1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604425 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
steveroper: han sa en del bra saker olli men de där citatet har stört mig sen förra säsongen egentligen sen första gången ja hörde de men inte orkat ifrågasätta..
vadå inte förlora 2 i rad typ alla mästare förutom i vm turneringar kan o har torskat 2 i rad ? de enda ja kan utesluta nu på rak arm är typ arsenal 2004

o va säger de om laget han tränar när han rapar de där i tid o otid ? ba jaha nu har vi torska 3 i rad vi är alltså ett dåligt lag ?

Rico01: Låter rätt tryggt. Tror på en jobbig match i morgon men ett bra lag förlorar ju inte två matcher i rad var det nån som sa. F.ö. bland det mest korkade som kom därifrån

Rip Kirby: Tack! Slipper gärna den fullständigt ointressanta U20-tråden 🙏

Rip Kirby: Nå va tror du om matchen mot Rögle imorgon kommer grabbarna ut som berserkar elr sansade o beräknande med stort självförtroende o Joes stöd i ryggen med att göra allt för varandra i varje byte jag tror att dom studsar tillbaka på en gång o hemmaplan kommer att göra sitt tillsammans med VÄSTRA STÅ!!!! Elr hur??😎😎🇱🇸🤣🤣

Positiva tongångar:
Läget i laget

Under den senaste veckan har flera spelare tvingats kliva av eller stå över träning, men den samlade bilden är mer positiv än befarat.

🗣️- Vi ser att flera av spelarna redan kan vara aktuella för spel i morgondagens match och bedömning sker imorgon. Samtidigt som vi fortsätter att följa situationen noggrant och alltid sätter spelarnas hälsa i första hand, kommenterar Christian Rydin, lagläkare, Timrå IK.

Nä, vad säger ni. Ska vi ta och byta ämne lite i väntan på att den riktiga matchtråden dyker upp ska vi gissa senare ikväll?

erathoo: Hockey på en måndag??

Rip Kirby: Hmm, det finns en kampanj om man har nån som studerar i familjen hos "mecenat rabatter" då kan man teckna sport hockey med 50% rabatt i 3 månader, men det måste vara med reklam, därav min undran.....skulle valt utan reklam alla dar i veckan, men tyvärr, så är kampanjen bara "med reklam"
Obs måste tecknas innan sista september.

Timrå Isstadion: Nej, du helt rätt. T.ex efter att en period tagit slut får du en väldigt kort fåordig sammanfattning av vad vi nyss fått se och sedan går man på ett reklamblock på fem-sex minuter. Sedan blir du "insläppt" i finrummet igen, TROR DU, bara för att man efter en stunds snack om ingenting förpassas ut till reklamens inte helt meningslösa men ändå totalt hjärndöda uttryck.

Vad är det för jävla klåpare som skriver manus till reklamjinglar egentligen? Vad krävs det för utbildning? Det är nog ett jobb som vilken tomte som helst kan få till minst lika bra, eller i alla fall inte på långa vägar lika jävla uselt!

erathoo: Istället för vissa studiosnack och reportageinslag får man reklam, så uppfattar jag det. Jag har dock själv total-paketet (som f ö inte är helt reklamfritt) och kan ha fel.

FrOllik: Gjorde en assist mot Detroit igår.

Helt appropå, är det någon som kan förklara hur reklamen visas om man väljer Tv4 Sport hockey med reklam?
Själva säger dom att man får räkna med reklamavbrott, men när kommer den? .mitt i matcherna eller i periodpausen?
Svårt och få tydligt svar på frågan hos Tv4.

Nån som vet hur det går för Hållander i Pittsburgh?
Har han lirat nått än?

Så att han inte var med i nattens laguppställning iaf

Herminator: Nu lär dom vinna idag . Almtuna har haft 18 PP men inte gjort mål

Andersson: Har inte tänkt på förut men du har rätt. Klar Titanic-varning på den. =)

Cobbel: Lite humor ändå att forumbilden i modoboken ser ut som ett skepp som sjunker

KulltorpsOlli: Hahahah. Oerhört vacker.

Sanyet: Glöm inte att de har ett exklusivt hockeymuseum som Öviks kommun betalat.

Det gäller bara att de snart berätta vart det finns, Övik är så stort.

