1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612906 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Nix, det var inte bara din dator!
Kan däremot inte förklara varför.

Någon som vet orginal låten till länken nedanför?

nectis:

Bob Marley (and the wailers) - No woman no cry

Hoppas inget är av i Timos hand, det skulle vara förödande och väldigt synd, att han inte ska få vara skadefri en enda säsong här i Timrå.

Såg aldrig situationen igår, eller matchen för den delen var tvungen att jobba, men var det bara en skott han fick på sig, måste varit ett riktigt hårt slagskott och det måste ha träffat väldigt olyckligt, tog skotten precis ovan handsken?

AAAHH, jag vill inte se Timo skadad, har han inte varit tillräckligt skadad redan!

Vi tappa matchen när han åkte på matchstraff emot HV och Vi tappa matchen igår emot Brynäs.

Timo är i mina ögon Timrås viktigaste kugge, och det grundar jag inte bara på att vi tappat de matcher under denna säsong som han varit tvungen att kliva av utan även hur laget har preseterat med honom på isen eller utan honom med på isen, de senaste två säsongerna.

Styf får gärna vara tillbaka imorgon, lika så Timo men det lär vara för mycket begärt.

Bara att hoppas på att inget är av.

Styfs skada var ju lidrigare än väntat bara att hoppas på att Timos är så med!

Varför stod det två sugrör i timrå klacken igår för? håller vi på få modo sjuken eler? PÅ MED TRÖJJORNA!!

Blizzard: Nu måste jag gå in här, bryta, och säga att det var riktigt roligt att se dom grabbarna som stod där och röjde på. Förmodligen var dessa killar från Gävle med omnejd, fick den vibben. Roligt att se. Att dom stod utan tröjor tyckte jag mest var en rolig krydda, nakna överkroppar har vi haft en hel del även i Timrå också, det är några år sen, men ändock.

...så smuttar jag på en whisky och avnjuter följande uppställning på Rock Band:

Sång: Jimmy H
Gitarr: Skarin
Trummor: ActionLeif

Ett ganska skönt sätt att fira en underbar trepoängare. Skål, mina vänner.

T T:
en fråga:  Vilken har sämst +/- i Frölunda, mer än Oscar?

Per HApps: Får jag gissa?

Ricky "floppen" Halh

Per HApps:

Honken

mikenomad:
Undar hur löst Dahlen hänger, jag menar några torskar till så blir det säkert kvartssamtal uppe hos Adrian, :))

Per HApps: VF har ju sagt att de vill tvätta bort stämpeln som ett lag som sparkar tränare hit och dit. Intressant att se hur stort tålamodet är....

Per HApps: Och snar det sitta, en liten nubbe och titta,på wivsta torg, för han fått sin korg, på wivsta bänk, han söker sin länk, han funderade hur han tänkt, men hur han än funderade så vart det bara befänkt,,

Harryhaffa: Haha, en poet....Härlish!

Så tycker jag som Robert Pettersson på hockeysverige.se (och det är inte ofta...);

"Jag hoppas att Challe lägger ner det där tramset att spela Pääjärvi, Lander och Samuelsson så lite som han gjort första matcherna.

Att "spara dom" för att det är en lång säsong är världens sämsta ursäkt.
Om två år spelar Pääjärvi, och kanske även Lander, 82 matcher + slutspel per säsong."

Sen är man helt matt idag, vilken match vi fick bevittna igår...hua!

Jonte, Pärra, Lehtonen, Lotvonen och Styf på det här så!

Ambroo: Lägg även till Tenkrat, så ser det väl hyfsat ut...

Hälge: Ja men satan, hur kunde jag glömma honom?

Från det ena till det andra så bör det vara hög tid att utvärdera Thord Johansson och hans upplägg av försäsongsträningen. Det ska inte vara möjligt att vi på nytt ska behöva drabbas av detta skadehelvete, även om det är för tidigt att dra allt för stora växlar. Men det är dock en aning för många förslitningsskador som kommit och gått genom åren och här spelar ju knappast en läkares kunskaper in...

Är det så enkelt att TJ är helig pga TJ?

Ambroo: Javisst, vaddå "spara"?? Alla som lirat lite korpfotboll i mogen ålder och nån gång stött på ett lag med yngre förmågor (lirade som 35-åring mot ett gäng 16-17 åringar) vet att de kan jävlar i mig springa H.U.R. mkt som helst! Det är bara att spela killarna....de orkar med lätthet 55 omg. + slutspel.

Ambroo: Utvärdering av Thord. Absolut !

TJ helig pga TJ ? Förhoppningsvis är det mer stake i grabbarna än så.

Väldigt trevlig med tabellen till vänster i bild, hur fasiken tänkte man på kansliet när dom avbröt samarbetet med Marcus och Andreas?
Det nya HS3 är så mycket bättre är Timraik.se.

..och tabellen här bredvid.
Ligger vi inte före Modo i tabellen? Vi har ju fler gjorda mål o bägge +2 i målskillnad, eller har jag fel?

Hahl Bundy: Du har rätt.

