1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604516 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Uddan: Haha, jo det hade ju suttit gott. Jag tror dessvärre inte att ekonomin tillåter. Men varför inte egentligen? Det är ju "bara" 3 månader av hedströms lön klubben själv behöver betala, sen tar ju nån försäkring över. Hoppas kan man ju alltid göra ;)

Jensen_12: E Bertrand har 52 poäng/35 matcher.T Robinson har 54poäng/35 matcher.

Jensen_12: Selänne kan vi la ta hit.. Han va ju sugen att lira igen.. :)

McCarton: Dom har 41, respektive 37 poäng på 26 matcher. Tror iallafall att dom verkakunna vara ett alternativ. Men jag tror Nubben spanat in nån annan, helt oväntad. Någon man aldrig kunnat tänka sig.

Handla/låna in dom båda kanadensarna Robinson och Bertrand från SönderjyskE! Har sett deras framfart på isen några gånger i år och dom håller helt klart ES klass. Jag tror att deras attityd skulle betyda mycket för Timrå i ett slutspel. Och pengarmässigt borde det vara en rätt billig deal jämfört med att värva från någon storklubb i europa.

actionleif: Åhh så trevlig läsning så här på morgonen!! :)

..Så har ST gjort världens scoop.

Wayne Gresky: Ska även tilläggas att han fick en assist i den matchen.

Strålman blev utsedd till matchens lirare i Torontos 5-4 seger mot Carolina. Kul för Anton!

TD: Här har vi en back som skulle kunna funka. Kanske kan få honom på bidrag om man skjutsar honom på TNE varje fredag

Jensen_12: Defitivt en powerspelare varför inte Mandy han ställer nog upp i ett slutspel han trivs i Timrå både på is och utanför banan nu är goda råd dyra. Martinen kostade väl lite, vart det inga pengar över?

Jensen_12: Jo, nubben får övertala han att sluta fika då ;)

the_dude: Man kan ju vara på Kaffepaus med.

Fan en del verkar inte förstå allvaret i det här... Timrås klart viktigaste spelare om man ser till forwardssidan är Hahl, J. Andersson, Hedström, och Pärssinen. Nu är alltså en fjärdedel borta för resten av säsongen och frågan är om inte en till går samma öde till mötes...

Jensen_12: Jo, han har lagt ner ja, kanske därför de kallas comeback?

Jensen_12: Jo lite trist å säga att ja har ju de.. Men men..

Uddan: Nej jävlar, det har du rätt i...

Jensen_12: Han har inte spelat grishockey nu heller..

nixXz: Det fanns ju en kille som hette Jonathan Hedström. Fast han är ju skadad nu, dessvärre...

Ja nu vill jag se en GRIS! Som även kan spela hockey, och stå upp för sitt lag.
kanske svårt att hitta desa tider?

the_dude: Hade inte han lagt ner?

Jensen_12: Kanske ska övertala Manderville till comeback..

Snoop: Ja, så kan man också se det. I så fall så har vi SM-guldet klappat och klart redan nu, fast det är ju inte kul utan lite spänning?

Jensen_12: Ja dåså, vi kan ju inte få all otur igen.Puckarna studsar med oss i årets slutspel.

Snoop: Haha, det tror jag inte. Kolla på förra säsongen. Detta är en repris ur annan kameravinkel.

med allt jävla elände som varit denna säsong så kan de bara sluta med sm guld för vår del.

JimmyH: Håller med till fullo att det skulle det vara bra att värva en ersättare till Jonte(då pratar jag om den gamla Jonte) dv s en köttare varflör inte en Kanadensare(om det nu finns något som duger), en Maderville kanske...=) För den rollen tar inte någon av juniorerna.

Jensen_12: Inga "men" heller för den delen.

Snoop: "ska man värva nu så ska man värva en riktig gris !"

Det borde vara: "När vi värvar så ska vi värva en riktig gris !" Finns inget "om" i detta läge.

förjävligt att Jonte är borta detta suger fan stenhårt, ska man värva nu så ska man värva en riktig gris !

JimmyH: Jag tror att vi kommer sakna Jonte mest utanför isen en del också. All energi han sprider. Det kommer också betyda en del.

Red Rocker: Det är väl möjligt att Jonte kanske hade avslutat säsongen svagt och att det här på så sätt då inte är av så stor betydelse.

Men med målsättningen att vi ska gå långt i ett slutspel är ju satt efter att Jonathan Hedström skulle vara det han SKA och KAN vara. Det kunde vi få med en hel Jonathan, det kan vi ju aldrig få nu om vi inte värvar den kompetensen.

actionleif: Jag tror det har betydelse men inte SÅ stor betydelse.

Tillägg till det jag skrev tidigare är att det naturligtvis är tråkigt för Jonte jag hoppas han kommer tillbaka nästa säsong tokladdad och visar att jag har fel när jag säger att han redan vid 30-års ålder är "mätt" på hockey.

lungan: Håller faktiskt med dig, Jonte är naturligtvis viktig men inte så viktig. Jag tror att Jonte är på dekis han kommer aldrig bli den brunkare/köttare kalla det vad ni vill som han en gång varit. Jag kanske tar i lite när jag säger att han emellanåt ser lite trött, mätt och oengagerad ut.

Jonte är inte någon C.Chelios eller T.Sjödin som fortsätter spela hockey tills han är farfar och gråhårig utan han rundar säkert av sin karriär runt 32-33 år. Familjen är mkt viktig för Jonte(för vem är den inte det) och jag tror han tröttnat lite han har helt enkelt inte samma gnista längre.

wap.hockeysnack.com
Det känns ruggigt jobbigt att Jonte är borta resten av säsongen. Hoppas han kommer tillbaks överhuvudtaget. Jag sänker målsättningen redan nu mao så förväntar jag mig ingenting alls längre. Allt utom ett ras är positivt. Gonatt!

lungan: Så du tror på allvar att ett Timrå i slutspelet utan Jonte är lika slagkrafigt som om han vore med ?

Man lider verkligen med laget och Hedström, men det känns ändå inte jätte jobbigt, nu får vi en den brunkern som vi behöver i denna formation med Carlsson så jag att Hedström är borta borde inte göra allt för mycket. Det är betydligt viktigare att Pärssinen kommer tillbaka och Axelsson, låt nu då vi har en ledig plats MPS chansen att komma in i elitserien och bli den super stjärna han har potensialen att bli

Jag ser inte att Hedströms frånvaro inte är allt för avgörande. Jag inte hans icke vara eller vara avgör om vi går till slutspel eller inte, men det gör Pärssinen han måste verkligen komma tillbaka snarast!

actionleif: "Värva eller sänk målsättningen."

Agera Nubben!!1!

Bra bloggat av Jimpan idag.

Är de Foppa som vill snacka lite!? :)

Med anledning av Jontes skada så kanske det är läge med en banderoll, liknande Skellefteås, "Agera Nubben!1!!1"

Kan det vara lite av Robbans förtjänst att Tenkrat fick så mycket yta att röra sig på? Det är väl bara Robban som går in framför kassen och tar skiten. #12 kan den ädla konsten att reta skiten ur motståndarna och dessutom se så oskyldig ut.

Red Rocker: Så grymt snygg dragning men tyvärr så vart det ett mindre bra avslut =/

73Sjöbba: woaawww säger jag, det skulle varit mål den dragningen var värd ett bättre öde!

73Sjöbba: Inte dåligt, oavsett ålder. Synd att han är tvungen att snurra runt innan avslutet.

73Sjöbba: Härligt att se :)

actionleif: Här är pojkvaskerns dragning på Pettersson

actionleif: en aning... :)

« · 967805 · »