mikenomad: Läng och länge. Så sent som förra säsongen så gjorde han 55 poäng på 57 matcher i NHL. Jag tycker att vår bästa Hockeyspelare genom tiderna förtjänar mer respekt än vad de flesta här verkar ge. Jag skäms över er!!!! Ta bort bannern med fotknölarna nu!!
Det här är inget att vara glad/skadeglad över. Skämms på er ta mig fan!!!
Röda Tallen: Håller med, bort med banner för bövelen! Smaklöst är förnamnet. Däremot står jag fast vid att det var länge sedan han var den fantastiska spelare en del experter vill ha det till att han är fortfarande. Det är alltid tragiskt när karriärer tar slut så här och Foppa hade förtjänat ett värdigare slut! Inte ett där han ber om ursäkt till Svenska folket och tycker att han skämt ut sig de sista åren....
Det är konstigt att när nån skriver ett inlägg som känns fel så tar dom bort det direkt. När nån startar en rasma som dom tycker passar fel så tystar dom den snabbt. Men när dom själv ligger en in en osmaklig banner som dom flesta vill ha bort, då låter dom den ligga kvar.
Röda Tallen: Tycker också den är osmaklig och inte speciellt rolig. Men att komma med pekpinnar, ta bort inlägg o.s.v. går bra det... Håller således med i ditt inlägg!
Laken: Just nu skäms jag rejält över att vara Timrå supporter. Alla andra lags supportrar som tittar in här väl att vi alla är glada över att Foppas karriär kanske är över.
Laken: Jag tycker den är lite rolig och inte alls så hemsk som vissa här tycker, visst är Foppa en av dom största genom tiderna. Men den retar alltid någon Modoröv.
73Sjöbba: En riktigt hockey fan skiter i Timrå supporter hit och Modo supporter dit. det är inte det det handlar om.
Jag tycker att alla som gillar Hockey ska gå in på aftonbladets startsida och kolla på bildgalleriet som dom laggt upp där. Då inser man vad han gjort och betytt för Svensk Hockey.
Och då skiter iaf jag fullständigt i att det står Modo på några av hans tröjor där.
73Sjöbba: Jag tycker den där tvåpinnsflaggan och sedermera bannern är gjord med finess. Skulle det skämtas om Zäta från Modohåll på detta sätt hade jag garvat.
Uno Gordon: Om Zäta dog i en olycka, skulle du då tycka att det var roligt om någon skämtade om det? Var har du din gräns för när en personlig tragedi inte är rolig längre?
Röda Tallen: Men vad du nu inte tänkt på är ju att det inte är personligt riktat mot Peter Forsberg, utan den är nog mer skapad för att reta modoiter. Och det dör väl ingen av?
Bissett19: Riktigt pinsam banner särskilt om det slut på karriären för han nu när inte foten höll .. och då är jag ingen stor foppa fan men likväl tycker det pinsamt med detta
Wayne Gresky: Att jämföra att Zäta dör i en olycka med att Peter Forsberg som redan tjänat så pass stora pengar på sin hockeykarriär tvingas lägga av med hockeyn i tid är väl lite överdrivet?
Röda Tallen: Jag hyser den allra största respekt för Peter "Foppa" Forsberg och det han har åstadkommit i rinkarna. Har t.o.m. en Colorado Avanlanche t-shirt med Foppa-motiv bland mina kläder. En gudabenådad hockeyspelare och fantastisk människa.
Är det inte värre saker än några fotknölar man skämtar om, så tycker jag det hela kan få bero.
Det är ju en slags form utav kärlek det också att lägga ner energi på en snubbe som lirar i ett annat lag.
I övrigt har jag skickat flygpost ända till Quebec och Peter Forsberg och jag fick ett svar i retur med autograf och lagbildskort och så har jag morsat på honom personligen och applåderat honom när han äntrat isen i Kempehallen ifrån bortastå. Så ryktena om jag skulle önska livet ur karln är betydligt överdrivna.
Jag önskar Foppa lycka till i livet och hoppas det går väl för grabben.
Wayne Gresky: Satt inte du på bussen hem ifrån Övik när Timrå vunnit 4-1 och v det blev en debatt i bussen angående Peter Forsberg. Förstår då inte varför du raljerar på detta vis?
LingaN: Givetvis är det överdrivet. Jag ställde frågan var gränsen går för vad som är roligt och vad som bara är korkat och plumpt. Än så länge har ingen svarat på det. Är det ok att tycka att det är roligt om Zäta får en så svår hjärnskakning att han måste sluta? Med någon liten bild där han får Emmas plastbröst stenhårt i huvudet...
Wayne Gresky: Vill du skämta om det, så var så god. Jag skulle inte ta illa upp iallafall eller bry mig särskilt nämnvärt. Jag skulle bara tycka det var gulligt och beundransvärt att du tagit dig den tiden att åstadkomma nåt i den vägen.
Uno Gordon: Jag tycker timingen suger. Det var roligt när det gjordes men nu är det bara larvigt och slår tillbaka mot de som säger sig uppskatta det hela. Du försvarade Foppa bra i bussen, visa lite klass här också.
Wayne Gresky: Har du läst mitt inlägg längre ner. För mig är bannern harmlös, oavsett vad som hänt under landslagssamlingen tidigare idag. För innerst inne har vi ju alla vetat att slutet varit nära på något sätt. Alla hålfotsinlägg och hälseneoperationer och gud vet allt så förstår ju vem som helst att förr eller senare säger kroppen ifrån. Det har ju inte varit en fråga om, utan när det hela skulle ske! Trist att inte grabben får avsluta sin aktiva karriär med ett SM-guld.
Wayne Gresky: Tänkte på det jag också. Så lång vill jag inte sträcka mig som att jag önskar honom ett SM-guld. det skulle ju betyda att att TIK inte får Guldet det året han skulle ta det.
Wayne Gresky: Jag vet mycket väl vad det skulle innebära. Jag har inget till övers för Modo i stort men om de skulle ta ytterligare guld med Foppa i laget så skulle jag kunna svälja det.
shinzawai: Nej man skall väl gråta sig till sömns förstås. Herregud det finns väl världsligare problem att itu med än några ömma fotknölar på en multimiljonär som kan äta sig mätt varje dag, spela golf, dra sig extra länge i sängen på morgonen, resa vart han vill, köpa vad han vill och må gott.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer