1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613786 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
superfalle: Jodå, några godkända matcher har han faktiskt på sitt CV, men tycker väl många ggr han känns farlig där bak, sen skulle jag tycka det var jättetrevligt om han andvände sin kroppstyngd någon gång.

superfalle: Smaken är ju som baken. För mig är han en av ES bästa backar.
Men för att förstå varför kan kanske ha sin svårighetsgrad. Det är väl kanske en av anledningarna till att han spelar i förstauppställningen.

Dunc: ja då han är bra är han bra .. och är han bra så syns han inte så mycket om man inte tittar på de defensiva spelet .. hans spelartyp får sällan några stora rubriker . men visst kan jag bli galen på han ibland ..

superfalle: Fundera en gång till. Jämför t.ex med alla andra backar i ES.
Han tacklar inte. Vet du varför? Jag vet. Han skulle sitta i båset varenda byte han gjorde. Han är grymt stark. Det visar han mellan varven. Vet du vilka som har respekt för han? Svar: alla.

Dunc: Jo, men hur vore det om han kunde andvända sina bamse krafter någon gång vid viktiga trängda lägen, som tex bakom målet där det ibland kan bli tillknäppt och fight om pucken. Där skulle hans krafter komma så väl till pass.

Dunc: Jag vet varför han inte tacklas, man måste ha fart för att tacklas... Sen hänger väl det inte på om man tacklas eller inte. Visst han är stark som en Styf. Men han har på tok för långsam skridskoåkning och blir tvungen att haka, haka, haka, haka för att ha en susning.

Men annars skulle han va komplett!

sen kan man vara hur stark som helst det har inget med tacklingar att göra, kolla pyrret 79kg tung inte värst stark men kan dela ut en del bröstvärmare.

Det handla om teknik o tajming och balans inget med att man är stark som en björn.

diffe: Sitter och skummar igenom North Powers forum och det finns folk med en annan uppfattning.

Saxat därifrån:
"Timrå har flera klasser bättre backar än Skellefteå. Backar som Lehtonen, Lotvonen, Styf och Skogs kommer vi inte i närheten av."

Personligen tycker jag att det finns sämre defensiva backar än Lotvonen i årets upplaga av Timrå IK.

73Sjöbba:

Men du vet väl hur det är,gräset är alltid grönare på andra sidan.....;)

diffe:
"sen kan man vara hur stark som helst det har inget med tacklingar att göra, kolla pyrret 79kg tung inte värst stark men kan dela ut en del bröstvärmare"

Lägg på 30 kg till med tajming och teknik så skulle det säkert vara några större tillbud i ES. På ett negativt sätt.

73Sjöbba: jaha .. så tunga starka spelare ska inte tacklas då ? ja då är ju mycket av iden med tunga spelare borta ..

superfalle: Det säger jag inte, men han skulle nog få sitta mycket på botbänken i onödan pga av sin storlek.

Tänk om Sanny hade 20kg till.... oj oj oj!

73Sjöbba: Nu tog jag iofs i 10-15kg är väl mer rimligt.

diffe: Tror du i din enfald att det tar på han. Han skrattar ju!

Dunc: Sen en sak till. Om han tacklar åker han ut oavsett.
I bland kan det vara bra men för det mesta gör han mer nytta på plan.

73Sjöbba: 10 för att vara exakt . och hellre i utvisningsbåset för en tackling än en hakning

superfalle: En tackling som är juste skall väl inte rendera i en utvisning?

John K: nä . exakt .. jag vet inte riktigt vad dom menar .

superfalle: En liten sak bara.
Har det inte hänt förut med ES domarnivå?

superfalle: "vad dom menar" det är ju du som skrivit "hellre en utvisning för en tackling än för en hakning". Vad menar du?

73Sjöbba: jo tyvärr . de har du fan så rätt i .

73Sjöbba: jo och dom har även missat straffar, missat hakningar mm vad är du vill säga?

och en just tackling SKA inte tendera till en utvisning.

73Sjöbba: personligen älskar jag att se en stor fysisk back . typ timander . mera sånt

superfalle: Timander tacklas väl mer eller mindre aldrig. Däremot har han ett spelsinne och ett lugn som gör han till en av Elitseriens bästa backar.

Var bara tvungen att testa Eniro 118100 för att se om de verkligen kan svara på allting som de så storslaget skryter om i sina annonser och i TV-reklamen. Så jag skickade ett sms och skrev mitt namn och samt personnummer och frågade om jag var singel. Tänkte att det här kan de ju aldrig bli något svar på. Men efter en stund piper mobilen och jag får följande meddelande: "118 100 tror inte att Magnus Sjöstedt är singel i nuläget men om du håller dig framme så kanske han blir tillgänglig längre fram. Ha en fortsatt trevlig lördag".

Jag höll på skratta mig harmynt åt denna formulering. Roligt var det i vartfall.

