1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612574 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
The Palm: Du glömde Tom Wandell. Såg inte Wikegård nämna honom heller. Personligen tror jag han är det stora utropstecknet i årets trupp.

Tvåtallar: Lee Jinman var också bra på försäsongen. Vi får väl se.

varför står inte wandell med på hemsidan ?

stoff: Jag tror nog att han står med när den nya hemsidan kommer upp.

Cartman: ok :)

" När Challe frågade tänkte jag; Äntligen!"

Jonte Hedström på upptaktsträffen igår när det gäller att spela center. :)

– Det ser tunt ut med tanke på de förväntningar man vant sig vid att han på Timrå. Man har tappat killar som Sanny Lindström och Robert Carlsson som var väggarna i laget. Sen har också Riku Hahl och Peter Regin försvunnit och det är som att hjärtat ryckts ut.
Canal Plus Petter Rönnquist var inte nådig mot Timrå IK.

Den käre Petter är sig lik.

En fråga bara: Riku Hahl, Hjärtat i laget?

Hahl Bundy: Dumfan tror att timrå kommer floppa bara för att man förlorat 2 spelare av klass. Timrå var inte bara Hahl och Regin, har alla glömt Hedström, Hynning, Tenkrat, Pyörälä, Pärssinen, Backlund, Lehtonen, "Bagarn" Andersson.

Hahl Bundy: De gör att denna säsong blir ännu roligare :)

Ambroo: Instämmer helt, och hamnar vi på plats 6-10 så blir man inte chockad. Men Bif, Lulä och Rögle bör väl vi ha efter oss.

Vi har som sagt inte ersatt en 1:a center, kanske Regins plats, det visar sig.
Backbesättningen ser ut som ifjol, varken bättre eller sämre.

Det mest upphetsande i truppen inför denna säsong är hur Lander, M svensson utvecklats.

Tycker vi inte har ett bättre lag i år, så alla tips i tidningarna ang Timrå verkar rimliga för en gångs skull.

Känns lite surt är att varje gång vi har ett riktigt intressant lag, så tappar vi oftast det mest tongivande spelarna inför nästa säsong, och så börjar vi om.

Som sagt hamnar vi topp 6. Har nog Challe fått ut max av alla, varit förskonade från skador och att Backlund gör sin bästa säsong.

Kämpa Timrå.

Hur många fick sitt säsångskort idag?

Cartman: har dom gått över till ett kort numera. Det brukade ju vara så att man fick en bunt lösbiljetter..

Cartman: jag beställde säsongskortet för ungefär 1,5 vecka sedan, ska man få ett kort efter det?

The Palm:

Agree :-D håller med till 100%, jag såg nog 90% av alla timrås matcher ifjol eftersom jag köpte säsongskortet, tycker jag har en "hygglig" bild av vad som var våra "problem" under fjolåret.

Skador som pajade offensiven samt fjompigt, långsamt och osäkert spel i egen zon....klart att Sanny kommer att saknas...fattas bara annat.....men någon pucksäker klippa som vänder bort en hårt checkande forward var han inte, och Kalle K likadant.
Där ser jag potential till en rejäl höjning med Lehtonen och Skogs, men även Persson kanske kan överraska.

Man bygger mycket av självförtroendet bakifrån anser jag....

erathoo: Helt klart, men sen är ingen av våra backförvärv några offensiva kanoner och jag anser att det är det som saknas, tillsammans då med en kreativ center, för att vi ska kunna blanda oss i den absoluta toppen. Sen tror jag att den som kommer att överraska mest är Sebbe Erixon.

En sjätteplats och en kvart får vi nog vara nöjda med, tråkigt nog...

Om man ska se till poängskörd, från förra året, vad Sanny Kokko och Koskinen gjorde tillsammans i relation till Lethonen Skogs och Persson så ser det ut som följer.

Skogs gjorde 18 poäng

Lethonen gjorde 33 poäng.

Persson gjorde 1 poäng.