Poffa: Tack. :)

Per HApps: Ja, håller med 100%. Kanske nån i släkten som ville ta över? ;)

Hahl Bundy: ska vi inte vara före SAIK åxo, vi har spelat en mindre match.

Blizzard: SkAIK har +4 i målskillnad. Timrå och MODO har +2. Så nej.

Nån som har det exakta datumet för när Tenkrat ansluter?

mikenomad: 2008-10-23 Timrå IK - Brynäs IF

Dream Team: Ok, tackar!

"Så artar det väl sig fantastiskt väl att när backkrisen är som
störst i väst så ansluter Sanny Lindström ifrån de schweiziska alperna
och Rapperswil-Jona Lakers 15/10. Fantastisk deal må jag säga!

Känns bra att få ännu mera vatten på sin kvarn. Hellylle-Sanny
skvätter oss sitt piss i fel hörn. Mannen med det "största
klubbhjärtat" som gjort avbön inför fansen och bedyrat sin kärlek till
Timrå. Vilken patetisk skitsnackare modell gigantisk alltså. Och så har
karln mage att kalla mig för lögnare"

Någon som vet vad som menas i texten?

nectis: Skulle jag vara Sanny så skulle jag nog kalla personen som skrev det där för "skitsnackare".

JimmyH: Egentligen är det för bedrövligt med alla tokiga rykten som skapas. Men frågan är om det inte är ändå sämre när man här inne kan läsa hur ryktena späs på ytterligare. Innan man tar ett sånt där skitsnack för sannt så borde man kolla upp sanningshalten.

JimmyH: Frågan är väl också varför man känner sig manad att "gå ut" med en sån information?

"Kom ihåg vart ni har läst det först" ger i mina ögon inga extra poäng, och skulle det sedermera visa sig vara falskt skulle jag vara ytterst försiktig med att lägga ut liknande information i framtiden.

Dunc: Jag instämmer.
Som tex att det var disciplinära åtgärder som var grunden till att några inte var med mot LHC.

Har man inte större tilltro till det egna laget än att starta illvilliga rykten?
Vad är det för supporterstöd?

Hahl Bundy: Supporterstöd? Det var väl Sune som startade det ryktet?

I rest my case..

jokklas: Ja, det förklarar en hel del.
Synd bara att en del tror på det till viss del.

Hahl Bundy: SUNE är ett tandtroll!

Gamla sanningar eller nytänkande?

..så har vi bäst effektivitet när det gäller mål på antal skott. 16 mål på 100 skott.
Sämst är inte mindre än VF som gör mål på vart 20:e skott.

Sen så är det tydligen inte bara vi som har manfall när det gäller skador. Modo har minst 4 borta, Hv minst 4 borta osv o lägg därtill kanadicken ? i Rögle som bröt foten o kommer tillbaka tidigast om 4 månader osv osv.

Hahl Bundy: "Det krävs alltså 20 skott (på mål) för att Frölunda ska få in en puck.
Och jag som tänkte spela 7-2 på Matchen i kväll.
Då måste Kallio & Co avlossa 140 skott... enligt statistiken"

haha 140 skott

Blizzard: skulle vara härligt om Rögle kunde ta dom ikväll.

Hahl Bundy:

låter som om paniken börjar smyga sig inpå frölundaledningen!

Per HApps: ja dom trodde väl att dom skulle leda serien med det lag dom har just nu. Men nu är det ju äntligen bevisat att man inte bara kan bygga ihop ett lag bara på stjänor. Se bara på ni i Timrå ni har ju Fostrat många bra Junior genom åren. Nä så jag hoppas iallafall att Rögle får med sej Iallafall en pinne ikväll.

Per HApps: Ja, lite lätt så där. :)

ante08: Jag är lite förvånad över hur överskattade frölundas spelare är. Man har inte varit ett topplag dom senaste åren men trots det har man beskrivits som ett topplag inför varje säsong mer eller mindre med ett väldigt bra spelarmaterial.

Jag tycker det är konstigt att folk tror så extremt mycket på dom den här säsongen. Okej visst dom har värvat bra på papper men det finns gott om lag med grymma trupper i Elitserien numera. Det är nästan en skymf mot alla andra lag i Elitserien när ett lag haussas så mycket som Frölunda gjorts inför den här säsongen.

dr-nix: men nu är det ju äntligen klart. Att man inte kan Leva på gamla meriter. Som Honken också vidare. Och sen trodde jag faktiskt att Dahlen skulle få ut lite mer av Fröluna. Men det verkar han ju inte ha fått ännu.

ante08: Det är bara 49 matcher kvar för VF. Lugn du, dom kommer att vara i final i år ändå.

Hahl Bundy: är inte så säker på det. Tror att dom kan missa Slutspel lika gärna. för om dom ska vinna sm-guld så borde dom slå Rögle hemma ikväll iallafall. Såg nu att Honken blev bänkad ikväll. Ska bli roligt att se om det kan väcka Frölunda spelarna lite.

Och nu leder frölunda,då ska ni höra på skrikegård ikväll att guldet är redan klart.....

Apropå Tenkrat;

Petr Tenkrat Kladno (Timrå) 9 3 3 6 33 -4

« · 1066608 · »