1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612720 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hur är man med och tippar matchresultaten här på HS? Såg att det fanns en sån tävling, gick in där men hittar inget ställe jag kan skicka mina tips för omgång 2 på.

Berglund: Du går in på Övrig hockey/Matchtips och sedan skriver du, i rätt omgångstråd, in de tips du tror på.

Du kan även följa bifogat länktips.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig att hitta till den eminenta highlightssidan som finns på nätet? Jag hittar den inte hos canalplus.se

Jag kanske letar riktigt dåligt.

Kerstin_k: tv.hockeyligan.se/

Kerstin_k: den hittas som vanligt på hockeyligan. Är du bara intresserad av TIK så är det tik.hockeyligan.se annars funkar även tv.hockeyligan.se

dr-nix: Gudars, riktigt dumt av mig att inte ens kolla där. Tack för påminnelsen. Märks att det har varit försäsong allt för länge :S

Kerstin_k: lätt hänt, själv minns jag det mest för att jag varit in på sidan med jämna mellanrum.

Nyström "jag är förälskad"

"* Två raka förluster för Frölunda. Mardrömsstart. Och inte blir det bättre av att laget närmast har Linköping hemma och sedan Timrå borta"

Men vadå Timrå är ju dåliga knappt så dom får 8:e plats hur kan dom vara så svåra nu då?
Experter vänder kappan efter vinden.

Blizzard: Tomas Petterson samma tidning:

2) Frölunda kom till säsongsstart med ett ruggigt tufft spelschema framför sig. Nu har man två raka torskar - och fortsättningen ser lika läskig ut.
Eller vad sägs om Linköping i morgon och en resa till Sundsvall för stekheta Timrå redan på måndag? Huvva.
Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut att Frölunda kan stå på noll poäng även efter fyra omgångar.
Och då vill jag verkligen inte vara i Ulf Dahléns svarta kostym.

Ja jag säger då det. :)

Blizzard: Kalla inte hobbiten för expert, han kanske får för sig att han besitter kvalitéer för att skriva för en riktig tidning. Notera förresten att Nyström öppnade dörren, i sin analys för Timrå, för att det KANSKE kunde gå bra OM man fick fart på ALLA spelare i laget och OM dom kunde göra mål så KANSKE Timrå till och med kunde vinna matcher...

Hahl Bundy: haha ja det är ju skratt retande :P Superlaget Frölunda ska möta stekheta Timrå (tänk vad mycket dom såg av Timrå etfer en match)

Hahl & Blizzard: äsh dom är bara ute efter att sälja tidningar. Ta sånt där nypa salt.

Sitter och glor på IFSH-AIK på TV4 Sport (0-1 efter 1:a, Henrik Eriksson gjorde målet efter 1minut).. Det är paus nu men för er som har TV4Sport så kommer Challe dyka upp efter pausen.

Jag är ju bara så jävla glad att Frölundas FEJK bygge inte funkar , och man hoppas ju att det fortsätter för Hahl som han spelar nu är han ju långt ifrån ordinarie i Timrå IK två första femmor!
Det visar att har man det bra i ett lag och producerar finns det ingen anledning i att byta lag , och inte få smörpassningar där!

dr-nix: ser också matchen, gött det står 4-0 nu med tanke på hur äckligt divig sundsvallsmålisen var inför tredje perioden haha

Yellowcard: Ja, synd att katterna ligger under. AIK verkar ha ett väldigt starkt lag i år.
Divig???
Vinnarinstinkt!

73Sjöbba: nja, ett klassiskt divigt loser-ögonblick inför kameran för att vara tuff=P

Att timrå inte har fått upp spelarbilderna på hemsidan än är ju bara pinsamt:(

Cartman:
Att inte du kan leta, pinsamt;)

http://www.timraik.se/index.php?player=225

Per HApps: Nog borde väl årets bilder också finnas då man har dessa på SvenskaFans?

Frella: Det är ju dom jag syftar på.

Cartman:
Sant känns lite sent, men blås i väg ett mail till Mr Webmaster och fråga.

Apropå något, så kan en bra match vara som en jäger o redbull, men då Jäger får en att få taskiga backflach så är nog det ulimata för en "God match" hockey on the rocks, dvs lite is och mycket styrka, då bör man tänka på att för mycket "istid" kan få vilken som hellst att se "rött" vilket är bra i "Box"

Spelade "Lill-bagarn" hela matchen mot Hv?

Cartman: jag såg inte till honom alls. Han var extraspelare tror jag.

Wennerholm i dagens AB om VF:

"Men nu är laget nästan piskat att vinna hemma mot Linköping. Sen väntar Timrå på måndag.

Då ska sportchefen Kent ”Nubben” Norberg och centern Riku Hahl visa upp sig i ett fullsatt E.ON Arena, där ingen glömt att Nubben norpade med sig Timrås bästa center då han gick till Frölunda.

Tre raka förluster – en mardröm
Jag såg Timrå köra över HV i torsdags, då laget kom ut som en vild bisvärm i första perioden. Inte ens HV orkade resa sig efter det. Kommer Frölunda dit med tre raka förluster, kan öppningen snabbt förvandlas till en ännu värre mardröm."

