1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612906 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: "Kanadicken" är från Kungsbacka.

Också gör honken en riktigt vass räddning i 3-5 läge.

Mappe:
Fan , brynäs går som tåget, 3-0 mot modo. Skulle inte dom lira kvalhockey i vår? :)

Någon som vet om de kommer att släppa "Familjebiljetter" till matchen på lördag?

Per HApps: Lugn o fin nu,omg 6 bara det där har vi sett kafferepet göra förut.

Per HApps: jo men dom får ju gratismatcher hela tiden .. en av timrå och nu av modo..

superfalle: Å andra sidan kan man inte kalla matchen borta mot Rögle för "gratismatch".

så torskade Gif med 0-5 hemma mot GBG, vad jag lider med dom just nu.

Per HApps: jo som gifsupporter har man vant sig vid lidandet.

Per HApps: Är du förvånad? Sveriges näst bästa fotbollslag bjöd på underhållning i höstrusket. Änglarna Blåvitt - dä ä fina grabbar dä!

Nu måste ju Per Joar få gå ändå....

Uno Gordon: Finns det inte en fotbollsbok där sånt här kan disskuteras??.

-Gurra-: Fotbollsboken?

Per HApps: För sent att göra Mika Sankala till tränare nu!
Det hjälpte förra gången!

Ambroo: Ja vafan, vet inte vad annars jag ska kalla den ;-).
Men man sa tydligen så på den tidigare versionen av HS.
FORUM hette det visst på den (gamla goda) tiden.

P.S
Den finns för övrigt att beskåda på "Grupper" ovanför "Aktuella diskussioner".

-Gurra-:

Om vi bara står ut några veckor till så blir det lugnt sen. Det kommer inte bli lika mycket tjat när Giffarna möter Qviding, Falkenberg och Sirius.

Sen hoppas jag nån jävel tar fram verktygslådan och spikar igen Norrlandsfönstret för gott.

Per HApps: Skicka hem norrmannen ska ju ändå sluta ta in Sankala istället han har ju räddat dom förut..

Kamrater!

Behöver lite hjälp och tips.

Har en treåring hemma som har energi i överflöd. Har TIK ngn hockeyskola för så små barn? Eller är det "allmänåkning" som gäller i den åldern?

Har redan stakat ut hans framtid. Som 60 åring står jag på ståplats och applåderar när han sätter några baljor mot MoDo :)

Tikinmyheart: Tror min lillebror var där och stapplade sig fram i rätt tidig ålder, följer du länktipset så har du tider.
Åk förbi där och kolla hur det ser ut är ju ett hett tips.

actionleif: Tusen tack! Fasen tyckte jag lustläste hemsidan men hittade inget.

Tar familjen och åker ut och tittar.

Fan nu måste även jag inhandla ett par skridskor och hjälm:)

Men vad gör man inte för att pojken ska draftas i första ronden:)

Så började nubben med att sparka folk nu,
Andreas Holmqvist får gå med omedelbar verkan fast han
har två år kvar på kontraktet.
"Frölunda vill ha mer defensiva backar för att stärka upp försvarsspelet"

Hur många ES lag tror ni ringt hans agent idag?

Kommer ryktena om sanny att komma tillbaka som ett brev på posten nu?
;-)

TIKbiff: Med tanke på att Joe DiPenta ansluter till laget redan imorgon så kanske vi kan ligga lite lågt med det ryktet;-)

Ambroo: Tror nog det ryktet mkt väl kan blomma upp och att det dessutom kan finnas fog för det. Har en känsla av att VF kommer blåsa på för fullt nu och inte enbart nöja sig med att kalla in artistaren tidigare.

mikenomad: Absolut, men nog hoppas man, för allas trevnad, att det dröjer innan det ploppar upp igen.

Skulle vara riktigt najjs om Andreas Holmqvist skulle kunna komma till Timrå!
Han är grymt bra. när han spelar som han ska!, och Timrå brukar kunna få ut det bästa av spelare. hoppas

Ambroo: Mmmm....själv känns det som att jag inte orkar bry mig längre. Har lagt tillräckligt med dålig karma på Ricky och arslet känns det som. Sanny är inte längre vår spelare och lär inte bli det heller igen...skulle jag tro. Vill han floppa i VF så be my guest....

Hur ser skadeläget ut inför ikväll någon som vet?

