Årets stora match för timrå! Har ni klätt upp er extra fint nu när storlaget kommer till staden. Funderar på varför Dahlen förstörde sin karriär när han inte gick till Växjö utan istället slösar bort sin talang i Timrå. Men mår han bäst av det så är det hans val. Men han kunde fått en helt annan karriär i Växjö. Lycka till i matchen för det kommer ni behöva.
Jag hoppas man förlänger med EA och Hanzl. EA har precis rätt inställning och ger järnet i stort sett varje match. Hanzl har skicklighet på toppklassnivå i SHL. Gillar Lundin, men vi har nog nått vägs ände där. Sen kan eventuella prestationer i ett slutspel omrevidera, men som det ser ut nu och över hela säsongen. Pääjärvi har gått ned sig lite på slutet, men tycker ändå man borde förlänga där då hans nivå är mycket högre än första säsongen då jag tyckte han var rätt loj och avvaktande i sitt spel. Nu har vi en riktig lagspelare och kämpe i Pääjärvi. Mieho eller ska man säga Meh-o? Gör någon bra match här och där, men över det stora hela bidrar han inte nämnvärt till laget. Rindell och Lyytinen - inte så mycket att säga. Duktiga spelare båda två men inte omöjliga att ersätta på något vis. Ska ärligheten fram är de helt normala backar på SHL-nivå om man jämför med andra lags backar. Tar Rindell steg och slutar slarva tror jag dock han kan bli hur bra som helst kanske NHL nivå, men som det är nu är han för naiv i spelet. Edfeldt tycker jag man ska behålla, säkert billig och finns utvecklingspotential hos honom. Bra som backup också ifall någon av backarna går sönder, som de har en tendens att göra.
Gooode: Antagligen är det en del som missat ditt förra inlägg, de går in och släpper en brakare när de läst AB eller annan media. Själv försöker jag gå igenom flödet i trådarna innan jag skriver ett inlägg. Borde vara kutym i ett forum.
Olli Hahl: Gnäll gnäll gnäll. Spela matchen för helvete. En blink och media lurar folk om att det är koas och folk sväljer det med hull och hår. Men då har Svensson fått nånting att klaga över som vanligt. Svenska ishockeyförbundet och SHL är så ruggigt supportfientliga så man spyr.
Djurgårdsklacken smäller alltså av lite pyro precis när matchen ska starta. Vilka idioter! Dom vill verkligen sabba. Så enkelt är det. Nåt straff ska dom ha… Djurgården som förening framförallt.
Riktigt viktiga poäng igår! Nu har vi 4 poäng ner till lagen under oss och har iom det topp sex i våra egna händer. Nu går vi in i slutskedet av säsongen och varje match kommer att bli enormt viktig. Det är 4 hemmamatcher kvar till grundseriens sista 031-resa men vi kan nog förvänta oss att matchen mot Linköping 7/3 kommer att vara avgörande. Därför vill vi se en kraftsamling från alla Tikare i Södra Sverige! Stockholmare, Smålänningar och andra SKA till den matchen. Åk med oss eller ta er på egen hand till Linköping för vi kommer att behövas där!
{469}: Den säsongen var han en för bra back i en för dålig backuppsättning så han fick för stor roll. Hade redan då kunnat matchat som 5/6e i SHL men hos oss blev han 1a.
Olli Nomadinen : ja mkt märkligt, enda ursäkten vore om juel är lite småkrasslig eller nåt. Måste ju matcha honom också och nu var ett perfekt tillfälle!
Aldrig varit så säker på torsk som idag. Skadeskjuten backsida, stukat självförtroende, en keeper med 7 kassar i närminnet. Och ett motstånd som är ett av seriens bästa hemmalag, och som har kniven mot pungkulorna att ta poäng. 4-1 tack och gonatt
{469}: så länge vi har JJ är han 1a men visst avlastning skulle JJ må bra av nån gång de flesta shl lag har oftast en yngre som backup Frölunda varvade lite men till slut är det Lasse J som är nr 1 Och står nu mer frekvent
Olli Nomadinen : ja, jag tycker att man skulle ha bytt målvakt redan vid 2 - 0 förra matchen. Nä, nu spelar vi av resterande matcher och hoppas på topp 6. Som Björn Ranelid skulle ha uttryckt det "ett mirakel" behövs. Litar helt på att Jokinen kommer att fixa guld nästa sässe!💥
Olli Nomadinen : Ja jag har sagt mitt, helt obegriligt hur man matchar målvakterna. Får se om Juel tröttnar och ser sig om annat till nästa säsong. Jag har svårt att se att vi kan hitta nått bättre för den pengen i allafall.
