1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611279 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
...så verkar det som vm i "lama ursäkter för att inte vara med i vm" har startat ,jämrans spelare som inte ser det fina med att ställa upp i tre kronor.Usch och fy

Har ni läst den rulande texten längst ner?
När ni ändå är där kan ni läsa resten också.

Helg Ernest: Styvt gjort av Timrå IK att skänka pengar. All välgörenhet är bra välgörenhet tills motsatsen är bevisad.

Uno Gordon: Har du tittat i Gästboken deras? Tydligen har en supporter hunnit före oss att läsa. Det är väldigt gripande att bara sitta läsa inlägg och vad fonden har get pengar till.

Helg Ernest: Det är helt enormt fantastiskt. Jag blir så himla glad och rörd. Och jag skänte även 180kr till Lekterapin vid Supportermatchen. Jag bidrar med pengar i den mån jag har råd och kan. Det kanske inte är mkt men ändå ett bidrag.

... så undrar jag om ni sett målkavalkaden i Timrå-TV? Hockey-porr för en Timråit!!! ;-)

Red-line: Får den inte att fungera i Firefox :( och jag vägrar starta nått iE-skit

Red-line: Funkar ju inte varken i firefox eller explorer =/ Jag kan se alla highlights och allting annat, men inte målkavalkaden =( Vad gör jag för fel eller är det fel på sidan?

Heleniz: Den startar inte av sig självt. Under den svarta rutan där filmen borde spelats upp så finns det några klipp att välja mellan, där väljer ni Målkavalkaden.

Jensen_12: Funkar inte i alla fall, blir bara en vit ruta. Men Hockeyligan.se är ju erkända IE fanatiker. Jag bojkottar!

jonmannen: Jag såg klippet för en stund sedan i Firefox.

Heleniz: Klicka på lillbilden nedanför. Skönast var kalle när han spela fiol!

Jensen_12: Jo, men grejen är att det senaste som är tillagt i den listan är Supporterklubbens flaggtifo, målkavalkaden finns inte ens med såg jag ju nu. Skumt.

Jensen_12: Ok, då kanske jobbet blockerar filmen, vem vet.

Heleniz: jaså? Klicka på övrigt i menyn högst upp på sidan då, sen målkavalkad.

jonmannen: Det tror jag inte, kan vara nåt tillfälligt fel på sidan också.

Jensen_12: Finns den på youtube tro?

Jensen_12: Nej, finns inte med under någon av rubrikerna Highlights, Presskonferenser elelr Övrigt, skitskumt. Kan du prova lägga direktlänk till den aktuella filmen här?

Heleniz: Nä, inte än iallafall. Jag tycker fortfarande att kerstin_k gör de bästa målkavalkaderna. Dom är klasser bättre än Timrå-TV's version.

Heleniz: Finns ingen direktlänk till den. För mig så fanns den under övrigt.

Jensen_12: Okej. Knepigt som fan. Kanske kommer senare då om jag väntar lite. Har ju som inga andra problem med internet än att just hitta den länken som uppenbarligen bör finnas eftersom alla andra (?) kan se den som det verkar.

Någon som vet varför inte Svenskfans har någon Silly Season 08/09 för tik?
Brukar ju alltid finnas

Heja Rögle!

Heleniz: Var nästan sugen att spela en trippel på tre bortasegrar i KS ikväll...gav 3.60 * 3.60 * 15.00 (!)...

mikenomad: Spela live nu då. Jag tror Rögle fixar det iaf. ingen koll på övriga matcher dock

Heleniz: Hmm, kanske ångrar mig lite nu =/

Heleniz: Trippeln ger smått osannolika 194 ggr pengarna. Fast rätt osannolikt att VIK slår Mora borta....men 15 ggr pengarna är j-kligt bra betalt för VIK-seger.

mikenomad: Rätt schysst det med ja ^^

mikenomad: Tänk om Rögle och Mora går upp. Vilka tummar i röven på LIF och MIF!

Personligen anser jag att Mora gjort sig förtjänt av att få spela i Elitserien nästa säsong, jag är fortfarande imponerad över hur dom avslutade grunserie-säsongen.

