1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613781 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
diffe: *raljera missade L:et

diffe:
Vid tillfälle, men du kan väl studera Lakens, Abrons och Helg Ernest inlägg som går ut på att spy galla över klubbledningen och alla inom TIK.

Per HApps: Det ser mer ut som en fundering än ett påstående, det är väl inte olagligt?

Per HApps: Ok jag fattar! Kan då hålla med dig,,, Även om jag känner en liten nyans av olustkänsla med Challe vid rodret.

Men inte hjälper det att jag dag efter dag spyr ut det här..

Känner oxå att det finns många "experter" här inne som tydligen skulle kunna göra underverk i denna styrelse, på isen, som tränare.

Har tidigare i år ifrågasatt dessa och även moderatorer, för det har varit en ganska låg nivå på detta forum under en lång tid nu. Är det så att vissa endast kan skriva långa långa inlägg när det går illa för Timrå?

kan oxå hålla med dig!

Per HApps: Tycker du är fruktansvärt snett ute när du "hänger ut" Abron för att raljera och vara en "energitjyv". För utav de tre signaturerna du räknade upp så klassar jag ändå Abron som starkast. Han har åtminstone steg-utbildning på tränarnivå och har faktiskt basat över Medelpads TV-pucklag en gång i tiden till skillnad ifrån mig, Laken och Helg Ernest.

Om Abron är kritisk så är det definitivt befogat det törs jag lova. För han är inte den typen som "hänger ut" enskilda spelare och ledare bara för sakens skull. Utan han har som regel väldigt torrt under fötterna innan han uttalar sig.

diffe: Kan lova dig en sak. Det är många här inne som kommer få det jobbigt ett bra tag framöver. All skit som de spridit kommer dom få tillbaks
som flera brev på posten. Det blir många brev.......Ha ha ha....

Uno Gordon:
Vad du fick ordet energitjuv vete faen. I min bok har man inte per automatik en frisläng med gallspya bara för att man har en sk stegutbildning.

Om nu fötterna är så torra på vissa av kritikerna är det väl bara att slå en signal till någon fritt vald inom klubben och erbjuda sina tjänster.

Vad beträffande Laken så kommer jag att föreslå han som suppleant i Timrå IK's styrelse. Hans inläggshistoria är den senste tiden är ett ack så repektingivande CV och bevis på hans problemlösande egenskaper.

Per HApps: Det är lite intressant angående att Laken blir uthängd här. Har skriver att backlinjen inte håller och att han har sina lösningar på problemen .

Fine!

Vad har vi sett sedan Nubben lämnade rodret?

Inga storverk som man är bortskämd med sedan Nubbens tid iaf. Det här med locket på från föreningen har spelat ut sin roll sedan länge.

Lakens kritik är befogad och relativt sakligt om man bortser ifrån: "jag skrev redan i oktober", "jag startade denna tråd redan......."

Har man inte rätt att kritisera vad klubben har levererat 08/09?

73Sjöbba: Jag är helt på din linje. Klart att man får kritisera och ifrågasätta. Sedan har vi alla brister och fel och kan gå lite för långt ibland när vi "brinner av" så även jag. Men vi skall vara rädd om signaturer som vågar göra det okonventionella och skriva skarpsynta inlägg. Som det är nu så är det ett drev mot t ex Laken. Visst kan även jag ledsna på han ibland precis som säkerligen många andra gör på mig. Men utan människor med starka egna åsikter skulle denna typ av forum dö ut.

Jag tycker det är helt okej att "hänga ut" enskilda spelare så länge man håller sig till att kritisera deras idrottsliga prestationer och ifrågasätter deras yrkesroll. Men när man börjar strö anklagelser omkring sig om förskingringar m.m. då har man tagit det hela ett steg för långt. Har man sådan misstankar bärandes på sig bör man omedelbart göra en polisanmälan för att få till stånd en oberoende granskning. Samma sak gäller rykten vad beträffar spelarnas privatliv om vem som legat vem etc. Sådant är aldrig snyggt.

