1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604856 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Just nu känns det som att allt annat än Kvalserien är en bonus.

Underbara nyheter så här på förmiddagen, undra hur Timrå och Nubben tänkte när dom skrev med Pärssinen, ett Kosken kontrakt eller? Pröjs för spelade matcher.

Hur tänkte Timrå med att inte stärka upp truppen efter Hedström, att det inte blir några fler skador med ca 1/4 av säsongen kvar???

Nu jävlar är det bara att anställa Krykov som försäsongstränare, för det verkar inte Timrå ha kompetensen för. Den killen vet hur man förbereder sig för en säsong, iofs säkert fantastiska gener men lik förbannat alltid väl genomtränad.

Hur fan kan en kille som har opererats för diskbråck få det igen, vad är det för rehabilitering?? en topptränad atlet, med alla jävla möjligheter och tid att stärka upp musklerna för att det inte ska ske igen, det är ju inte Kalle Svensson med ett vanligt jobb det handlar om, detta har skötts så jävla dåligt och sen signa killen, man häpnar!!!!

Det värsta scenariot nu är att Hedström, Timo, Pyrret, Hahl, Hynning + nån eller några till blir borta resten av säsongen. Då är det tack o adjö.

Det bästa scenariot är att alla skadade spelare kommer tillbaka (förutom Jonte o Timo) o är "fit for fight" utan att få några bakslag tex Hahl, Hynning o Pyrret.
Hynning kommer tillbaka o åker skridskor så att tröjan fladdrar värre än Gynnings läppar o Tenkrat stänker in puckar från alla de håll o kanter Pyrret o Hahl tok dominerar liksom hela laget o längst bak går Backlund sin bästa vår till mötes.

Än är det långt kvar o jag vägrar att låta mig nedslås även om det är svårt. Hör ni det?! JAG VÄGRAR!

Mappe:
Diskar fixar man inte hur som hellst, skulle tro att han tyvärr lägger rören på hyllan.

73Sjöbba: Hoppas att Timo lägger sig under kniven snabbt och åtgärdar diskarna en gång för alla, för att vara 100% nästa säsong. Jag tror att vi kan få en grym förstalina utan Timo, förutsatt att:

* Riku får ordning på sin axel
* Pyrret kommer åter så snabbt som möjligt
* Tenkrat får tid att spela in sig med de två förstnämnda herrarna

Kan Tenkrats självförtroende och beslutsamhet höjas några snäpp är han i Timoklass. De gäller att få de tre att funka tillsammans, klarar Challe det har vi En av elitseriens klart vassaste förstakedjor, på papperet i allafall.

Allt ser inte nattsvart ut, Heja heja heja Timrå!

AndersN: Inte omöjligt att vi missar slutspel skulle jag vilja säga.
Med dom skador vi har idag och en darrig målvakt så får vi nog tyvärr packa ihop grejer på tok för tidigt denna säsong.
Jag hoppas klubben lärt sig något av dom 2 senaste säsongerna vad det gäller skador

73Sjöbba: Trevligt uppvaknande! Jag går o lägger mig igen. Jag blir såååå trött!

MorganaLefaey: Ja, eftersom jag inte har sett till Småland så borde det vara på det viset.

Själv så röstade jag på alternativ nr4 =)

73Sjöbba: Du tar för givet att det är på det sättet. Det roliga är att jag faktiskt skulle vilja att ett norrlag vann SM om modo inte kunde. Men så kanske inte alla tänker.

73Sjöbba: Här* ska det stå, får skylla på tjocka fingrar.

Gusse: Jag ser att 4 modolider har varit hät och röstat =)

Jag hoppas att MoDo vinner SM igen, för västernorrlands skull

Den var kul....Kul att ni har humorn frisk iallefall

Dream Team: Det känns som det är dax att med alla medel undersöka.
Varför Tenkrat inte sätter puckarna nu.
Jag tycker att han i många moment ser överlägsen ut. Men när set gäller att hitta avgörande paset eller skottet så låser det sig för honom.

AndersN: Enligt vad som står att läsa i Dagbladet så har Timo drabbats av ett nytt diskbråck.

"– Med största sannolikhet kommer inte Timo att spela något mer i år, förklarar Timrå IK:s naprapat Per-Arne Forsberg och fortsätter: 
– Johnny (Karlsson, klubbläkare) har varit bortrest och han kommer att ta sig an fallet med en mer exakt bedömning tillsammans med andra läkare. Men som det ser ut nu så kommer han inte att spela mer i år. 
Pärssinen har drabbats av ett nytt diskbråck av samma nivå som han tidigare haft och med största sannolikhet kommer han att opereras på nytt inom en snar framtid."

Denna säsong är över det kan nog den mest optimistiske oxå inse,även om vi går till slutspel så är vi borta i kvarten.
Synd för jag hade stora förhoppningar när den började.

nixXz: Jag tycker inte du överreagerar, folk betalar dyra pengar i EON för att se Timrå men då blir ju alla stjärnor skadade och Timrå ledningen tycker att man inte behöver ersätta dom, men nu står man där och mer än kvartsfinal lär det inte bli, sorgligt är detta.

Jaha, då var säsongen över för timrå ik då. Nu har vi inte en chans!
Fan sluta värva glas spelare! andra säsongen i rad vi har detta skade läge.

Sedan skönt att nubben är borta han har alldrig förstått att man behöver en spelade back och en bra powerplay back i ett lag, nä satsa allt på forwards. Men kanske det är lika bra då alla spelare blir skadade!

