htikare: Har namedroppat Straalman i alla hockeydiskussioner jag haft här (jag måste säga att Kanada är liiiiite bättre än USA. Varenda bar och restaurang kör hockey, hockey, hockey på varenda skärm. Inte en korgbollspelare. I NY fick man leta sig in i ett hörn för att hittan en tv med hockey) men han verkar ruskigt okänd. Tror ni någon märker om jag snor med honom hem?
Snoop: Exakt...han har verkligen höga kvaliteer rakt igenom som vi skulle behöva...vilken blixtrande skridskoåkning..balansen..kroppsfinterna vid egna uppåkningar ...konsten att täcka pucken väl !!!
Ja han skulle göra en oerhörd skillnad i vårt PP i år om han skulle dyka upp men han verkar för bra för att dom skall låna ut honom..dom vill nog han skall fortsätta vänja sig vid de smalare rinkarna.
htikare: fan va man saknar Strålman, man ser han nu och han tar upp pucken snabbt igenom mittzon och dominerar och håller pucken fint, gid vad jag önskar han kunde avsluta säsongen i Timrå och ta sm guld.
Apropå ingentingså såg jag nyss på viasat första perioden mellan Toronto Marlies o Syracusa chrunsch o vad man saknar Anton Strålman..han spelar mycket smart ikväll som vanligt o reportrarna är uppenbarligen imponerade av "the cool youngster Stralman" look how calm and cool he is in these match situations"..
Roligt för Anton att det går bra o han lär väl kunna bli uppkallad till nhl snart..men man kan ju ändå få sakna hans enastående skridskoåkning klubbteknik o spelintelligens han skulle ha behövts i slutspelet.
Med hänvisning till din blogg och provocerande rubrik ”Timrå IK lever på lånad tid” vill jag lämna dig några kommentarer.
Som ordförande i Timrå IK känner jag inte igen mig i din beskrivning. Lån gillar vi inte vare sig det gäller tid eller pengar
Arenan Du har rätt i din beskrivning av nuläget med tex vår arena som ”bara” tar 6.000 personer efter en mindre utökning denna säsong. Beläggningsgraden för oss tom omg.25 denna säsong är 95% dvs. detsamma som förra säsongen,( många elitklubbar har minskning hittills denna säsong). E.ON Arena byggdes, som du vet, om år 2003, med försiktighetsprincipen, kontrollerad ekonomisk risk och låg belåning. Sedan dess har vi successivt investerat ytterligare c.a 30 miljoner med mediakub (jo den finns på plats ), nytt kök, nya kundrum, nya försäljningsytor etc Fn arbetar vi med ”Arena projekt
Marknaden Vi finns idag i en liten kommun men i en betydligt större marknad, Sundsvallsregionen(c.a 200.000 inv.) Där har vi merparten av våra företagspartners, privatkunder och publik.
3 åriga strategiplaner Ett av framgångsrecepten för Timrå IK, och som tagit oss dit vi är idag, är att vi arbetar noggrant och målmedvetet efter 3 åriga strategiplaner. Fn är vi inne i Visions-och strategiplan 2010 där vi höjer vår målsättning, sportsligt, ekonomiskt, organisatoriskt och betr. ungdoms-och juniorverksamheten. Som du förstår kan man inte enbart lyckas med en höjd sportslig ambition, med att tillföra mera pengar till sporten. Hela föreningen måste lyftas vilket är vår strategi.
Det skulle vara trevligt om vi vid tillfälle kunde träffas och få berätta om Timrå IK - Sundsvallsregionens största elitförening. .
Huruvida vi kommer att klara oss i den tuffa konkurrens som gäller i Elitserien idag vet varken vi eller någon annan men en sak vet vi.
Vi kommer att fortsätta arbeta hårt för att lyckas!
Välkommen till E.ON Arena. Med hälsningar Christer Ericson
Snoop: Att vår ordförande tar sig tid att svara en sådan propp som Tomas Ros tyder på genuint engagemang. Har annars inte någon klar bild över Christer Ericsson. Från början var jag lite rädd att det var C-G Andersson-stuk över honom, dvs att han bara "finns".
Känns som att styrelsen gör det mesta rätt, förutom marknadsföringen gentemot privatkunder (bl a souvenirsidan är ju som bekant kraftigt misskött) och det faktum att örnen finns till på bekostnad av stilrena "TIMRÅ" och tallemblemet.
Träffade en bekant från Jönköping i slutet av förra veckan. Han höll på serieledaren han men det var mest en massa gnäll ändå om den och den matchen de borde ha vunnit och den och den spelaren som är så jävla dålig. Lite Ronny Erikssonskt, mår bäst när man mår lite dåligt.
