RTS: Obegripligt att det finns ett sådant intresse bland NHL-klubbarna för denne föredetting. Jag skulle inte vilja byta nån av våra forwards i 1, 2 o 3:e kedjan mot honom i dagsläget...
Frisco: Timrå har ungefär lika många poäng nu (42 p på 23 matcher) som efter 50 omgångar förra säsongen (46 p).
Jag tyckte Timråklacken lät mest, av samma anledning... MoDofansen är som vanligt bortskämda med framgångar och hördes bara när det blev mål. Det var en riktigt dålig publiksiffra igår, bara 3.700, "det är öken..."
Tänk vilket drag det skulle bli om Timrå och MoDo skulle få mötas i SM-kvarten.... Dream Team @ Timrå 2002-11-29 16:01
(du fick som du ville, nåra år senare bara :D och du hade rätt de blev ganske härligt drag för de mästa!)
diffe: Det blir ju svårigheter att träna ihop femmorna - och även nöta PP med rätta formationer då vi saknar 3 centrar. Bagarn och Hahl på landslagsuppdrag och Regin som skall in under kniven. Dessutom saknas Pyörälä som oxå ingår i PP-formationen.
nu är det uppehåll för Tik inte för Sanny och Johan då, Nu hopas jag verkligen att Challe kör hårt med killarna och tränar in ett bra spel, han kanske skulle ta efter Victor Tikhonov Träna från morgon till kväll under uppehållet.... Det käns inte tryckt lite mål och en vacklande defensiv, det vinner man inga guld med...
Lägger in en länk för er som inte vet vem Victor Tikhonov är...
... så uttrycker Tommy Samuelsson det som behövs för att vinna matcher i dagens Nyströms krönika i Expressen. "För 5,6 år sen fanns det transportmatcher.Det gör det inte längre. Elitserien är så fruktansvärt jämnt. Det som skiljer mellan lagen är det som finns härinne, säger Samuelsson o tog sig för bröstet. Lågan måste brinna."
Som sagt det finns inga lätta matcher som vi kan tokdominera. Igår gjorde vi en bra match som vi skulle ha haft minst oavgjort i, men ibland så går puckuslingen inte in i mål, det är bara så. Jag är inte orolig vi ligger 3:a, vi kommer att bli bättre o jag ser framemot slutspelet. Då, ska vi vara på topp, men inte bara med en vanlig låga i bröstet utan med en hel majbrasa som rasar!
Jag menar, de har knappast blockerat det sättet. Många andra lag som har streamat på senare tid har jag sett, så det är nog inga problem. Bara man vet hur man gör ska det inte vara några som helst problem.
Jag tycker att det är märkligt att man aldrig kan hitta länkar till andra matcher än just Timrå's.
Förstå mig rätt nu, Jag är inte mer intresserad av något annat lag men tycker endå att det kan vara trevligt att se andra topplag mötas.
Snälla, bespara mig den moralpredikan som vissa jämt skall delge när detta ämne kommer på tal.
Självklart vill även jag hitta länk till kvällens match men jag vill redan nu fördriva tid tills dess med att kunna se någon annan drabbning.
Det jag tycker mig ha kommit fram till är just att Supporters till Timrå IK är villigare till att dela med sig i sann godhetsanda.
(Ni vet vilka Ni är och jag kan bara säga, - Hatten av!!! bockar ödmjukt)
Denna "gråzon" i internetanvändande tycker ju vissa är felande samt kanske omoralisk men jag ser detta som det kryphål det är och sover lika bra om nätterna fast jag bevittnat några av de tidigare sändningar som funnits till hands. Den dag denna möjlighet ej längre finns kommer nog men tills dess njuter jag hällre av en trevlig hockeymatch än tittar på mat, inredning eller för den delen program om vilken "farmare" nu som vill ha ombyte i sänghalmen.
Det jag vill komma fram till är att mina egna försök till att finna "utsändningar" från andra Lag samt Arenor oftast är omöjliga vilket i sin tur direkt leder till frågeställningen,
Är det jag som ej besitter behövlig sökförmåga eller är det som jag personligen tror, att just Timrå IK-supporters är ett ovanligt familjärt och snällt delande släkte av hockeytokar som också ej är lika hyckliga samt skenheligt paragrafrättriktiga till ytan som vissa andra.
...många konstiga ord där men Ni förstår nog vad jag menar...
tobbe_d: 5-2 nu det bästa jag vet det är när timrå vinner,sen därefter när frölunda får stryk,som dom ser ut att få idag,2förluster irad mot seriens bägge bottenlag,undrar om Bäckman sover dåligt inatt...
tobbe_d: härligt,då är det extra viktigt att timrå gör en bra match ikväll,men det blir nog jävligt tufft däruppe ikväll saik kommer att spela sitt grisspel ganska säkert,timrå får spela hemmaspel fastän dom är borta,det är nog nyckeln det tror jag.
Ambroo: Och IFK Löfberg ligger under mot Luleå på hemmaplan - detta trots att man sparkat Onkel Fester och ersatt honom med någon av Loobens alla svågrar!
Undrar om MoDo fortfarande är svenska mästare i inavel, eller om det epitetet snart skall tillfalla Färjestad, där snart alla i ledning och styrelse har med varann att göra?
analcunt: Det handlar om vanlig normal anständighet och förnuft. Förhoppningsvis lär du dig det när du vuxit upp och mognat mentalt. Dessutom är det frågan om ditt namnval är förenligt med reglerna härinne. Jag är förvånad att du inte redan blivit ombedd att byta nick.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer