1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613837 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: "Hynning, jo, det blir spännande att se om han kommer leverera. Har annars en känsla av att hans nivå är samma som hans moderförening.

söderbergh @ Aarhus 2008-08-28 21:17 | | Permalänk "

Stackars pojk han har aldrig ett rätt ;) Luleå har mycket högre nivå än vad Hynning har just nu!

Blizzard: .....moderförening, ajdå de blir ju AIK. Ja jävlar där sprack de inlägget också :/

DJ Hemp: "Att Timrå IK faktiskt har haft hyfsat lätt mot detta MIF de senaste åren bidrar också till mina sympatier... :)"

Säg något lag som haft svårt mot MIF senaste åren ;-)

Dragan 2k: Stämmer! 88 var det som de tog guld, varav MIF började plocka spelare från FBK. Närmare bestämt var det 6 st som tappades!

Anonymous:

Ja, det var minst lika synd om Mora. Bara några få omgångar före slutet i elitserien så verkade de ju vara helt "safe" från kvalserien. Men lapparna kom tillbaka och vände på steken i sista omgången. För att inte tala om upplösningen i Ängelholm, som sagt. Fy fan! Det är exakt den sortens scenarion man inte vill vara med om när det gäller Timrå IK. Jag är typ nöjd om vi hänger kvar i vår, även om jag skulle sakna ett slutspel som satan.

Blizzard m fl:

Det går inte att komma ifrån att Malmö IF var en frisk fläkt i hockey-Sverige. En grym satsning betalade sig i två SM-guld på tre år. Jag imponerades faktiskt så smått, även om jag när det begav sig hellre hade unnat "Foppas" MoDo denna framgång vid det andra tillfället. Men det var då det...

Så såg jag just en liten film på youtube, Timrå IK vs Supporterklubben. Är detta något som händer varje år? Tycker det verkar riktigt roligt i alla fall :)

,,,så tror (hoppas) Nyström att det är Timrå som gör SSK sällskap ner i KS.

Hahl Bundy:

Det fattas tyngd i Timrå.

En spelskicklig förstecenter och en Sannytyp på backen...och som jag tycker kan vara två Kanadensare med rätt krigarattityd.

VÅGA VÄGRA KVALSERIEN, VÄRVA!

Hahl Bundy: Det känns som Expressen sågat Timrå lite väl mycket under en tid nu.
Kan dom ha blivet kränkt i någon interju eller nåt sådant ?

Hahl Bundy: Ähh bry dig inte om den lille vispen,han har väl aldrig kunnat hockey på ett bra sätt,det enda han vill är att reta upp supportrar,ovh när han får mothugg via mail så vågar han inte svara,en jävla liten hare det är vad han är.

Läste alltid kvällsblaska tidigare, speciellt pappersformat men allteftersom blir de mer och mer lik Hänt extra/skvaller. Så nu är det bara efter Timråsegrar den köps - Då Aftonbladet med lite Anrellgodis på de rosa sidorna.

Vettifan men journalistskolan måste bytt inriktning o det grövsta.
Ska de vara allround ifall de får kicken efter en dålig artikel.
(På Expressen verkar de sitta säkert oavsett) - Skittidning rakt igenom.

Tvåtallar: Jag tycker att det är ännu märkligare att de inte skrivit en enda rad om TIK-LHC (Expressen alltså). Vill minnas att det var likadant när vi klämde till LHC nere i Cloetta Center. Inte en rad??? Vad är det???

lincoln: Det är därför att LHC är helt ointressant.

Anonymous: mmm....ahhha

Ambroo: Själv ler jag lite lagomt skadeglatt. Fast bara lite :)

Hahl Bundy: Stackars Leffe;-)

Ambroo: Ha ha I didn´t see that coming. :)

..så hade jag 100% rätt i min tippning här bredvid alldeles nyss. Jag tippade nämligen 1 pralin för ca 1 minut sen.

Tikinmyheart: Men jag är inte förvånad.

