1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614084 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
haggen: Båda skyller på dålig sikt när det inte går som dom tänkt?

FM:

Ja eller att båda sälar lika mycket efter mållinjen.

haggen: eller att båda låter som karlar......

Foppa: "Man borde hamna i protokollet mot KB tycker jag. Men det enda protokoll Peter Forsberg hamnade i i dag var det över tröttast spelare."

hehehe...

Yellowcard:
Erkänn nu, TIK är väl en ganska fattig klubb vad gäller egna profiler. Både Styf och Zäta är ju Modolider t.ex.

Icing-Ove:

Zäta?

Släpp thinner-dunken!

Så ska den här snubben tydligen göra comeback.

Nåt att stärka upp med inför nästa säsong? hehe =oD

Simmalugnt: Han borde platsa i Modos lag i alla fall.

Bara modos fina arena får vara fri från klotter efter en kväll som denna.

Icing-Ove:

Jag tycker vi har många olika profiler - ett helt hockeylag till och med!

Men då jag antar du syftar på egna produkter så har vi en del som T.ex. Lander, Moe och Erixon som alla tre har gjort tydliga avstamp i hockeysverige och har en hel del på gång med.

Men vad jag minns från gamle Styf så är han Härnösandsbo och har Antjärn som moderklubb och Zäta spelade i Njurunda. Men det är klart, vistas man någon säsong i unga år i all mighty MODO så är man väl en egen produkt så klart - glömde det.

Sen förövrigt bör man ju tillägga att MODO var typ det enda etablerade hockeygymnasiet i norr som folk hade och välja på på den gamla goda tiden - så det är väl inte så konstigt att t.ex. Mr Modo himself som kommer ifrån Kramfors är en "egen produkt" också. Så nu när Timrå är ikapp MODO på hockeyskolaplanet så lär vi också få en hel del "egna produkter" som egentligen kommer ifrån andra klubbar.

Bör tillägga att jag gick i paralellklass till både Styf och Henrik Eriksson och hade bra koll på andra spelare som Andreas Byström osv. Det gemensamma för dem alla att om de skulle satsa på hockey överhuvudtaget så var de tvunga att välja hockeygymnasium i antigen Leksand eller MODO. Det fanns liksom inget val.

Det är nya tider - Foppas fot är sönder och vi är ikapp er och har ett hockeygymnasium också. Våra talanger vill förlänga med klubben medan Hedman lockas av Frölunda. Heart of hockey!

Simmalugnt: är inte han cirka 6000 år`???

willysson: nästan ;-) 44år men du var ju bara 5956 år ifrån :)

willysson: var det han som uppfann hjulet =P ?

Blizzard: Piteå lär behöva han! Ta in en 80-åring i försvaret där skulle vara kanon för dem. Fortfarande förbannad över det man fick se i norr när de mötte Boden=) Kommer vara bitter länge länge...

Nu är det Timrå- FBK på Canal +.
Kan inte få nog av denna härliga match.

Lite bilder från Eon mot abstinensen.

Icing-Ove: Z:a Modolid? Det är ju inte ens provokativt att skriva så, bara jävligt fånigt.

Blizzard: men han år 2 år yngre än gud!

T T: "-Gick det bra" "-Näää" haha stört skön xD

Blizzard: Haha vet inte varför... men jag tycker att när han säger "skridskor" vid 2.12 är sjukt roligt=) Kan inte sluta skratta åt det! Lättroad idag=)

T T: 01:57 in på klippet gör Backe en riktig tavla! Skämt å sido, de var en jäkla mysig syn när Backe står där men lill killen! Fiiiint sörrö :)

Yellowcard: hohoh.. låter ännu roligare i hörlurar=) ahhhhhhh..

Yellowcard: haha, de är nästan så jag måste ta fram mitt IceMat xD

Blizzard: Yrtanten som knockar 2 ungar vid 2.05 är också kul=)

Blizzard: Killen är ju en klassavslutare!

Yellowcard:

Kan bero på att han låter som Stellan Skarsgård i "Den enfaldige mördaren" minus den skånska dialekten.

Simmalugnt: hehe ingen koll på det tyvärr=) Men roligt vare!

T T: Hmm bara jag som såg att majoriteten av ungarna där var bättre på skidskorna än Lotvonen? :P

jens_88: Alltså nu blir jag sur på riktigt! Jag har betalat 100kr för HS+ men kan fortfarande bara se de två senaste kommentarerna i historiken bland mina bubblor. Varför då? Har ju t.o.m. ett köpkvitto på mejlen som bevis!

jens_88: men lotvonen är längre och mer användbar än ungarna.

och foppas fot höll inte .. va oväntat .

superfalle:

Var har du läst det?

superfalle: Vadå har Foppa problem med foten?

diffe: ja enligt text tv så.. synd . hade varit kul om han kunnat lira . hoppas de blir bättre .

superfalle:

Men jag ser ingenstans, varken på Text-TV eller i någon intervju att han säger att han har problem med foten.

Däremot säger han att det inte gick så bra som han hoppats...

Gidde: ....pga......problemen i foten. :)

Gidde: det kändes inte alls lika bra i foten som jag hoppats på .. tv4 text 317

Gidde: ja det skulle va kul att se när Magnus P-s lurar upp han på läktaren , eller Moe skickar på han en bröstvärmare så han får bäras ut. För övrigt så tycker jag den här soppan angående hans fot är lika intressant som om Brad pitt varit otrogen eller ej...

Nån jävla måtte det va, det skrivs mer om den foten än om hela våran skara av svenska idrottare tillsammans..

diffe: men han ska ju bilda en ny superkedja med salle .. en superkedja .. den hade varit kul att se

superfalle: han mörkar ju ;-)

så är det bara en vecka kvar till omstarten . håll ut ! =)

superfalle: Han får sluta med de där extremfula tofflorna. Förstår att foten kvider av plågor.

Ärligt talat, har någon gjort mer för att förfula Sverige på 2000-talet än Peter Forsberg?

El Maco: Blir du förvånad om jag visar dig denna bild ifrån katakomberna i Swedbank?

Hm. Sonny klar för nästa säsong. Majso!

Bragd-Birger: Underbart!

Blizzard: JAAAA! En pusselbit..... nu vänter vi på nästa. =))

Maggan: Bara detta inte är ett tusenbitars pussel :S

Hahl Bundy: haha, din jäkel ;-) nu får jag "listen to you heart" på mig ;-)

Maggan: Detta är underbart! Åh gillar den mannen :)

jens_88: Runt 24 bitars ungefär.

Maggan: Hmm.....undra om han är tänkt som ersättare till Bagarn? Vet att inget är klart där, MEN de känns ju ganska säkert vart han spelar nästa säsongn...

« · 1123526 · »