1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613925 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
T T: Fan, nu avslöjade du mig!

Men du glömde visst en länk till ;)

Men för att vara lite mer allvarlig så tror jag att Nyström har en liten förkärlek till Brynäs, om man nu måste nämna ett lag.

Nu ska det bli trevligt att se när SSK trycker dit Frölunda.

T T: Hoppsan hejsan, det blev lite galet.

Här kommer rätt länk.

mikenomad: Vissa matcher ? Han har ju bara fått stått vissa matcher och han har varit grymm i dom alla, de är sjukt att han inte är Timrå IKs förstemålis.

Forza SSK!! :P 0-1

jens_88: Heja Södertälje!!!!

Heleniz: Fan, kvitterat på en gång :( Tycker nästan synd om Södertälje =/

Fan Södertälje, dom är inte o räkna med dom eller.Hade varit bra om dom vann idag men dom lyckas inet mednåge dom.

Kramp-Frölunda hade inte vunnit mot något annat lag i kväll. Vad har hänt med Videll? Och Klasen? SSK suger verkligen. Men det var ett snyggt lobbmål av Bjurling.

Snoop: dom kan ju vinna mot Rögle på torsdag istället.

T T: Men visst är det väl faschinerande att se Frölunda i aktion?
Det har varit ångest-hockey från dag ett. Dessutom väldigt roligt att "Nubben" målat in sig i ett hörn med Dahlén som tränare.
Finns säkert viss sanning i att en (av ev många) anledningar att han lämnade Timrå är att vi inte väntade in Dahlén. Nu har "Nubben" fått som han ville i Frölunda och dom skulle VERKLIGEN behöva byta tränare - för längesedan. Men det går såklart inte när det var en prestigevärvning från sportchefen.

...Och vem fan har snott Riku Hahls tröja.. Ni vet den där nummer 33 i Frölunda som glider runt och sprider passningar vind för våg..
Skall man vara rättvis är han väl inte sämre än någon annan i det där kvalserielaget, men det är inte den kejsare han var i Timrå.

Frölunda kommer föra en hård kamp med Djurgården och Rögle om att undvika kvalserien!

T T: Det var ju knappast en tavla av Bjurling iaf.

Jaja, nu känns det väl som att SSK är klar för kvalserien. Nu gäller det att ett till lag fastnar där nere så fort som möjligt.

The Palm: hoppas du har rätt .. tyvärr så tror jag frölunda spelar final till våren

Hynning kanske spelar tidigare än väntat!

Inte så lysande match av Zäta inatt verkar det som, -4 i förlusten med 3-6.

Ser att LHC nu släpper Johan Fransson.
ny klubb väntas bli klar omgående, någonting som TIK
kan vara intresserade av?
Klar förstärkning enligt mig iaf.

Till morgondagens match emot Brynäs, kan det bli så att Challe har 14 fowards att välja mellan vilka två kommer att få stå vid sidan om isen imorgon?

Här är vad jag tror!

Pyörälä Sonnenberg Pärssinen

Pääjärvi Wandell Tenkrat

Svensson Bagarn Dicasmirro

Axelsson Bogg Sundh

Extra Lander, Samuelsson

Ja, och nu verkar Hynning vara tillbaka snart, känns som Nathan börjar bli överflödig.

Känns dock mycket skönt att se dagens center uppställning

Sonnenberg
Wandell
Bagarn
Bogg

Att vi inte hade denna från början!

TIKbiff:

fransson är klar för Lugano.

lungan: jag hade nog haft med Lander , tyvärr presterar inte Axelsson mycket nu

Nu förstår jag ingenting,

Att skicka iväg spelare inför transfer fönsret kan bara tyda på en sak, Dessa klubbar öppnar plånboken, för att ta in en spelare som kostar skjortan,

Linköping tror jag gör en denna ekonomiska lättnad genom att skicka iväg Fransson tll Lugano för nye keepern Noronen.
Dessutom hade LHC redan 9 backar under kontrakt.

Men varför Frölunda gör sig av med Söderholm finner jag ingen logik i, dock lär den logiken komma när Frölunda kommer presentera nya spelare, en ny center bl.a , där man behövt lätta på lädret rejät.

För att redan se ett barskrapat Frölunda och nu med bara 7 backar tyker jag inte ser ut som någon sluspelssatsning.

Nä holl koll på Frölunda där kommer det dimpa in spelare det kan jag lova, men vad och när det vet jag inte.

Men dagens trupp är alldelles för tunn för ett framtida slutspel.

erathoo: Nej inte alls, ja vete fan va som hänt med zäta denna säsong men tungt som satan går de :/

Snoop: Kan det månne vara allt silicon han får i ansiktet....

Vet inte om nån skrivit om de, men vart är timrå i den här disskutionen??

dom kan ju inte vara nöjd...

