Manderville: Hmmm. Det är väl klart att varken Näslund eller Dahlén blir vår nya sportchef. Och inget ont om Robban, men nej tack. I och med Freddans nej tror jag det kommer bli svårt för Thomas J att hitta någon annan.
Manderville: Synd att Freddan tackade nej. Jag tror att han hade kunnat bli bra. Kul dock att det vållade oreda hos grannen i rättan tid. Undrar om han blir ny huvudtränare efter Harald? Det är en lösning jag tror mindre på än sprotchefsrollen. Men vad vet jag. Gnälla kan han ju redan så där blir successionen enklare.
El Maco: Det stod väl något om att han hade förfrågningar från någon/några andra klubbar om tränarjobb... borde väl betyda att han är intresserad av att byta ut Bjästa mot annan bostadsort.
Skarin: jag hoppas att det blir ambroo han har ruggiga kontakter med grekland har jag hört ...och Wennerholm? man börjar ju fan undra om han ligger med nån jävel i modo ..
Robban: Jag tror tammefasen att jag hellre hade valt Freddan framför Åkerblom. Det är magkänslan iaf. Får för mig att Freddan brinner betydligt mer för denna sport. Dessutom är jag helt övertygad om att han kan väldigt mycket hockey.
Robban: Förutom ett gäng viktiga mål mot Luleå så vet jag inte riktigt vad som talar för Åkerblom? Behöver inte vara fel men jag vet inte på vilket sätt han är speciellt. Både Freddan ock Åkerblom har varit hos oss vilket är bra. Fördelen med Freddan är att han är aktiv i elitserien redan.
El Maco: Åkerblom har ju, vad jag förstått, ett ganska så stort kontaktnät i Europa och han har lång erfarenhet av elithockey och elitserien. Vilken som brinner mer eller mindre för uppgiften lämnar jag över till ledningen i TIK att avgöra.
Någon som har koll på historiken och spelarna från 60-talet? Pratade med en Joe Lindkvist på telefon för en stund sedan, och han sa att han spelade i a-laget ungefär samtidigt som Lill-strimma i mitten av 60-talet. Hittar dock ingen statistik eller info om honom på nätet, någon som känner till denne man? Han jobbar tydligen på en sportfiskebutik i Örebro numera, det var han som svarade när jag ringde dit.
Bissett19: Om man ska ge pris till årets slutspelsdrägg så förstår jag inte vad Styf gör på din lista. Ledin är en trashtalker och en gris på planen. Samma sak gäller Jämtin och Wernblom. Styf är en tuff och hård spelare, men han åker inte runt och snackar så mycket skit om andra spelare som werblom och gänget. Han åker inte heller runt med oslipade skridskor. Kanke skulle fundera en extra gång över din lista?
Bamsefar: Han sa att det var Timrå han spelade för i mitten av 60-talet och att han var lagkamrat med Lillstrimma. Men på eurohockey.net finns endast två svenskar med förnamnet Joe registrerade, och båda var aktiva för bara några få säsonger sedan, medan mannen jag pratade med sa att han fyller 66 nu i veckan, så om han nu spelat i Timrås a-lag så var det kanske bara någon enstaka strömatch. Fast eurohockeys statistik för spelarna så långt tillbaka i tiden är ju inte alltid fullständig heller.
....så drar jag mitt strå till stacken och odlar sedan i fredags ett allt präktigare slutspelsskägg. Lagom till på lördag kan jag nog smuggla med mig egen öl in till matchen. :-)
Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.