Det är sådant man kan diskutera lite löst med sina arbetskamrater kring kaffebordet men inte skriva ut som självklarheter eller "sanningar" på ett forum. Sådant pysslar i vartfall inte jag med.

Man måste respektera att även spelarna är människor och har en integritet de vill värna om.

Det är en grundregel och en princip jag har.

Sedan har vi det här med anonymiteten också. Många människor har helt och hållet missuppfattat vad det hela innebär och missbrukar det hela å de grövsta.

Det är ett privilegium att kunna få vara anonym och skriva inlägg. Men det innebär för den sakens skull inte att man kan skriva vad fan som helst utan att kunna stå för detta.

Det är ett av skälen till varför jag alltid ger mig till känna. Folk skall kunna bemöta min kritik och ta en diskussion. Men dessvärre är det sällan någon verkligen gör det.

Jag har låtit höra att det finns många som "hatar" mig men det märkliga är att varje gång någon skriver ett sådant meddelande till mig så vågar de inte sätta ut sitt riktiga namn. Det tycker jag är ryggradslöst.

Jag lägger inte någon energi på detta. Det är bara principen som gör mig illa till mods. Det känns olustigt att det går omkring en massa människor på vår jord och känner ett sådant starkt förakt mot mig att det måste underrätta mig detta med ett pseudonym. Varför inte bara vara tyst eller stå för sin åsikt?

Det gör mig förundrad och besviken.

Blizzard: Ja eller "vi få se hur vi gör med Mikael Renberg!"

Nu börjar det kännas i kroppen....11timmar till matchstart!

KOM IGEN TIMRÅ IK OCH SK!

Blizzard: ...........eller så är det tröttheten jag känner, näe nu får det vara nog! Sov gott alla Tikare :)

73Sjöbba: Ok, Linkan o Robban har suttit knappt ett år som sportchef, och har värvat mäkiaho, som flopp och det är väl den ända enligt mig.

Vad tog nubben hit under sitt första år som gör han så OTROLIGT bättre än Linkan o Robban??

Klart att Nubben var en bra sportchef men absolut inte oersättlig, han tog hit några riktiga "Kycklingar" oxå.

Låt Linkan o Robban växa in i kostymen så kanske dom blir bra, tycker redan att dom visat det genom att inte panik värva någon spelare utan letar en spelare som passar laget och gör rätt för sin lön.

..så tror jag "dunken" vet nånting. Det är bara en känsla som han el. hon förmedlar.

Uno Gordon: Kan nån hata dig Uno?
Skulle inte tro det, inte jag iallafall. Tycker du är gullig i din upprördhet ibland :)

...så vore det trevligt om vi kunde äga både läktare och is ikväll. Snälla rara tomten, jag vet att julafton redan varit...men jag önskar mig en formidabel omstart för TIK!

Nån som vet hur det står till med Tenkrats medverkan eller inte e.m?

mikenomad: Då Challe inte nämner något annat i införsnacket så antar jag att han spelar?

Frella: Jag läste nånstans att han skulle prövas på värmningen. Så han spelar nog :)

Frella: OK, ja så kan man kanske tolka det.

Hittade f.ö detta i Ros blogg: "Fick en tidig julklapp i tisdagsmorse via telefonen. En hockeyspelare, som tillhör en NHL-klubb, var på fest och ville ringa och skämta, eller var det var. Burdust och lite oförskämt. Inte min typ av humor, kan man säga."

Inte kan det väl vara allas vår Wandell väl...? Finns ju naturligtvis en uppsjö av spelare att välja på och signalamentet är minst sagt vagt. Men "tillhör en NHL-klubb" stämmer ju in på honom...samt en massa andra.

diffe: Så du menar om man anställer en ny sportchef så får man räkna med att slås i dom nedre regionerna? ska klubben gå ut med det budskapet till sponsorer och medlemmar?

Luleå verkar satsa på den "hårda" linjen nästa år, nu är dom ute efter Ledin och sedan tidigare var ju Ward ett intressant namn...