"Förutom Magnus Åkerlund, Fredrik Hynning, Erik Andersson och Dennis Persson som samtliga är skadade saknades fortfarande Jesper Samuelsson, Mikko Lehtonen och Eric Moe."

Moe och Lehtonen är sådana man behöver nu i sista delan av ES :)

Blizzard: Märkligt med Lehtonen. Han har inte missat många matcher i sin karriär. Nu helt plötsligt är han borta var och varannan. En fågel viskade i mitt öra att man nu misstänker att lägenheten han förfogar över eventuellt kan vara angripen av mögel eller något liknande.

Visst har Lehtonen tagit Kokkos lägenhet va?

250kg kärlek: Kokko den token skulle inte ha odlat sina egna svampar där inne  :P

Blizzard: Vart saknas Lehtonen? Vart står det där? Jag hänger inte med.

JimmyH: Står här i länken!

Mathias: Men herregud vad gammalt. Det är väl lika bra att diskutera Palme på en gång.

Lehtonen tränade idag och spelar imorgon.

Mathias: Det där blev man ju inte klok på.

...så undrar jag hur man kan ta bort en blogg från "Mina ämnen"?? Tryckte på prenumerera när jag skulle trycka på kommentera. Nu går det inte att ta bort trots att det står där. Trycker jag på ändra ämnen så står det att jag inte prenumerar på ett ämne trots att bloggrubriken finns där.
Någon som kan hjälpa mig?

JimmyH: Har precis din utmärkta blogg:) Jag såg träningen i måndags och instämmer gällande Timo. Han såg trög och oinspirerad ut, såg inte ut som om han hade roligt heller.

* Toni Söderholm lämnar Frölunda för IFK Helsingfors.
* Mika Noronen till Linköping.
* Fredrik Bremberg verkar inte erbjudas nytt kontrakt av Djurgården.
* Johan Fransson klar för Lugano.
* Antti-Jussi Niemi muntligt överens med Leksand, som också har inledande diskussioner med Robert Petrovicky.

Mycket som händer en (arbets)dag... Ber om ursäkt om det (säkert) länkats till vissa av dessa händelser redan tidigare idag.

Laken: Jag vet ej, men har hört att Fredrik Bremberg är mycket bra vän med våran egen "Challe" Berglund... Och att Timrå var ett lag som var efter honom i somras när han var på väg till "Ryssland" någon mer som hört detta eller är det bara ett dött rykte?

Tikinmyheart: Har man haft två säsonger i bagaget med knappt nån som helst försäsongsträning så är det inte så konstigt att det ser trögt ut. Att han skulle vara oinspirerad tror jag knappast på, men däremot att han är fruktansvärt frustrerad. Man ser ofta på matcherna att han vill mycket, kanske för mycket, och lackar ur när inte benen vill gå som han vill.

Får han vara med från start till kommande säsong så tror jag att han kan hitta tillbaka till den där ettriga Timo som alla vill att han ska vara, inte minst han själv. Fördelen är att han är lätt i kroppen och fortfarande väldigt stark. Det som saknas är uthålighet och spänst för att orka och kunna ha det där riktiga klippet i åkningen. Måtte han bara få vara skadefri.

Lill-strimma: "...så undrar jag hur man kan ta bort en blogg från "Mina ämnen"?? Tryckte på prenumerera när jag skulle trycka på kommentera. Nu går det inte att ta bort trots att det står där. Trycker jag på ändra ämnen så står det att jag inte prenumerar på ett ämne trots att bloggrubriken finns där.
Någon som kan hjälpa mig?"

Har samma problem RIKTIGT drygt -.-

Blizzard: Jag har också detta menlösa problem, fast nog överlever jag ändå.

Ambroo: Haha, jo visst :) Men ibland går blicken åt höger och man gör en suck xD

Blizzard: Jo visst fan kan det vara irriterande. Vi får väl se om Marcus eller nån annan kan ge en ett svar:-)

Ambroo: Tippex!!

Lemmy: Id***;-)

Blizzard: Hmm... Nu fick jag oxå samma problem bara för att jag skulle testa. haha

Samma här, dock lyckades jag få bort de när jag först tog ändra ämnen, radera och sen logga ut och sen in, då försvann det för mig:)

Ambroo: Snyggt och vackert om Timo där.

Victoria: Det går ju inte att radera? ingen knapp.....

Victoria: Det är svårt att göra det när det inte finns nåt ämne att ta bort...

Skarin: Jo men det må ju vara nära sanningen.

Ambroo: Det är det säkert.

Ambroo: Kan det inte vara så att du redan tryckt på radera då?

Victoria: Det är så att blogginläggen inte ligger där utan endast på huvudsidan.

« · 1114618 · »