Maggan: " Ja det lär ju få igen käften på alla som ville/vill få bort han från klubben."
Är det så konstigt att han har blivit kritiserad tidigare? Du kanske tycker att han har varit "on fire" sedan han kom till Timrå. Han har ju trots allt kostat en slant och levererat lite. Men alla som har kritiserat honom är nog överlyckliga att han har börjat levererat.
Snacket att "Vad var det jag sa" är bara tramsigt.
Jadu, i vilken ordning efternamnet ska stavas - så är jag osäker själv. Magnus mor (Maria) och jag skildes för 10 år sedan. Hon ville då att en av sönerna (Magnus eller Björn) skulle ha hennes flicknamn (Pääjärvi) som efternamn. Det blev Magnus. Så egentligen ska Pääjärvi vara Magnus "första" efternamn. I vilken ordning det ska komma efter hans förnamn vet jag inte.
Maggan: Ja de hoppas jag verkligen, många som kritiserat han hoppas dom slutar med de nu, de kan komma å visa sig att han kan bli vår viktigaste spelare om de närmar sig ett slutspel
...så tycker jag att det är konstigt att inga tidningar räknar med oss i bottenstriden om att undvika KS. Med tanke på vad dom flesta härinne gnäller om, menar jag.
Tycker det känns som att Timrå IK liknar honom, slag på slag på slag, ner för räkning upp igen o kämpa på för att få en rejäl käftsmäll igen o igen, för att återigen resa på sig o motståndarna står där förundrat: Var får dom Kraften ifrån att komma igen hela tiden?
Hoppas vårt slut blir lika bra som Rockys. På´t igen bara, krappar! Sämpa sämpa!
Matchen igår tänker jag inte nämna, om jag inte tänker på den så finns den inte.
Kan någon som har bättre koll än jag på statistik och dyligt (Dream Team?) stilla en undran hos mig. Jag undrar när TIK senast kunde mönstra fyra kompletta femmor i en elitseriematch (exklusive MPS och Lander), vilken omgång var det?
Jag kommer då inte ihåg det, det måste ha varit mycket länge sedan.
Repeter: Jo så sant så.. Men de är ju inte säkert att kommer att komma till Arenan om den läggs i S-vall.. Kanske första matcherna.. Men knappast hela säsongen..
Maggan: Skall man bygga på ranchområdet inne i hamnen så kommer nog pålningen av marken att gå lös på säkert 50-75 miljoner. Sedan tillkommer ju själva tomtpriset och bygget.
Uddan: Och sen då? I nuläget kräver en pilsner på matchen antingen chaufför eller hockeybuss. Skulle man vilja ha en till öl efter matchen måste man i nuäget antingen ta sig till Timrå centrum eller åka buss en halvtimme in till stan. Festligt värre.
Skarin: Njae, det påstår jag väl inte. Menar bara att nu kan några gå till i arenan, i Birsta så gott som ingen. Det optimala är således en arena i stan.
NuMo: Precis vad jag satt å tänkte på. Nu var det ju ett tag sedan man bodde i Timrå och spelade i Sundsvall så rivaliteten kanske har ändrat sig. Kan säga som så att vore man en klenare stjäl så hade man hamnat på pzyket när man var ung och gick i skolan. :)
Hahl Bundy: Jo, det var en tanke från en Modoit, men det är ju aningen naivt att tro att inte timråhjärtat kommer att få ge plats till mer adekvata sammankopplingar med verksamhetens placering. Risken är uppenbar att det måste till eftergifter. Timrås integritet är naturligtvis största hindret för en flytt till Sundsvall, annars vore det gjort för länge sen.
Tycho: Nu pratas det ju om Ranchen, vilket innebär att du måste igenom stan först. Och jag vet inte hur mycket bil du har åkt genom stan vid rusningstid under sommartid. Det är för mig en uppfattning om hur situationen skulle vara. Men jag kan ha fel. Det kanske är många i stan som skulle gå till arenan.
Tyvärr så tror jag att många är som mig, lat. Personligen tog jag bilen till matcherna när jag bodde i Sörberge och då hade jag bara ca 15 minuters promenad framför mig.
Maggan: Det fungerar när giffarna hade 5000-6000 åskådare i Allsvenskan... Så mycket förändringar på vägarna behöver inte göras, dock behöver det förändringar. Hur många bilar tror du passerar stan under rusningstimmen och hur många bilar kommer det vara på arenan om nästan alla sundsvallsbor går till matcherna?
Uddan: Det är väl till stor det som är problemet, nästan alla måste åka ett par mil för att ta sig till arenan. Poangen är väl att det ska bli bättre, inte likadant, med en ny arena. I stan kan man ju även utnyttja befintlig kollektivtafik, eller t.om. gå. Vill man dessutom kanske ta sig en pilsner eller gå och äta före eller efter matchen vinner ju stan med hästlängder. Faktorer som är viktiga för marginalåskådaren.
Engagemanget sitter knappast inte i vart hallen står, utan i hjärtat. Har man tillräckligt med engagemang så ser man till att ta sig till matchen. Då spelar det ingen roll vart hallen står. Man har gjort det förr, man kan göra det nu.
Publikantalet skulle säkerligen bli högre om arenan låg närmare city, men vad skulle ökningen bestå av? Cityfolk. Gammalt dökött, medelålders überklasse med för mkt parfym och Nackstas "finest". Vilka stämningshöjare. Men visst, jag skulle få närmare men likväl måste bilen tas.
Oavsett ålder/kön/jobb/status/whatever så vill jag att varje jävla person som är på läktaren ska brinna för TIK. Hellre 5000 engagerade än 7000 halvhjärtade. Meeen, vi går ju miste om 2000 extra betalande så det skiter sig.
Nu krävs det mer än ett nyårsnyförvärv i Patrik Degerstedt för att skapa drag kring laget. Glädjen var fan större förr.