TOTALT: 52 poäng

Kokko gjorde 22 poäng

Koskinen gjorde 21 poäng

Sanny gjorde 13 poäng

TOTALT: 56 poäng

Detta blir blir en skillnad på ynka 4 poäng som i hockeyterm skulle kunna översättas till tillfälligheter.

Men man ska ju också i sina beräkningar väga in andra aspekter. Som hur spelarna agerar på planen, vilka lag de spelade i och vilken roll de hade i respektive lag.

Det går knappast att jämföra dessa tre spelare tre gamla hat försvunnit och tre helt ny personer har kommit in i föreningen, och hur dessa sedan påverkar laget, kan bara matcherna visa.

Nej jag kan nog säga att poängmässigt tror jag årets backbesättning kommer komma upp på samma nivå som förra årets. Dock har vi fått en givenledare i backbesättningen i from av Lethonen, vilket vi inte hade förra året. Backbesättningen är en aningen bättre än förra året, tycker jag i alla fall jag. Absolut inte elitseriens bästa.

Men min förhoppning är att denna backuppsättning kommer kunna prestera ett bättre och tryggare försvar än förra året. Men vad är en förhoppning i jämförelse med en granskande och opartisk bedömning.

Klart att vi timrå-supporters tror mer på vårat lag än alla som inte hejjar på timrå, annars vårre det konstigt!

lungan: Jag tror att Dennis Persson kommer göra lite mer än ynka 1 poäng denna säsong. Jag tror också att Skogs kommer utvecklas och spela minst lika bra som någon av dom backar vi tappat. Lehtonen är en riktig klippa, både offensivt och defensivt om jag förstått det hela rätt.

Jag anser att backsidan blivit starkare.

Hahl Bundy: Ros bloggar vidare. Intressant mening i slutet av bloggen:

"Johan Hemlin, sportchef i Linköping, hävdar att Riku Hahl är dyrare än Jan Hlavac. Ok."

Jojo.

lungan: Jag håller med dig om det mesta MEN inte detta

"Dock har vi fått en givenledare i backbesättningen i from av Lethonen, vilket vi inte hade förra året"

Var inte Sanny en ledare? Eller hur tänkte du nu, utveckla?

Annars har jag svårt att tro att TIK skulle vara ett topplag iår, vi tar oss till slutspel men det blir svårt att "rå på" FBK, Frölunda, LHC och HV71 det känns snarare som dessa "big four" drar ifrån för varje år som går. TIK kommer tampas med Modo, DIF, Tälje, Brynäs, SAIK om de sista fyra slutspels platserna(Luleå och RBK till KS). Högst en av lagen Frölunda, FBK, LHC och HV missar att ta sig till semin.

Ambroo:

mja....går på känslan förstås, men tycker att Skogs KÄNNS mycket mer offensiv än både Kalle K och Sanny, sen att Kalle K gjorde så pass hyggligt med poäng beror nog mera på omgivningen han spelade i.
När man spelar i samma femma som de som gjorde merparten av Timrås mål öht, så borde det ramla in ett assistpoäng nästan per automatik då och då ;-)

Red Rocker:

Håller med, Sanny var och är en helgjuten ledare för laget, en sån ersätter man inte med en importerad finne ;-)

men tror och hoppas på att Lehtonen går i bräschen för hur försvaret ska spela. Då det gäller placering tror jag på slutspel och hoppas på semifinal (igen) men längre än så vete katten

Så är Visoner och målsättningar förnyade på nya hemsidan:

Verksamhetsidé
Timrå IK skall spela ishockey av högsta möjliga klass i högsta möjliga division, gärna och helst med regionala produkter som grund.

Vision
Timrå IK skall med solid ekonomi och verksamhetsanpassad organisation utvecklas till Sveriges bästa ishockeyklubb såväl sportsligt som organisatoriskt.
Visionen skall inom hela föreningen bäras av de gemensamma värderingarna ansvar, engagemang, positivt tänkande, ödmjukhet samt målmedvetenhet.

