SKRIDSKOSKENAN: Tror tipset inte kommer p.ga. försäsongen. Det svåra andra året är snarare analysen av Modo. Ungefär som Timrå, finska tränare/utländska tränare misslyckas. Men humlor kan flyga.
SKRIDSKOSKENAN: Ja resultatet på försäsongen säger egentligen inte så mycket, framförallt när motståndet har varit rätt så mediokert. Både vi och Modo har mött lag som Östersund, Sundsvall, Löven x2, Vasa x2.
sargad: Yep, det är skittråkigt. Bägge torsdagar också. Men ja, vi kämpar på och hoppas att ännu fler vågar resa med oss i år, löser vi 50-mannasatsningen är det bra men snittet även på de mindre resorna måste upp. Hockey skall ses stående, sjungandes och inte sittandes i en tvsoffa. Kom igen nu everyhopa!
Kommentar: Grönt på axlarna har tillkommit och det tillför något. Men, så håller klubben fast vid sina reklamblaffor. Vilket gör att de åker runt och ser ut som valfri backdropp på svenska maskinmässan 2024.
Tom Topp: ja 3 av 5 från riksmedia är ju helt sjukt bra. Hade vi rent av fått en 4a om tallarna ersatt texten TIMRÅ? Och är det bara jag som gillar "From Timrå with love"? Jag bara älskar att den känns som en mix av glimten i ögat och något Kjell Lönnå skulle kommit på.
Olli Hahl: Brynäs Betyg: 5 av 5 plus Kommentar: Isen är blank, blank ligger isen, och lika sensuellt ståtlig som en blankspolad is är Brynäs från reklam fria och blanksydda matchtröja. Svart som Stigge Salmings blick efter en tveksam tvåa, len som en nyrakad Inge Hammarström (efter en inkilning). Egentligen den enda riktigt värdiga tröjan i hela SHL. Tänk om klubben någon gång vågade sig på att spela en hel säsong... i gräddvita hjälmar.
Timrå Betyg: 3 av 5 plus Kommentar: De vita ärmarna har försvunnit och nu är tröjan mer enhetligt röd. Väldigt mycket reklam gör att den där känslan av kamp, revolution och solidaritet går lite förlorad. Jag saknar som vanligt tallarna och det ryktas att texten ”…from Timrå with love” – Timrå kommuns platsvarumärke – är tryckt på ryggen. Nästan så att ”Carpe Diem” (som enligt KHL-proffset Fredrik Claesson betyder ”trevlig helg”) hade varit bättre.
angeroath: Bra jobbat agent 031. Märkligt spelschema, är alltså bägge bortamatcherna mot Frölunda avklarade innan oktobers slut? Vid det laget har vi väl knappt mött alla lag en gång.
Greven: Är man 10-11 år behöver man nog målsmans tillstånd ändå så det tror jag inte är något stort problem. Biljetter i dörren skadar hela evenemanget kring matchen, se bara hur man desperat försöker sälja förköpen: Ambassadörskap, kompispaket, tävling på insta osv En slutsåld/nära slutsåld arena drar folk till matcherna efter och det blir en positiv synergieffekt då har vi inte råd att sälja lösplåtar i dörren för att folk av tradition inte vill köpa förköp. Slog mig också att det rimligtvis finns ombud där man kan köpa förköp utan att behöva göra det online? För de som inte fixar tekniken alltså. solbacken: ingen fara, man behöver inte tycka lika i allt :)
angeroath: Hur tänker du om man är 10-11 bast och för liten för att kunna handla på tickster då? Ska man måsta vara beroende av att ens förälder eller annan vuxen köper biljett åt sig? Skulle inte jag gillat när jag var 10-11 år och ville gå på en match lite impulsivt så där...Men det är klart, dagens ungar är inte så försigkomna kanske, vad vet jag...
Tycker det vore väldigt rimligt att ta bort ”möjligheten” att köpa på plats; i all evenemangsekonomi vill man sälja förköp (säkra inkomsterna tidigt, förenkla vid entréer osv) och jag har mer än en gång ruskat på huvet åt dom som envisas att köa till luckan i 40-60 minuter för att göra något som tar två minuter att göra, dagar, veckor, månader innan. Helt obegripligt i min värld. Och det här med ”äldre”… dom är inte så teknikdumma som en del vill få det till och i värsta fall finns det rimligtvis en support att ringa. Stäng luckan och sätt en lapp på den!
{10473}: Kanske skulle finnas möjlighet att köpa biljett på plats inte alla somm har möjlighet att switsa eller boka i dator det finns äldre som inte är så insatt i detta
Det är ett oerhört kacklande i vissa böcker, har så svårt att förstå hur dom orkar ge sig in i saker ingen kan vinna. Tyvärr så tror dom med en dåres envishet att JAG kan vinna.
Pucken: Timrå IK har sällan varit lyckosamma att sälja ut sin hemmapremiär. Ett bättre läge att göra det än när man mötte Djurgården i premiären år 2000 - detta efter att inte ha varit ur Elitserien under 19 väldigt långa säsonger - det får man aldrig. Men inte heller då lyckades man, vilket bara måste betecknas som klappsämst i klassen. Hur detta ens är möjligt kan jag bara inte begripa!?