Hahl Bundy: Jag är det. Pojken har precis kommit ur målbrottet och kör med bloddoping. Fan 19 år och redan under jorden. Usch fy fasen va ledsen man blir. Kan han verkligen kommit på den idiotiska idèn själv?

Hahl Bundy: Hoppas att man aldrig får se denna man som tränare fast vissa förespråkar honom. För mig är han inget annat än en media-pajas.

Tikinmyheart: Ryssland är Ryssland.....för omvärlden ska dom vara "Störst Bäst och Vackrast". Det är press på lirarna där borta! inte nå jävla dutt dutt.

Tikinmyheart: Bloddopning är iaf inget man gör själv.

73Sjöbba: Wikegård har ju fullständigt rätt. Har man i fyllecellen är man ett jävla problembarn. En oanständig jävla förortsunge som blivit bortskämd å de grövsta och som tror att man kan glida omkring på någon jävla räkmacka och leva på sin talang och sitt namn. Nej Dick Axelsson är för mej en jävla pajas.

Wikegård och jag har i vartfall aldrig sovit ruset av oss i en fyllecell fastän vi krökat till vilket säger en hel del.

Uno Gordon: vad vet du om vad Wikegård har sovit i fyllecell eller inte?

Jesse P: Vad fan tror du?

Uno Gordon: ingenting??

Jesse P: Men sluta bjäbba då. Kan ingenting få stå emotsagt i dina ögon. Vart fan vill du komma någonstans egentligen? Är du rastlös eller? Dumma frågor får också dumma svar!

Uno Gordon: Haha men herregud Magnus,
Hur skulle de vara att inte svära i nått inlägg du gör?
känn lugnet och njut av Sveriges match nu

Uno Gordon: Även om han har rätt i fallet Dick Axelsson så anser jag att Wikegård förlöjigar sig själv genom att hänga ut enskilda spelare. Förra gången var det väl Omark som fick sig en känga? Fast det är väl ett sätt för honom att hamna i medieljuset.

Jesse P: Nej jag har varken ork eller kraft att njuta för tillfället.

Min yngsta dotter (8 månader) fick en Modo-replica i julklapp. Detta var sedan länge bestämt och dessvärre oundvikligt. Blir så då man valt att gifta sig med en Modoit och har hela den sidan av släkten i Ö-vik. Men det faktum att resten av barnaskaran är hängivna Timråsupporters gör det hela lite lättare att leva med, sorgligt dock att flickstackarn är dömd till ett liv i utanförskap. Jag ser det dock som en social gärning och ett sätt att stötta handikappidrotten....

73Sjöbba: I Omarks fall ger jag dig faktiskt rätt. Det var onödigt att påstå "der ser ut som att Omark käkat för många marshmallows". Men i den här gången har han helt rätt.

Jag är allergisk mot divor och spelare som tror att det är någonting för att de blivit draftade eller lirat TV-pucken. Vips är de bäst i världen och tror att de kan uppföra sig precis hur som helst. Gå före i krogkön, slippa böter, få vilka brudar de vill, rabatter hit och dit och en massa annat jävla tjafs.

De drabbas av högmod och uppför sig som illasinnade ligister i vårt samhälle.

mikenomad: haha tungt, såg till att tidigt konvertera brorsans son med ett Timrå-babykit på direkten!

73Sjöbba:
Den där Axelsson kanske mår bra av att komma till FBK, Håkan Loob är väl en aning lik Magister Nordin, då han pratade då höll man käften helt enkelt, man vågade liksom inte annat :))

För att sprida lite extra glädje till er här inne såhär i goda glada tider vill jag bara påminna er om att jag har för mig att nygges kontrakt också går ut efter säsongen. vi tappar troligen inte bara stjärnspelare utan kanske också våran andrecoach!

Uno Gordon: Divalater ger jag inget heller för, sånt ger en fadd smak i min mun.

Om vi går tillbaka till Dick Axelsson så kommer han att falla på sitt egna uppförande om han inte jobbar tillräckligt hårt, det borde han begripa själv med tiden. Därmed så anser jag att det är fullkomligt onödigt att hänga ut honom i media som Wikegård går. Att kalla honom korkad är en sak till, han kanske bara behöver mogna på sig lite. Slutligen det där med fyllecellen så ska jag inte yttra mig i Dicks fall men jag vet samtidigt att det finns även facistpoliser som inte borde få dra på sig en uniform.