...så önskar man att ST tar Jimmy på orden och så fort som möjligt lägger ut en blänkare om läget i laget inför kvällen.

mikenomad: Sen är det ju lite jobbigt också att läsa allt när begåvningsreserven sätter igång.

Ambroo: Ja....lär bli ett eller annat inlägg från en viss skribent med andemeningen "vad var det jag sa" isf...ingen nämnd, ingen glömd.

Ambroo: angående ditt önskemål? om Holmqvist - så är väl vår situation något liknande...det är en Defensiv back som har högst prioritet, eller hur?

Kevin O Shea: Det tycker jag definitivt inte. Styf, Jonsson, och till viss del också Lotvonen är ultra-defensiva. Lägg till att Lehtonens spel i den egna zonen är bland det bästa jag sett hos en TIK:are. Problemet är att vi saknar en back, oavsett "sort", och att vi är ytterst skadekänsliga.

Ambroo: Ja, jag kanske håller med dej ändå, då...men finns budgeten?
Och det skall väl dessutom finnas utrymme för en ev center/forward-värvning om det skulle behövas.

Kan någon förklara varför mitt inlägg vart raderat?

Helg Ernest: Om det var det om nubben, har det precis sagts nedanför.

Kevin O Shea: Med femton forwards under kontrakt, varav åtminstone fem centrar, så är nog butiken stängd för ett tag. Det finns väl alltid utrymme om det skulle krisa, eller jag vill iaf tro det. Nu är vi ju inte där, men en Holmqvist är alltid ett tillskott.

Ambroo: Skulle nog tro att HV förmodligen kommer att ligga i för att få honom. LHC har ju värvat Liimatainen idag så där hamnar han nog inte. Undrar bara om vi är med i leken?

...som om VF inte har nog med problem. Nu har Ronnie Sundin åkt dit för rattfylla.

Ähh, vi kör direktlänken till artikeln.

så såg jag en bildekal härom dan och på den stod att läsa.

TIMRÅ IK GER ALDRIG ALDRIG UPP
SUNDSVALL HOCKEY GÅR ALDRIG ALDRIG UPP

Kul film från John McCain´s tal XD

Er som vet vad rickroll är kommer nog se det lilla extra i vidon:)

Fy fan. Om det visar sig vara diskbråck för Timo då är det ju bara mycket, mycket trist.

Olle: Vad har vi gjort för illa? VARFÖR?

Olle: Det kanske låg lite sanning i ryktet ändå då... fan va trist om det är så!

Olle:

Framförallt synd eftersom Jimmy fick det dementerat igår...

actionleif: Ställer mig smått apatisk till alltihop. Vafan är det meningen att Timrå ska måsta köra på Boorks linje med 5 femmor för att ställa upp med fullt lag? Sen att det alltid råkar vara dom mest framträdande spelarna som blir långtidsskadade, det gör ju inte saken bättre.

Olle: Agera Linkan/Robban!

Olle: Fan i helvetes jävlar! Här har man jobbat hela natten och skall hem och lägga sej...läser tidningen först...och vad fan står det?
Jo! Pärssinens rygg har börjat ge sej till känna igen. Man skall se hur det utvecklar sej de närmaste två veckorna...jaha, då kommer han nog inte att spela under de två veckorna förstås.

Nu målar jag Belsebub på väggen, och drämmer till med: Jag tror att det är fördigspelat för stackars Timo - precis som det elaka ryktet gjorde gällande.

Det märkliga är ändå att Challe dementerade det igår, att det skulle vara något med ryggen.
Jag hoppas att Challe inte hade en susning då, så att han talade sanning när Jimmy pratade med honom. För vad hade han för anledning att mörka detta?
Verkar samtidigt knepigt att Challe skulle vara ovetande...

Kevin O Shea: Och i och med att Tenkrat är på ingående snart, så har jag en känsla av att det inte kommer att värvas något heller, om nu inte Pärssinen kommer tillbaks.
Kom ihåg hur det såg ut ifjol då Marttinen försvann - ersattes inte.
Vi har redan 13 forwards med Tenkrat inräknad och Pärssinen exkluderad - det är lika många eller mer än vad vi brukar ha - så olyckskorpen är inte nådig när han säger att vi har dom spelare vi har och det kommer inte in några nya!

« · 1068574 · »