Snoop: Om Modo vinner som jag faktiskt inte tror dom gör i år. Så kommer det gå till 7 matcher. Timrå har större chans att avgöra detta tidigare i år, känns som att vi hade turen i fjol och i år är det eran tur att ha det där lilla extra flytet.
Wayne Gresky: Grejen är den att den redan är i bedrövligt skick och jag är satt ur system. Har lagt om kosthållningen helt och dumpat snusen. Minimalt med vitt bröd och mycket grönt och proteiner skall vända trenden.
Skönt att vi Fick möta just Modo.. Kunde inte varit bättre än så. Vi supportrar och spelarna i Timrå IK har ju som sagt en gruvlig revanch att kräva efter det som hände i förra säsongens slutspel. jag tror att vi har goda möjligheter att slå ut modo.
Bosco86: Det var ju rätt kul upplägg med han Stockholmaren som älskade Timrå och som kallade Hahl för Kejsaren varvat med MoDo-Petter med sina analyser varannan match. De kan gott fortsätta så i år.
Uno Gordon: Dra ned på alkoholen och försök att motionera mera. Sen hoppas jag för din skull att ni åker ur i fyra raka så slipper du oroa dig mer om den saken. Krya på dig!
Wayne Gresky: Drack 2 öl i lördags före det hade jag varit vit i en hel månad! Så alkoholkonsumtionen är det ingen fara med. Men den lär garanterat stiga under slutspelet.
Långben: Det är alltid det laget som har turen med sig som oftast går segrande ur det hela. Man måste ha tur om man ska nå framgång så är det bara och det kommer man inte undan tyvärr :).
Cyklob: Hehe. Jo det är ju oftast så. Men det är ju skillnad på tur och tur. Att klacka in en puck är ju i det grövsta laget. T.o.m. barnförbjudet. Att dra upp en målvakt som Krizan på läktaren men ändå lägga pucken i stolpen vid öppet mål är ju iofs mer oskicklighet än otur kanske. Men en klockren ribbträff av Jonte känns ju lite otur. Osv.......
Skarin: Så sant så sant :), men det laget som har den där extra lilla turen med att ha stolparna med sig brukar oftast dra det längsta strået. Jag måste fråga när jag endå är igång visst är du en gammal ljusta bo va ? :)
Skarin: Jo jag vet vart du bodde med :) granne med Fredde Jonsson ;). Jag har funderat länge på om det var du men aldrig vågat fråga. Men nu så nu vet ju jag att det är Ante Skarin så :)
Skadeläget börjar se bättre ut inför imorgon iallafall, viktigt att det kommer folk tillbaka. Saxat ur ST:
– Nu kör vi vidare, säger Styf och meddelar att han är redo för spel. Även Fredrik Hynning och Anton Axelsson, som varit förkylda, räknar med spel i morgon. Hynning tränade redan i går, medan Axelsson räknar med att vara tillbaka i träning i dag.
Av de som inte spelade mot Luleå i lördags – bortsett Jonathan Hedström, Erik Andersson och Robert Carlsson – är det nu endast ljumskskadade Eric Moe som är ett osäkert kort. Han tränade inte i går, men ska testa på is i dag. Då det gäller Carlsson går det framåt med knäskadan och han kan kanske spela senare i veckan. Johan Andersson klev av efter första perioden mot Luleå, men det är ingen fara med honom.
– Jag fick en smäll mot huvudet och blev lite yr. Jag tyckte att det var bättre att kliva av och vila inför tisdagen. Hade det varit en vanlig match hade jag inte ens sagt något, säger Andersson.
Allt snack om spelare hit och spelare dit, vad det handlar om är den som har den bästa målvakten vinner.
Så Backe, stäng köksvägen, vilket det har ramlat in alldeles för många puckar i år, håll dig i kassen, inga osäkra puckhanteringar bakom den. Helt enkelt stäng igen så vinner vi detta. Inget Luleå flashback tack, det var för bedrövligt.
Om inte spelarna går på nitro nu när Modo dyker upp i kvarten igen, vet jag inte vad som behövs, bara att få höra att Modo dyker upp igen måste ju alla skvanker helas snabbare än Runars handpåläggningar, de som inte vill spela nu och känner efter kan ta semester direkt. De som låter Wernblom komma i närheten av kassen ska bänkas.
MB: Tyvärr tycker jag att jag sett dessa tendenser på backe hela säsongen. Har med en dåres envishet påstått att Backe inte är en vinnarmålvakt men han får gärna bevisa att jag har fel.
kidcox: Jag tycker ändå att spelet runt kassen förbättrats sen Tarvainen kom till Timrå. Sista 4-5 matcherna har han värderat situationerna mycket bättre.
Jag har en teori kring Backe och hans turer runt kassen. Ifjol var han aldrig bakom målet, iår är han där i tid och otid. Vad beror det på? Helt klart är det något han och Tarvainen har diskuterat om att förbättra inför året. En bra målvakt ska kunna gå bakom mål och stoppa pucken för att skapa ett mer gynnsamt läge för det egna laget. Det som dock inte har fungerat för Backe är två saker. 1. Han värderar lägena för dåligt och går ut i lägen då han blir pressad. 2. Han har en förmåga att stöta till pucket bakom mål ist för att bara stoppa den. Det har skapat en hel del oreda iår..
Men han måste fortsätta gå bakom mål och stoppa puckar. Annars är han en begränsad målvakt! Men han måste värdera lägena bättre och låta bli de småpetningarna han håller på med.
Wayne Gresky: Visst är det fantastiskt att vårt guld i Linköping med Bisterfinnens tvåpinnsflagga föräras med en plats i Timrås gästboksbanner. Det kommer nästan en glädjetår ur ögat.
Frisco: Ja jag tycker det är stort att hylla sin motståndare inför matchserien redan. Och som du säger så blir man nästan rörd över denna tribute till bisterfinnen. Synd att de glömde bucklan bara, annars hade det varit en perfekt remake.
Wayne Gresky: Och i år är det synd att ni förbrukade hela ert lager av tur i kvartsfinalserien förra året. Åh vad jag längtar efter att se en gråtande Harald Hårfager efter 0-4 i matcher 2008! It will be spectacular...
Herminator: Själv är jag inte lika övertygad om 4-0 i matcher till oss men jag vill inget annat än att få uppleva euforisk lycka. Förhoppningsvis i år.
bisterfinnen: Jag tycker ni Modoiter är både storsinta och fyller en viktig funktion med att sprida kunskap och förståelse för diverse handikapp. Vore jag behäftad med era genetiska särdrag är jag inte säker på att jag skulle stoltsera med dem i samma utsträckning.
Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.