T.ex. En nära bekant till mig fick främmande av en gammal bekant under gatufest-veckan. Dom gick på GF och efter en stund så for den tillreste ihop på marken. Då kom 2 poliser och kastade sig över denne och bela honom med handfängsel. Då sa "Micke" till poliserna att  den andre hade både hjärtfel och sockersjuka och att dom skulle skjutsa upp honom på sjukhuset isf. Pang sa det så hade "Micke" handfängsel på sig fast han inte var märkvärdigt berusad. Då klev en tredje person (nykter) in och bad poliserna att lyssna på honom och då blev svaret: -Ett ord till så åker även du in.

Som sagt vet jag inte varför Dick åkte in i fyllecellen och jag låter bli att yttra mig om det heller.

Det blev lite svammligt men hoppas att du förstår vad jag menar.

Fotnot: Micke heter egentligen något annat i verkligheten. :)

73Sjöbba: Jag förstår fullt och riktigt ditt resonemang. Ett bedrövligt beteende av Poliserna. Rötägg som själva borde sylas in för tid och evighet. Att man inte kan lyssna på vad foket säger är ju tragiskt. Så skall det bara inte få gå till. Så pass mycket civilkurage måste snutarna kunna besitta innan det blir utexaminerade ifrån Polishögskolan.

Killen hade ju kunna dött i värsta fall när man ignorerar sådana här allvarliga saker.

Jag skiter egentligen fullkomligt blankt i Dick Axelsson. Jag tycker bara att han förtjänade en snyting. Det finns vissa oskrivna regler man bör undvika. Och man måste kunna använda nästippen och tänka ett steg längre ibland också innan man börjar hinka i sig en jävla massa sprit.

Uno Gordon: "Wikegård och jag har i vartfall aldrig sovit ruset av oss i en fyllecell fastän vi krökat till vilket säger en hel del" Dumma påståenden väcker irriterande frågor!

orion: Så du menar att inte Kvällspressen skulle ha grävt fram det då redan om nu Wikegård krökat rygg i en fyllecell. Lyckas det hitta rätt på all annan skit så skulle de garanterat göra det i Wikegårds fall också. Jag har i vartfall aldrig sovit i någon fyllecell. Och har inga ambitioner eller någon avsikt att göra det heller.

Hur fan allting det jag skriver kan tolkas fritt till någonting helt annat än sig bör är för mig en jävla gåta. Antingen vill ni bara medvetet "trycka till" mig för att djävlas. Eller så har ni några andra motiv till vränga till allting till det djävligaste.

Har Linkan och Robban långsemester eller är de pappalediga? Det är alltid TJ som uttalar sig om spelarna numer?

...är det nån som har reflekterat över att om Modo förlorar ikväll så går dom in i det nya året på KS-plats eftersom DIF-SSK möts ikväll?

Dessutom är det en HUR viktig match som helst för oss!

Hahl Bundy: Vad menar du med OM Modo förlorar?

T T: Ingen aning. En släng av sympati?

Nääää, bara ett litet hjärnsläpp. Som sagt många fina wirrar kluckar i den här kroppen just nu. :)

Hahl Bundy: Fast Modo förlorar dessvärre inte ikväll. SSK slår DIF, vi förlorar mot VF och Rögle vinner. Det är en sån kväll, jag bara känner det på mig.....

mikenomad: Såna kvällar är det många av.

Hahl Bundy: Precis...blir till att supa sig till glömska om man vill undvika ett lidande ikväll, tro mig.

mikenomad: Ähh kom igen nu måla över den där faan som du målat upp på väggen nu! så illa ska det väl inte behöva bli eller??

fighter: Jo, jag tror ju det....fast det är samtidigt utmärkt för TIK:s chanser att jag tror så. Jag livnär mig inte på mitt tippande om man säger så....;-)

« · 1103991 · »