1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611683 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
TRL: Hoppas du får rätt (Y)

Snoop: Pittsburgh måste inse att finalerna startat och inte glida omkring i någon segerrusig svada över att det lyckats nått nästan hela vägen fram. Detroit kommer försöka gasa även inatt. Då gäller det att inte Malkin & Co inte lägger i backen och ser ut som rädda pojkscouter.

Förutsättningarna är solklara enligt mig. Varenda jävel i Penguins måste topprestera i fortsättningen. Kväll efter kväll om inte drömmen om guld skall förbli just en dröm.

Det handlar om att slakta där ute på isen. Inte vika en millimeter eller tum. Bara kliva på. Det skall smälla friskt.

Kan Malkin, Crosby och Hossa få det att lossna, blir de inte nådiga att tas med.

Men nu slår vi ur underläge. Detroit har pressen. Och är favoriter.

Uno Gordon: Japp, men nu har Malkin & Crosby och dom avverkat första matchen så de kommer bli mycket tuffare nu tror jag, och de är ju så de ska vara i en final i världens bästa hockeyliga :)

Snoop: Fan vilken skön seger, att få nolla feg Pittsburgh en match till känns underbart, skönt att se The Mule stå upp när Roberts o co är fegisar !!

Snoop: Goodnight sweetheart goodnight :) Det blir motvilligt 4-1 i matcher för Detroit. Inatt vann med 3-0, nollade Pittsburgh för andra matchen i rad och utökade till 2-0 i matcher!

Det blir inte roligare än så här! Bensinen är slut!

Snoop: bedrövligt att se alla knytnävar och allt var det var mot franzen, det var rätt tydligt vad man försökte göra. Sen åkte Zäta på några smällar långt utanför spelet efter avblåsningar av hjärndöde Gill (tror jag?). Man kan ju inte låta bli att bli orolig.

Mycket märkligt, jag har fått min bil av Pittsburgh helt förändrad, jag hade sett fram emot 2 bra lag med skickliga spelare... Som en del redan skrivit så är det oroväckande att se Roberts, Gill på isen hur kan medvetet försöka skada en människa under en hockeymatch??? Franzen är tebax efter en "hjärnskakning" ändå proppar dom honom gång efter annan mot skallen. Nä Pittsburgh är en stor besvikelse!!!!

Men har man en kapten som knappt fått hårväxt i ansiktet så kanske mnan inte kan förvänta sig mer.

ralus: JA de va jävligt irriterande att se på, men de var bra att Frasse och dom övriga stod upp iaf.

..så hoppas jag Detroit spöar skiten Pingvinerna.

Vad får man om man pressar en pingvin?
Ping- Vin.
Fattar ingenting jag heller, men det spelar väl ingen roll eftersom ingen är härinne.

Så undrar jag om de är någon som vet när Zätas kontrakt med Detroit går ut ? tänkte med dom säsonger han nu har bakom sig kanske de är dags för han att skriva ett sånt där monsterkontrakt.

Snoop: Så kan ni väl kika in på bloggen min igen. Den är uppdaterad. Läs om en osannolikt bra bedrift utav mig...

Vid några tillfällen har det här diskuterats att ES måste ha ett lönetak. Hittade en gammal artikel från 2004, där en bekymrad T.Johansson uttalar sig att det finns spelare som minsann lyfter enorma löner varje månad. Ända upp till 200 000 säger TJ, men Tik har en medellön på 40 000/mån.

Anonymous: Hehe jävla kul läsning. Jonte Hedström tjänade 25 000 och Pappa Kalle dubbelt så mycket.

Det där var från 2003. När la man locket på så att säga vad de tjänar?

Anonymous:

Den här är rätt rolig; Jonathan Hedström 302300/år - 25190/mån

Idag ser det nog ut som följer; 250190/mån (vad det blir om året törs jag inte ens räkna på...).

Ambroo: Frågan är väl hur stor del spelarna där plockade ut i pensionsfonder. något som inte syns i den där uträkningen antar jag. Tide har gått fort för Timrå också idag ligger nog snarare snittlönen på åtminstone 60-70 i månaden. Där några spelare ligger väldigt högt medan andra som t ex Moe nog inte drar in några skyhöga summor.

Om fyra timmar börjar match 5 i finalspelet om Stanley Cup. Får vi vår tredje medlem i [url=sv.wikipedia.org/wiki/Trippelguldklubben]den här[/url] exklusiva skaran spelare?

Dream Team: Får han dessutom Conn Smythe så blir han stor, riktigt stor.