KulltorpsOlli: Länge ändå det haha

Sanyet: Ny keps i Timrås shop som stöd åt våra hockeygrannar…

Ps. Inlägget överlevde ca 2 min i deras forum ;-)
Uppladdat:

500x0-img1241_OlfqZIaiOYwRwoH.jpeg

Sanyet: De ligger säkert i hårdträning inför slutspelet.

Andersson: modoliderna har ju guld från 2007 så ingen ko på isen!

Rip Kirby: när tar Freddan över efter Karlin?

Rip Kirby: Antingen har Almtuna tidernas säsong på G eller så är något snebyggt i modo

KulltorpsOlli: 5 mot 3 Troja.

Rip Kirby: Jaså? Dags att kika in i deras forum med popcorn då..

Andersson: Henrik Gradin borde ha gjort det för länge sen för har man byggt ett lag som Almtuna av alla lag åker åttor kring så har man väl inte riktigt klarat av sitt jobb?

Sakic: Karlin kan begära avsked istället

Almtuna - Modo 2-0... Karlin begär timeout, wtf händer...

Kimkim89: Umpa-umpa-te-te-re ggr 2 när Almtuna målar mot Modo ;)

Konstigt, jag gick in å bokade 3 platser på sektion A6 bortasitt för ett par veckor sen. Va inget reserverat då

Andersson: Känslan är ju att Hinken kollat poängligan i HA förra säsongen och försökt plocka så många han kan av topparna.
Det kan gå bra, men det kan också gå åt helvete. Det är inte så man bygger ett LAG.

DIFFEN: Tur man ser spelarna iaf

Andersson:
Skymd sikt innebär att du sitter nära isnivå. Sargen skymmer då pucken men inte spelarna.

DIFFEN: '' Sektion C 5 , Delvis skymd sikt , lite för nära hemmafansen '' bra pris

Tack för era svar. 🙂 Jag vände mig till supporterklubben nu. Håller tummarna.

timraw:
Jag tror det fanns ”skymd sikt” kvar. De platserna är tyvärr inte de bästa men man ser iaf delar av isen och upplever stämningen på plats. I annat fall är det bara om ni har några klackbiljetter kvar.
Vi får hoppas att det blir en bra match i kväll.

timraw: Om du har FB gå in på Supporterklubbens sida och skicka ett meddelande.

Tjena! Jag och en kompis tänkte gå på matchen ikväll och självklart vill vi sitta nära eller i stå i bortaklacken. När jag går in på djurgårdens hemsida står det däremot att alla bortaklacksbiljetter är reserverade till supporterföreningen och jag hittar ingen info på vår hemsida. Kan någon guida mig hur jag ska gå tillväga eller är det slutsålt?

Andersson: Det som är viktiga och bra är att vi inte är tvingade att chansa stressa med varken Svensson eller Westfält. De ska vara 100% återställda innan de kliver in.

Tim räknar jag bort helt resten av säsongen.

Andersson: Westfält behövs!

Från ST:

Tim Erixon missar matchen.

Per Svensson är dag-till-dag, huruvida det blir spel redan på den här bortaturnén återstår dock att se.

Marcus Westfält har gjort framsteg efter den hjärnskakning han ådrog sig mot Växjö, men har förhoppningen att komma till spel mot Djurgården.

Nästa rubrik i övik allehanda : Hinken får foten

hur de en går i eftermiddag kommer vi inte ha torskat mot ik oskarshamn med 8-0 i ha.

det är iaf en skön vetskap

Rip Kirby: Man älskar William Nylanders "blygsamhet" i att bära namnet "Playmaker" på sin tröja haha

Linus Nässén hänger med Wiliam Niilander ;)

Sanyet: Deras silly med hinken är ju obegriplig, spelare som Rundblad och Olofsson som ingen ville ta i med tång prioriterades, sedan finns det inte en endaste spelare som något SHL-lag skulle vilja ha överhuvudtaget förutom kanske någon junior för tillväxt. Nä, återigen ett fuskbygget by sixfingers.

KniveN: 7 spelare är kvar i laget sen vi slog ut Djurgården. Svensson, Strömberg, Erixon, Boyce, Hartmann, Walli och Jacke. Känslan är att det skulle vara fler, men trupper byts ut rätt fort på några år.

m0do nollade och Oskars 8 baljor! Kross enligt den högre skolan! Oskars kan heart of hockey! SKÖN start på helgen. m0d0 SUGER SKÅL!

« · 2910757 · »