Målsättningar
Föreningsmål:Timrå IK:s övergripande mål är att med en stabil ekonomisk tillväxt som grund etableras som elitserieförening.

De ekonomiska målen är:
- Omsättningen skall öka till att säsongen 2007/2008 uppgå till 95 Mkr med ett resultat på 5 Mkr.
- Omsättningen skall öka till att säsongen 2008/2009 uppgå till 100 Mkr med ett resultat på 5 Mkr.
- Omsättningen skall öka till att säsongen 2009/2010 uppgå till 105 Mkr med ett resultat på 5 Mkr.

De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final.

Juniorverksamheten
- Från juniorverksamheten skall skapas en eller flera elitseriespelare ur varje årskull.

Ungdomsverksamheten
- Ungdomsverksamheten skall ur en bred bas utveckla talanger till hockeygymnasiet.

Red Rocker: Tänkte på det också, jo klart Sanny är en ledare, men han inte lika komplett som Lethonen i sitt sätt att spela ishockey, Lethonen sägs vara Finladsbäste back utanför NHL, Inte är Sanny Svergies bäste back utanför NHL.

Det jag menar med ledare är att han kommer kunna agera som våran 30 minutersback, vilket inte Sanny gjorde.

Sedan om det ska kallas ledare eller ledande Back, låter jag vara osagt!

kaofl: "säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering."

Så man ska med andra ord värva en klasscenter ändå?

Ambroo: Tom Wandell duger väl som första center och Jonte som andra ;)

Hoppas utlandet smakade bra iaf :)

Ambroo: Ja, men ännu roligare nästa års målsättning nå en final!

Snacka om att vi kommer få ett hejdundrandes lag nästa år.

Nej nu kommer säsongen börja med den trupp vi har just nu, med stor förhoppning om att Wandell stannar. Sedan kommer detta manskap att få besvisa vad det går för, antingen en topp 4 placering utan topp center, eller kommer man att värva något i fram på mitten av november.

Skulle det visa sig så tror jag att man komemr göra allt för att få hit en riktig klass center.

lungan: Är det bara på min dator eller är Timråloggan skuren i överkant och underkant hos alla andra med?

lungan: Vilken fin kristallkula du måste ha...

...Så är jag oerhört nöjd om vi slutar på placering 6-8.
Tror alla innerst inne bär på samma känsla, att den här säsongen kan gå lite hur som helst.

Laken: Jag är nöjd bara dom gör mer än 6 mål i nån match. Det var ju inte igår det ;)

Vet någon vad som hänt med Oscar Gadd, en av juniormålvakterna som vart med i J18 senaste två åren? Har han blivit tvungen att sluta nu när J20 är nästa steget?

andyo: Han har lagt ner och spelar just nu innebandy istället med IBC Bergeforsen.

Pestilence: Vi kan iaf vara glad att våran hemsida inte liknar den ;)

Cartman: tycker den ser bra ut, lätt att hitta på och allt :)

Pestilence: Ok smaken är som baken,jag tycker den är hemsk,tråkig
sticker inte ut ungefär som jag tror det för laget iår inte bra.

Roligt för Regin att Ottawa tror på han =)

eller snarare europascouten...

Lill-strimma: lite mer nostalgi

General_Moisio: Man får ståpäls!

Pestilence: visste redan att han förstärkt det där laget, tillsammans med 2 andra från J18. var det något lag som behövde dom, så var det IBC. Det lär smälla på bra även mot ibc senare då..

Är det nån förutom mig själv som ska ner och se Timrå-Mora i glada Hudik på lördag ?

Nu börjar mitt lagförslag ta form, bara för Challe att kopiera! ;-)

Laken:

Challe behöver inte kopiera ditt lag, när mitt lag är facit.

Tycker mitt lag nästan ser lite vassare ut ;)

blir fundersam på bilden expressen har lagt upp på Corey Hirsch i länekn här till vänster. Är det verkligen han?

jonmannen: Länken till höger såklart

jonmannen: Nä, det är hans namne, Peter Hirsch, fd målvakt i MODO.

« · 1061345 · »