Ett länsderby två säsonger senare tycker man borde locka folk ur TV-sofforna. Det finns ju inte gärna drivor av snö att skylla på i en match í september månad. Men icke. Brynäs under lockotsäsongen var det dock lapp på luckan, fattas bara annat.
När Timrå IK varit ur SHL under 5 säsonger 2013/14 - 2017/18 säljer man inte ens 5000 plåtar (mot svenska mästarna i plast, Växjö Lakers i och för sig). Säsongen 2022-23, i hyfsad närtid säljer man slut mot Linköping, vilket som får ses som mycket bra då LHC inte är ett lag som folket direkt vallfärdar för att få se.
Några premiärer som jag valt ut sedan säsongen 2000-01. (jag har valt att inte ta med säsongerna i HA eftersom premiärmatcherna här knappt lockade 3500 pers.)
Bara tre utsålda premiärmatcher är väl inget man skryter ihjäl sig om direkt..?
2000-09-20 19:00 Timrå IK - Djurgårdens IF 3 - 2 (2-0, 0-1, 0-1, 1-0) 5182 Timrå Isstadion
2004-09-23 19:00 Timrå IK - Brynäs IF 4 - 3 (0-0, 0-1, 4-2) 5800 E.ON Arena
2006-09-19 19:00 Timrå IK - MODO Hockey 3 - 0 (0-0, 2-0, 1-0) 5800 E.ON Arena
2009-09-24 19:00 Timrå IK - Brynäs IF 1 - 1 (0-1, 1-0, 0-0, 0-0) 5742 E.ON Arena
2018-09-20 19:00 Timrå IK - Växjö Lakers HC 2 - 1 (1-0, 0-0, 1-1) 4224 NHK Arena
2022-09-22 19:00 Timrå IK - Linköping HC 3 - 1 (1-0, 1-1, 1-0) 5800 NHC Arena
Öndulat: jag får en känsla av en härlig gruppdynamik i laget. Avslappnat och positiv atmosfär. Hoppas det är så oxå 😀 De nya som kommit in har i intervjuer gett positiva intryck tycker jag. Det är ju viktigt det med.
Nisse1: Hade jag haft ekonomi för det så, Sambon hemma och barnens kostnader så är man inte vråltät direkt. 😅 Men nån match i vinter blir det och betalar iaf medlemskap så helt utanför blir dom inte i min ekonomiska budget :)
Greven: Bra där Fredrik Söderberg! Det är dags nu till nästa säsong att införa tallarna som på försäsongströjorna.
"Lyft tallarna på Timrås matchtröjor 10 september 2024 19:00
Frågan har engagerat supportrar i många år.
Ska tallarna få ta en mer central plats på Timrås matchtröja?
Det är hög tid för det.
I dag har de flesta SHL-lagen har sitt emblem på bröstet och det ser snyggt ut. Medan Timrå gömmer sina tallar på axlarna. Det känns fel, klart tallarna ska fram igen och det finns historia i det också. I slutet av 60-talet fanns tallemblemet på bröstet på tröjorna.
Det kan tyckas som en struntsak, men jag tycker det är viktig viktig fråga.
Erol Ateceae: Timrå Isstadion tog in 7500 pers. på den tiden, fram till att man byggde om den i mitten av -90-talet.
Den bestående känslan är väl att den tyvärr var tom och öde för det mesta. All-time low vad gäller publik är CRIF säsongen 1979-80 med 60 åskådare. Den säsongen har klubben det allra lägsta publiksnittet hela säsongen med 679 åskådare. I en ishall som hade plats för 10000.... tomt och öde var det ja.
Några få undantag finns, trots att det skulle ta hela 19 långa år (räknat från när klubben åker ur 1982) innan Timrå IK skulle bli ett elitserielag igen. Södertälje inför närmare 8000 pers i Allsvenskan har vi redan nämnt. Luleå i samma serie lockar drygt 5500. Vi har ett snitt i Allsvenskan på 4508 vilket är mer än godkänt för en ska man veta väldigt kräsen hockeypublik. Men nästan 4000 på ett derby mot Sundsvall under en av alla pissäsonger i slutet av -80-talet är överraskande bra.
I övrigt är det tämligen jämngrått, där man som publik blev tvungen att finna en acceptans och en slags nöjdhet om man fick höra att publiksiffran klättrade över tusenstrecket. Så otroligt ovärdigt.
mattias - 74: Var inget specifikt mot Leksand i detta fall.. Ville mest bara trycka på att vissa ibland kanske lägger för stor vikt vid resultat på en försäsong.
Givetvis kan man man ju uttyda en viss struktur i spel etc. Men när serien startar så räknas ju inte resultaten från försäsongen överhuvudtaget. 🙂
Du har helt rätt, minns när Leksand slog FBK med typ 6 - 1 i en träningsmatch för massa år sedan och fansen ropade efter SM guld, det slutade med att Leksand åkte ur.
En vän bor i närheten av Zacke utanför Leksand och han sa tydligen till honom för ett par veckor sedan att han aldrig känt sig bättre tränad
Syntes lite av det idag, 4+1
Han är 37 bast.
Hoppas verkligen han äntligen får göra en bra säsong i LIF
Otroligt viktig i omklädningsrummet vad jag fått höra