Uno Gordon: Hehe, och jag som inte fick svar när jag frågade vad ordet ketchup kommer ifrån.

Cartman: Ketchup är en sås av östasiatiskt ursprung och namnet är från början hämtat av den kantonesiska fisksåsen khetsap och den indonesiska ketjapen. Den sort som är vanligast är tomatketchup, men även varianter som valnötsketchup och mango-ketchup existerar.

Tomatketchup i sin nutida version, och som brukligt innehåller tomat, socker, salt, ättika och kryddor, komponerades år 1876 av Henry Heinz.

I brittisk engelska används ordet catsup med samma betydelse som ketchup.

På Eniro 118118 kan man också fråga om allt. Vi svarar på det mesta.
Ja, jag jobbar på Eniro och ja, jag har tråkigt på jobbet =)

John K: Du har inte varit med länge. Om en stor back tacklar en liten spelare så åker den store backen ut direkt hur sjysst tacklingen än är. Fråga mig inte varför. "kuben" o kompani har säkert ett bra svar. Tror att det hänger samman med att de inte vill vara orsak till en massa skador. Därför är både våran "Lotti" o "Fläsket" försiktiga.

Dunc: Ja, det är ju f-jäkligt! Sensmoralen torde vara att inte värva stora, starka backar för vad ska vi med dem till? Fullständigt värdelös kompetens ju. Vi har helt enkelt ingen användning för "Lotti" eller "Fläsket"....

Dunc: men Dunc är du helt D i H.......?

Jag vill att du räknar upp 5 av dem här?

Dunc: Jag förstår din förklaring, tack. Dock förstår jag inte varför du skriver den första meningen. Det verkar som att du vill mästra mig på nåt vis. Lägg av med sånt, det gör inläggen varken klokare eller roligare.

Nån som kan förklara statistiken Under rubriken Jämför här till vänster?

Där står att vi vunnit 7 matcher i period övertid, vilket är rätt. Dock står också att vi gjort 17 mål och släppt in 14 på övertid. Förklara detta?

John K: Läs uppefrån ner:

"Om man klickar på länken statestik till vänster, så får man ser hur laget Timrå ser ut.

En fråga bara har Timrå verkligen gjort 13 mål på övertid denna säsong och släppt in 10?

Eller kan någon förklara för mig vad som menas med Mål/insläppta Mål i ÖT!

lungan @ Stockholm 2008-12-03 18:24 | | Permalänk "

"lungan: det är konstigt att dom gjort 13 Övertidsmål när dom bara vunnit 5 Suddendeath! så fort man gör mål vinner man ju......

Blizzard 2008-12-03 18:35 | | Permalänk "

"Blizzard: De har kanske räknat in matchens samtliga mål i de matcher som gått till "sudden death" i statistiken?

Uno Gordon @ VIP-logen 2008-12-03 19:04 | | Permalänk "

...Har inte kollat om detta stämmer med de kan mycket väl vara så :)

"Blizzard: De har kanske räknat in matchens samtliga mål i de matcher som gått till "sudden death" i statistiken?

Uno Gordon @ VIP-logen 2008-12-03 19:04 | | Permalänk "

...Har inte kollat om detta stämmer med de kan mycket väl vara så :)"

har nu räknat alla mål i matcherna som gått till OT

Resultatet blev

Tik mål frammåt-24mål
Tik mål bakåt-18

Då stämmer inte detta då det står i statistiken att vi gjort 17 mål och släppt in 14.....

**Någon som vet hur man ska räkna??**

Har några funderingar och tankar som någon kanske kan svara på

1. Timrå IKs publik börjar bli lika gnällig som Modo, så om vi inte vill heta gnällbältet mellan Modo och Timrå så är det bäst att bättra sig, det gnälls på varenda offside , icing även fast det är tveksamma bedömningar av domarna är det tråkigt att höra hur det låter i EON

2 Har ni något behandlingshem för Alkoholpåverkade och Knark påverkade i Timrå Kommun?? Bjuder Timrå Kommun ut billjetter till dessa , för på dagens match hade vi oturen att hamna me tre st uppenbart påverkade människor som skriker och luktar så man kräks , är det ingen måtta på vilka som får komma in på arenan?

Mackelito: Hur fan kan det gnällas på icing?
Det borde ju vara tvärt om - det slås alldeles för lite icingpuckar!
Skall det vara så förbannat svårt att få iväg puckjävulen till en icing när man är pressad i egen zon!
Det skall duttas och fipplas hit och dit, och till slut så tappar man pucken i egen zon, men en livsfarlig målchans som följd...dra iväg den till icing!
Du måste väl mena tvärt om - att det gnälls för att vi inte skickar pucken till icing, eller hur?

..så undrar jag hur Peo Larsson känner idag som bytte SAIK mot MIF. Kanske ett av svensk hockeys värsta nedköp, åtminstone sportsligt.

mikenomad: Finns inget hjärta i Malmö. Ingen moral, ingen känsla, finess eller kultur. Epoken är död nu. Bye bye Malmö. Percys pågar finns inte längre!

