Kanon roligt med lite drag under sulorna även i kvalserien.
Var ett "STORT" gäng som passade på att se matchen nere på O´Learys. Det var ett fruktansvärt bra drag under hela matchen, dock en del meningsskiljaktigheter som höjde atmosfären några decibel.
Synd bara att mellisen var frysen?
Beträfande matchen så vara alla på O´Learys inne på domaren, och då gäller "Oculi plus vident quam oculus" men det hade kanske inte hjälp det heller.
Snoop: Okej. Jag är ruggigt besviken må jag säga. Anders Bastansen. En skrämmande dålig värvning i min ögon om det nu blir förankrat i verkligheten. Har man inte större ambitioner än så i Timrå? Hur i hela helvetes jävlar skall vi någonsin kunna vinna guld med Anders Bastiansen som befälhavare och stand-in för Riku Hahl. Det är ju genant och pinsamt att ens nämna dessa herrar i samma andetag. Som att jämföra Masrkoolio med Ulf Lundell.
Nej jag spelar inte dum, så du menar att om han inte paniksignar för Ottawa utan gör 1 kanske 2 kanonsäsonger i Elitserien till så får inget NHL-lag erbjuda honom kontrakt?
Jag säger ju att jag inte är insatt i hur det där systemet funkar i NHL.
Men jag tror inte att Regin varken har eller behöver ha den paniken.
För som sagt jag tror att risken är ganska stor att han skulle hamna i farmarligan. Och då tror jag hellre att han stannar här, fortsätter att utvecklas och känner sig redo och när han sedan är på den nivån att han går rätt in i ett lag där han kan få mycket speltid, då går han.
Detta är hur jag tror och hoppas att han tänker, men jag vet inte.
Jag tycker bara att det känns som han har haussats så himla mycket även om han har varit bra, men jag tror inte han tar en plats i Ottawa på 4 centrar. Därför så tror jag risken är minimal för ett tapp.
Men det är ju såklart också möjligt att Ottawa verkligen vill ha honom och tänker satsa på honom, och inte bara satsa på honom för att de är rädda att tappa rättigheterna och sedan låta honom utvecklas i farmarlaget.
Simmalugnt: Riktigt, men om det finns andra klubbar som är intresserade, så är det ganska troligt att han försvinner. Han lär nog kunna få ett hyfsat kontrakt. Han har även sagt att han kan spela i AHL.
Simmalugnt: Ottawa kommer att signa Regin. Om det sen blir att man plockar över honom direkt, eller låter honom köra ytterliggare en säsong i TIK lär nog hans VM-prestation avgöra.
Skönt att LHC vinner ikväll! Törnberg slutar aldrig att förvåna, karln skulle ju inte ens klara en tackling i J-18. Anmärkningsvärt är att W.L & J inte tar en minut ikväll, HV kanske måste grisa och spela fult för att vinna? Tänk om det ändå vore mitt kära TIK som stod som motståndare ikväll!!!
AndersN: Håller med. Normalt är ju att man håller på det lag som slår ut TIK, men i detta fall så blir jag bara less på HV´s filmningar så därför håller jag för första gången i mitt liv på Linköping.
Nä visst är det så, ES plats går inte att köpa hos Klas i Insjön.
Men med vetskap om i vilken ekonomisk situation som LIF för närvarande befinner sig i, kan jag bara tycka synd om knäckbrödslaget, lider lit emed dom, faktiskt.
Harman: håller med att vissa hv spelare liknar medlemmar i en dykklub....Jämtin vet inte hur fort han skall stupa vid touch.. Ledin inte lika ofta men dock en skpådespelare av rang...Törnberg fick en Oscar ikväll när dommare var inblandad oo Melin har ofta det stuket då o då att slänga sig raklång o sedan vända blicken mot dommaren..
Kan inte förstå att ett så skilligt lag skall behöva denna metod...trur att inte 1-1 målet lönades sig när det var en solklar trippin...
Nja det är inte riktigt hela sanningen, men visst har Dala mentaliteten typ Gagnef satt vissa spår, det är dock illa, riktigt illa nu. Hoppas det blir cup där i augusti i år igen, men jag är inte så säker på det....
Peltomaa: Ja men det fick han ju av Sanny. Men då han låg han kvar på isen likt döende svanen.
En del har varit inne på att man håller på LHC tack vare 97, 50 och 10 i HV, och jag kan bara instämma.
Jag tyckte att Melichar (stavning ?) var riktigt bra (ngt för Timrå?). Spelade enkelt och gick aldrig bort sig. Det gör lite ont, men jag måste även ge cred till Ward som var riktigt bra i går.
Tikinmyheart: Ledin är ES största KÄRRING. Jävligt snabb att smälla på, men smäller någon på henne, så åker hon direkt till dommaren och beklagar sig. Stor dagisvarning där.
En riktig fjolla är vad det är. Jag tål snart inte se henne.(Ledin alltså)
Måtte Linkping vinna med 4-0. Tycker även att Kenta har dalat i mina ögon, en gnällande surplutt som "alltid" har dommarna mot sig, om man får tro honom.
Var ett "STORT" gäng som passade på att se matchen nere på O´Learys.
Det var ett fruktansvärt bra drag under hela matchen, dock en del meningsskiljaktigheter som höjde atmosfären några decibel.
Synd bara att mellisen var frysen?
Beträfande matchen så vara alla på O´Learys inne på domaren, och då gäller "Oculi plus vident quam oculus" men det hade kanske inte hjälp det heller.