Baker: Ja, fast intresset för Ledin är väl knappast förvånande med tanke på hans historia i klubben.

mikenomad: Precis, dom hade ju en annan spelstil på den "tiden" och det var ju inte bara Ledins förtjänst, dom verkar söka sig tillbaka till den tiden...
Jag hoppas att Timrå också försöker få till lite tyngd inför nästa år, det behövs verkligen!

diffe: Tycker dock dom känns väldigt taffata o då jämnför jag inte enbart med Nubben utan det är bara titta på andra lags sportchefer när det krisar i klubbarna... dom agerar istället för att bara säga "jag håller koll på marknaden"...vilket egentligen betyder "jag kollar runt lite på eliteprospects.com vilka spelare som verkar lediga"

Många verkar konstigt nog extremt tolleranta här trots det lama agerandet på både ledningen o sportchefer..... lite väl bruna tungor på vissa här, tycker man kan kräva mer från Timrås ledning än vad dessa personer gör,man kan nästan tro ni jobbar på kansliet i EON.

mikenomad:
Kan det vara någon annan än Dicken Axelsson, illbattingen...skulle inte förvåna.

Ser på Sverige-Finland...En sak jag sett båda i Timrå och nu i JVM är, Varför får aldrig pääjärvi upp pucken när han är vid mål? nästan jämt i timrå skjuter han efter isen, precis som han gjorde för ett tag sedan (nu i JVM) i ett friläge...

TobiasThyr: mhm härlig vinst nu ska man fortsätta se 2:a perioden av Nashville-Detroit :) det blir 4:e matchen idag :P

...SAIK-TIK, LHC-BIF, FIN-SWE och nu Nashville-Detroit :) underbart med hockey!

Blizzard: förstår det, men höjdpunkten måste endå vart saik - tik ;)

TobiasThyr: haha ja självklart, LHC-BIF var ju ett riktigt sömnpiller....

men SAIK-TIK de var grejjer det :) bara det att han som styrde kameran vägrade filma Timrås klack dom första 1½ perioderna.

Blizzard: förstår det. knepigt då vi va enda klacken i hallen, saiks klack hördes ibland då dom gjorde nå bra men så länge timrå hade spelet va det knäpp tyst :P men vi började 20min innan nedsläpp och sluta knappt förns 15min efter slutsignalen =D

TobiasThyr: Jag satt ganska så precis i mitten så hade högra örat mot SAIK-klacken och vänstra mot Timrå haha.. När väl SAIK-klacken höll igång hördes de nog mest - de var ju flera hundra antar jag, men det var då inte ofta de "vann" eftersom de bara hejade ibland. Men eftersom Timrås höll igång konstant som vanligt så vinner de (ni) med en hästlängd, bra jobbat!=)

Yellowcard: ja precis vad jag menade ju :P vi rules =D

Så var Seb Erixon Sveriges bästa back inatt.

Ambroo:

Ta av dej TIK-kepsen,David Rundblad var bäst.

Bissett19: Han sa väl ändå vem han tyckte va sveriges bästa back? Åh om han tycker samma om matchens bästa spelare får han svara på själv

Bissett19: Ja, Mårts valde i alla fall att använda Sebbe nonstop i slutet av matchen där Rundblad fick titta på.

Men Rundblad gjorde ett snyggt mål, helt klart.

Bissett19: Ja Rundbald var riktigt vass, han och Erik Karlsson gillar jag där har Sverige 2 högerfattade och spelskickliga backar en lång tid framöver.

JimmyH: Och Challe valde att spela Styf nonstop igår i slutet av matchen medans Lotvonen fick titta på ;)

Seb svarade för en bra premiärmatch och MPS var godkänd, helt klart.

Bissett19: Jag tycker att han var det och då är jag inget jättefan av honom vanligtvis. Hans spel utan puck var klockrent, han gav och tog stryk trots sin storlek och han var i stort sett den enda som inte drällde med pucken bland backarna.