Uno Gordon: Måste säga att jag blev imponerad av Daniel Håkansson och Ryan Glenn i Troja/Ljungby. "Mr Troja" Daniel Håkansson som är inne på sin sjuttonde säsong i smålandsklubben! Just det. Sjutton säsonger! Snacka om hjärta och lojalitet.

Sedan tycker jag att dagens största minus går till Daniel Kristiansson (mångårig kommentator såväl i TV4 som Radiosporten). Vem i helvete är Mattias Sjöström? LÄR DIG NAMNEN ELLER AVGÅ KRISTIANSSON!!! Under hela sändningen upprepade du dig felaktigt. Bedrövligt!

Om Bagarn stannar i Timrå borde Sundsvall Hockey försöka be Johan att övertala Håkansson att flytta norrut. En poängmakare av rang!

Ryan Glenn är också en spännande spelare och så borde väl Petter Sandström vara sugen på en sväng norrut igen.

Magnus Holmwall - lyft luren och ring!

Uno Gordon:
Länge sedan figuren Söderbergh hälsade på här :)

Jävligt tråkigt det här med Malmö IF:s kräftgång. Det missade avancemanget i våras kom som en total chock för mig, trots att jag inte har den minsta relation till denna förening. Men TV-bilderna från bortaläktaren i Leksand efter den sista kvalserieomgången var starka och blev verkligen ett minne som etsade sig fast på min näthinna för resten av året. Förtvivlan, gråt, ilska, sönderbrutna supporterflaggor etc... Och sedan detta menlösa Rögle som snodde elitserieplatsen i slutminuten i stället! Jaji, man borde väl inte bry sig alls egentligen men av alla tråkiga idrottshändelser 2008 så hamnar nog denna MIF-miss på andra plats. Har knappt en aning om varför man känner så...

DJ Hemp: Själv har jag noll empati för MIF. Höll som liten på FBK, och glömmer aldrig året efter FBK tog guld 1987. Då köpte MIF typ 6 spelare av dem omedelbart. Minns jag inte fel i dagsläget var det följande: Peter "pecka" Lindmark, Mats Lusth, Peter Hasselblad, Daniel Rydmark, Bo Svanberg.

Hm den sista minns jag inte i dagsläget. Iaf efter det fick jag för all framtid MIF som hat och köplag nr 1. Och den känslan består än idag, några år senare flyttade vi till Sundsvall och sen började hjärtat slå för Timrå IK. Trots att de då inte spelade i ES.

DJ Hemp: äsch vem vill ha MIF i ES, där skulle dom bli livsfarliga och ännu ett till hot för Timrå IKs första guld :)

fredriko74: Nu är du fel ute. Björklöven vann SM-guld -87. Södertälje -85. AIK -84. Så det måste nog ha varit -86 i sådana fall.

Uno Gordon: Året var 88 har jag i brist på annat letat fram. Då lirade fortfarande Pekka och Rydmark mfl i Karlstadslaget.

Per HApps: Ja det skulle vara roligt med en kommentar från den killen nu.

Dragan 2k: Stämmer nog bra det. Det var -89 satsningen mot eliten för MIf tog fart. Och våren -90 tog man väl steget upp på Skellefteås bekostnad?

fredriko74:

Hade inte heller jag någon större empati för detta MIF när de på kort tid steg fram och blev Sveriges bästa lag. Samt att detta skedde genom snabba värvningar från andra elitlag. Men genom åren lärde man sig leva med detta MIF och till och med uppskatta att elithockeyn var spridd från Luleå i norr till storstaden Malmö i söder (på samma sätt som jag så gärna önskar se mitt GIF Sundsvall i fotbollsallsvenskan). Det är trots allt finfina satsningar som gjorts därifrån och den nya arenan ser ju helt fantastisk ut i TV-rutan. Det är än idag svårt att fatta hur MIF kunde missa elitserien i våras. Precis allting var upplagt för ett avancemang efter bland annat två raka segrar mot Brynäs, men så blev det grus i maskineriet efter bland annat en osannolik hemmatorsk mot Västerås. Att Timrå IK faktiskt har haft hyfsat lätt mot detta MIF de senaste åren bidrar också till mina sympatier... :)

Uno Gordon: Minns inte om det var så. Där har du nog bättre koll än vad jag har. Då bodde jag forfarande i Asien.

Däremot läste jag lite på wiki (http://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_Redhawks) och helsike vad man satsade.

Tycker faktiskt synd om Percy. Så mycket pengar som han slussat in i klubben genom åren och se vad som händer med ett av sina livsverk.

Percy Nilsson gillar jag annars. Man kan inte ha annat än respekt för en person som så helhjärtat går in med pengar och ett brinnande intresse för klubben i sitt hjärta.

« · 1103368 · »