Ohh vad jag längtar till på måndag. Då ska det bli kross. Hoppas bara inte det blir nåt antiklimax bara, då dör jag.

Hahl Bundy: Lugn o fin nu,inte gå händelserna i förväg.
men visst jag vill verkligen att tik slår sillstryparna på måndag
och knäpper nubben öch hahl på näsan.

Per HApps: Boumedienne och Frögren ska ju skriva papper på att spela gratis hela säsongen för att Strålmans bänkning ens ska komma på tal, speciellt nu när man tradat McCabe.

Läs min länk och bara NJUT!!!!!!

Mathias: NJUT av detta åxo

06.12 0 - 2 EQ LHC 23. PERSSON, Niklas
(6. GUNNARSSON, Carl
38. AALTO, Teemu)
02.17 0 - 1 EQ LHC 19. ZACKRISSON, Patrik

Blizzard:
Hahl leker osynliga mannen. :) Och publiken buar, haha

Per HApps: hm är det publiken som skrikit till sig detta eller.......

12.11 2 min LHC 33. EMWALL, Fredrik HOOK
10.40 2 min LHC 14. SARAVO, Pekka SLASH
08.48 2 min LHC 38. AALTO, Teemu HOLD

Blizzard: Tycker detta är precis det stora problem som VF inte förstått riktigt. Frölunda komer att producera mål framåt vad det lider. Det är jag helt säker på. Däremot är man bedrövligt dålig bakåt. Det duger inte ens med en världsstjärna som målvakt. Och Sanny lär inte bli den frälsare Frölunda måste ha.

250kg kärlek: Om sillstryparna skulle råka få torsk idag så lär dom ta ut frustationen mot oss på måndag är jag rädd för,faan vad man önskar ge nubben och hahl en knäpp på näsan.

Mathias: Här är en artikel som jag tycker är mer läsvärd (skriven av Godstein själv)

fighter: Äh dom har ju fortfarande inga backar. Nubben lär nog förmodligen inte ens följa med upp, han sitter på ebay och söker köpa laganda och kämparvilja till överpris.

Olle: Allvarligt, det känns lite så. Jag tror Nubbens resa den här säsongen blir långt ifrån behaglig.

250kg kärlek: Förhoppningsvis blir den det. Är det tredje matchen i rad nu som Dahlén tar timeout innan halva första perioden gått? :) Undra egentligen vad det är han försöker säga inför match, som det där smörgåsbordet av köpespelare inte förstår. Det finns ju för övrigt få saker som andas ångest och förtret lika mycket som en timeout efter 10 minuter in i första vid 0-2 underläge :)

Olle: Åhh faan är det så,det tänkte jag inte på,men tyvärr så är det ju så ju fler förluster man åker på ju närmare en vinst kommer man,men det är klart dom får gärna förlora mot oss på måndag,ty jag jobbar i frölundaland,med många fans.
men nu ska vi inte gå händelserna i förväg ännu kan frölunda vinna mot linköping.

fighter: Klart dom snart vinner sin första match men en negativ trend kan ju mycket väl sitta i ett tag också. Det bevisade väl Brynäs förra säsongen om inte annat? Tycker förresten att det verkar ligga närmare med ett LHC mål just nu än reducering för frölunda. Persson lekte sig just till ett friläge och slog den i, vad jag tyckte var, ribban

Olle: Finns på plats under måndagskvällen. Men kommer inte vara synlig i publikgångarna. Han sitter och trycker i en loge med Ahdrian.

Uno Gordon: Nubben finns på plats skall det givetvis stå.

Olle: Frölunda blir så pressad i egen zon mycket p.g.a. uruselt backspel. Följden blir att resten av laget får jobba kopiöst i egen zon och orkar inte ställa om när tillfälle ges. Jag tycker att VF blir i det närmaste utspelat i andra akten.

Av supportarnas busvisslingar att döma så finns det fler som inte gillar vad de ser.

Uno Gordon: 15 Oktober. Är det klart att Sanny premiärspelar för Frölunda då? Jaja, behovet av backar är uppenbart. Kanske kan Sanny bidra...

250kg kärlek: Vart finns beviset på att Sanny spelar med Nubbens små mongolider?

250kg kärlek: Övergången skall vara officiell då i vartfall. När han sedan debuterar vet jag ej.

Uno Gordon: Kanske är lika bra det. Blir man utvisslad på hemmaplan är det väl onödigt att visa trynet här uppe, speciellt med den senaste nyheten.

Olle: Jag tror inte Nubben fruktar någonting alls faktiskt. Han har alltid kört sitt eget race och varit öppen och trevlig mot de som varit öppen och trevlig mot honom. Kan även meddela att Nubben hyser respekt för klubben som sådan och fansen i synnerhet. Därför håller han sig borta.

I övrigt kan jag meddela att Nubben hyllade Linkan och sade sig inte ha några problem med att bistå honom med goda råd och kunskap.

Och slutligen har Jimmy Hamrin en stående inbjudan till en fika i huset i Billdal hos Familjen Norberg om han har vägarna neråt Gbg.

Uno Gordon: Jag är kluven men lite för dåligt insatt så jag ska inte prata så mycket om det där. I allmänhet så känns det dock bäst, på ett personligt plan, att alltid hysa agg till minst en person.

« · 1064194 · »