1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607258 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Svagt spel i egen zon, de är MoDo för mig!

Zäta75: Karlin-rensning av Milton vid 1-1..

Stridhsyxa: Jag vet. Önskar dock att han hade söner som var bra på hockey och kunde spela för oss i framtiden 🙂

Hjälmen var oknäppt på Finnen som gjorde mål. Borde det inte ha varit utvisning pga felaktig utrustning eller vad nu regeln heter.

Montén Python: finnarna vill mycket mer än Sverige. Sverige måste upp i skridskoåkningen och snabbare passningsspel.

Stridhsyxa: Det är väl inte så bara ;)

Stridhsyxa: Joki 1-1 slarvigt fick inte ut pucken

Zäta75: För möjligt av juniorerna just nu, vi ligger med för stort avstånd och låter dom få stora ytor. Små Finnarna käkar dessutom upp oss fysiskt för tillfället .

Rip Kirby: Dåligt försvarsspel av Håkansson. Han måste täcka det skottet när han skymmer målvakten sådär.

Zäta75: inget släktskap med Olli Jokinen dock. Som fö bara har döttrar.

Kerstin_k: Den där hängde tyvärr i luften.

Rip Kirby: Mitja Jokinen från TPS Åbo

Rip Kirby: nix.

Rip Kirby: Inte nu längre 😎

Mustard Tiger: Fin och fin, han var väl en av några anledningar att Timrå IK var några andetag ifrån konkurs?

Finland känns hetare än Sverige. Efter Sveriges PP har det inte varit mycket framåt.

Zäta75: Har han nån koppling till Timrå IK?

Rip Kirby: Menade Jokinen inte Kapanen med i laget

Hälge: Noterade det i en tidigare match med Finland i turneringen.

Ilkka. Kunde både tacklas och göra mål! Pappa Ilkka - who´s your daddy?!

Mustard Tiger: Jag saknar Pikkarainen i Timrå nu. Vi skulle behöva en sån powerforward med storlek

Hälge: Fina Ilkka

Hälge: Ja välkända namn för Timråiter i Finland. Kapanen och Pikkarainen

Finlands Pikkarainen, son till en gammal Timråspelare.

Kerstin_k: Linus Eriksson 1-0 direkt!

Vilken målvaktstavla

Utvisning Finland på det

Linus Eriksson gör sitt första mål i JVM. Klokt att spara till viktigare matcher ;)

SÅDÄR JA ERIKSSON!!!!

Karlsson74: Linus Eriksson öppnar målskyttet i semin!

Karlsson74: Linus Eriksson 1-0

Karlsson74: Eriksson 1-0. 36 sekunder.

Kerstin_k: hadde inga större förhoppningar där innan om ska vara ärlig. Kändes mycket som en billig utfyllnad Mina största förhoppningar låg ist hos Genborg och Heikkinen. .

Stridhsyxa: En av mina största förhoppningar inför säsongen var Levinsson. Vet egentligen inte varför, hade aldrig hört talas om honom innan.

Men kändes som en bra värvning av rätt karaktär. Kul att han börjar bli lite mer varm i shl-kostymen. Fortsätter han att växa på sig kommer den att sitta som ett smäck.

Vargher85: kan bli väldigt bra det där. Verkar ha rätt karaktär också. Tagit den hårda vägen i Timrå. Börja med att vara utanför laget, dåligt med speltid när han väl spelade. Lite ringrostig i tempot och tajmingen.
Men man har inte hört något gnäll alls ifrån honom eller att han vill ge upp och spela i HA. Han har bara krigat på, fått mer och mer förtroende och jag tycker mig se en positiv utvecklingskurva, så länge det ser ut så är jag mer än nöjd och jag blir lite förväntansfull på var det kan sluta, för han har ganska fina handleder och spelstil.

Stridhsyxa: Ska vi ändå lyfta något positivt hur Timrå IK och Nubben så är det förmågan att hitta hyfsade unga spelare .att få dem att trivas.
Allt är inte nattsvart.sett ur det ljuset..Men det gäller att de spelar sina kort väl nu om det ska sluta i durde kommande säsongerna.

Stridhsyxa: Där vill jag backa. Jag var kritisk mot Levinsson tidigare under säsongen och tyckte inte att han höll på SHL-nivå. De senaste matcherna så har han visat att jag hade fel.

Nu ser jag honom som en spelare som kan bli en bra kugga i 3:e- eller 4:e-kedjan framöver. Visst, det är ingen ledande spelare, men det känns som ganska mycket bang for the buck, så att säga. Levinsson är inte dyr och det är långtifrån säker att en spelare för mellan 80 - 100k skulle prestera bättre.

Timrå Isstadion: dom har ändå kommit hit som unga, så det är mer känt. Hade fått för mig att Levinsson var runt 27 så 24 var en positiv överraskning.

Rip Kirby: jag ger han den här säsongen iaf...och en bit in på.nästa. innan jag lämnar någon slutgiltig dom... förväntar mig dock ingen toppb6 spelare men skulle va nöjd om han blir stabil i en tredje fjärde ..

Stridhsyxa: Sundin 21, Forsmark 22...

EXPLORERSMÅLAND: Pass på småland .tat llite ungt med spriten...annars kan det bli problem att komma in i landet ..☝️

Karlsson74: Men nog behöver han minst ngt år till på hemmaplan för att kunna utvecklas "färdigt"?

Stridhsyxa: Han är fortfarande i en utvecklingsbar ålder ..

Man glömmer lätt bort, pga alla juniorer vi har, att Levinsson bara är 24år. Kan hända mycket där.

Bobby Hahl: klart nånting bra görs..han får ju bra med speltid .sen är det länge sedan man hörde om någon schism inom gruppen ...sist någon Timrå spelare prata illa om Timrå IK så var det väl Laleggia? som påstod att han fått sparken trots att det inte var så ..

Snyggt mål av Oliver Kapanen precis… han gör succé i Montreal.
13 mål hittills.

Somm saggt viktiga match vänt nu tirs å lört..I EON å Rosenlunnsrinken!!
Ölet å HIV...
Ja ha inge lust mä SupAllsveskan näst säsong!
Vi myck bäddre på pappre än va vi prester...
20 omgång kvar...
Blo Svert tåra ä fan dä Ja vill se framöver från vår Timråuslinga 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

”Mitt hjärta är i Timrå” // Alfons Freij

Nåt bra i klubben görs ändå. Nu vet vi alla det…

Freij till Sportbladet; "Det är Timrå som gäller i år, sedan vet vi inte hur det blir nästa år. Det blir väl möten efter JVM och efter säsongen. Jag trivs jättebra i Timrå och mitt hjärta är i Timrå. Det hade varit kul att stanna där i ett år till."

Villervalla: nej precis, vilken tur.

Nisse på Mon or: Han fick ju inte hjärnskakning iaf...

Jag fattar inte varför fler inte har helt täckande ansiktsydd, de flesta har nog fått en klubba i ansiktet.

Rip Kirby: vi vet fortfarande inget om Heikkinens status.

Villervalla: Exakt! Hjärnskakning var nästan det sista man oroade sig för med tanke på var den höga klubban såg ut att träffa på TV-bilderna.

Rip Kirby: Jäkligt dum kommentar av lagläkare, "Det finns ingen misstanke om hjärnskakning" nä men hur är det med ögat/synen där klubban tog.

« · 2963593 · »