Bragd-Birger: Det var ingen vidare match, men MoDos mål var rätt snygga. Jag lider med dig annars, det är sällan man lika mycket undrar varför man gjorde som man gjorde som när man satt i sig såna mängder smågodis.
Har precis tryckt i mig ett halvkilo lösgodis. För att späka mig sitter jag och kollar på Mora - Modo. Snacka om plåga. Uppspelen de här lagen presterar får plötsligt Robin Jonssons landslagsuttagning att framstå som ytterst befogad. Fruktansvärt att bevittna.
JimmyH: Nej den skall sparas till ett bättre valt tillfälle. När klockan står på 19.37 och SSK har vänt till 4-3 och det är tekning nere till vänster om Enroth, då är det dags för Kenta att kalla samman sitt manskap och dela ut taktiska order...
...så var Ros blogg igår rena julgodiset för våra bristfälligt intelligensutrustade grannar norröver. De frossar likt utsvultna Nolaskogs-bestar i detta på sin sida...
Klagades det inte lite här igår på timrås ekonomiska framtid? Gör som HC Znojemští Orli och låt Eon sponsra lite extra. Det blir ju endast en mindre modifiering av klubbmärket...
actionleif: Tycker domarna börjar ta sig själva på för stort allvar nu. Är dom nån helig ko som man varken får röra eller säga nånting om? Dagisfasoner. Dom kanske borde börja med att rannsaka sina egna insatser istället för att anmäla dom som har åsikter om att dom har misskött sina åligganden.
Kanske vore nåt att anmäla Sjöberg för RS när det gäller att inte kunna läsa av Robbans Hjärnskakning?
Ombyggnationen av Timrå Isstadion till Sydkraft / E-on Arena var en nödvändighetför att vi skulle kunna hålla oss kvar i Elitserien. Ombyggnationen skulle falla inom 55 miljonersramen och entrepenören skull ta jobbet till ett fastpris och utföra det under en sommar.
Vad klubben lyckades med skulle dom nästa få en bragdmedalj för. För det är ju nästan självmord att ta på sig en sådan osäker ombyggnad till fastpris. Tänk bara om taklyftet hade gått åt fanders.
Men om man vill locka till sig marginalåskådarna som är skillnaden som gör skillnaden duger det inte att stå som packade sillar i kioskkön, eller att köa 15 minuter för att gå på toa.
Surfa på amorteringsvågen nu och bygg upp ett stark eget kapital. Sedan kan man under en 5-årperiod skissa på en helt ny arena där man kan bygga bort, parkeringsköer, toalettköer kioskköer, etc. Gert Wingård har säkert några bra ideer.
Varför inte utnyttja nordöstra sluttningen av berget vid Örnen, gångavstånd för hela Timrå Centrum.
Den där bloggen hade inte många rätt. Han har något emot norrlag så det är inget att bry sig om då det nu är vår tur att få sig en känga.
För att få folk att spendera mer pengar i arenan så skulle jag vilja se att man ordnade fler matställen. En "finare" restaurang (den nuvarande?) för affärsfolk och bättre bemedlade där maten går på en bra slant och har motsvarande kvalite. En "svensson" restaurang där man kan sitta ner och äta vardagsmat utan att bli ruinerad. Utöver detta finns de befintliga kioskerna där man kan köpa en hockeykorv och en kopp kaffe. För tillfället tror jag att det de två pubarna är tillräckliga för de som är törstiga.
Lägg till fler loger, en totalkapacitet på 7000 personer och vi har en stabil plattform för fortsatt elitseriespel. Att vi ska ha ett lag som slåss i toppen varje säsong känns inte rimligt. Men att vi ska kunna vara underdogen som varje säsong har potential att ta sig till semi (och final), beroende på lagkonfiguration, borde vi kunna fixa.
Vi skulle dock behöva ha ett publiksnitt på 6000 personer för att inte halka efter på lång sikt. Vi kan inte lita på Nubbens fenomenala scouting i all evighet. För att få upp snittet så måste vi locka fler kvinnor samt bygga fler sittplatser (redan planerat). Och hur man lockar fler kvinnor det vet inte jag. Finare och fler toaletter kanske? Snyggare spelare? Hur hur man gjort i Karlstad?
Hur som haver, ju mer vi bygger och fixar med organisation och arena ju svårare blir det att åka ur elitserien. Det finns andra klubbar i Elitserien (och givetvis allsvenskan) som har betydligt sämre förutsättningar.