1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599829 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:

T ex Stefan Liv är en modernare jämförelse.

OlliJanne: rattfylla dessutom, han lär få livstid men vad hjälper det...

Rip Kirby: trist när en så pass ung spelare på toppen av sin karriär dör i en bilolycka. Tankarna går lite till Pelle Lindbergh (ja jag vet, jag är tusen år gammal, som inte kan komma på en modernare jämförelse).
Nog kommer man sakna "Johnny Hockey"

Rico01: Både han och hans bror. R.I.P ❤️

En smula OT men Johnny Gaudreau dog i en trafikolycka igår kväll. RIP.

Tom Topp: Lets fucking win tomorrow guys! Lets fucking empty the tanks! 😎💪🏻

Olli Hahl: Att Didrik är skadad är ju nästan en naturlag. Likadant med Lyytinen. Men sedan så var det mycket missflyt med Svensson, Eronen och Erixon.

Ahpl: Erixon har ju deffat... han kommer flyga fram i vinter.

Ny tifosäsong runt hörnet.
Premiärtifot jobbas det på för fullt redan nu.

Bidra till snygga tifon säsongen 24/25.

Swish: 0730586674
Märk betalningen med ”VSTIFO”

Papper är också inskickade för bildandet av förening så just nu väntar vi på ett organisationsnummer vilket kommer hjälpa oss mycket i vårat arbete. Dels kan vi lättare boka/låna lokaler och dels kommer vi kunna öppna ett riktigt swishnummer. Förhoppningen är att vi i samband med det även ska börja sälja en del merch på hemmamatcherna.

Ps. Ni som beställde tröjor i slutet på förra säsongen kommer att kunna hämta ut dom i början på säsongen. Alternativ få dom skickade hem mot frakkostnad.
Uppladdat:

500x0-img5715.jpeg

Hälge: jag ska också skärpa mig! Har för vana att svara utan att kolla vilken tråd det är.

{469}: Som Rip Kirby skrev så finns det i menyn här ovanför.

Rip Kirby: När allt inte hamnade i en klump som nu under Timrå IK.
Utan det var enskilda trådar.

Kanske bara jag som inte upptäckt hur det enklast funkar nu utan att behova scrolla mig fram till rätt tråd?

Ahpl: jag hoppas och tror att det kommer ett tillskott om OK kommer tillbaka från nhl. Annars måste nog pengarna gå till en Center!

Tom Topp: jepp stora frågor, backsidan är ett frågetecken och där jag gärna hade sett en förstärkning men samtidigt i Kapanen we trust

Ahpl: och kommer Melander fortsätta utvecklas? Kommer Didrik vara skadefri?

Öndulat: Det är samma problem för mig.
Det är väldigt sällan jag tar hänsyn till trådens namn innan jag börjar skriva. Om någon skriver ett inlägg jag vill svara på då gör jag det, utan att fundera nämnvärt mycket om diskussionen i fråga "passar ihop" med trådens namn. Jag har dock koll på att alla trådar finns under menyn "Diskussioner" här ovan.

Olli Hahl: Om Bergqvist är skridskostark så skulle han passa in bra, tycker fortf vi har en långsam back för mycket. Lite orolig för Svensson och Erixon denna säsong

Rip Kirby: för mig är det bara en lång rad inlägg med olika rubriker. Vet inte ens vart man hittar trådarna. Brukar försöka hitta rätt tråd bland svaren men oftast svarar jag bara på vad någon annan har skrivit och tänker inte så mycket på vilken tråd det är

{469}: Vilket "upplägg från förr" är det du menar?

Olli Hahl: Jag halshugger ingen, men håller med om att en liten skärpning på den punkten skulle sitta bra.

Olli Hahl: Skulle vara trevligt om ansvarig för Hockeysnack hittade ett bättre system för att hålla isär trådarna.

Det vanliga upplägget från förr var betydligt bättre.

Hälge: Sorry. Det blir förvirrande när man svarar nån o ser sen att det är fel tråd. Skärpning ALLA! 😅

Tom Topp: Såg att Sanny tyckte att nån back som heter Bergqvist i Färjestad skulle gå till Timrå om han inte tog sig in på 7 backar där eftersom att han i Timrå skulle gå in i första backpar…

En fråga i all välmening...upplevs det som svårt att skriva i rätt tråd?
Det är lättare att följa en diskussion eller ett ämne om det skrivs i samma tråd.

Olli Nomadinen : What the FUCK!

Laddade bilen vid hotel Baltic när Olli plötsligt dök upp. Tog ett snack om språkbruk med honom

Cobbel: Det stämmer bra. Då kan vi släppa det. Tack!

Rip Kirby: De var gamla ritningar va? Det stod ju "NHC-arena" på dem om jag inte missminner mig :)

Läser i ST att man ska bygga pelare under bortastå för att förstärka läktaren så att man får bort gunget när den är välfylld. La inte någon ut en bild här tidigare på hur man planerade att bygga om arenan ganska rejält, men där bortaläktaren istället hade flyttats ner?

Eller kanske det bara var visioner om vad som skulle kunna göras?

OlliJanne: Lander skulle kunna vara den personen men det är inte en roll som jag sett honom ta hittills iallafall.

{469}: Såklart ingen tror att Boyce kommer spela PP. Vi fulltaligt lag går han dessutom inte in på 4 kedjor, om jag får gissa. Det gör såklart heller inte Värmhed, Sagranden, Bergendahl (?) och Melander, som alla var med igår. Det bör göra ganska stor skillnad när ordinarie spelare är tillbaka.

Tom Topp: Haha. Precis. 😅🙈

{469}: Och går det åt helvete så står ju Ante standby! 😆

{8179}: Jo så är det. Lite det jag ville komma till. Oavsett anledningen att Boyce spelade PP igår. Så kommer han ju inte vara nått förataval hos Jokinen när alla är tillgängliga.

Kan känna att vissa går igång lite väl över matchen igår med. Man har lärt sig att en försäsongsmatch inte betyder nånting när säsongen sätter igång.

Det kommer visa sig mer vart vi står efter en 15 omgångar eller nått.

Som flera andra varit inne på så beror det väl på om vi får vara sånär skadefria för att orka med Jokinens krävande hockey. Vi har ju ingen guldgruva att gräva ifån på Juniorsidan heller om skadorna hopar sig..

Däremot välkomnar jag Jokinens vinnarkultur.
Är det nått vi saknade förra säsongen så var det just det.

Statistiskt sett förra säsongens så skapade vi ju betydligt fler målchanser än vad vi tog vara på. Lägg därtill flertalet gånger vi tappade flermålsledningar i slutet av matcherna.

Jag tror rent av att Jokinen är den typ av tränare vårat lag behöver. En som kan ingjuta mod och ställa lite krav.

Sen kan det mycket väl bli så att kommande säsong blir lite av en anpassningsssäsong och att Jokinen kommer kunna sätta lite mer prägel till säsongen efter med värvningar etc.

{469}: Fast vilka skulle han ha satt in i PP igår då? Vi hade en första med Hållander, Dahlén, Kapanen, Eronen och Nässen. En andra med Forsmark, Lander, Wedin, Eisenmenger och Boyce. Vilka skulle man ha lirat istället för Boyce och Eisenmenger? Det är ju pest eller kolera då ingen utav dom kommer att spela det sen ändå. Folk verka glömma bort att vi har folk borta som ska in där sen(EP & Hartmann).

KulltorpsOlli: Härligt att vi fortfarande kör denna låt med Kristet utseende vid utvisningar :)

"-Någonting gick sneeeetttt! Halleluja Halleluja!
-Någonting gick sneeeetttt! Halleluja Halleluja!
-Det var satans fel det var satans fel..."
Uppladdat:

500x0-kristet.jpg

Tom Topp: Jag var egentligen beredd att haka på tåget att "kritisera" Jokinen för att inte redan nu börja slipa på att toppa laget i special teams.

Sen påmindes jag av tanken att Jokinen har börjat från scratch, han har inte nå tidigare relation till största delen av laget.

Han vill verkligen låta alla visa vad de går för.
För att kunna bilda sig en egen uppfattning.
Och att man kommer förtjäna sin plats. Precis som de flesta vill ha det!

Alltså har jag landat i att det nog kommer se ut så här lite på försäsongen tills Jokinen bildat sin egen uppfattning om laget.

Jag tror väl egentligen inte många allvarligt tror att spelare som Boyce kommer att vara gjuten i ett första PP när serien drar igång..

Patrick Polly: Fast har inte Lander haft den rollen i Tre Kronor? Borde inte han vara den givne brunkaren framför mål i PP i s f? OBS! jag försöker inte låta dryg utan mer öppna frågor man kan fundera kring

DenRöda: Jag vet inte om jag tycker det är fel att testa Bojan och Eisenmenger i PP. Vi har sedan Alvarez försvann saknat en tydlig brunkare framför mål som har ambitionen att bli en ny Tomas Holmström. En ack så viktig roll i ett PP. Jag hade alla dagar i veckan valt bort en "finlirare" i PP för att få in någon om står framför mål hela tiden som skymmer och petar in returer.

{10473}: tycker sällan försäsong är speciellt kul mer än att det är igång liksom o lite beroende på motstånd. inte ens om vi spelar klockrent kan ja helt övertyga mig själv att det skulle vara något positivt mer än just där o då. de ja menar är att man kan ta det för vad de är och då blir det väl lite roligare än om man ser det som nån måttstock på hur vi kommer prestera när serien är igång

LÖNING!
Sista löningen innan deadlineday.
Skynda köp innan pengarna tar slut 👌

- FÖR MEDELPAD - FÖR TALLARNA -
Uppladdat:

500x0-img2029_3.jpeg

KulltorpsOlli: Dom som LÄR få tacka för sig nästa säsong är Eronen och Svensson på backsidan. Resten har kontrakt av backarna.

SKRIDSKOSKENAN: Vet inte om jag tyckte hockeyn igår var speciellt kul.

{297}: Hörni!
Vi har ett helt nytt spelsystem som ska implementeras. Ingen kan väl begära det på ngt sätt ska sitta under försäsong, eller ens till jul, eller kanske inte till 100% på hela säsongen.
Jag tror inte heller att nuvarande lagbygge är det Olli vill ha, och jag tror att det kommer att skruvas en hel del på spelare till år två.

Lugn i båten. Alla mumin är inte i mumindalen ännu!

Cobbel: jo självklart men tror om man tar nå djupa andetag och inser att det är tränings match så ska man nog landa i att det är nu såna här misstag ska ske o speciellt från unga spelare eftersom de testar o spelar på gränsen. när säsongen är igång ska man tagit lärdom och då gäller disciplin ;)

håller med om ditt sista stycke o hoppas på lite mer match träning ikväll än experimenterande som de va igår

SKRIDSKOSKENAN: Absolut, det är vi nog alla medveten om. Men sen finns det grader i helvetet också. Kollar man på individer så kan man ju fortfarande se tendenser till olika beteenden, typ som att Melander gjorde det svårt för sig själv väldigt ofta likt Pilö.

Men jag tror som många andra, ikväll får vi nog se ett annat TIK, oavsett är jag jävligt glad över att säsongen närmar sig med stora kliv :D

Tom Topp: Var nog snarare så att det såg energilöst ut pga att det var en jäkla röra. Svårt att komma med fart då man inte får en enda puck på bladet.

Elitidrottare blir inte trött på samma sätt som en lönnfet jag då jag bär upp ica-kassarna för 3 trappor.

{8179}: Ja det var inte bara energin som tog slut igår. Det var en jäkla röra bland kedjekonstellationerna också!

fattar att det är kul och diskutera men pro-tip dra inga slutsatser från försäsongs matcher. bara va glad att ni får se avancerad träning. enligt va ja hört från källor nära laget har vi tränat på ett sätt aldrig skådat och olli har varit stenhårt diktatorisk gällande skridsko åkning.
på gott eller ont vet ja ej, o vill man gömma sig bakom att motståndarna tränat lika hårt så fine.

men spara både er och andras tid med för djupa analyser. försäsong är försäsong oavsett hur vi tränat så passa på att bara ha kul när ni ser denna form av hockey

Tom Topp: Förhoppningsvis så har vi 4 hela linor så att vi kan hålla ihop dom som vi vill ska spela med varandra!

Cobbel: både Melander och Pilö är ju i utvecklingsbar ålder. Så där får vi hoppas att kurvan pekar uppåt.Didrik och Svensson däremot har sin spelstil, på gott och ont. Nä, det ska bli intressant att se ikväll, om bensinen räcker till mer än 10 minuter!

« · 2724631 · »