Pettersson som center också. Jag har ju velat se honom testa den rollen innan, spännande att se om det slår väl ut.
Synct: JJ i mål ikväll är ju riktigt jävla obegripligt. Men OJ i 1:a och Pettersson som center mellan Jonte och Hartmann i 3:e kittlar. Risken är väl att 3:e blir en hängskallekedja dock....
Tycker att vi befinner oss i en lite halvknepig sits gällande ytterforwards, och specifikt hur vi ska hantera Pääjärvi (nästa säsong alltså)
JD, Wedda, Hållander, Pettersson och Hartmann har vi på kontrakt. Om vi väljer att förlänga med Pääjärvi så kommer OJ få gneta vidare i fjärdelinan, och någonstans tycker jag att han har gjort sig förtjänt av 3-4 minuter mer speltid per match och en tredjelina. Han skapar ändå en held del chanser, och jag tror att de flesta håller med om att hans 5 gjorda mål i själva verket borde varit det dubbla.
Samtidigt vill ja behålla Pääjärvi eftersom det är en ruskigt stabil gubbe att ha i laget, men tror inte att det är säkert kostnadseffektivt att låta honom harva i en fjärdelina. Lösning: behåll båda men flytta in EP som center? Mja, tycker inte att EP har fysiken för att agera center.
Meduza: Tycker han har tagit stora kliv denna säsong och bör definitivt inte lånas ut. Dock så ser jag inte honom som någon producerande topp6 spelare, varken nu eller i framtiden. Men i en 3e kedja nästa säsong är det väl inte omöjligt att han spelar sig till.
TD: förstår inte varför OJ är så upphaussad? Han är en lovande talang det håller jag med om, men definitivt inte en färdig SHL spelare. Han är snabb på rören och duktig på att stjäla puck men har svårt att göra nåt bra av situationerna. Tror det bästa för hans skull är om han blir utlånad till nåt HA lag nästa säsong.
{469}: Jo jag kommer ihåg vad många dömde ut honom, gjorde ju lite indianare då också. Jag kommer även ihåg att jag sa att han var ung och att han kommer växa till sig. Bra skott hade han redan då.
{10473}: Tror man måste tänka om dom spelare som har form ska ha mer speltid ex vis Oliver men då får man nog vänta till nästa säsong som det ser ut nu...
3 raga torskar.... Nu jävlas ä dä daxs att vänn förlustsviten så vi når kvartingen utan Ottondelen!!! Själv bli ja kvar i hemmabaren ikväll.. Ja orka inte ta båten tä Huskvarna ikväll!! Fridens liljor rabbuslingar dä ä vår å dä känns i luften 💪💪💪 VÅG VINN IKVÄLL TIMRÅ IK 🤟🤟🤟
{10473}: Håller med om att nått måste göras där då dom är helt under isen. Då man absolut inte ska peta på WHL så är väl kanske ett byte mellan Hanzl och Lundin ett bra alternativ till att börja med. Kan ju inte bli sämre direkt.
Zäta75: Tycker folk fortfarande att man ska fortsätta med MER kedjan och DHL kedjan? Dom har väl inte gjort någon glada på bra många matcher nu. Men är väl ensam om tanken att sätta ihop Dahlén med Hanzl igen.
FrOllik: 54 i taket? Det dröjer förhoppningsvis. Det blir nog efter karriären och när hans skridskor legat på hyllan ett tag. Sedan borde nog Zätas nr 20 bli nästa i raden att hissas. 🙄 Man bör däremot hissa spelare i tid. Inte vänta ... | Läs mer
Har du på dig din Islanderströja och ska på innebandy idag plastsupporter?