Däremot så måste dom göra något åt arena och supportrar osv.. Minns t.ex. en match mot Timrå i Mora, tror aldrig jag upplevt sådan tystnad (okej att man inte hör mycket via tvn vanligtvis men det var knäpptyst).

arf: rögle skulle vara en skön skräll, dock så vill jag gärna ha upp leksand eller brynäs som andra lag

arf: Ja, fast för mig får gärna Rögle och Brynäs/Leksand gå upp. Malmoe kan vi vara utan i ES, ny arena och storsatsning till trots. I den stan regerar fotbollen, hockey kommer aldrig vara det man i 1:a hand tänker på när man pratar om Malmoe. Annat då i Ängelholm och Rögle, äkta kultur och den givna 1:an i Ängelholm med omnejd.

mikenomad: Rögle, ja tack. Då kan man förära släktingarna där nere med ett besök.

...på tal om Malmö...

...vad fåglarna hände med Magnus Nilsson eller vad Han nu hette...

pratarn: Han lirar i Danmark. I Esbjerg.

Uno Gordon: Det blev ju inte mycket uträttat sista tiden i Timrå IK, blev det fortsatt låst läge i Malmö eller?

En fråga att fundera på inför tredje perioden, hade Brynäs lirat kvalserien med samma trupp fast med tex. Lillkenta eller Lyckner i båset?

pratarn: Ja precis. Han krävde mer speltid och accepterade inte att bli bänkad i Allsvenskan som f.d. Elitseriestjärna men fick kalla handen och begärde förflyttning.

Uno Gordon:
Kanske i senaste laget, men Bosson är expertkommentator på TV4Sport.

Om Timrå IK presenterar Tommy Sjödin som sportchef kommer jag att spy av ren reflex när jag får höra det.

Är nog troligare med en relativt okänd person, men det börjar bli bråttom nu.

andyo: seriöst...Sjödin är en respekterad herre som säkerligen har ett hyffsat kontaktnät. Han är ju dessutom en Timrå-produkt, det finns sämre kandidater.

Slappna av lite.

dr-nix: Ja det skulle väl vara det att han spelat i Timrå en gång i tiden, och dessutom kommer här ifrån då. Det där med kontaktnät förstår jag inte riktigt vad Du (och eventuellt andra här inne) tar så seriöst, att vara en bra sportchef är bra mkt mer än att ha några finlänska agenter i telefonboken.

Visst det finns sämre kandidater, men vi behöver ju inte heller ta en av dom alternativen som inte heller är bra?

Jag ger inte mycket för karln vare sig han är spelare eller sportchef, och jag har mina anledningar. Tydligen håller du honom den varma sidan av hjärtat, och det kan jag inte göra nått åt mer än att acceptera.

Så kan jag säga nu att domarjäveln som dömer Malmö - Rögle aldrig aldrig borde få döma en match till, han AVGÖR matchen till Malmös fördel och de är riktigt jävla tråkigt.

Rögle eller Malmö, det är frågan. Förlängning nu. Fy helvete vad spännande. Hoppas verkligen att Rögle får vinna i sudden nu!

Snoop:
Malmös första var offside i målgården, men den regeln verkar man ha glömt efter jul.

Snoop: .... och Leksands tåg får tuffa vidare ännu en säsong.

Snoop: Ja, verkligen. Han tog ju inga utvisningar alls, inte ens de solklara =/

Varför håller så många på Rögle för? Minns fortfarande -96 och avskyr dem sedan dess. Dåligt av de andra lagen att ett så mediokert gäng fortfarande har en bra chans...

Per HApps: Ja precis inte fan ska de vara mål, och sen tar han en rögle utvisning men sedan när rögle spelaren blir grovt hakad i egen zon tar han inte och de blir malmömål, asså de är så frustrerande o se.

RocknRolf2: Jag håller alltid på underdogsen och sen hejjar min bror på Rögle, men nu äre fan jävligt synd om Rögle att dom inte bara ska brottas med Malmö utan dom ska ha domarn emot sig också, för de har dom och någon i domarbasen måste ju se detta elände.

RocknRolf2: Minns MoDo den här säsongen. Du har väl hört ordet revansch förut?

« · 1026312 · »