TIK_TIK: Örebro var horribelt dåliga. Ingen fart alls. Inga linjer i uppspel. Det enda man gjorde bra var att hålla bort Brynäs från framför mål, men man var oerhört passiva i egen zon där Brynäs fick spela runt helt utan press. Nu blev inte Brynäs så farliga, men det var mycket för att deras passningsspel var för långsamt och man aldrig sköt direkt.
Det var en helt annan inställning och tävlingsintensitet i vårt lag. Sedan gör vi misstag där ute och kanske tappar någon puck här och där, men det kan vi leva med. Vi ville se en beteendeförändring framför allt och det fick vi. Det var bra, säger Eriksson.
Villervalla: jag gillar din idé som fan men skit i loungen, gör en stor pub med några ståbord. Kolla live hockey å dricka starkbärs 🤤🤤🤤 Om alla är fulla blir det ju inget tjafs om parkeringen och trafiken från arenan heller, eftersom färre kommer ha bilen med sig... WIN, WIN, WIN
Svartvik: Jag har haft samma tanke ovanför står men på norra läktaren skulla man ha typ en pub med en typ blandning mellan står med barbord och lounge.
… helt annat så såg jag en väldigt spännande skiss på en utbyggnation av arenan på X (twitter). Om du som gjort denna skiss är med här på forumet så vill jag bara säga wow, det ser oerhört bra ut i mina ögon.
Hoppas det är OK att jag laddar upp denna skiss här, annars får du säga till så tar jag ner den omgående.
Vi jobbar på en lösning för Tikare som inte bor i Göteborg. Frölunda i Scandinavium 17/10 skapar tillsammans med vår resa en fantastiskt fin Göteborgsweekend eller hur? Vi hoppas på att kunna återkomma med ett hotellerbjudande bara för er!
angeroath: Såhär är tippningen från Timråiter gällande SHL för närvarande. Bara tre har vågat tippa för övrigt och det är nästan skrämmande hur lika de är i sina tips... Alla har samma tre topplag...
Färjestad BK 1.0 Skellefteå AIK 2.0 Rögle BK 3.0 Växjö Lakers HC 4.67 Frölunda HC 5.0 Luleå HF 6.33 Linköping HC 7.33 Timrå IK 7.67 Leksands IF 8.67 HV 71 10.33 Brynäs IF 11.0 MoDo Hockey 12.0 IF Malmö Redhawks 12.67 Örebro HK 13.33
Tack för all positiv respons under senaste veckan! Fortsätt att anmäla er till 50-mannaresan 19/10 och köp gärna en tröja av oss. Mer nyheter från oss borde komma inom kort! Snart är det igång! - FÖR MEDELPAD - FÖR TALLARNA -
Nisse på Mon or: Kul för Nubben, så mycket skit han fått i HV i två år och till viss del även sista året i Timrå. Nubben har sina styrkor och sina brister. Men jag älskar hans engagemang, det är kanske hans allra största tillgång!
RasmusVS: Det är alltså Timrå IKs 1984/85-ställ som la grunden till Colorado Avalanche. Tänk att Foppa presterade som bäst i en hyllningsdräkt till Timrå IK, världen är liten.
Blått tillhör våra färger och är den enda som funnits i alla klubbmärken sen Wifstavarv, men man behöver inte skriva om ramsor för att det ska vara sant.
Finns en låt från typ 60-talet som sjunger ”Heja Timrå röd-vit-blå, framåt ska vi gå!” För övrigt.
KulltorpsOlli: Friskolor finansierade med skattemedel med fritt vinstuttag. Chile under diktatorn Pinochete och Sverige är de enda som tyckt att det varit en bra idé.
Jag brukar inte bry mig nämnvärt om försäsongsmatcher. Dom säger i regel ingenting… men nu är det inte utan att jag är lite nyfiken på hur det ska tänkas se ut. Allt beror på Jokinen. Himmel eller helvete denna säsong… ren svärta eller den vackraste eufori… eller bara ett *gäääääsp*? Får man se en glimt av hur vi ska spela… det är det enda jag är nyfiken på nu.
Zäta75: Jag tycker personligen att det blåa känns lite "intvingat" som det ser ut idag. Känns malplacerat. Föredrar båda de varianter jag lägger med istället.
Synct: Jag gillar också de föregående bättre. Mycket bättre. Förra årets var klockrena med Tallen och få färger (rött och vitt mest). Gör hellre om de riktiga tröjorna med Tallen frampå och inte mycket blått som nu. Men det får vi vänta tills nästa år för har jag hört. Om det ens blir då.
Villervalla: Kul med nya tröjor! Jag gillar de föregående två bättre, känns lite som om Oskarshamn skulle vända ut och in på färgerna och göra en "Reverse retro" som dom gör i NHL. Men kul att man gör nya varje år.
TIK_TIK: Knappt en vecka bort innan Timrå IK ska försvara såväl ära och berömmelse i att kunna vinna titeln i SCA Cupen. En liten detalj dock. År 2021 fanns Timrå inte med i cupen överhuvudtaget. Varför? Hade det att göra med Covid 19 eller fanns det någon annan anledning?
Nisse på Mon or: Vet att MoDo är stenhårda gällande fakturering. Kanske upplevs väl tuffa, men samtidigt så vet företagen rimligen på förhand vad de ger sig in i. Sommrarna är jobbiga med massor av utgifter och knappt någon inkomst.
Nisse på Mon or: Kundfordringar är väl alla fakturor man skickat som man ännu inte fått betalt för. Kan väl vara allt möjligt man fakturerar för. Skulle jag gissa.
2magisk: Vad, förutom sponsring, kan posten kundfordrinhar innehålla? Kan tänkas att TIK är lite snälla med att kräva in om det gäller sponsring. Skatteverket är dock inte "snälla".
”Som man kan se så är den blåa färgen lite mer framträdande än vad det tidigare har varit. Den blåa färgen har alltid funnits med i klubben historiskt. Antingen på matchtröjan eller i vår logotyp vare sig det har hetat Red Eagles, Timrå IK eller ST Hockey. Men den blåa färgen har har sällan fått en stor roll då röd är vår huvudfärg med blå och vitt som accentfärger”
”Tidigare år har vi tittat på historiska tröjor och gjort retrovariant av försäsongströjan men den har vi frångått i år. Visserligen så finns det viss inspiration från äldre tröjor med blåa axlar och armar men huvudsakligen så har vi velat testa ha med mer blåa färger i tröjan än vad som kanske är vanligt på våra tröjor”
bar mofftak: enligt årsredovisningen så fanns det kortsiktiga kundfordringar på 4,4 milj. Kan tänka mig att det var några av de pengarna man väntade på och trodde att man kunde använda.
Tycho: Ja, min tolkning av Innala var att man tappade bollen på grund av dåliga rutiner. Semestertider hjälpte säkert inte. Några telefonsamtal senare så blev någon faktura betalad av en sponsor/partner och problemet löstes.
Tråkigt att det inte fångades upp innan tidningen vaknade.