{469}: Den säsongen var han en för bra back i en för dålig backuppsättning så han fick för stor roll. Hade redan då kunnat matchat som 5/6e i SHL men hos oss blev han 1a.
Olli Nomadinen : ja mkt märkligt, enda ursäkten vore om juel är lite småkrasslig eller nåt. Måste ju matcha honom också och nu var ett perfekt tillfälle!
Aldrig varit så säker på torsk som idag. Skadeskjuten backsida, stukat självförtroende, en keeper med 7 kassar i närminnet. Och ett motstånd som är ett av seriens bästa hemmalag, och som har kniven mot pungkulorna att ta poäng. 4-1 tack och gonatt
{469}: så länge vi har JJ är han 1a men visst avlastning skulle JJ må bra av nån gång de flesta shl lag har oftast en yngre som backup Frölunda varvade lite men till slut är det Lasse J som är nr 1 Och står nu mer frekvent
Olli Nomadinen : ja, jag tycker att man skulle ha bytt målvakt redan vid 2 - 0 förra matchen. Nä, nu spelar vi av resterande matcher och hoppas på topp 6. Som Björn Ranelid skulle ha uttryckt det "ett mirakel" behövs. Litar helt på att Jokinen kommer att fixa guld nästa sässe!💥
Olli Nomadinen : Ja jag har sagt mitt, helt obegriligt hur man matchar målvakterna. Får se om Juel tröttnar och ser sig om annat till nästa säsong. Jag har svårt att se att vi kan hitta nått bättre för den pengen i allafall.
Pettersson som center också. Jag har ju velat se honom testa den rollen innan, spännande att se om det slår väl ut.
Synct: JJ i mål ikväll är ju riktigt jävla obegripligt. Men OJ i 1:a och Pettersson som center mellan Jonte och Hartmann i 3:e kittlar. Risken är väl att 3:e blir en hängskallekedja dock....
Tycker att vi befinner oss i en lite halvknepig sits gällande ytterforwards, och specifikt hur vi ska hantera Pääjärvi (nästa säsong alltså)
JD, Wedda, Hållander, Pettersson och Hartmann har vi på kontrakt. Om vi väljer att förlänga med Pääjärvi så kommer OJ få gneta vidare i fjärdelinan, och någonstans tycker jag att han har gjort sig förtjänt av 3-4 minuter mer speltid per match och en tredjelina. Han skapar ändå en held del chanser, och jag tror att de flesta håller med om att hans 5 gjorda mål i själva verket borde varit det dubbla.
Samtidigt vill ja behålla Pääjärvi eftersom det är en ruskigt stabil gubbe att ha i laget, men tror inte att det är säkert kostnadseffektivt att låta honom harva i en fjärdelina. Lösning: behåll båda men flytta in EP som center? Mja, tycker inte att EP har fysiken för att agera center.
Meduza: Tycker han har tagit stora kliv denna säsong och bör definitivt inte lånas ut. Dock så ser jag inte honom som någon producerande topp6 spelare, varken nu eller i framtiden. Men i en 3e kedja nästa säsong är det väl inte omöjligt att han spelar sig till.
TD: förstår inte varför OJ är så upphaussad? Han är en lovande talang det håller jag med om, men definitivt inte en färdig SHL spelare. Han är snabb på rören och duktig på att stjäla puck men har svårt att göra nåt bra av situationerna. Tror det bästa för hans skull är om han blir utlånad till nåt HA lag nästa säsong.
{469}: Jo jag kommer ihåg vad många dömde ut honom, gjorde ju lite indianare då också. Jag kommer även ihåg att jag sa att han var ung och att han kommer växa till sig. Bra skott hade han redan då.
{10473}: Tror man måste tänka om dom spelare som har form ska ha mer speltid ex vis Oliver men då får man nog vänta till nästa säsong som det ser ut nu...
3 raga torskar.... Nu jävlas ä dä daxs att vänn förlustsviten så vi når kvartingen utan Ottondelen!!! Själv bli ja kvar i hemmabaren ikväll.. Ja orka inte ta båten tä Huskvarna ikväll!! Fridens liljor rabbuslingar dä ä vår å dä känns i luften 💪💪💪 VÅG VINN IKVÄLL TIMRÅ IK 🤟🤟🤟
{10473}: Håller med om att nått måste göras där då dom är helt under isen. Då man absolut inte ska peta på WHL så är väl kanske ett byte mellan Hanzl och Lundin ett bra alternativ till att börja med. Kan ju inte bli sämre direkt.
Zäta75: Tycker folk fortfarande att man ska fortsätta med MER kedjan och DHL kedjan? Dom har väl inte gjort någon glada på bra många matcher nu. Men är väl ensam om tanken att sätta ihop Dahlén med Hanzl igen.
angeroath: det gäller väl att komma underfund med sina egna styrkor och svagheter. Titta bara på Didrik, en skadefri Didde är oerhört nyttig för Timrå! Forsmark också, ingen speedkula men bra blick för spelet och smart i sitt agerande!
angeroath: Minns faktiskt att det fanns en del kritiker, här inne bland annat. Fick väl tyvärr mest kritik under säsongen 18/19 när vi var nykomlingar, med enormt dåliga förutsättningar att lyckas med den trupp vi hade i övrigt.
Minns också att tongångarna var att han var för seg på grillorna. Men till skillnad på Eronen så tycker jag faktiskt att Hardegård har en fysik som väger upp de bristerna.
Woody Jokinen: Anton Levtchi, 28, har de senaste säsongerna öst in poäng för topplaget Tappara, som numera tränas av Rikard Grönborg. Den här säsongen har den skicklige forwarden redan svarat för 54 poäng och har goda möjligheter att slå sitt personbästa på 61 poäng från 2021/22. Uppgifter till silly-surr säger att Luleå är intresserade av finländaren till kommande säsong. De har specialstuderat finländaren under vintern och ser honom gärna i Norrbotten.
Levtchi har ett avtal med Tappara över säsongen 25/26, men enligt uppgifter till silly-surr finns en klausul som möjliggör en flytt till Sverige.
Förra säsongen skrev Anton Levtchi på ett NHL-kontrakt med Florida Panters. Där blev det endast två matcher och resterande tid i AHL innan han i februari återvände till Tappara – och blev finländsk mästare.
Får Luleå in denna spelare blir de ännu farligare nästa år. De saknar ju målskyttar.
The great one: är väl snarare en forsmark light han kan bli? Tror på edfelt - se på forsmark vad en till sommarträning gjorde med honom. Edfelt är värd ett år till. Han blir som 20 åring knappast sämre till nästa säsong.
Undra om Sverige är det enda landet som det krävs en jäkla betalprenumeration för att ha möjligheten att se sitt landslag i hockey och fotboll på tv?.. Nog för att hockey-VM är relativt ointressant men hade ändå velat haft möjlighet ... | Läs mer