upp med OINK? Han ska ner i allsvenskan igen med Oskarshamn.
Nisse på Mon or: Jo de var ju det, men han vi hade i verkstadsteknik borde varit mellan 40-50 skulle jag tro. Folk såg ju så jävla gamla ut på den tiden fast de inte var det🤣🤣🤣
FrOllik: 54 i taket? Det dröjer förhoppningsvis. Det blir nog efter karriären och när hans skridskor legat på hyllan ett tag. Sedan borde nog Zätas nr 20 bli nästa i raden att hissas. 🙄 Man bör däremot hissa spelare i tid. Inte vänta ... | Läs mer