Fan vad jobbigt det känns jag kanske överdriver men det känns så jäkla tungt.

spud: Ja de funkade ju riktigt bra på Salle, men på våra primadonnor tror jag inte de går tyvärr, och återigen får man ladda inför nästa säsong, detta är bara för tragiskt man vill fan bara gråta :/

Snoop: Ni får boka thailandsresor.

Snoop: dom som får möta oss i slutspelet måste ju jubla som bara faen

Covenant: De är väl som vanligt, inte fan kmr de nå bra besked för en timråit :(

Covenant: Precis vad man vill höra innan sängdags...

Jaha, då var det klart.
"Lysande" nyheter såhär på nattkröken.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1800301.ab

Glenne: eeh, what?

Glenne: Förhoppningsvis en hel Royal Straight Flush ;)

Jensen_12:

Kommer ordna sig till slut tror jag,,, dom ha nog nått ess i rockärmen inom laget ;)

73Sjöbba: MPS tycker jag spelar riktigt bra, lander också. Dom 2 tycker jag klarar av denna nivå. Moe är inte direkt någon defensiv klippa, men offensivt bidrar han.

73Sjöbba:

Må så vara.... men nånting måste grabbarna som styr göra.... Man kan juh inte köra med 3 5:or hela tiden för då kommer soppan ta slut... in med lite junisar så kan det va halvtank iaf....

Glenne: Personligen tycker jag att varken Lander, MPS eller Moe knappt klarar Elitseriens nivå. Visst, dom har gjort ett par vassa byten men det känns som dom inte håller för ES än. Ska man dessutom ta in andra junisar i ett ev slutspel så känns det som att vi inte har något där att göra.

Näe nu orka jag inte tänka på det längre...... Nu lägger jag mig och såver....

The Palm:

Här kommer det stå nå mindre rolig läsning enligt rubriken....:

www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=706491

The Palm:

Som det är just nu kan vi inte göra annat än att ta upp junisar....

räknar inte med Pääjärvi lr Lander för dom är solklar i TIK.... men dom behöver folk i truppen så dom rutinerade rävarna kan avlastas...

Glenne: Sånt här kan faktiskt få en att bli helt jävla skogstokig. Hade vi sluppit ett par skador ifjol hade vi vunnit guld. I år har vi ett av de vassaste uppställningarna i TIKs historia och en trupp som mäter sig JÄVLIGT JÄVLA väl med konkurrensen (ja, till och med HV believe it or not..).

Men vad är det nu frågan om? Vår "backstjärna" är borta och ersättare värvas ej. Hedström är borta och ersättare värvas ej. Jag kan på något märkligt vis köpa att dessa två herrar inte ersätts. Truppen skall klara dessa frånfällen.
MEN PÄRSSINENS SKADA VAR NÅGOTSÅNÄR KÄND NÄR FÖNSTERHELVETET KLAPPADE IGEN!!!!!!

Vad i helvete skall vi göra? Vad i hela jävla helvete skall vi göra?

(Beklagar språket men jag antar att svordomarna kommer hagla här ett par dagar framöver)

73Sjöbba:

Ja man får hoppas på det bästa... men man ska aldrig säga aldrig....

men just nu är man less....

Glenne: Ja jädrar...

"Timos tuffa besked – missar resten av säsongen"...

Vad lycklig jag blir, eller nåt...

Glenne: Aprunk om det stämmer, men än så länge väljer jag att inte tro på det.

Inte nog med att det är en synnerligen tråkig fredagkväll, nu blev det närmast direkt deprimerande.

73Sjöbba: Man klicka på sport på www.st.nu och sen på dagens rubriker och där får man upp rubriken men ingen artikel....

Även om man inte får upp artikeln så förstår man ändå... oftast brukar rubriker säga mycke.....

Och vartihelvete är länkarna?

The Palm:

Så det är den bistra sanningen... en till stjärna borta ur den braiga truppen som ska ta SM GULD

Glenne: Går inte att komma åt artikeln ännu, men rubriken finns där.

Godnatt säger jag.

73Sjöbba:

Timos tuffa besked – missar resten av säsongen

fick jag nyss upp på www.st.nu...

så det stämmer... han är borta som frysboxen skrev...

mikenomad:
Jag kommer ihåg under lockoutsäsongen när jag for förbi Statoil i Granlo och på dagbladets löp stod det typ " Timrå i chock", jag pumpade 2ggr och stannade på 9meter sedan slog jag på en ubalk och för på macken och köpte tidningen. Stod inte ett skit som var av intresse i den. Vill nog ha lite mer bevisat innan jag köper det om Pärssinen.

Frysboxen:
...Tyvärr är det ju så här att den där nyheten vill vi inte ha överhuvudtaget.
Och vår stora och gigantiska förhoppning är att du inte alls talar sanning utan att det är ren och skär lögn. Dock är ju chanserna att du har rätt ofantligt stora.. Sådana där nyheter tar man helst inte utan länk eller om det kommer från ett "känt" nickname.

Är det sant så krävs det något alldeles fenomenalt otroligt för TIK att ta sig någonstans i ett EVENTUELLT slutspel. Och sålunda framstår Timrås val att skita i att värva innan fönstret stängde som en sanslöst idiotisk "icke - åtgärd".

Men, som sagt - vi saknar bevis i fallet så än lever hoppet.

mikenomad: Absolut, vi får verkligen hoppas att pyrret kommer tillbaka fort!
Annars vet jag inte vad jag gör.

Frysboxen: Äh...det är lugnt, kanske överreagerade. Tragiska uppgifter du kommer med dock.

Jensen_12: Tidningen har släppts, men det är inte många som fått den ännu, om man säger så.

mikenomad: Nä, okej. Förlåt.

« · 981180 · »