Ambroo: Jag missade den matchen men Sebbe fick dåligt betyg i expressen el. om det var i Aftonbladet 2 +.
Jag litar mer på dig 100 ggr av 100 :)

Jag kan inte låta bli att fånga tillfället i flykten. Nedanstående inlägg av UNO GORDON är ett drygt dygn gammalt men innehållet ack så viktigt för oss skribenter att tänka på. Innehållet är klokt och välformulerat, verkligen värt att ta till sig av. Det är värt all respekt. Bra UNO! Tack för ditt bidrag till att höja standarden på HS! MVH John K.

"73Sjöbba: Jag är helt på din linje. Klart att man får kritisera och ifrågasätta. Sedan har vi alla brister och fel och kan gå lite för långt ibland när vi "brinner av" så även jag. Men vi skall vara rädd om signaturer som vågar göra det okonventionella och skriva skarpsynta inlägg. Som det är nu så är det ett drev mot t ex Laken. Visst kan även jag ledsna på han ibland precis som säkerligen många andra gör på mig. Men utan människor med starka egna åsikter skulle denna typ av forum dö ut.

Jag tycker det är helt okej att "hänga ut" enskilda spelare så länge man håller sig till att kritisera deras idrottsliga prestationer och ifrågasätter deras yrkesroll. Men när man börjar strö anklagelser omkring sig om förskingringar m.m. då har man tagit det hela ett steg för långt. Har man sådan misstankar bärandes på sig bör man omedelbart göra en polisanmälan för att få till stånd en oberoende granskning. Samma sak gäller rykten vad beträffar spelarnas privatliv om vem som legat vem etc. Sådant är aldrig snyggt.

Det är sådant man kan diskutera lite löst med sina arbetskamrater kring kaffebordet men inte skriva ut som självklarheter eller "sanningar" på ett forum. Sådant pysslar i vartfall inte jag med.

Man måste respektera att även spelarna är människor och har en integritet de vill värna om.

Det är en grundregel och en princip jag har.

Sedan har vi det här med anonymiteten också. Många människor har helt och hållet missuppfattat vad det hela innebär och missbrukar det hela å de grövsta.

Det är ett privilegium att kunna få vara anonym och skriva inlägg. Men det innebär för den sakens skull inte att man kan skriva vad fan som helst utan att kunna stå för detta.

Det är ett av skälen till varför jag alltid ger mig till känna. Folk skall kunna bemöta min kritik och ta en diskussion. Men dessvärre är det sällan någon verkligen gör det.

Jag har låtit höra att det finns många som "hatar" mig men det märkliga är att varje gång någon skriver ett sådant meddelande till mig så vågar de inte sätta ut sitt riktiga namn. Det tycker jag är ryggradslöst.

Jag lägger inte någon energi på detta. Det är bara principen som gör mig illa till mods. Det känns olustigt att det går omkring en massa människor på vår jord och känner ett sådant starkt förakt mot mig att det måste underrätta mig detta med ett pseudonym. Varför inte bara vara tyst eller stå för sin åsikt?

Det gör mig förundrad och besviken."

Skarin: Lotvonen var väl den ända som föll ur ramen igår. Inte många rätt.
Har inget i Eliten att göra.

Skarin: Precis som du säger så var Styf grymm igår.
Vilken jäkla skillnad det blev att ha en tuff spelare som markerar.

Lotvonen o Styf har samma betyg hos Jimmy? Bara en sån sak.

RTS: Visst kan man bli vansinnig på Lotvonen ibland men jag såg inte en enda back i SkAIK som jag skulle byta mot honom.

T T: Jag antar att du skojar.

RTS: ja jag blir lika förvånad varje gång han helt ouppvaktad slår icing fast han har fina passningsmöjligheter

RTS: Lotvonen har inte haft rätt på hela säsongen! För att få honom elak krävs att någon eldar upp hans dragspel som han håller varmt om hjärtat, då ska ni se att han tänder till. Och inte så lite heller =)

fredriko74: jo då .. visst har han gjort bra matcher .utifrån hans förutsättningar ..

« · 1102798 · »