Dream Team: Kung Zäta är helt fantastiskt, karljäveln förtjänar alla möjliga priser efter sitt sannslösa spel över hela banan, vi tikare ska va enormt stolta över han, peace.

Snoop: Som Njurundabo säger jag bara lite ödmjukt som så här; Stanley cup-bucklan ska hem till Njurunda....igen! :-)

mikenomad: På tal om det, när Fredrik Modin vann med Tampa 2004, var han på besök med bucklan i Timrå också, eller var det enbart i Njurunda?

mikenomad: Klart ni Njurundabor också ska vara stolta, Modin och Zäta växte ju upp där :)

Dream Team: Bucklan var enbart i Njurunda Ishall. Och jag var där. Och köpte med mig en T-shirt med Stanley Cup-loggan på och som det står 33 med blåa siffror tryckt på ryggen.

Uno Gordon: Z kommer väl till E:on och glassar lite också hoppas jag, så vi kan damma av "konungens återkomst" ur garderoben.

Blizzard: Det får vi väl hoppas. För även om jag är en anhängare utav Pittsburgh så tror jag inte det mäktar med att vända ett 1-3-underläge i matcher och då får man väl ändå tillstå då att det är fullt rättvist att Detroit tar hem det här. Det är värdiga mästare helt enkelt. Bensinen tog slut för Malkin och Crosby i finalerna.

Uno Gordon: Men Crosby & Malkin kommer säkerligen komma få en ny chans att vinna Stanley Cup, så oerhört mycket talang i de där laget så de här är en mycket bra erfarenhet.

Uno Gordon: Sen om Pens vinner inatt då har dom en hemma och då blire ju återigen press på Detroit, så detta är absolut inte över :)

Snoop: Zäta har bjudit över Pelle Hallin och en till för att se matchen live inatt, och tydligen får dom bo på mycket lyxigt hotell ;P

2-0 till Penguins efter första, hade man inte räknat med, kommer att bli fight om det här i dom 2(minst) kommande perrarna.

Berglund: 2-2 spännande!

nectis: 3-2 zäta och franzen assisterar (2p av zäta ikväll)

dr-nix: också vart det självklart 3-3 i sista minuten!

nectis: Sjuk dramatik, hoppas red wings tar det nu i overtime, Zäta får avgöra om han vill :P

Berglund: Men vilken j*vla match då. Ska man upp om 30 minuter och andra övertidsperioden har inte ens börjat än..

fan, vill ju också se matchen... kan man se gratis ngnstans på nätet? tacksam för svar...

Frysboxen: www.myp2p.eu

Så verkar det här dröja lite väl länge. Ungefär som hockeymatchen man bevittnar;

argh, fan va trött jag e nu asså, måste ba fortsätta titta dock.

Berglund: aa, orkar snart inte vara vaken. Men har man suttit sen klockan 2 och kikat på matchen är det lika bra man fortsätter kolla resten!

nectis: Det är inte sant, suttit uppe hela natten...Också förlorar dom. Aja det var en sjuhelsike bra match iaf.

nectis: mmm, jag e i chock tillstånd :(. menmen bra match va det iaf.

nectis: En sån här match kommer man inte se många fler av i livet, dra åt helvete va chanser de var, och helt plötsligt hängde pucken bara där.

När Zäta sköt sitt ramskott va jag å pöjkarna som satt i en stuga å såg matchen så inställd på att de ändå inte skulle bli mål att vi knappt tänkte på att de va en ramträff.

Fyefaaen

Förbannat tråkigt! Hade varit mäktigt att se alla svenska glädjescener redan inatt.

Skarin: Fy fan vad jobbigt, både för en själv och för Red Wings. Det skulle inte förvåna om den här matchen får det hela att väga över till Pens fördel.

Det händer grejer runt Zäta, var inne på 2 mål framåt och 3 bakåt, tyckte inte att han var riktigt på tårna igår ändå, förlorade massor med tekningar bl.a

erathoo: Såg du samma match eller? Tycker Zäta var lysande

Fan så tom man kände sig när man satt där klockan 7 och gapade, kändes som om nån plockat ut mina ögon, stampat på dom och sen satt tillbaka dom. Typ

ralus: Det lät inte så skönt...

Snoop: Fy fan vad skönt att Sykora vaknade ur koman och stänkte in pucken. Nu skall vi ta det här till en sjunde avgörande match och riktigt suga musten ur Reds.

Uno Gordon: Ja de va en jäkla match helt klart, Hudlers utvisning vart väldigt dyrbar, nu blir det en intressant fortsättning.

Snoop:
Hockeygodis på högsta nivå.

« · 1041524 · »